Hop til indhold
MickeyM

Det er da for dumt...

Recommended Posts

Jeg er lige hjemvendt fra en indkøbstur for at købe ind til et par dage. Jeg var rundt til 3 supermarkeder: Hakket kød, rugbrød og mælk - fuldstændig rippet. Nå ok - så bliver det bare til nuggets og landgangsbrød, i stedet for hakkebøffer og ostemadder - fint nok, no problems!

Men at hamstre håndsprit? Her forstår jeg altså ikke tankegangen!  - "Jeg køber lige rigeligt med håndsprit, så der ikke er nok til, at alle mine medborgere har mulighed for at spritte hænder?" 

- Det er sgu da at øge sine chancer for at blive smittet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Anilingus
Nikita Darling skrev, for 5 minutter siden:

Jeg har da bare lavet min egen håndsprit... Nanaaa :P:rolleyes::D

Go ide - det kan man jo sagtens gøre, hvis der altså ikke er nogen der har hamstret al husholdningsspritten...
Men ja, vi savner i den grad at folk der kan tænke selv og i hvert fald som minimum opfører sig ansvarligt - læste at der har været tyveri på hospitalerne af deres håndsprit og mundbind :-o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Anilingus skrev, for 2 minutter siden:

Go ide - det kan man jo sagtens gøre, hvis der altså ikke er nogen der har hamstret al husholdningsspritten...

Jeg fandt heldigvis noget bagerst i skabet :) Men apropos det med at tænke selv, så er jeg sikker på, at husholdningssprit sagtens kan findes :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 30 minutter siden:

Men apropos det med at tænke selv, så er jeg sikker på, at husholdningssprit sagtens kan findes...

..mnja... Det er ikke helt nemt, jeg har forsøgt et par dage uden held. I dag har jeg været i 3 supermarkeder og i jemogfix, alle steder var husholdningssprit udsolgt. Det er ikke lige til at opdrive i disse dage, i hvert fald ikke i de sydligste egne af landet...  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Anilingus
People Pleaseren skrev, for 55 minutter siden:

Hvis tilstrækkeligt mange køber 1 stk. håndsprit så bliver det jo også udsolgt.

Korrekt, men typisk så har først producenterne og herefter indkøberne jo vidst at der var noget der med stor sandsynlighed ville kræve en øget efterspørgsel på deres produkter og har således sat produktionen og bestillingerne op - men at hver køber 10x håndsprit(rækker jo til flere måneder/år) er svært at forudse og hamstringen(også af husholdningssprit) er derfor ødelæggende for den forebyggende indsats mod sygdommen.
En anden faktor er jo prisen - tag nu f.eks. mundbind der indenfor de seneste 14 dage er blevet væsentligt dyrere end før udbruddet - er det så noget svineri at krisen udnyttes af de firmaer der producerer og sælger disse? Både og...stort udbud=lav pris, stor efterspørgsel=høj pris...samfundssind eller ej...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Anilingus
Nikita Darling skrev, for 1 time siden:

Jeg fandt heldigvis noget bagerst i skabet :) Men apropos det med at tænke selv, så er jeg sikker på, at husholdningssprit sagtens kan findes :D 

Og skulle det også slippe op, har en rigtig husmor vel også altid vand og sæbe i reserven :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Nikita Darling skrev, for 2 timer siden:

Jeg har da bare lavet min egen håndsprit... Nanaaa :P:rolleyes::D

Kan du ikke sende en opskrift:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 10 timer siden:

Kan du ikke sende en opskrift:)

Rens hænderne med Stroh Rom - den på 80%

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...