Hop til indhold
Zaq

Opråb fra en speciel læge i almen medicin

Recommended Posts

Zaq skrev, Lige nu:

Jeg havde bare fået den forståelse at du var lige glad, også blev jeg sur. Det undskylder jeg.

Jeg er absolut ikke ligeglad. Jeg opponerer kun eller læser med kritiske øjne når en velkendt debattør læge opstiller et skræmme billede af den format  som hun gør. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, for 13 timer siden:

I forbindelse med mit indlæg her vil jeg lige kopier et link fra Berlingske. https://www.berlingske.dk/nyheder/internationalt/globalt

Kan man ikke åbne linket?

Australske forskere har måske fundet kur mod coronavirus

Både i reagensglas og i de første patienter fik behandlingen med to typer kendt medicin coronavirus til »at forsvinde«, oplyser forskere på australsk universitet. Nu begynder de med hurtige og større forsøg.

Mandag d. 16. marts 2020, kl. 14.20
Del denne artikel

Australske forskere håber at have fundet en kur mod coronavirus og indleder omfattende patientforsøg i løbet af de kommende to uger. Det skriver det største australske nyhedsmedie, News.com.au.

Forskerne har gennemført laboratorieforsøg, hvor to eksisterende former for medicin »udryddede virussen« i reagensglas, og forskerne har givet medicinen til de første australiere, som var blevet testet positive for coronavirus.

I alle de pågældende tilfælde førte behandlingen til »virussens forsvinden«, siger professor David Paterson fra University of Queensland Centre for Clinical Research, til mediet.

Paterson er den førende australske forsker i infektionssygdomme og mikrobiologi, og hans ord bærer derfor vægt.

David Paterson siger, at det »ikke er en overdrivelse at tale om en behandling eller en kur«.

De to former for medicin er henholdsvis en gængs anti-HIV-medicin og en malariamedicin.

Anti-HIV-medicinen bliver typisk solgt under navnet Kaletra og er godkendt i USA, Europa og Australien, skriver Daily Mail.

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, for 18 timer siden:

Jeg forstår godt problemet. Men jeg forstår ikke mistilliden til vores faglighed i sundhedssektoren. Jeg nægter at tro presset bliver så stort at de overser andre akutte tilstande. Lægerne er ekstra vågne ovenpå det her.  

Det har intet med mistillid til personaleti sundhedsvæsnet at gøre.

Her er hvad en læge udtaler: "Det handler om, hvor mange mennesker der har behov for hospitalsindlæggelse, når udbruddet topper. Hvis det antal indlæggelser er relativt lavt, kan vi klare det. Hvis det bliver meget højt, så kommer vi i en situation som i Norditalien, hvor man er svært udfordret på at yde en relevant lægelig behandling til dem, der har behov. Det vil vi meget, meget gerne undgå, siger Jens Lundgren."

Hvad tror du det betyder når en læge taler om "en situation, hvor man er svært udfordret på at yde en relevant lægelig behandling til dem, der har behov" ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 7 minutter siden:

Det har intet med mistillid til personaleti sundhedsvæsnet at gøre.

Her er hvad en læge udtaler: "Det handler om, hvor mange mennesker der har behov for hospitalsindlæggelse, når udbruddet topper. Hvis det antal indlæggelser er relativt lavt, kan vi klare det. Hvis det bliver meget højt, så kommer vi i en situation som i Norditalien, hvor man er svært udfordret på at yde en relevant lægelig behandling til dem, der har behov. Det vil vi meget, meget gerne undgå, siger Jens Lundgren."

Hvad tror du det betyder når en læge taler om "en situation, hvor man er svært udfordret på at yde en relevant lægelig behandling til dem, der har behov" ?

Der findes mange forskellige udtalelser fra diverse læger. Nogle er klart mere optimistiske end andre. 

Hvad er tallet for indlagte i dag? Er status lavere end forventet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, 1 time siden:

Der findes mange forskellige udtalelser fra diverse læger. Nogle er klart mere optimistiske end andre. 

Beklager men det er fuldstændig irrelevant. Det afgørende er hvor mange der er indlagt i midten/slutningen af april

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, 1 time siden:

I dag er der dobbelt så mange med covid-19 i respirator som i går, så det går pænt stærkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 44 minutter siden:

Beklager men det er fuldstændig irrelevant. Det afgørende er hvor mange der er indlagt i midten/slutningen af april

Ok, du må vende tilbage i midten eller slutningen af april med tallet for indlagte med coronavirus. 

I samme øjeblik kan du oplyse om evt.overset fejlbehandlinger eller dødsfald blandt det yngre folk som ikke skyldes coronavirus. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 48 minutter siden:

I dag er der dobbelt så mange med covid-19 i respirator som i går, så det går pænt stærkt.

Alvoren er tilstede men ikke i det omfang vi ser i Norditalien. Der er også flere respiratorer på vej til Danmark. Modsat mange andre lande. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, Lige nu:

Ok, du må vende tilbage i midten eller slutningen af april med tallet for indlagte med coronavirus. 

I samme øjeblik kan du oplyse om evt.overset fejlbehandlinger eller dødsfald blandt det yngre folk som ikke skyldes coronavirus. 

Jeg tvivler på at der er en offentlig tilgængelig statistik, som vil fange dem ind. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 1 minut siden:

Jeg tvivler på at der er en offentlig tilgængelig statistik, som vil fange dem ind. 

Du skal ikke tvivle på der findes journalister som vil granske i de forhold, vi lever altså ikke i Kina. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi har heldigvis en mere åben tilgang til tingene end i Kina, vi må stole på at den danske befolkning tager det her seriøst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, den 14.3.2020 at 02:56:

Her bør der være kritiske spørgsmål. Det bør heller ikke være muligt der døde 2 unge mennesker i 2017af meniningitis trods lægerne ikke havde travlt med coronavirus. 

Og der skal selvfølgelig heller ikke dø nogle under ovenstående eksempler fra Iza med vores beredskab af faglige folk som bør være uddannet i situationer til at helbrede disse eksempler. 

Så venligst læs oplægget og forhold dig kritisk selvom vi har en alvorlig situation omkring coronavirus. 

Jeg er rystet. Jeg håber virkelig af hele mit hjerte, at du er en éner. Ellers er i vi fucked. Og ikke på den gode måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...