Bebop 9651 Skrevet 16. Marts, 2020 Aros skrev, for 3 timer siden: GPer som kunder selv bærer ansvaret for deres eget liv, DygtigMaler skrev, for 4 timer siden: Vi er voksne mennesker og må ta ansvar for vores eget liv, Det handler ikke om jeres eget liv, men om andres. Det er den tilbagevendende misforståelse, I her også lider under. Alles handlinger påvirker andre. I dette tilfælde har det betydning for smittespredning. Uanset om den enkelte er ligeglad med at blive smittet, så påvirker det altså andre. Jeg er ikke selv hellig og vil ikke love jeg holder mig på måtten, men jeres argument er altså en fuldkommen misforståelse af, hvad det handler om. Det var bare det jeg ville sige, hej. 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DygtigMaler Skrevet 16. Marts, 2020 (edited) Bebop skrev, for 8 minutter siden: Det handler ikke om jeres eget liv, men om andres. Det er den tilbagevendende misforståelse, I her også lider under. Alles handlinger påvirker andre. I dette tilfælde har det betydning for smittespredning. Uanset om den enkelte er ligeglad med at blive smittet, så påvirker det altså andre. Jeg er ikke selv hellig og vil ikke love jeg holder mig på måtten, men jeres argument er altså en fuldkommen misforståelse af, hvad det handler om. Det var bare det jeg ville sige, hej. Hvorfor siger du jeres liv til mig ? Jeg skriver at jeg netop at holder mig hjemme. Jeg syntes bare ikke at det nytter at køre på hetz på hvem der er åbne og ikke åbne, for jeg er jo dybest talt enig med dig, ser pressemøde hver dag og ved godt hva der er rigtig og forkert. Så længe der ikke er forbud endnu, skal vi ikke blande os i hva GP vælger at gøre. Hvis det var en direkte ordre fra Mette frederiksen, var det noget helt andet. Redigeret 16. Marts, 2020 af DygtigMaler Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 16. Marts, 2020 DygtigMaler skrev, for 2 minutter siden: Hvorfor siger du jeres liv til mig ? Fordi du skrev "vi". Længere er den ikke. Jeg pointerer, at det du skrev om, at den enkelte ("vi") må tage ansvar for sig selv er en misforståelse af strategien. Det handler om at tage ansvar for hinanden. For andres liv - ikke bare for som du skrev: "vores eget liv". 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DygtigMaler Skrevet 16. Marts, 2020 Bebop skrev, for 4 minutter siden: Fordi du skrev "vi". Længere er den ikke. Jeg pointerer, at det du skrev om, at den enkelte ("vi") må tage ansvar for sig selv er en misforståelse af strategien. Det handler om at tage ansvar for hinanden. For andres liv - ikke bare for som du skrev: "vores eget liv". Det har du helt ret i, men med det mente jeg, at du og jeg ikke besøger gp pt pga Corona da vi ved alt om smitte risiko, men hvad andre gør, er ude af vores hænder og jeg formoder at dem som er ansvarlige nok ikke besøger GP . Jeg bryder mig bare ikke om at vi står og peger fingre af andre, men ved godt hvad du mener. Det er en meget alvorlig sitation og nogen er længere tid om at indse det en andre og det må vi acceptere uanset om vi kan li det eller ej. Jeg brød mig heller ikke om at folk gi ud og hamstrede lige efter statsministerens første pressemøde, men vi må acceptere at vi reagere helt foreskelligt på frygt, det er jo en helt ny sitation for alle som vi skal til at vænne os til. Jeg er også hjemme pt og får ikke malet mange vægge, så pengene er ikke store pt, men det må jeg acceptere om jeg vil eller ej... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9522 Skrevet 16. Marts, 2020 pacer skrev, for 35 minutter siden: Du ved ikke hvordan spredningen foregår kan jeg læse. Det er på alle mulige måder forkasteligt at holde åbent og naturligvis lige så slemt at besøge pigerne. Det har en KÆMPE indflydelse uanset hvad du måtte tro. De piger som holder åbent og deres gæster har absolut intet begreb om situationen. Det er så tæskehamrende dumt og uforsvarligt som det overhovedet kan blive. Nej det er på ingen måde en overreaktion, undersøg det for filan selv i stedet for at "tro". Jeg er sådant set ganske fint orienteret omkring dels de forskellige måder smitten kan spredes og dels omkring høj og lav risikoområder. Mit indlæg bygger ikke på tro, så det skal på ingen måde forstås som, at jeg ikke er bekendt med, at smittefaren stiger ved fysisk intimitet. Det skal ej heller opfattes som en opfordring til at købesex. Set helt fra toppen og rent statistisk har man indtil videre prioriteret tiltagene efter størst mulig effekt og forsøgt at afbalancere det efter et realistisk niveau. Det er sådant set ikke anderledes end når der dør for mange mennesker i trafikken, så igangsætter man de tiltag, som menes at give de største effekter, vel vidende at der stadig vil død mennesker i trafikken. På trods vi nok ikke bliver enige om den kæmpemæssige indflydelse det vil få i den sidste ende, så kan vi vel begge så glædes ved, at ganske mange klinikker, piger og købere har lagt det på hylden Det er mit indtryk at størsteparten af befolkningen dels tager Corona alvorligt og dels tænker meget over hvordan de kan undgå af blive smittet og elle smitte andre. Jeg ved såmænd godt, at man på mange områder kunne være endnu mere restriktive Jeg er sikker på, at regeringen og de instanser der skal bringe os igennem denne krise, løbende følger med og følger op på tiltagene og gerne justere tiltagene hvis de ikke virker. At vi skal stå sammen i krisen er ikke ensbetydende med, at nogle skal stille sig frem og kalde andre for tåber, uansvarlige bla og give dem skylden for, at smitteantallet stadig stiger fordi deres adfærd på nogen områder er anderledes end ens. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2020 (edited) Bebop skrev, for 41 minutter siden: Det handler ikke om jeres eget liv, men om andres. Det er den tilbagevendende misforståelse, I her også lider under. Alles handlinger påvirker andre. I dette tilfælde har det betydning for smittespredning. Uanset om den enkelte er ligeglad med at blive smittet, så påvirker det altså andre. Jeg er ikke selv hellig og vil ikke love jeg holder mig på måtten, men jeres argument er altså en fuldkommen misforståelse af, hvad det handler om. Det var bare det jeg ville sige, hej. Ok, jeg ser faktisk din pointe. Men der er en ting jeg dog vil tillade mig at gå lidt i rette med.Det har intet at gøre med ar være hellig, at man holder sig på måtten. Det gør jeg og det vil jeg gøre. Selvfølgelig kan jeg love det. Jeg er ikke afhængig af GP besøg og kan styre mine lyster Det forstår jeg så faktisk ikke, at du ikke ved om du kan holde eller love. For tager du så ansvar for andres liv også ved at sætte din liderlighed højere end hensynet til andre, ud fra din egen logik og argumenter, som du åbner muligheden for kan ske for dig ? Redigeret 16. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DygtigMaler Skrevet 16. Marts, 2020 Aros skrev, for 4 minutter siden: Ok, jeg ser faktisk din pointe. Men der er en ting jeg dog vil tillade mig at gå lidt i rette med.Det har intet at gøre med ar være hellig, at man holder sig på måtten. Det gør jeg og det vil jeg gøre. Selvfølgelig kan jeg love det. Jeg er ikke afhængig af GP besøg og kan styre mine lyster Det forstår jeg så faktisk ikke, at du ikke ved om du kan holde eller love. For tager du så ansvar for andres liv også ved at sætte din liderlighed højere end hensynet til andre, ud fra din egen logik og argumenter, som du åbner muligheden for kan ske for dig ? Moral er godt, dobelmoral er dobelt så godt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7850 Skrevet 16. Marts, 2020 (edited) Tyskland har lukket mange populære forlystelsessteder: Den tyske regering beordrer , sportsforretninger, sportsfaciliteter både på offentlig og privat grund, BORDELLER, svømmepøler, fitnesscentre og lignende faciliteter lukket. https://www.google.com/amp/s/www.derwesten.de/panorama/vermischtes/coronavirus-stuttgart-hamburg-prostitution-sex-bordelle-schliessung-verbot-id228694391.html%3fservice=amp Redigeret 16. Marts, 2020 af ppd Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Macahan 9 Skrevet 16. Marts, 2020 (edited) kenderen skrev, for 2 timer siden: nej - de er lukkede Jeg fik et opkald idag om jeg kunne komme tidligere imorgen, så ...nej Redigeret 16. Marts, 2020 af Macahan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 16. Marts, 2020 News flash: Tandlæger bestemmer selv. Nogle vælger at holde åbent, nogle vælger at holde lukket (har det ikke allerede stået i tråden egentlig?) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 16. Marts, 2020 Aros skrev, 1 time siden: Det har intet at gøre med ar være hellig, at man holder sig på måtten Nej, jeg skrev også "og" i betydningen "ingen af delene". Helligheden handler om at belære andre moralsk - pointen var at det ikke er mit ærinde. Det med måtten: Jeg er nogle gange svag, og kan falde for en fristelse, jeg ikke burde. Hvorfor nævne det overhovedet? Jo, fordi hvis man erkender det om sig selv, så fordømmer man andre mindre. Hvis man selv indimellem falder for en fristelse, som man belærer andre om at de skal modstå, så er man værre end hellig, så er man en hykler. Jeg prøver altså bare at skrive, hvordan jeg mener tingene er, ikke hvad andre skal (medmindre det er reguleret af lov, så kan jeg godt blive mere firkantet). 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2728 Skrevet 16. Marts, 2020 TheVoice skrev, 1 time siden: Jeg er sådant set ganske fint orienteret omkring dels de forskellige måder smitten kan spredes og dels omkring høj og lav risikoområder. Mit indlæg bygger ikke på tro, så det skal på ingen måde forstås som, at jeg ikke er bekendt med, at smittefaren stiger ved fysisk intimitet. Det skal ej heller opfattes som en opfordring til at købesex. Set helt fra toppen og rent statistisk har man indtil videre prioriteret tiltagene efter størst mulig effekt og forsøgt at afbalancere det efter et realistisk niveau. Det er sådant set ikke anderledes end når der dør for mange mennesker i trafikken, så igangsætter man de tiltag, som menes at give de største effekter, vel vidende at der stadig vil død mennesker i trafikken. På trods vi nok ikke bliver enige om den kæmpemæssige indflydelse det vil få i den sidste ende, så kan vi vel begge så glædes ved, at ganske mange klinikker, piger og købere har lagt det på hylden Det er mit indtryk at størsteparten af befolkningen dels tager Corona alvorligt og dels tænker meget over hvordan de kan undgå af blive smittet og elle smitte andre. Jeg ved såmænd godt, at man på mange områder kunne være endnu mere restriktive Jeg er sikker på, at regeringen og de instanser der skal bringe os igennem denne krise, løbende følger med og følger op på tiltagene og gerne justere tiltagene hvis de ikke virker. At vi skal stå sammen i krisen er ikke ensbetydende med, at nogle skal stille sig frem og kalde andre for tåber, uansvarlige bla og give dem skylden for, at smitteantallet stadig stiger fordi deres adfærd på nogen områder er anderledes end ens. Man skal holde sig fra risiko hvor man kan, ikke opsøge den hvis det kan undgås. En enkelt smittet kan danne cluster og dermed stor smittespredning, det tror jeg ikke du er klar over for så ville du ikke skrive som du gør? