Hop til indhold
Sanselig

Opfordring til at lukke ned

Recommended Posts

Liv skrev, for 3 timer siden:

Har du set pressekonferencen i går og nyhederne i dag? Det handler ikke om du eller jeg bliver smittet, det handler om at vi alle er potentielt smittebærere og skal udvise samfundssind, så færrest muligt bliver smittet og dermed bringer smitten videre, så sundhedssystemet kollapser. Det her er på flere plan en temmelig alvorlig situation.

Det er jo netop DET som er pointen. 

Det handler ikke om hvorvidt den enkelte er bekymret eller ej. Det handler heller ikke bare om hvor mange der ind til nu er døde af henholdsvis influenza eller Coronavirus.

Det det handler om er, at  hvis ikke smittespredningen bremses, vil sundhedssystemet blive totalt overbelastet og så vil det koste liv, dels fordi de mennesker som bliver meget syge af Corona ikke kan få den fornødne behandling, og dels fordi alle mulige andre akut syge patienter ikke kan få den fornødne behandling. Sygehusvæsenet i Danmark har langt dårligere sengekapacitet end i Italien og dernede er de allerede i den situation at systemet er totalt overbelastet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lillemand
Borende X skrev, for 40 minutter siden:

Hvorfor kommer jeg til at tænke på "admiralens vise", hvor han pudsede, gnubbede og gnubbede på håndtag og alligevel endte med kors, bånd og stjerner på?

Det liknar en ramsa beväringarna brukade rabbla när dom var sura på mig...

"De som Gud ej gav hjärnor,
fick vinklar, streck och stjärnor,
de som inte fick det heller,
fick en liten gul propeller".

Dom missade att den ramsan är myntad för att skymfa flottan,
inte för att skändas med befälet i armén. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lillemand skrev, for 31 minutter siden:

Det liknar en ramsa beväringarna brukade rabbla när dom var sura på mig...

"De som Gud ej gav hjärnor,
fick vinklar, streck och stjärnor,
de som inte fick det heller,
fick en liten gul propeller".

Dom missade att den ramsan är myntad för att skymfa flottan,
inte för att skändas med befälet i armén. 

Haha, jeg så engang en grafitti på Nørrebro (Københavns Rosengården): Den, som Gud gav knippel, skilt og stjerne, var dem helt uden hjerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair

Jooo, god ide, så må konen holdes til :)

Er i risikogruppen, så jeg dusker ikke fremmede i den næste tid. Har lige været indlagt, igen igen, så må nok hellere passe på mig selv. 

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes dette må være helt op til hver enkelt uden at vi skal fordømme hinanden. Vi må tage og eksponere den risiko som vi hver især synes er acceptabel.
Covid19 er ikke et virus som overføres sexuelt i udgangspunktet og man ved stadig ikke om det er specielt smitsomt ved sexuel kontakt. Vira er stort set båret af dråber fra nysing, hosting etc. link

Er der risko ved at man bliver smittet sammen med en GP. Ja - helt sikkert. Er der en øget risiko ved at gå på restaurant, tage bussen, gå i butikken? Ja - helt sikkert.

Hvis jeg er smittet uden at vide det, løber jeg en sandsynligvis en større risiko for at sprede smitten til mange andre ved at gå til bageren end ved at gå til en GP.

Hvis jeg ikke er smittet, løber jeg sandsynligvis en større risiko for at blive smittet ved at gå til bageren end ved at gå til en GP.

Hvor grænsen går må vi hver især vurdere. De hjemvendte smittede skiturister fra Østrig og Italien blev ikke syge pga. GB i Tyrol. De gik på bar...

/Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes, det er skuffende, at et ellers godt bordel ikke tager mere ansvar. At henføre det til “at livet skal gå videre” er for tyndt. Vi er mange, der er sendt hjem fra arbejde for at mindske risikoen for at sprede smitten. Der opfordres alle vegne til at holde afstand til andre - jeg gad nok se det samleje, hvor det lader sig gøre.

http://cassiopeiastars.dk/forside.asp

Del dette indlæg

Link til indlæg

Risikoen for at blive smittet hos en GP er langt mindre end risikoen for at blive smittet når man er ude at handle, hvilket er noget vi ofte gør. Og specielt når vi ser de mennesker der hamster i butikkerne og samles i store mængder; og statsministeren er ikke engang færdig med sin tale. Jeg vil hellere ligge og bolle med en GP end at være i nærheden af disse mennesker, der samler sig i så store mængder.

Hvad angår coronavirussets fremtid: Denne virus forsvinder ikke. Den er efter sigende på niveau med influenza, som har været blandt os mennesker i over 100 år. Det der gør denne virus specielt er at vi endnu ikke har en vaccine imod den. Så den normale hverdag vil først vende tilbage, når vaccinen er tilgængelig.

