Hop til indhold
TommyHansen

Filmen "Jeg - en marki" med Gabriel Axel

Recommended Posts

Ordet er frit i denne gruppe står der på forsiden, så jeg håber også, at man vil acceptere dette opslag.

Jeg er nemlig meget stor fan af Ove Sprogøe - og har det sidste års tid via bibliotekssystemet lånt 60-70 film, hvor han deltager.
I genbrugsbutikker har jeg desuden fundet en god håndfuld film med ham.
Men der er stadigvæk en del film, som hverken kan fås via biblioteket eller via forskellige netbutikker.
Derfor tillader jeg mig -  måske lidt naivt - at spørge om nogle af de ærede brugere af dette fremragende website ved, om denne spændende film er tilgængelig et eller andet sted.
Måske hos en antikvarboghandler i en by et sted i landet, eller måske via et website som jeg bare ikke har kunnet google mig frem til.

Kult ; JEG EN MARKI, billede 1

Filmen omtales på følgende vis på www.danskefilm.dk:

Beskrivelse
Rasmussen (Gabriel Axel) som har et stort og hvidt hår og sort skæg, bor i en stor villa. Han elsker at sætte sig ved sit store flygel og spille Chopin. Desværre har han ingen penge og bliver smidt ud af villaen. Rasmussen beslutter sig for at ændre sit efternavn. Da han føler sig meget sorgfuld, (på engelsk sad) beslutter han for at kalde sig de Sade. Da folk tror, at han er i familie med med den franske markis de Sade, er hans lykke gjort. Han flytter ind i villaen igen og begynder at omgås det bedre borgerskab. Det bliver hurtigt rigtig bizzart og sjovt. Da Sade fylder år, arrangerer hans kvindelige bekendte en maskeradefest for ham. Han får piske og håndjern og andet praktisk i fødselsdagsgave. Festen udvikler sig til løssluppent orgie, hvor han pisker en kvinde, der på et tidspunkt opdager, at han ikke er en rigtig markis og han afsløres og kastes i fængsel.

Redigeret af TommyHansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hanshj skrev, for 5 timer siden:

Hej

Hvis du er ok med at streame den så er den på blockbuster.dk

Hejsa
Tak for dit svar, men jeg vil nu gerne have en dvd.
Aner heller ikke hvordan man streamer, men det kunne jeg selvfølgelig prøve at finde ud af som en udfordring til mig selv.

Redigeret af TommyHansen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...