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2020 (edited) Bebop skrev, for 44 minutter siden: Nej, jeg skrev også "og" i betydningen "ingen af delene". Helligheden handler om at belære andre moralsk - pointen var at det ikke er mit ærinde. Det med måtten: Jeg er nogle gange svag, og kan falde for en fristelse, jeg ikke burde. Hvorfor nævne det overhovedet? Jo, fordi hvis man erkender det om sig selv, så fordømmer man andre mindre. Hvis man selv indimellem falder for en fristelse, som man belærer andre om at de skal modstå, så er man værre end hellig, så er man en hykler. Jeg prøver altså bare at skrive, hvordan jeg mener tingene er, ikke hvad andre skal (medmindre det er reguleret af lov, så kan jeg godt blive mere firkantet). Synes du ikke selv, at det er dobbeltmoralsk at have en holdninger om hvordan man og du selv burde opføre dig, og så skide på dine moralske opfattelser, fordi du selv vil have tilfredsstillet din egen liderlighed med en kvinde ? Jeg synes da godt, at man kan forlange eller forvente af voksne mennesker, at de lever op til den ansvarlighed og moral de selv har. Jeg er faktisk uforstående overfor, at man ikke i højere grad kan styre sin liderlighed. Jeg synes da ikke at det heller ikke er det postive signal du sender, som du måske selv synes. Det er da muligt at blive tilfredsstillet seksuelt uden at man nødvendigvis behøver at sætte egne moralske principper over styr. Og vi taler altså bare her om måske nogle måneder eller et par måneder, hvor man ikke kan komme til en GP, ikke år. Jeg ville faktisk heller ikke ønske et samfund, hvor for mange mænd tilfredstillede sig med kvinder på en måde som de vidste gik udover deres egen moral. Men jeg er godt klar over talemåden “mænd tænker mere med pikken end for fornuften”. Redigeret 16. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2020 DygtigMaler skrev, for 1 time siden: Moral er godt, dobelmoral er dobelt så godt Jep Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 16. Marts, 2020 Aros skrev, for 9 minutter siden: Synes du ikke selv, at det er dobbeltmoralsk at have en holdninger om hvordan man og du selv burde opføre dig, og så skide på dine moralske opfattelser, fordi du selv vil have tilfredsstillet din egen liderlighed med en kvinde ? Prøv at læse hvad jeg faktisk har skrevet. Hvor skriver jeg holdninger til, hvordan "man" bør opføre sig? Og hvor skriver jeg at jeg skider på noget? Jeg skriver, at jeg er svag. Man kan kende en moralsk regel og bevidst trodse den uden anger - det er at skide på den. Men det jeg skriver er, at jeg indimellem gør ting jeg ikke burde, fordi jeg er svag. Jeg ved at jeg nogle gange ikke magter at gøre "det rigtige." Det betyder ikke, at jeg ikke ærgrer mig. På den måde er jeg - apropos hellig, men uden sammenligning i øvrigt - ligesom Paulus, der allerede for 2000 år siden indså et menneskeligt grundvilkår: "Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke. For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg." Aros skrev, for 9 minutter siden: Jeg er faktisk uforstående overfor, at man ikke i højere grad kan styre sin liderlighed. Du er med på at vi lige nu befinder os i et forum for folk der betaler penge for at have sex? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9522 Skrevet 16. Marts, 2020 pacer skrev, for 14 minutter siden: Man skal holde sig fra risiko hvor man kan, ikke opsøge den hvis det kan undgås. En enkelt smittet kan danne cluster og dermed stor smittespredning, det tror jeg ikke du er klar over for så ville du ikke skrive som du gør? Mit indlæg er skrevet ud fra den viden der er givet, og løbende gives til offentligheden omkring hvordan Corona smitter, hvad man skal være opmærksom på osv osv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2728 Skrevet 16. Marts, 2020 TheVoice skrev, for 1 minut siden: Mit indlæg er skrevet ud fra den viden der er givet, og løbende gives til offentligheden omkring hvordan Corona smitter, hvad man skal være opmærksom på osv osv. Okay fair nok. Men så har du fået lidt supplement til din viden, det er absolut afgørende men undgår unødig kontakt. Nogle af pigerne skriver de kun vil se kendte kunder, det er helt hul i hovedet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2020 (edited) Bebop skrev, for 19 minutter siden: Prøv at læse hvad jeg faktisk har skrevet. Hvor skriver jeg holdninger til, hvordan "man" bør opføre sig? Og hvor skriver jeg at jeg skider på noget? Jeg skriver, at jeg er svag. Man kan kende en moralsk regel og bevidst trodse den uden anger - det er at skide på den. Men det jeg skriver er, at jeg indimellem gør ting jeg ikke burde, fordi jeg er svag. Jeg ved at jeg nogle gange ikke magter at gøre "det rigtige." Det betyder ikke, at jeg ikke ærgrer mig. På den måde er jeg - apropos hellig, men uden sammenligning i øvrigt - ligesom Paulus, der allerede for 2000 år siden indså et menneskeligt grundvilkår: "Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke. For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg." Du er med på at vi lige nu befinder os i et forum for folk der betaler penge for at have sex? I min verden at kunne overtræde den moralske grænse man selv har alene pga ens liderlighed, er at skide på den. Jeg mener også, at man burde kunne forvente af voksne mennesker, at de lever op til egen moral. Er der virkeligt et horribelt krav hos dig ? Men hvis man på forhånd undskylder sig og forklarer sig med citater fra Paulus og lign, så burde man måske i stedet hanke bare lidt op i sig selv, og lade fornuften og ikke pikken tale. Jeg fastholder gerne, at jeg mener, at man bør leve op til egen moral i samværet med andre også GPer, og det bør alle mænd kunne gøre, ellers giver jeg ikke meget for deres moral, hvis den tilsidesættes for liderligheden. Jeg fastholder også gerne, at jeg da på ingen måde ønsker er samfund, hvor for mange mænd gør noget med kvinder, der går udover deres egen moral. Jeg mener da videre godt, at man kan slå et slag for, at vi mænd ikke skal overtræde vores moralgrænse i relation til købesex og samværet med en GP, og at det må vi kunne finde ud af også at lade være med. Bebop skrev, for 2 timer siden: Bebop skrev, for 2 timer siden: Det handler ikke om jeres eget liv, men om andres. Det er den tilbagevendende misforståelse, I her også lider under. Alles handlinger påvirker andre. I dette tilfælde har det betydning for smittespredning. Uanset om den enkelte er ligeglad med at blive smittet, så påvirker det altså andre. Jeg er ikke selv hellig og vil ikke love jeg holder mig på måtten, men jeres argument er altså en fuldkommen misforståelse af, hvad det handler om. Det var bare det jeg ville sige, hej. Medmindre du argumenter for smittespredning ud fra din egne argumenter og holdninger opfatter jeg indlægget, som at du mener du, at skulle vi mænd besøge en GP, så vil vores handlinger dermed kunne påvirke andre negativt i relation til smittespredningen (i værste fald). Du slutter af med at sige, at du ikke selv er hellig eller kan love at du holder dig på måtten, ergo må der vel kunne konkluderes at det er du ønsker at gøre i relation til der du selv har skrevet om ansvarligheden, men ikke ved, om du formår. Redigeret 16. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 16. Marts, 2020 Kunne man ikke til de risikovillige udvikle et kondom, der smagte af coronavirus? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9651 Skrevet 16. Marts, 2020 Aros skrev, for 3 minutter siden: I min verden at kunne overtræde den moralske grænse man selv har alene pga ens liderlighed, er at skide på den. I min verden er tingene ikke så sort/hvide. Aros skrev, for 4 minutter siden: Er der virkeligt et horribelt krav hos dig ? Overhovedet ikke. Men hvis du fx krævede dødsstraf, så ville det være horribelt. Det afhænger altså ret meget af, hvilken straf du synes er rimelig. Hvis du bare vil se ned på mig, er det helt fint. Aros skrev, for 8 minutter siden: du mener du, at skulle vi mænd besøge en GP, så vil vores handlinger dermed kunne påvirke andre negativt i relation til smittespredningen (i værste fald). Korrekt. Jeg mener man skal være bevidst om det. Aros skrev, for 9 minutter siden: Du slutter af med at sige, at du ikke selv er hellig eller kan love at du holder dig på måtten, ergo må der vel kunne konkluderes at det er du ønsker at gøre i relation til der du selv har skrevet om ansvarligheden, men ikke ved, om du formår. Også korrekt. Det bygger på min erfaring med mig selv (og med andre mennesker også, men det behøver vi ikke blande ind i det). Der er også en anden pointe bag det jeg skriver: Hvis man opstiller moralske krav, som er meget svære at leve op til, og man samtidig er meget fordømmende for overtrædelser, så skaber man en situation, hvor risikoen for at blive fordømt er meget stor. En udbredt mekanisme i den situation er faktisk at det skaber mere moralsk fordærv: Fordi når først jeg har begået en lille overtrædelse, så kan det være ligemeget om jeg senere begår mange flere og meget større - jeg er allerede fordømt af moralens vogtere. Derfor kan jeg ligeså godt blive ved ... For mig at se er det uhensigtsmæssigt at fordømme, men det giver mening at oplyse, så folk kan indse, hvilke konsekvenser deres handlinger har. Hvis man så begår et fejltrin, så behøver man ikke give helt op - man er stadig kun et menneske. På den måde er vi måske lidt enige: Man er selv ansvarlig. Men man er det for både sig selv og de andre. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2020 (edited) Bebop skrev, for 17 minutter siden: Overhovedet ikke. Men hvis du fx krævede dødsstraf, så ville det være horribelt. Det afhænger altså ret meget af, hvilken straf du synes er rimelig. Hvis du bare vil se ned på mig, er det helt fint. Jeg vil give dig et feedback på det og rette kritik af det, så det må også være fint, tænker jeg. Bebop skrev, for 17 minutter siden: Korrekt. Jeg mener man skal være bevidst om det. Enig. Bebop skrev, for 17 minutter siden: Hvis man opstiller moralske krav, som er meget svære at leve op til, og man samtidig er meget fordømmende for overtrædelser, så skaber man en situation, hvor risikoen for at blive fordømt er meget stor. En udbredt mekanisme i den situation er faktisk at det skaber mere moralsk fordærv: Fordi når først jeg har begået en lille overtrædelse, så kan det være ligemeget om jeg senere begår mange flere og meget større - jeg er allerede fordømt af moralens vogtere. Derfor kan jeg ligeså godt blive ved ... For mig at se er det uhensigtsmæssigt at fordømme, men det giver mening at oplyse, så folk kan indse, hvilke konsekvenser deres handlinger har. Hvis man så begår et fejltrin, så behøver man ikke give helt op - man er stadig kun et menneske. På den måde er vi måske lidt enige: Man er selv ansvarlig. Men man er det for både sig selv og de andre. Det med fed er vi helt enige om. Det er menneskeligt at fejle ved jeg godt og ingen er fuldkommen ved jeg godt, vi alle kan gøre noget lige i nu'et i et uovervejet øjeblik vi senere fortryder, enig, men lige indenfor et alvorligt område som jeg opfatter dette område eller emne, så mener jeg, at hvis man er vidende om, at man vil begå en fejl i fremtiden eller at der er en risiko for det (og det er det du talte om), at så kan man godt tage det i opløbet og lade være. Det mener jeg seriøst faktisk godt, at man kan eller burde kunne. Og her mener jeg også, at man burde kunne sætte sin moral højere end sin liderlighed, man ved risikoen er der på forhånd, man ved det kommer. Så brug højre hånd og sæt en pornofilm på evt., når liderligheden kommer, fremfor at gøre noget man ved, man senere fortryder, og det er jo ikke en impulsiv handling, det kræver jo både transport derhen, evt. tidsbestilling, måske en tur i banken, man skal nok også lige have et bad først derhjemme måske, barberes, børste tænder mv, der er masser tid til at komme på bedre tanker, inden udførslen af noget man ved man senere vil fortryde. Mere svært er det ikke Da du hiver fat i mig i denne tråd, har jeg på daværende tidspunkt gjort alt andet end at stille moralske krav op for