Hop til indhold
bmanny

Sygdom og hvad så?

Recommended Posts

OD- hvad med spyt? Jeg mener at huske at HIV smitte også kan overføres via spyt.
Undskyld, hvis jeg hugger Donorens svarmulighed, men HIV smitter kun direkte via blodbanen. Det er en myte, at det også kan ske via spyt.

http://www.hivzonen.dk har jeg fundet: "Der er så lidt virus i spyt, tårer, og sved, at smitte ikke kan lade sig gøre," slår professor Jens Lundgren fast.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er der pænt delte meninger om hvordan HIV smitte kan overføres. Faktisk ved vi på trods af mange forsøg over 20 år ikke helt hvad der kan smitte og hvad der ikke kan. Ja der er mange der gerne udbreder deres egen mening om det på nettet men fagvidenskaben er ikke enige og INTET er helt sikkert.

Jeg ville holde mig væk...eller som minumum bruge kondom ved både oral og alle andre former for sex, hvilket jeg faktisk mener burde være lov i danmark. Vi ser en stigning i alle kønssygdomme og fx. Gonnore er steget markant de sidste år primært pga. ubeskyttet sex med prostituerede.

Pas på jer selv derude...brug altid gummi til alt...og lad være med at slikke pigen. Så er i rimeligt sikker.

Kazla

Del dette indlæg


Link til indlæg

Undskyld, hvis jeg hugger Donorens svarmulighed, men HIV smitter kun direkte via blodbanen. Det er en myte, at det også kan ske via spyt.

http://www.hivzonen.dk har jeg fundet: "Der er så lidt virus i spyt, tårer, og sved, at smitte ikke kan lade sig gøre," slår professor Jens Lundgren fast.

Ja, det ville jeg også havde svaret :)

Og kan tilføje:

Myterne har rod i den forkerte antagelse, at tårer, spyt, urin og sved er smitsomme, selvom intet menneske er blevet inficeret med hiv gennem kontakt til disse kropsvæsker.

»Vi har gennem årtier kunnet måle, undersøge og observere, hvad der er smittefarligt, og hvad der ikke er. Og folk har prøvet det hele,« forklarer professor i virussygdomme Jens Lundgren fra Københavns Universitet, der også er overlæge på Rigshospitalets Epidemiklinik.

VH

OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

:?::?:

Den kommentar forstår jeg intet af - kan du ikke forklare hvad du mener med, at man "indirekte" kan få AIDS uden overhovedet at være sammen med pigen, der har AIDS?

Andre debattører er også velkomne til at forklare, for da jeg er den eneste der har stillet spørgsmålet, er jeg måske også den eneste der ikke har forstået kommentaren? :o

Jeg forstod "indirekte", som havde bmanny været sammen med en anden pige/mand,

der også havde været sammen med den inficerede pige, og altsammen ubeskyttet. :o

VH

OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis den prostituerede i en e-mail har erkendt at hun har HIV, mener jeg at hun står til en politianmeldelse.

HIV er ikke hvad som helst. HIV kan invalidere og senere dræbe mennesker i form af AIDS.

Altså en politianmeldelse, hvis man mener at den omtalte prostituerede fungerer som sexarbejder, på trods af at hun har HIV.

Bemærk venligst, at trådstarteren fortæller at den prostituerede har erkendt, at hun har HIV. Derfor må en politianmeldelse være på sin plads, foretaget af den som har motaget den e-mail.

Det er kun strafbart hvis der ikke er beskyttelse, eller hvis der ikke er beskyttelse at

hun så ikke gør opmærksom på hun er inficeret.

VH

OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstod "indirekte", som havde bmanny været sammen med en anden pige/mand, der også havde været sammen med den inficerede pige, og altsammen ubeskyttet. :o
Sådan forstod jeg også det ikke helt klare indlæg.

Men når smitterisikoen er så relativt lille ved samkvem med en hiv-smittet, hvis man altså tager sine forholdsregler, må den "indirekte" smittemulighed vel nærmest være teoretisk?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sådan forstod jeg også det ikke helt klare indlæg.

Tak til OD og Borende for svar!

Men jeg synes nu alligevel den konklusion, at bmanny både skulle have været sammen med en anden mand (som måtte have dyrket sex med den smittede prostituerede), og at begge sexforhold skulle have været "ubeskyttede" er ret vidtgående... 8-);)

Hvis bmanny dyrker ubeskyttet sex med kunder til prostituerede, så løber han vel alt i alt en ret stor risiko for at blive smittet med alt muligt - uanset om så ellers den omtalte AIDS smittede prostituerede direkte eller indirekte var kommet ind i hans liv eller ej... 8-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er kun strafbart hvis der ikke er beskyttelse, eller hvis der ikke er beskyttelse at

hun så ikke gør opmærksom på hun er inficeret...

Nemlig! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak til OD og Borende for svar!

Men jeg synes nu alligevel den konklusion, at bmanny både skulle have været sammen med en anden mand (som måtte have dyrket sex med den smittede prostituerede), og at begge sexforhold skulle have været "ubeskyttede" er ret vidtgående... 8-);)

Hvis bmanny dyrker ubeskyttet sex med kunder til prostituerede, så løber han vel alt i alt en ret stor risiko for at blive smittet med alt muligt - uanset om så ellers den omtalte AIDS smittede prostituerede direkte eller indirekte var kommet ind i hans liv eller ej... 8-)

Eller, at bmanny efterfølgende har været sammen med en anden pige på stedet,

som har fået pølse af en anden mand, der har været sammen med begge piger. ;)

Men har han brugt beskyttelse er der vel ingen grund til panik.

VH

OD

Del dette indlæg


Link til indlæg
Men har han brugt beskyttelse er der vel ingen grund til panik
Det var også den pointe, jeg arbejdede mig hen imod.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu hvor jeg er kommet hjem fra arbejdet, kan jeg se en livlig aktivitet i tråden.

Fakta:

1. Jeg læser et andet sted på nettet, at denne glædespige har skrevet på en status, at hun er AIDS

2. Jeg kender til mange rygter på nettet, som ikke passer, og sender glædespigen en e-mail, som hun svarer bekræftende tilbage på, at hun har AIDS. Det gør jeg for at opnå en afklaring om dette rygte.

3. Jeg bliver bekymret, fordi man bor i samme by som hende, og man har været sammen en pige, som åbenbart er løs på tråden her i byen. Jeg tænker muligheden for, at smitten kan være bragt videre. Kald mig paranoid, men man ved nu aldrig.

... og forresten - jeg tænder overhovedet ikke på folks pølser, som åbenbart kan kalde penis!

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. Jeg læser et andet sted på nettet, at denne glædespige har skrevet på en status, at hun er AIDS

Hvis hun selv har skrevet det på nettet så er der vel intet galt i at du linker til det sted så vi andre kan se?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er på sin plads at få det på bordet hvem det er, så man ikke besøger hende...

Kan sagtens se det ikk er fair for hende , men det er da slet ikke fair overfor os der måske vil besøge hende ....

Th

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er på sin plads at få det på bordet hvem det er, så man ikke besøger hende...

Kan sagtens se det ikk er fair for hende , men det er da slet ikke fair overfor os der måske vil besøge hende ....

Th

Enig. Hvis bare en eller anden gad og skrive en pm til mig om hvem det er. Vil ikke besøge en smittet person.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fakta:

...3. Jeg bliver bekymret, fordi man bor i samme by som hende, og man har været sammen en pige, som åbenbart er løs på tråden her i byen. Jeg tænker muligheden for, at smitten kan være bragt videre.

Dette emne er faktisk for alvorligt til at man skal lave sjov med det, men jeg kan alligevel ikke dy mig:

bmanny, du skriver først, at du aldrig har været sammen med den pågældende pige, og man bliver altså ikke smittet med AIDS, fordi man "bor i samme by" som en pige, der har AIDS... 8-):lol:

Nå, alvorlig igen...åbenbart har du været sammen med en ANDEN pige i denne her "by", og hun er "løs på tråden", og så frygter du at en mand fra byen som også er løs på tråden, først har været sammen med den prostituerede og HEREFTER sammen med hende, der er såkaldt "løs på tråden", og at du derigennem er blevet smittet(!)

Sådan læser jeg dig. Det er godt nok en "krøllet" historie....

