Guest RunningMann Skrevet 29. Februar, 2020 med covid-19, 3 dansker smittet nu og 30 i karantæne på århus universitet hospital, skal vi seriøst snart tænke os om når vi besøger udenlandske gp er ? Vi ved jo realt ikke hvilke lande de rejser rundt i før de kommer op til os, hvad tænker i ? lige pt er jeg ikke selv bekymret, men tænker mere over det, en for 2 uger siden ihvertfald. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Loser Skrevet 29. Februar, 2020 Ved du hvor den danske GP har været? Hvor hendes gæster har været? Hvor buschaufføren har været? Hvor buspassagerene har været? For mig tenderer det hysteri, men jeg er heller ikke lægefagligt uddannet. Hvis jeg var bekymret, så ville jeg være det generelt, altså al samvær med fremmed, ikke kun udenlandske GP'er. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest allo-allo Skrevet 29. Februar, 2020 (edited) Jeg tænker, slap af. Lige nu er corona kørt helt op i det røde felt af medierne og uvidenhed. Følg de generelle rå om god håndhygiejne med hyppig håndvask, drop krammerne for en periode og giv knocles i stedet for håndtryk. Med hensyn til GPerne, så er det måske en god ide med at drosle besøgene ned. De fleste GPer formentlig helt bevidste om smittefare og deres egen adfærd, ligesom jeg også tror, de fleste vil være hurtige til at vurdere gæsterne. Redigeret 29. Februar, 2020 af allo-allo Tilføjelse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 29. Februar, 2020 allo-allo skrev, for 14 minutter siden: Jeg tænker, slap af. Lige nu er corona kørt helt op i det røde felt af medierne og uvidenhed. Følg de generelle rå om god håndhygiejne med hyppig håndvask, drop krammerne for en periode og giv knocles i stedet for håndtryk. Med hensyn til GPerne, så er det måske en god ide med at drosle besøgene ned. De fleste GPer formentlig helt bevidste om smittefare og deres egen adfærd, ligesom jeg også tror, de fleste vil være hurtige til at vurdere gæsterne. hvordan kan man vudere gæsterne ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 29. Februar, 2020 Loser skrev, for 15 minutter siden: Ved du hvor den danske GP har været? Hvor hendes gæster har været? Hvor buschaufføren har været? Hvor buspassagerene har været? For mig tenderer det hysteri, men jeg er heller ikke lægefagligt uddannet. Hvis jeg var bekymret, så ville jeg være det generelt, altså al samvær med fremmed, ikke kun udenlandske GP'er. rolig nu, der er endnu ingen danskere smittet imellem, men kommer fra udenlandske steder. iøvrigt skal jeg ikke ha sex med buschaufføren, åndsvagt eks ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
skat 31 Skrevet 29. Februar, 2020 RunningMann skrev, for 28 minutter siden: rolig nu, der er endnu ingen danskere smittet imellem, men kommer fra udenlandske steder. iøvrigt skal jeg ikke ha sex med buschaufføren, åndsvagt eks ! hvis chaufføren nyser på dig er du smittet og jo der er 3 danske smittet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Loser Skrevet 29. Februar, 2020 RunningMann skrev, for 21 minutter siden: rolig nu, der er endnu ingen danskere smittet imellem, men kommer fra udenlandske steder. iøvrigt skal jeg ikke ha sex med buschaufføren, åndsvagt eks ! Nu ser smitte jo ikke på nationalitet, og selv leverpostejselskende danskere rejser ud i verden. Ok, så det er kun dem du har sex med der smitter? Fedt, det gør det da lettere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14126 Skrevet 29. Februar, 2020 Løsningen er jo ret enkel: Webcamsex - det er sikker og forholdsvis billig sex og man behøver ikke engang rejse ud i verden for at møde forskellige slags piger - så man sparer også fly og hotelophold mv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 29. Februar, 2020 skat skrev, for 40 minutter siden: hvis chaufføren nyser på dig er du smittet og jo der er 3 danske smittet Ja, tre danskere er smittet, men alle har fået smitten fra udlandet. Så indtil nu har ingen dansker smittet en anden dansker her i landet. Det er dén situation, myndighederne med sin strategi forsøger at få styr på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gbcr 181 Skrevet 29. Februar, 