nogen. Jeg vil da gerne citere det indlæg du kritiserede mig for, ret direkte og sønderlemmende, en kritik jeg i øvrigt skrev til dig, at du havde en pointe i, det har jeg aldrig haft et problem med at erkende, hvis jeg ser det. Citat Som udgangspunkt mener jeg, at såvel GPer som kunder selv bærer ansvaret for deres eget liv, og ingen af dem gør noget ulvoligt. Jeg selv besøger ikke GPer og har ikke gjort det længe pga corona, og tænker der kommer til at gå måneder ingen jeg besøger en GP igen, som det ser ud pt. Men skal man placere et ansvar, hvilket jeg som før nævnt ikke specielt ønsker, men skal man, er det vel svært ikke at sige, at såvel personen som giver muligheden, som personen der benytter sig af muligheden har et ansvar for det de gør. Jeg mener ikke, at jeg i dette indlæg moraliserede, du rejste en kritik af noget andet indlægget som jeg faktisk gav dig ret i som sagt. Om jeg har moraliseret overfor dig efterfølgende, ja, det har jeg sikkert. Jeg blev provokeret af din holdning. Redigeret 16. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lynet2019 Skrevet 16. Marts, 2020 Bebop skrev, for 4 timer siden: Det handler ikke om jeres eget liv, men om andres. Det er den tilbagevendende misforståelse, I her også lider under. Alles handlinger påvirker andre. I dette tilfælde har det betydning for smittespredning. Uanset om den enkelte er ligeglad med at blive smittet, så påvirker det altså andre. Jeg er ikke selv hellig og vil ikke love jeg holder mig på måtten, men jeres argument er altså en fuldkommen misforståelse af, hvad det handler om. Det var bare det jeg ville sige, hej. Spot on. Mange tak. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
migmanden 734 Skrevet 16. Marts, 2020 Hotshot7000 skrev, for 6 timer siden: Det er jo ingen som tvinger en liderlig mand hen til en massage klinik selv om pigen har valgt at holde åben. Det har kunden sit eget ansvar for. Så at give pigen skylden eller brokke sig over de har åben forstår jeg ikke. Der er flere tråde hvor man ønsker sex uden kondom. Hvor dumt er det så lige i forhold til smitte !!!!! Jeg var et sted igår hvor jeg blev mødt af pigen som i døren fik sprøjtet desinfektions sprit på mine hænder. Og Thai pigen gjorde det samme. Og ja så mit eget valg at have sex med hende. Sex uden kondom, har for mig at se ikke noget med Corona smitte at gøre. Det der har betydning er kys og nærhed da smitten kommer ved berøring af hænder og ansigt. Sex uden kondom har noget med smitten af kønssygdomme at gøre og selvfølgelig er det dobbelt op både at få Gunnarre og Corona. Derfor hold jer fra håndjob og massage uden gummihandsker til pigen . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 16. Marts, 2020 migmanden skrev, for 28 minutter siden: Sex uden kondom, har for mig at se ikke noget med Corona smitte at gøre Det har du misforstået. En kvinde og en mand kan udmærket have virus på kønsorganerne. Den kan være kommet efter de har berørt deres kønsorgan med hænderne. Når man så bringer sine kønsorganer i kontakt, overføres virus. Når man taler så meget om hænder, skyldes det at det er den legemsdel der berører flest ting i løbet af et givent tidsrum. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thaimig Skrevet 16. Marts, 2020 Aarhuselsker skrev, for 48 minutter siden: Det har du misforstået. En kvinde og en mand kan udmærket have virus på kønsorganerne. Den kan være kommet efter de har berørt deres kønsorgan med hænderne. Når man så bringer sine kønsorganer i kontakt, overføres virus. Når man taler så meget om hænder, skyldes det at det er den legemsdel der berører flest ting i løbet af et givent tidsrum. Præcis her gør kondom næppe nogen forskel, medmindre der opfindes et kondom på 2 m og du selvfølgelig vasker mund og røv for et halvt år siden og iøvrigt holder dig i Covid fri område? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg