Hop til indhold
Guest fickenstein

Gode spisesteder i FLENSBORG?

Recommended Posts

Gæst

Er der nogle der har et tip til en god resturant i Flensborg,altså et sted med god mad og betjening og masser af value for money.

Har besøgt Hansen Brauerei og Piet Heinnesen ,men er der andre gode steder?

på forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er omkring 25 græske resturanter i Flensborg.. store portioner med masser af kød til omkring 14 Eur..

Så kom bare afsted *SS*

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når I alligevel kører ned for at handle, så tag ligesom de fleste lokalkendte overkørslen ved Kruså.

Tag første eller anden afkørsel på halvmotorvejen B200 og aflæg Aldi butikken lige bag ved Danfoss et besøg, så sparer du så rigeligt penge nok til et super restaurantbesøg.

Skal du så også have pantfri dåser med hjem, så besøg Fleggaard helt nede ved vandet, for lige overfor butikken ligger Restaurant Hellas, som jeg på det varmeste vil anbefale.

Det græske køkken er jo i almindelighed af verdensklasse, hvis man kan lide mad, der smager af noget, her er den i særklasse.

Og i modsætning til, hvad man oplever på franske restauranter, så sidder man på Hellas og funderer lidt over, om man er kommet til at bestille til for mange personer, for hvem skal dog spise alt det, der kommer på bordet? At der i bedste græske stil startes med en Ouzo og en lille canapé, skulle det ikke være nødvendigt at nævne, derimod at det omfangsrige spisekort naturligvis er på både tysk og dansk.

Kan varmt anbefale deres platter, ligesom lammefilet er noget af det bedste, jeg nogensinde har smagt. Fiskeplatterne ligeså.

Nu er det jo aldrig en fornøjelse at modtage regninger, men når man sidder med velbehag og klapper mave, mens der kommer yderligere en Ouzo, så er det en yderligere en behagelig overraskelse, at priserne ikke giver en dansk cafeteria middag meget efter, selv om man har nydt en dejlig rund græsk rødvin til.

Monte Nero er et rigtigt godt valg til prisen.

Rent reklameindslag, ja, men det blev jo vist også efterspurgt, ikke?

Og det er skrevet af én. der gennem mere end 30 år og 2 ejere af stedet aldrig har været i nærheden af at blive skuffet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tak for gode forslag,Restaurant Hellas bliver besøgt i Påsken sammen med en veninde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Besøgte som sagt Resturant Hellas i påsken med en veninde,selve stedet trænger til lidt vedligeholdelse udefra og præsentere sig ikke så godt som på deres hjemmeside,indevendigt er det et meget nede på jorden sted,hvor man også kan komme i arbejdstøj tror jeg.Da vi besøgte stedet i påsken, var der samtidig et større dansk selvskab ,der hold fest,så det var en noget støjende oplevelse,også fordi vi fik bord lige op ad baren.Vi valgte begge en grillet svinesnitsel til omkring 12 euro stykket,selve kødet meget mørt og velsmagende,fik også en skål salat.Selve portionerne var ikke så store ,som jeg havde forstillet mig,jeg kunne godt have brugt lidt flere pommefritter til kødes.Men alt i alt en god oplevelse,Hellas er et godt alternetiv til pølsevognen over ved Fleggaard på den anden siden af vejen.

Vi kom af med 214 kr for 2 gode snitsler og 2 store cola plus 2 velvoksne Ouzo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

SUPERGOD Italiensk restaurant i Flensborg.

jeg har besøgt Ristorante Isabella i FLENSBORG,sammen med en veninde for nylig,det er en supergod Italiensk restuarant,beliggende i Harrislee.Selve restuaranten ligger i et industri område ,og medmindre man ved den er der,ville man ikke komme tilfældig forbi.

Beliggenheden er der dog ikke så tosset ,når man tænker på at den kun ligger 7-800 meter fra otto duborg og poetz,det er en stor moderne restuarant med højt til loftet og stilfuld indretning,den er drevet af ægte Italierere og maden er ikke mindre end fantastisk,god venlig betjening,og rimelige priser.

Vi fik 2 fantastiske steaks ,møre og velsmagende,pommes ,spinat og brød til plus to stk cola,

ialt kom vi af med 440 kr.man kan betale med danske kroner og jeg tror at de har mange danske kunder.

Vi var der på en onsdag,og der der der næsten fyldt op,selv med over 200 siddepladser,så kommer man en weekend,bør man nok bestille bord.

Det er det surverænt bedste spisested jeg har besøgt i Flensborg...fick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja der er et godt steak house ved indkørslen til Scandinavian Center.

Gode priser samt god mad.

Det kan jeg kun tilslutte mig, Steak n' More er et godt sted.

Hvis man vil vente til turen hjem kan man tage over ved Kruså og tage på Hereford, et af de mere hyggelige Hereford i Danmark mht omgivelser. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hellas er et godt alternativ til pølsevognen ovre ved Fleggaard på den anden side af vejen...