2020 synes det er utroligt at dansker synes at det er vigtiger at komme på ferie end at undgå sygdom forbyd da en hver udrejse men nej nej det er da med at komme af sted for man skal da nødigt stå tilbage for naboen dem der rejser ud unødvendigt skulle isoleres i en månede og selv betale for det de udsætter os andre for risiko og det må de tage konsekvensen af hellere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SASHA 152 Skrevet 29. Februar, 2020 Til jer der har Facebook, søg på ham her og hør hans video 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 889 Skrevet 29. Februar, 2020 Gbcr skrev, 1 time siden: synes det er utroligt at dansker synes at det er vigtiger at komme på ferie end at undgå sygdom forbyd da en hver udrejse men.... Der er stadig langt større bekymringer at tage til sig, end at blive smittet af covid. Flere lemlæstes stadig når de står på ski, end der smittes af covid. Står du også og skriger til dem? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
modenelsker 9553 Skrevet 29. Februar, 2020 Gbcr skrev, 1 time siden: synes det er utroligt at dansker synes at det er vigtiger at komme på ferie end at undgå sygdom forbyd da en hver udrejse men nej nej det er da med at komme af sted for man skal da nødigt stå tilbage for naboen dem der rejser ud unødvendigt skulle isoleres i en månede og selv betale for det de udsætter os andre for risiko og det må de tage konsekvensen af hellere. Ja du har ret, vi skal alle blive hjemme i vores bolig. Så bliver ingen syge. Jeg personligt rejser næste tirsdag til tennerife. Er ikke bange for at blive smittet, skulle det ske er det kun en let forkølelse. Der er også kun en 2% dødelighed, og det er hos folk der i forvejen er svækket. Drop nu hysteriet og lev som du plejer, blot med en bedre håndhygiejne. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2495 Skrevet 29. Februar, 2020 (edited) Der er ganske mange, der bliver smittet, men kun får lette eller slet ingen symptomer. Og så er smitten jo svær at stoppe. Jeg tror, at sikkerhedsforanstaltningerne og massehysteriet er langt farligere end selve sygdommen. Gad vist hvad pokker sundhedsmyndighederne vil gøre, for at skifte kurs - uden selv at virke fuldstændig utroværdige ... Det er noget værre rod vi er landet i ... Redigeret 29. Februar, 2020 af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gbcr 181 Skrevet 29. Februar, 2020 nej jeg skriger ikke af folk der brækker benet på ski det er deres problem det smitter ikke jeg skriger forøvrigt ikke af nogen det var en konstatering men når det kan gå ud over resten af samfundet at man måske måske ikke kan tage sygdom med over grænsen så under det sgu Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 889 Skrevet 29. Februar, 2020 Gbcr skrev, for 8 minutter siden: nej jeg skriger ikke af folk der brækker benet på ski det er deres problem det smitter ikke jeg skriger forøvrigt ikke af nogen det var en konstatering men når det kan gå ud over resten af samfundet at man måske måske ikke kan tage sygdom med over grænsen så under det sgu Det går også ud over samfundet når du skal hentes hjem med fly og være uarbejdsdygtig i 6 uger. Hidser du dig kun op over covid, eller gælder det også alle andre sygdomme turisterne slæber med hjem? (tarmbakterier, lungebetændelse, bronkitis etc.) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 29. Februar, 2020 anon skrev, for 2 timer siden: Der er stadig langt større bekymringer at tage til sig, end at blive smittet af covid. Flere lemlæstes stadig når de står på ski, end der smittes af covid. Står du også og skriger til dem? Det var dog et idiotisk svar at give. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 29. Februar, 2020 (edited) Inden tråden afspores med ski ferie og brækket ben osv, så var mit oplæg, såre simpelt. Tænker du på denne virus el er nervøs, hvis du skal besøge en udenlandsk GP . Ved godt man kan blive kørt over af en bil, få en mursten i hovedet eller brække et ben osv men var ikke spørgsmålet. Det kan godt være medierne kører det op, men jer med smarte bemærkninger, er nok ikke så kække mere, hvis det rammer jer og i skal i isolation fra familie, venner, arbejde etc ... Redigeret 29. Februar, 2020 af RunningMann Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5029 Skrevet 29. Februar, 2020 Idiotisk at opstille tråden som om der er større risiko ved udenlandske, end danske gp´er. De lande hvor de fleste udenlandske gp kommer fra, er der ingen, eller få smittede.... indtil videre.... Men ja sådan generelt er situationen da sådan at alle bør tænke sig om, uden totalt at panikke.... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 889 Skrevet 29. Februar, 2020 Jeg tar chancen. Jeg forbliver kæk og frygter ikke hverken udenlandske elker danske piger. Frygt baseret på uvidenhed har aldrig gavnet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest allo-allo Skrevet 29. Februar, 2020 RunningMann skrev, for 5 timer siden: hvordan kan man vudere gæsterne ? De almindelig ting: ser gæsten sund og frisk ud, hoster eller nyser han, ser han ud til at have feber etc. Det er måske ikke nok, men trods alt en lille mulighed for at sige nej tak. Til hverdag - når der ikke er corona eller andre influenzaer i medierne - er der jo også folk, som render rundt med begyndelsen til en forkølelse eller halsbetændelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
skat 31 Skrevet 29. Februar, 2020 Borende X skrev, for 6 timer siden: Ja, tre danskere er smittet, men alle har fået smitten fra udlandet. Så indtil nu har ingen dansker smittet en anden dansker her i landet. Det er dén situation, myndighederne med sin strategi forsøger at få styr på. Jo jo Det er en influenza som er farligst for svage mænd over 65 Tror bare jeg holder lidt afstand til andre og vasker mine hænder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 29. Februar, 2020 (edited) sneræven skrev, for 8 timer siden: Jeg tror, at sikkerhedsforanstaltningerne og massehysteriet er langt farligere end selve sygdommen. Ja, måske... Jeg tvivler på at vi kan undgå, at en (stor) del af os kommer til at stifte bekendtskab med corona de næste 1-2 år - og det kommer sikkert til at gå helt fint. Problemet med corona er, at det er en del mere smitsomt end hvad vi er vandt til, så udfordringen ligger nok ikke så meget i at forhindre, at vi bliver ramt (Bortset fra den gruppe som er udsatte) - men nok mere i, at vi ikke alle bliver ramt på samme tid. Det er langt bedre at X% af befolkningen bliver ramt af corona henover 1-2 år, end at samme X% bliver ramt henover 1-2 måneder... Sidstnævnte kan medføre store og fatale konsekvenser... Redigeret 29. Februar, 2020 af MickeyM Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2495 Skrevet 29. Februar, 2020 MickeyM skrev, for 13 minutter siden: Problemet med corona er, at det er en del mere smitsomt end hvad vi er vandt til, Ja, det har jeg også læst nu, flere steder. Og så giver de lidt heftige tiltag bedre mening. Men som du også skriver, så er det ikke så stort et problem for de fleste, sunde og raske mennesker. Mest for sådan nogle halvgamle gubber som jeg selv og opefter ... Synes det værste er, hvordan pokker man navigerer i det her hvis det bliver værre ... Hvornår slår man alarm ... og risikerer man at blive lynchet hvis man hoster på gaden .. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 29. Februar, 2020 sneræven skrev, for 51 minutter siden: Ja, det har jeg også læst nu, flere steder. Og så giver de lidt heftige tiltag bedre mening. Men som du også skriver, så er det ikke så stort et problem for de fleste, sunde og raske mennesker. Mest for sådan nogle halvgamle gubber som jeg selv og opefter ... Synes det værste er, hvordan pokker man navigerer i det her hvis det bliver værre ... Hvornår slår man alarm ... og risikerer man at blive lynchet hvis man hoster på gaden .. Det står rigtig fint beskrevet på Sundhedsstyrelsens hjemmeside, hvordan man skal forholde sig til det her. Selvom raske mennesker ikke nødvendigvis dør af det, så kan vi smitte ældre eller på anden måde svækkede mennesker. Og så er selv en almindelig influenza jo ikke særlig rar at få, og hvis denne er værre, er det da smart at forblive rask Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg