Hop til indhold
nuser9

Åbne massageklinikker

Recommended Posts

Guest tvr

Jeg kan ikke lade være med at tænke på dobbeltmoral i denne tråd. Og heller ikke selv sige mig fri for den.

Der tales om ikke at besøge glædespiger, af hensyntagen til smitte af andre, der kan blive syge af smitten. At man skal undlade det, for ikke at smitte andre, også selvom man ikke tænker på sig selv. 

Men med en hurtig håndsoprækning: Hvor mange har bil? Hvor mange spiser kød? hvor mange dit og dat.....

Faktum er jo, at selvom vi ved der er flere trafikdræbte end coronadræbte (i Danmark) i øjeblikket, kører vi alligevel i bil. Vi kan jo ramme en fodgænger eller cyklist uden at ville det, ligesom vi kan smitte en pensionist, uden at ville det. Der dør flere af luftforurening end af Corona. Alligevel starter vi gladeligt bilen. Og dét er vel dobbeltmoralsk. Med bilen véd vi, at vi kollektivt slår andre ihjel. Med corona findes kun muligheden.

Og ja, jeg kører selv bil - og nej, jeg besøger ikke glædespiger i øjeblikket. Derfor kan jeg heller ikke selv se mig fri for dobbeltmoralen. Men jeg kan sige mig fri for maraliseren, for jeg moraliserer hverken over bilisten eller GP-kunden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 21 timer siden:

News flash: Tandlæger bestemmer selv. Nogle vælger at holde åbent, nogle vælger at holde lukket (har det ikke allerede stået i tråden egentlig?)

Nyt om tandlæger: Nu må de kun tage akutte/kritiske:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-17-tandlaeger-lukker-for-alle-ikke-kritiske-behandlinger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 6 minutter siden:

Bemærk også

Citat

Lukningen for ikke-kritiske behandlinger gælder fra tirsdag 17. marts og foreløbig frem til 30. juni, fremgår det af mailen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

30. juni???

Jeg undrede mig faktisk også lidt over, at det gælder frem til 30. juni.   Det kunne jo godt tyde på,  vi roligt kan forvente at nogle af de  tiltag som er  sat i værk for at mindske spredningen bliver forlænget 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
TheVoice skrev, Lige nu:

Jeg undrede mig faktisk også lidt over, at det gælder frem til 30. juni.   Det kunne jo godt tyde på,  vi roligt kan forvente at nogle af de  tiltag som er  sat i værk for at mindske spredningen bliver forlænget 

Ja, det tyder ikke på noget godt....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan dog også udlægges som et klassisk djøf-trick: Det er lettere at forkorte en periode end at forlænge den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Bebop skrev, for 31 minutter siden:

Det kan dog også udlægges som et klassisk djøf-trick: Det er lettere at forkorte en periode end at forlænge den.

Man kan jo håbe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Aarhuselsker skrev, den 16.3.2020 at 21:40:

Det har du misforstået. En kvinde og en mand kan udmærket have virus på kønsorganerne. Den kan være kommet efter de har berørt deres kønsorgan med hænderne. Når man så bringer sine kønsorganer i kontakt, overføres virus. Når man taler så meget om hænder, skyldes det at det er den legemsdel der berører flest ting i løbet af et givent tidsrum.

I dette tilfælde er virus sandsynligvis allerede overført mange gange før mellem de 2 personer før de når til det stade i deres samkvem som du beskriver.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mette Fredriksen bekræfter i dag kl. 15 at Massageklinikkernes karantæne er betræftet forlænget  til, i hvert fald, 13 april.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...