Først og fremmest er sandsynligheden for smitte lille, når vi betænker, at det ikke en gang er sikkert, hende der er løs på tråden overhovedet er blevet smittet med AIDS... ;)

Antager vi, at hende der er løs på tråden, rent faktisk ER blevet smittet med AIDS, så er sandsynligheden for, du er blevet smittet af hende stadig væk ganske lille, med mindre du har dyrket ubeskyttet analsex med hende, og så ubetænksom er vel ingen normale mennesker i vore dage?

Risikoen for smitte fra kvinde til mand ved sex uden gummi er meget mindre end risikoen for smitte fra mand til kvinde. En TV-udsendelse for nogle år siden omhandlede et ægtepar, som havde været gift i 5 år, og hvor kvinden havde HIV da de mødtes. Selv om de regelmæssigt havde sex i årevis, var manden stadig ikke blevet smittet, da hun fik konstateret AIDS i udbrud...(!)

Så du har næppe grund til frygt, men i vore dage kan du jo få det opklaret på en Venerea klinik i løbet af få uger. Gør det og få ro i sindet!

Del dette indlæg


Link til indlæg

bmanny, du må have fået din seksualundervisning i 90'erne eller tidligere hvor man gjorde alt for at skræmme en generation fra at have sex uden latex ved at forklare dem at HIV havde næsten 100% overføringsrate og 100% dødelighed. Det var i hvert fald det billede jeg blev efterladt med.

Her er dog facts, i dit tilfælde:

Som jeg forstår det er der en dame i din by som har AIDS. Du er nervøs for at en mand har fået smitte af hende, viderebragt det til en dame som du så har haft sex med og fået det. Lidt sandsynlighedsregning så:

Smittefare ved vaginalt samleje med en person i sen smittefase: 0,55%

Smittefare ved vaginalt samleje hvis manden har tidlig fase HIV: 0,07%

Smittefare ved vaginalt samleje hvis damen har tidlig fase HIV: 0,04%

Så hvis vi antager at det bare drejer sig om et enkelt knald, og denne combo lige skulle inkludere dig, så kan din samlede sandsynlighed for at få HIV ved at have ubeskyttet sex i samme by som denne dame udregnes til 0,0015%

Selv ikke ved direkte blodtransfusion med en HIV smittet er chancen for at få HIV på 100%. Den er på omkring 92%.

Jeg håber det beroliger dig lidt bmanny.

I øvrigt skal der gå 3 måneder fra du har fået HIV til det kan spores i en test.

Del dette indlæg


Link til indlæg

bmanny, du må have fået din seksualundervisning i 90'erne eller tidligere hvor man gjorde alt for at skræmme en generation fra at have sex uden latex ved at forklare dem at HIV havde næsten 100% overføringsrate og 100% dødelighed. Det var i hvert fald det billede jeg blev efterladt med.

Her er dog facts, i dit tilfælde:

Som jeg forstår det er der en dame i din by som har AIDS. Du er nervøs for at en mand har fået smitte af hende, viderebragt det til en dame som du så har haft sex med og fået det. Lidt sandsynlighedsregning så:

Smittefare ved vaginalt samleje med en person i sen smittefase: 0,55%

Smittefare ved vaginalt samleje hvis manden har tidlig fase HIV: 0,07%

Smittefare ved vaginalt samleje hvis damen har tidlig fase HIV: 0,04%

Så hvis vi antager at det bare drejer sig om et enkelt knald, og denne combo lige skulle inkludere dig, så kan din samlede sandsynlighed for at få HIV ved at have ubeskyttet sex i samme by som denne dame udregnes til 0,0015%

Selv ikke ved direkte blodtransfusion med en HIV smittet er chancen for at få HIV på 100%. Den er på omkring 92%.

Jeg håber det beroliger dig lidt bmanny.

I øvrigt skal der gå 3 måneder fra du har fået HIV til det kan spores i en test.

Det var lidt det samme, jeg forsøgte at udtrykke, men fint at få konkrete sandsynligheder på bordet.

bmanny kan med fordel bruge 1 times tid eller 2 på at pløje sig igennem følgende info:

http://da.wikipedia.org/wiki/Hiv

Mht. matematiske sandsynligheder for smitte under div. sexuelle samværsformer synes dette bedst beskrevet på den svenske udgave af Wiki (læs om "Sannolikheter" lidt nede i teksten...!):

http://sv.wikipedia.org/wiki/HIV

Mit formål med disse skriv til bmanny er alene at berolige på baggrund af facts/sandsynligheder og betyder selvfølgelig ikke, at jeg opfordrer til ubeskyttet sex, fordi sandsynligheden for smitte er lille!

Vh./TH ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 47284746579156

Jeg har skrevet til trådstarter for nogle dage siden, for at få info om hvem det er. Det har jeg så ikke fået svar på!?

Hvis der er andre der ved noget, modtager jeg også gerne en PM. Tak!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke lidt et skråplan, at begynde at sende private beskeder med en piges navn? I ved ikke med sikkerhed om hun er smittet - der er nogen der siger, hun selv har skrevet det på nettet, men hvem siger det ikke er en forsmået elsker der har skrevet det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dog hader jeg at se rygter, som ikke passer, og derfor skrev jeg til hende glædespigen, som desværre bekræftede, at hun har sygdommen.

Liv, trådstarterindlægget indeholdt ovenstående passage, så hun har åbenbart pr. email bekræftet, at hun har AIDS.

Alligevel synes jeg godt, man kan stille spørgsmålstegn ved, om tilfældige kunder her fra Eroguide skal udveksle oplysninger om, hvem pigen er IRL.

Samtidig synes jeg måske også, det er forkert af hende at blive i branchen efter at have fået konstateret sygdommen, for selv om smitterisikoen er minimal ved brug af kondom, kan man vel ikke 100% udelukke den!?

Den er ikke helt nem... :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke lidt et skråplan, at begynde at sende private beskeder med en piges navn? I ved ikke med sikkerhed om hun er smittet - der er nogen der siger, hun selv har skrevet det på nettet, men hvem siger det ikke er en forsmået elsker der har skrevet det?

Og i der hele taget en underlig tråd. Trådstarteren advarer på en meget uklar svævende måde om en der har hiv! Han forklarer aldrig rigtig hvordan han muligvis er blevet smittet- Han oplyser ikke på hvilket internetmedie han har set hun har hiv.

Jeg har noget svært ved at tage denne tråd seriøst. Der mangler simplethen substans i trådstarterens meget få indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

derfor skrev jeg til hende glædespigen, som desværre bekræftede, at hun har sygdommen.

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over, at pigen straks svarede dig - som hun ikke kender - og bekræftede, at hun havde sygdommen.

Hvorfor gjorde hun det? Hun kender dig jo ikke og ved ikke, hvem du er.

Jeg synes, det er en meget mystisk historie. :shock:

Senere skriver du:

Jeg læser et andet sted på nettet, at denne glædespige har skrevet på en status, at hun er AIDS

En status? Hvor skriver man status (jeg kan komme i tanker om mindst ét sted)? En "status" lyder ikke som noget, man skriver i en massageklinikannonce.

Og som du skriver det, har du ikke selv læst denne status. men har læst et sted, at hun har skrevet det i en status.

Hvis denne status ikke findes et sted, som er massageklinikrelateret, hvordan ved man så, at pigen er massagepige?

Og hvis det er noget, hun har skrevet i en massageklinikannonce, er det jo noget, hun selv har vedgået, at hun har, og så sørger alle, der læser hendes annonce, forhåbentligt for at holde sig væk eller i det mindste bruge beskyttelse - som man jo altid bør, når man har sex med nogen, man ikke kender, om hun så er massagepige eller ej!

Og når man så ser på den uendelig lille smittefarerisiko, så synes jeg ærlig talt, at du bare skal lade sagen ligge.

Jeg kan godt forstå, at mange bliver rædselsslagen ved at erfare, at der er mulighed for, at en massagepige et eller andet sted i landet måske har AIDS, og at man måske kan blive smittet ad kringlede omveje - men ro nu på og lad være med at lave hetz over det!

Hvis alle bruger beskyttelse, sker der ikke noget.

Spider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan godt forstå, at mange bliver rædselsslagen ved at erfare, at der er mulighed for, at en massagepige et eller andet sted i landet måske har AIDS, og at man måske kan blive smittet ad kringlede omveje - men ro nu på og lad være med at lave hetz over det!

Og faktisk er de der har HIV og erkendt det, ikke de farligste, det er til gengæld de der

ikke er klar over at de har det, og ikke er i behandling.

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...