Så forstår vi bedre Onslows store begejstring for stedet... 8-):mrgreen:

PS.: Fandt lige hjemmesiderne for restauranterne Hellas og Isabella :

http://translate.google.dk/translate?hl ... 6bih%3D699

http://www.ristorante-isabella.de/index.php?de_index

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så forstår vi bedre Onslows store begejstring for stedet... 8-):mrgreen:

PS.: Fandt lige hjemmesiderne for restauranterne Hellas og Isabella :

http://translate.google.dk/translate?hl ... 6bih%3D699

http://www.ristorante-isabella.de/index.php?de_index

Ja, jeg må indrømme, at den bemærkning også faldt mig noget for brystet, men jeg kan da oplyse, at jeg d. 25/5 nød en fiskeplatte sammen med 2 dejlige kvinder inden Bryan Adams koncerten, det var mums og pigerne fik en stor pose med hjem til katten. og inklusive Ouzo, vin, dessert, kaffe og Metaxa kom jeg af med lige godt 500 kr.

Men selvfølgelig, hvis man er vant til at fouragere ved pølsevognen ved Fleggaard, så kan jeg godt se problemet, og det faktum, at man på en græsk restaurant bestiller schnitzel og på en italiensk ditto en bøf, kunne jo tyde på, at lysten til at gøre erfaringer med udenlandsk køkken ikke er særlig præsent.

Da ingen af mine tøser spiser svin, fik vi sidste lørdag en grillplatte, bestående af lam, okse og kylling, den er ikke på spisekortet, men så kreerede man den da bare for vores skyld, så 5 voksne personer med alt inklusive kom af med 1.300 kr.

Nu skal jeg stoppe med at reklamere for stedet, men deres longdrinks, som vi selvfølgelig også skulle smage, var virkeligt lækre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fickenstein

Ved gågaden kan Gnomenkeller varmt anbefales:

http://www.gnomenkeller.de/Diverse/anfahrt.html

Besøgte også Gnomenkeller for et par uger siden,det er let at finde,det ligger lige efter den store intersport på gågaden i et kælderlokale,flotte stemningsfyldte lokaler og specielt,at sidde og spise under de gamle hvælvinger,rigtig god service-vi havde ikke bestilt bord på forhånd,men var heldig at få et,for der va næsten stopfyldt,deres specialitet er deres steaks,det er noget Argentinsk kødkvæg bøfferne kommer fra,og man kan få dem i alle størrelser.kødet var udsædvanligt mørt og jucy.

Det var en af de bedste steaks jeg har fået i Flensborg og den kunne næsten måle sig med de supersteaks man får På resturant Isabella.Pris for 2 gange steaks plus 2 gange forret og to cola ,ca 55 euro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fickenstein

Ja, jeg må indrømme, at den bemærkning også faldt mig noget for brystet, men jeg kan da oplyse, at jeg d. 25/5 nød en fiskeplatte sammen med 2 dejlige kvinder inden Bryan Adams koncerten, det var mums og pigerne fik en stor pose med hjem til katten. og inklusive Ouzo, vin, dessert, kaffe og Metaxa kom jeg af med lige godt 500 kr.

Men selvfølgelig, hvis man er vant til at fouragere ved pølsevognen ved Fleggaard, så kan jeg godt se problemet, og det faktum, at man på en græsk restaurant bestiller schnitzel og på en italiensk ditto en bøf, kunne jo tyde på, at lysten til at gøre erfaringer med udenlandsk køkken ikke er særlig præsent.

Da ingen af mine tøser spiser svin, fik vi sidste lørdag en grillplatte, bestående af lam, okse og kylling, den er ikke på spisekortet, men så kreerede man den da bare for vores skyld, så 5 voksne personer med alt inklusive kom af med 1.300 kr.

Nu skal jeg stoppe med at reklamere for stedet, men deres longdrinks, som vi selvfølgelig også skulle smage, var virkeligt lækre.

Har besøgt Hellas igen,og det var en supergod oplevelse,ved mit første besøg var der samtidig et stort dansk selvskab,så det var en meget støjende oplevelse også fordi vi sad lige oppe ved baren.

da vi kom ind i resturanten blev vi budt velkommen med håndtryk og fik anvist et bord,det er et hyggeligt sted med græsk musik ud fra højtalerende,straks vi havde sat os fik vi brød på bordet og to velvoksne ouzo,jeg fik igen deres dejlige velsmagende og jucy schnitzel,med diverser tilbehør til og min veninde fik gyros,også rigtig lækkert

ialt 34 euro for 2 gange hovederet samt en isdessert og en kaffe.

Det var rigtig velsmagende mad og super god service,tjenerne kom forbi 3 gange og spurgte om alt var ok-det er sku god service,den unge græske babe ,de har til at servere ser iøvrigt pisselækker ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Uha, Fick,

spring nu over din egen skygge næste gang, du kommer derind og bestil noget "ikke tysk". :)

Deres Lammfilet er noget af det mest lækre, jeg til dato har smagt, og grillplatterne er også bare super, ikke mindst hvis du som jeg selv sammensætter, hvad du vil have på dem.

Jeg sværger til 3-4 stykker rent kød, såsom lam, okse, kylling og svinefilet, så kommer man hele smagsspektret rundt.

Og så bliver man jo også overrasket, når regningen kommer, altså positvit. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved ikke om det er for sent med et svar:-) spiser jævnligt i Flensborg, kan varmt anbefale borgerhuset, ser ikke ud af meget udefra, men super pænt og hyggeligt indenfor og maden er perfekt:-) du kan yderlige betale med danske kroner:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved ikke om det er for sent med et svar:-)

Det er det ikke!

Jeg har først opdaget denne tråd nu, og den har givet masser af inspiration, da jeg ofte er i Flensborg (men af andre grunde end det, som er hovedomdrejningspunktet for Eroguide). Jeg har frekventeret Hansen's Brauerei mange gange, og det er som andre skriver, et rigtig godt sted. Jeg har nu fået inspiration til at besøge Gnomenkeller næste gang, men jeg vil her anbefale følgende spisested:

Ristorante Buena Sera, Nikolaistraße 10, Flensburg.

Der er åbenbart ikke nogen www for siden, og selv om navnet antyder, at det bare er endnu en italiener åbnet af et par fremmedarbejdre, så er spisestedet rigtig godt - det er bl.a. to søstre ansat, hvor jeg har kikket lidt langt efter den ene. Det er dog lidt svært at finde. Stedet altså. Her mine forsøg på anvisning:

Er man nået til bunden af Flensburg Fjord, fortsætter man hen forbi politistationen, ZOB, bagsiden af Kaufhaus og frem til hjørnet ved Holm Passage, hvor der er en ny bygning. Den rummer Etap Hotellet (kan anbefales) og en biograf. Herfra drejer man til højre opad Nikolaistraße. Midtvejs på stykket op mod gågaden skal man så finde den port, som leder ind til en baggård med Ristorante Buena Sera. I den varme del af året er der mulighed for at spise udenfor, men ellers er der to etager indenfor, og det er god italiensk mad, der serveres. Fra pizzaer over bøffer til fisk og andet. De gange, jeg har været der, har det ikke været nødvendigt med bordbestilling.

Kommer man ad gågaden fra nord (den danske side), ligger Nikolaistraße som en sidegade på venstre hånd, hvor der er en Commerzbank og et springvand.

Buen appettito.

, hvor der er en

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fickenstein

Schnitzel på en græsk restaurant - rystende læsning...

Det var da den mest tåbelig kommentar jeg længe har set,

har du ikke noget interessant ,at berette?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var da den mest tåbelig kommentar jeg længe har set,

har du ikke noget interessant ,at berette?

Hvorfor er det så tåbeligt?

Når man går ind på en græsk restaurant, er det vel for at spise græsk? Så vidt jeg ved - men her må du jo så korrigere mig, hvis du véd bedre - er Schnitzel ikke en del af det græske køkken.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Schnitzel på en græsk restaurant - rystende læsning...

Du har åbenbart ikke været på en græsk restaurant i Tyskland. På de græske restauranter får du nemlig nogle af de bedste og største Schnitzler, der fylder en halv tallerken - og det er ikke en lille tallerken :D  - ofte får man mere kød, end man kan spise. 3 - 4 forskellige slags kød i en ret og du må ikke engang bøde så meget, som hvis du går på Bones eller Jensens herhjemme og medbringer en lup, for at kunne se bøffen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fickenstein

Svinekød indgår særdeles i det græske køkken,ligesom lam og lever også gør.

Og som jeg skriver,er det noget jeg stærkt kan anbefale,til svinefileten servere de også lidt ris tiberedt på græsk vis og tsatsiki og salat,og pomfritter og selvfølgelig en velvoksen ouzo.Har du iøvrigt øvet dig på din hummersuppe ,så den kan blive spiselig

Del dette indlæg

Link til indlæg

Svinekød indgår særdeles i det græske køkken,ligesom lam og lever også gør.

Og som jeg skriver,er det noget jeg stærkt kan anbefale,til svinefileten servere de også lidt ris tiberedt på græsk vis og tsatsiki og salat,og pomfritter og selvfølgelig en velvoksen ouzo.Har du iøvrigt øvet dig på din hummersuppe ,så den kan blive spiselig

Jeg tror ikke, selvom jeg tænker mig grundigt om, at der er nogen personer herinde, der er mere perfid end dig.

Du sigter uden tvivl til min hummersuppe i min anmeldelse "Så til søs". Jeg ved ikke, hvorfra du har fået den ide, at den var uspiselig, for du var jo af gode grunde ikke inviteret med, og det er jo nok det faktum, der fik dig til at prøve at afspore strengen med et totalt åndssvagt og helt irrelevant indlæg:

Og så klynker du over, at jeg af og til skriver en kommentar i FF (Fickensteins Fantasterier)! VBO.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...