Alt i alt betyder det her ikke at vi ikke skal passe på hinanden, for indtil vaccinen bliver "opfundet" så skal vi passe på de svageste i samfundet. Men min personlig konklusion er følgende. Det er LANGT mere sikkert at besøge en GP end det er at tage ud at handle eller besøge venner og/eller familie. Er der nogen GP'er der vil være på den sikre side og blive hjemme, er det deres valg. Er der andre GP'er der vil fortsætte deres hverdag som sædvanlig, så skal de have lov til det. Jeg vil da gerne have muligheden for at besøge en GP i disse tider. :D

Redigeret af haija

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
haija skrev, for 25 minutter siden:

Risikoen for at blive smittet hos en GP er langt mindre end risikoen for at blive smittet når man er ude at handle

Hvad bygger du det postulat på? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sniper123
haija skrev, for 23 minutter siden:

Risikoen for at blive smittet hos en GP er Jeg vil da gerne have muligheden for at besøge en GP i disse tider. :D

Nej der er nok ikke en kinamands chance for, at en GP skulle få besøg af en covid19 inficeret... Ja om 14 dage er antallet af udenlandske GPer i Danmark nok reduceret med en 80-90% - men det er nok ikke et problem for dig, at få en tid... De fleste vil holde en meters afstand.. og det gider de færreste jo - smide en tusse for at se en kusse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 27 minutter siden:

Hvad bygger du det postulat på? 

Med mindre du besøger en tom butik, samtidig med der er en elektronisk kasseapparat uden kassedame og du ingen mennesker møder på din vej ud af dit hjem og tilbage hjem igen, så er du højst sandsynligt mere sikret end du er sammen med en GP. Men hvis du bare er i nærheden af et andet menneske på din vej, så er du som minimum i lige sådan fare. Og alt dette er under antagelse af at de evt. mennesker som har handlet før dig i butikken ikke selv har hostet eller på andet måde været i kontakt med de varer som du selv køber. Og jeg vil endda også lige tilføje at de medarbejder eller de mennesker der stillet varerne på hylderne også har på en eller anden måde været i kontakt med disse varer. Dette er også en risiko faktor man bør tage i betragtning. Og plus det elektroniske kasseapparat som er evt. blevet brugt af andre kunder før dig; hvis du barer rører ved det, så er der endnu en risiko faktor her.

Redigeret af haija

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
haija skrev, for 29 minutter siden:

Med mindre du besøger en tom butik, samtidig med der er en elektronisk kasseapparat uden kassedame og du ingen mennesker møder på din vej ud af dit hjem og tilbage hjem igen, så er du højst sandsynligt mere sikret end du er sammen med en GP. Men hvis du bare er i nærheden af et andet menneske på din vej, så er du som minimum i lige sådan fare. Og alt dette er under antagelse af at de evt. mennesker som har handlet før dig i butikken ikke selv har hostet eller på andet måde været i kontakt med de varer som du selv køber. Og jeg vil endda også lige tilføje at de medarbejder eller de mennesker der stillet varerne på hylderne også har på en eller anden måde været i kontakt med disse varer. Dette er også en risiko faktor man bør tage i betragtning. Og plus det elektroniske kasseapparat som er evt. blevet brugt af andre kunder før dig; hvis du barer rører ved det, så er der endnu en risiko faktor her.

Og en GP er steril få sekunder efter seneste kunde er ude af døren? :roll: 

Du kan slet, slet ikke anskue smitteveje på den måde du forsøger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 8 minutter siden:

Og en GP er steril få sekunder efter seneste kunde er ude af døren? :roll: 

Du kan slet, slet ikke anskue smitteveje på den måde du forsøger. 

Jeg har aldrig påstået man ikke kan blive smittet ved et besøg hos en GP. Jeg siger bare det er ikke mere risikofyldt end en enkel handle tur i en butik, som er noget vi ofte gør.

Redigeret af haija

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 33 minutter siden:

Ah... lød det ikke sådan for et par dage siden: undgå fysisk kontakt, knus, kys m.m. 

Jeg kysser ikke min kassedame ! :rolleyes:

Er du i nærheden af et andet menneske, så er du på den. Kassedamen rører jo ved dine varer; du kan spritte dine hænder lige så meget du har lyst til men der er stadigvæk en vis risiko; lille risiko? måske, men den er der. Og lad os håbe på kassedamen ikke begynder at hoste, og vedkommende følger anbefalingerne for hvordan man skal agerer når man hoster, men der er stadigvæk en vis risiko for smitte.

Redigeret af haija

Del dette indlæg

Link til indlæg
haija skrev, for 2 minutter siden:

Er du i nærheden af et andet menneske, så er du på den. Kassedamen rører jo ved dine varer; du kan spritte dine hænder lige så meget du har lyst til men der er stadigvæk en vis risiko; lille risiko? måske, men den er der. Og lad os håbe på kassedamen ikke begynder at hoste, og vedkommende følger anbefalingerne for hvordan man skal agerer sig når man hoster, men der er stadigvæk en vis risiko for smitte.

De har vel også fået udstukket retningslinjer.

Desuden rører jeg jo ved varen før kassedamen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 8 minutter siden:

De har vel også fået udstukket retningslinjer.

Desuden rører jeg jo ved varen før kassedamen.

Det tror jeg gerne på. Og vi har rigtig mange fantastiske mennesker her i landet der prøver at gøre deres bedste for ikke at smitte andre. Men pointe er bare, at lige meget hvor forsigtig man prøver at være, så er der stadigvæk en vis risiko for smitte. Den bliver selvfølgelig mindre når man følger nogle retningslinjer, men den er der.

Hvad så, hvis du rører varerne før kassedamen? Du skal da have dine varer tilbage igen, når de har været forbi kassedamen.

Redigeret af haija

Del dette indlæg

Link til indlæg
haija skrev, for 1 time siden:

Hvad angår coronavirussets fremtid: Denne virus forsvinder ikke. Den er efter sigende på niveau med influenza, som har været blandt os mennesker i over 100 år....

Jeg er overordnet enig, men blot for at præcisere:

Der findes mange forskellige coronavira, og der opstår ofte nye typer. Den Coronavirus som hærger i øjeblikket (SARS-CoV-2) kan meget vel forsvinde i løbet af nogle år - men det er ganske givet, at nye vil dukke op i fremtiden... - Og desværre kan vi ikke være sikker på, at fremtidige coronavira "holder sig" på niveau med influenza... Forestil dig at SARS fra 2003, som også er en coronavirus, slår pjalterne sammen med den nuværende coronavirus... - Så bliver det rigtig grimt!  

SARS-CoV-2 er i øvrigt et forkølelsesvira.

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 12.3.2020 at 12:01:

Jeg kysser heller ikke med mine "klienter".. 

Hvad betyder det så, når der på din profil hos Romantica står:

Tungekys ved kemi og god mundhygiejne

Er dine kunder ikke "klienter" ? Er det løgn, hvad der står på din profil hos Romantica? Eller er det løgn, det der står i det citerede?

Just wondering :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, for 31 minutter siden:

Hvad betyder det så, når der på din profil hos Romantica står:

Tungekys ved kemi og god mundhygiejne

Er dine kunder ikke "klienter" ? Er det løgn, hvad der står på din profil hos Romantica? Eller er det løgn, det der står i det citerede?

Just wondering :rolleyes:

Ved kemi er her det der burde ligges tryk på.. Og i denne tid vil jeg da bestemt ikke kysse med nogen på jobbet;).. Hvis du læser alle mine anmeldelser finder du ikke en der omtaler kys som andet end smækkys.. Og igen.. Det kan man jo justerer efter forgodtbefindende eller efter omstændighederne.. Jeg tror faktisk jeg kan tælle på en hånd hvor mange gæster jeg har kysset med i mine snart 5 år i branchen.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 19 minutter siden:

Jeg tror faktisk jeg kan tælle på en hånd hvor mange gæster jeg har kysset med i mine snart 5 år i branchen.. 

Altså defacto kysser du så ikke. Måske skulle du bare fjerne det fra menuen så?

Tror ikke at flertallet er interesserede i at få stillet en "en gang pr år" oplevelse i udsigt. Så hellere ikke reklamere for det.

Bare et godt råd herfra... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 25 minutter siden:

Ved kemi er her det der burde ligges tryk på.. Og i denne tid vil jeg da bestemt ikke kysse med nogen på jobbet;).. Hvis du læser alle mine anmeldelser finder du ikke en der omtaler kys som andet end smækkys.. Og igen.. Det kan man jo justerer efter forgodtbefindende eller efter omstændighederne.. Jeg tror faktisk jeg kan tælle på en hånd hvor mange gæster jeg har kysset med i mine snart 5 år i branchen.. 

Endnu så et eksempel på en misvisende annonce - Så stop med igen og igen, at fortælle det kun er de fra Østeuropa der snyder på vægten mht hvad de lover i annoncen og hvad man reelt får ved besøg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, for 21 minutter siden:

Altså defacto kysser du så ikke. Måske skulle du bare fjerne det fra menuen så?

Tror ikke at flertallet er interesserede i at få stillet en "en gang pr år" oplevelse i udsigt. Så hellere ikke reklamere for det.

Bare et godt råd herfra... 

Det sker nu altså alligevel.. Så snyd er det jo ikke.. Ringer man ned vil man også få af vide at hvis det er meget vigtigt for ens oplevelse så skal man nok ikke satse sine penge på det.. Jeg tror faktisk aldrig jeg har fået en eneste anklage omkring snyd før hvor jeg virkelig følte den var berettiget på nær en gut der vist for nogle år tilbage mente jeg var langt over 30 da jeg var 28 eller sådan noget.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...