Guest Indiske Devina Skrevet 10. Marts, 2020 Anilingus skrev, for 2 timer siden: Vel en dårlig ide, da aktivstoffet heri er klorhexidin der netop IKKE har virkning ift. virus, hvad COVID-19 jo netop er ! Anvend enten desinfektionsmiddel baseret på sprit, en blanding af sprit og klorhexidin - eller vær grundig med en ganske alm. håndvask og brug så i øvrigt din sunde fornuft og undgå at nyse uhæmmet udover andre, pille næse o.s.v. Kort sagt de ting som man forhåbelig ikke gør i forvejen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 10. Marts, 2020 asianman skrev, den 7.3.2020 at 15:34: Nej den tager nok mere de offentlige midler tog, bus og metro specielt i myldretiden. Sygdommen er efterhånden ved at komme så vidt omkring, at man nok skal begynde at overveje, om man tør gå til BP. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 10. Marts, 2020 Borende X skrev, for 23 minutter siden: Sygdommen er efterhånden ved at komme så vidt omkring, at man nok skal begynde at overveje, om man tør gå til BP. Mener du at BP er mere udsat end f.eks. Shell og Circle-K ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Madame-elisabeht(TV) 560 Skrevet 10. Marts, 2020 Indiske Devina skrev, den 6.3.2020 at 21:00: Er det ligeså godt? Det er bedre for der får du vasket hele hånden ordenligt - Med håndsprit er der mange steder du ikke får det masseret/smurt det ordenligt på. Ofte er det tommeltotterne som svigtes:-) God dag Madame Elisabeht Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 10. Marts, 2020 Butch skrev, for 51 minutter siden: Mener du at BP er mere udsat end f.eks. Shell og Circle-K ? Næ, det har ikke noget med benzin at gøre. Det er et gammeldags bunkepul. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anilingus Skrevet 10. Marts, 2020 Madame-elisabeht(TV) skrev, for 11 timer siden: Det er bedre for der får du vasket hele hånden ordenligt - Med håndsprit er der mange steder du ikke får det masseret/smurt det ordenligt på. Ofte er det tommeltotterne som svigtes:-) God dag Madame Elisabeht Men aktivstoffet i håndvaskemidlet er klorhexidin der kun uskadeliggør bakterier og ikke virus - en grundig håndvask efterfulgt af grundig brug af håndsprit tager derimod også virus med... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 10. Marts, 2020 Anilingus skrev, for 33 minutter siden: Men aktivstoffet i håndvaskemidlet er klorhexidin der kun uskadeliggør bakterier og ikke virus... Jeg ved det ikke, men mon ikke det er så simpelt, at man ved en grundig håndvask simpelthen skyller/vasker eventuel virus af hænderne og ud i kloakken? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed 4979 Skrevet 10. Marts, 2020 Anilingus skrev, for 22 timer siden: Vel en dårlig ide, da aktivstoffet heri er klorhexidin der netop IKKE har virkning ift. virus, hvad COVID-19 jo netop er ! Anvend enten desinfektionsmiddel baseret på sprit, en blanding af sprit og klorhexidin - eller vær grundig med en ganske alm. håndvask og brug så i øvrigt din sunde fornuft og undgå at nyse uhæmmet udover andre, pille næse o.s.v. Som vanligt, så blev du så forhippet på lidt mansplaining, at du helt glemte at læse hvad jeg skriver… Jeg skriver intetsteds om Covid-19, men @Indiske Devina skriver, at hun til hverdag bruger håndsprit og ikke kan få fat i dette længere. Måske passer hun snottede unger, måske arbejder hun i et køkken, måske noget helt tredje, og da kan Klorhexidinsæbe være et fint alternativ, til den håndsprit hun ikke længere kan få fingrene i, og håndsæben hun har stående, deraf forslog jeg dette, ved at spørge om hun kunne bruge dette i mellemtiden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 10. Marts, 2020 Iscenesat Virkelighed skrev, for 3 minutter siden: Som vanligt, så blev du så forhippet på lidt mansplaining, at du helt glemte at læse hvad jeg skriver… Jeg skriver intetsteds om Covid-19, men @Indiske Devina skriver, at hun til hverdag bruger håndsprit og ikke kan få fat i dette længere. Måske passer hun snottede unger, måske arbejder hun i et køkken, måske noget helt tredje, og da kan Klorhexidinsæbe være et fint alternativ, til den håndsprit hun ikke længere kan få fingrene i, og håndsæben hun har stående, deraf forslog jeg dette, ved at spørge om hun kunne bruge dette i mellemtiden. Hehe jeg lufter hunde til daglig og er besøgsven for ældre så hygiejne er utrolig vigtig:-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anilingus Skrevet 11. Marts, 2020 @Iscenesat Virkelighed det har intet med mansplaining at gøre - men er et simpelt faktum i en tråd der i overskriften handler om corona-virus...så lav nu ikke flere børn på mig Altså, sprit destruerer både bakterier og vira, mens klorhexidin alene ødelægger førstnævnte... Uanset om man så passer børn, ældre, syge, hunde o.s.v. så handler det vel altid om at opnå den bedste beskyttelse mod infektioner, herunder også virus, som vi jo typisk først efter en vis tid har effektive vacciner mod(det kan vi jo i hvert fald håbe på) - derfor er en grundig håndvask efterfulgt af håndsprit typisk førstevalget. Det bedste råd til de der nu mangler håndsprit er enkelt - lav det selv - hovedindholdet er alkohol(husholdningssprit) med en tilstrækkelig stor volumenprocent(google selv videre for opskrift) og husk så at udføre en grundig håndvask forinden spritten påføres. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg