Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Skal vi have en "Synes godt om" knap?

Skal vi have en "Synes godt om" knap?  

123 medlemmer har stemt

  1. 1. Skal vi have en "Synes godt om" knap?

    • Ja
      68
    • Nej
      56


Recommended Posts

Jeg må sige at med en stemmeprocent på under 0.5% hvor der er 8 stemmers forskel på for og imod må siges at tælle som en nej stemme som i et hvert andet demokrati når stemmeprocenten ikke er høj nok.

Jeg får det til en stemmeprocent på 4,8% og en forskel på 12 stemmer til fordel for ja siden.

Det giver vel et rimeligt billede af de 2592 tilmeldte brugere, hvoraf mange ikke er aktive.

Jeg acceptere selv om jeg er imod. :|

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg får det til en stemmeprocent på 4,8% og en forskel på 12 stemmer til fordel for ja siden.

Det giver vel et rimeligt billede af de 2592 tilmeldte brugere, hvoraf mange ikke er aktive.

Jeg acceptere selv om jeg er imod. :|

-OD

Ja matetatik har aldrig været min stærkeste side. Men ud af 2600 brugere er der stadig over 1200 der har lavet mere end 1 indlæg. Så tager vi resten fra må vi ligge på en stemmeprocent på omkring 10. Det er heller ikke mange. Og efter min mening heller ikke nok til at der burde være en syntes godt om knap. I så fald vil jeg da mene at de skulle være en syntes ikke godt om knap også.

Og ja jeg har selv stemt nej ti forslaget.

Havde der nu været større forskel på ja og nej kunne jeg måske ha accepteret resultatet. Men det er stadig så tæt som det næsten kan blive.

Del dette indlæg


Link til indlæg

nu da vi har fået den knap. hvad så om vi ikke lod det komme på prøve og så se hvordan det fungere den kan jo fjernes igen hvis det er noget skidt mvh

Del dette indlæg


Link til indlæg

nu da vi har fået den knap. hvad så om vi ikke lod det komme på prøve og så se hvordan det fungere den kan jo fjernes igen hvis det er noget skidt mvh

Øhhh. Hvor ser du den knap henne? Jeg kan ikke se den er kommet nogen steder...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi lavede netop en afstemning, for at se om der var stemning for vi skulle have en "Synes godt om" knap på siden, den afstemning kørte så vidt jeg husker i 7 dage. For at flest muligt skulle ligge mærke til afstemningen blev den gjort til en bekendtgørelse, så de lå i toppen af alle underfora, sammen med vores regelsæt. Afstemningen viste at der var et flertal der gerne ville have en sådan knap, hvilket jeg har tænkt mig at følge.

Knappen vil blive implementeret her i løbet af den kommende weekend :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi lavede netop en afstemning, for at se om der var stemning for vi skulle have en "Synes godt om" knap på siden, den afstemning kørte så vidt jeg husker i 7 dage. For at flest muligt skulle ligge mærke til afstemningen blev den gjort til en bekendtgørelse, så de lå i toppen af alle underfora, sammen med vores regelsæt. Afstemningen viste at der var et flertal der gerne ville have en sådan knap, hvilket jeg har tænkt mig at følge.

Knappen vil blive implementeret her i løbet af den kommende weekend :)

Kommer der så også en syntes ikke om knap til os der ikke syntes om denne knap? Så er der jo lidt til begge lejre. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad sker der?

Jeres hverdag bryder vel ikke sammen, når der kommer en "synes godt om knap"????????

Bliver det så forfærdelig, at se en lille tommelfinger i det ene hjørne, med et lille nummer ved? eller hvordan det nu kommer til at se ud.

Der er 125 der har stemt......... det er ikke mange, men formentlig et meget godt bud på, hvor mange der er aktive herinde til dagligt. (Den 125. mest aktive bruger har kun skrevet 44 indlæg herinde ialt)

Dertil skal lægges, at mange formentlig er lidt ligeglad om knappen er her eller ej...... så hvis du kun kommer her engang imellem, har man nok ikke følt det store behov for at stemme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad sker der?

Jeres hverdag bryder vel ikke sammen, når der kommer en "synes godt om knap"????????

Bliver det så forfærdelig, at se en lille tommelfinger i det ene hjørne, med et lille nummer ved? eller hvordan det nu kommer til at se ud.

Der er 125 der har stemt......... det er ikke mange, men formentlig et meget godt bud på, hvor mange der er aktive herinde til dagligt. (Den 125. mest aktive bruger har kun skrevet 44 indlæg herinde ialt)

Dertil skal lægges, at mange formentlig er lidt ligeglad om knappen er her eller ej...... så hvis du kun kommer her engang imellem, har man nok ikke følt det store behov for at stemme.

Til den første del:

Nej, min verden bryder ikke sammen fordi formålet med folks skriblerier nu ændrer sig fra saglighed og dialog til:

"er i ikke nok søde at lide det jeg skriver".

- det er det folket vil have - så det er det folket skal have.

- Masserne der strømmer imod den store "klappe-hinanden-på-ryggen-fest", hvor det størst opnåelig er andres anderkendende "like".

Uden iøvrigt at sammenligne med internettes store kræftsvulst, hvor folk flokkes for at klikke "like" på hinandens billeder af våde hundesnuder, hvor saglige artikler samtidig i stor stil bliver ignoreret.

Til den anden del (det demokratiske argument):

Folk svarer ud fra hvad de bliver spurgt.

Spørg folk om, uanset hvilket produkt de har, om de også kunne tænke sig at få den i rød - ganske gratis og vupti, så ønsker majoriteten pludselig produktet i rødt.

Når folk bliver spurgt vægtet, så svarer de vægtet.

Når knappen kommer, har jeg tænkt da tænkt mig at bruge den (meget tilfældigt ud fra, hvad jeg nu mener den skal bruges til), måske som en markering af, at jeg har læst teksten.

På den måde kan jeg se at alle de artikler jeg allerede har læst, har fået et hak("like"). :-) I don't know, det vil tiden vise. Eller måske får jeg bare lyst til at klikke "like" til alt fra en given bruger, på søndage eller hvad jeg nu kan finde på af sjove ting.

Min pointe her er: Ingen ved hvad folk mener, når de trykker på "like", for det betyder noget forskelligt - men folk vil i stadig større stil bliver like hookers.

Til den sidste del:

Dertil skal lægges, at mange formentlig er lidt ligeglad om knappen er her eller ej...... så hvis du kun kommer her engang imellem, har man nok ikke følt det store behov for at stemme.

Eh JA.!!! Exactly my point.

Når en lille gruppe siger "wuhuu det må vi have", men resten er ligeglade - så betyder det at den lille gruppe skal have det. Perfekt eksempel på demokrati i DK. :-)

.... og lige nu må folk, der har læst hvad jeg har skrevet rigtigt meget gerne overveje om de har brug for en "like" eller "like not" i dette forum.

Smil og god weekend til alle.

:twisted:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Istedetfor en "synes godt om knap" i forbindelse med indlæg, synes jeg det ville være mere på sin plads med en række forskellige smileys til brug i forbindelse med anmeldelser af klinikker og glædespiger - det mener jeg er mere relevant, end om man synes mere eller mindre om hinandens indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Meget godt indlæg Harran, men lidt sent, afstemningen er slut :)

Deler ikke helt dine synspunkter. Kan godt lide demokratiet, uanset om det er for eller imod, hvad jeg mener. Også demokratiet fra moderlandet.

Jeg er ikke så vild med pressens manipulerende dikterende meningsdannelser :? men et sted som f.eks denne tråd, hvor folk har kommet med deres for og imod synspunkter, og folk så har stemt udfra det, synes jeg er perfekt ;)

god weekend :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Lidt underligt at denne streng har fået nyt liv.

Enten er der nogen, der har 'sovet i timen' eller også har de bare ikke fattet, at afstemningen sluttede for mere end 3 uger siden.

Og Peter Pedal's kommertar (og udlægning af resultatet) er vel ligegyldig. Resultatet er at 55% af dem, der interesserede sig for muligheden synes at 'Synes godt om'-knappen er en god ide, og 45% er imod. Resten er vist ligeglade.

Når en lille gruppe siger "wuhuu det må vi have", men resten er ligeglade - så betyder det at den lille gruppe skal have det. Perfekt eksempel på demokrati i DK.
Ja og når den store gruppe er ligeglad med afstemningen betyder det så, at den 'knap' skal vi ikke have. :?:

Der var 10 dage til at stemme, så langt de fleste EG-brugere har haft mulighed for at tage stilling og at mange var/er ligeglade, det betyder da ikke at resultatet er udemokratisk. tværtimod har de haft mulighed for at påvirke et resultat, hvis de var interesserede.

Men på et board som dette kan man nok ikke forvente den helt store deltagelse i afstemninger, da mange tilmeldte og derfor mulige deltagere måske ikke være aktive i lang tid, så hvis PP's ideer om tilslutning skal opfyldes, vil ingen ændringer nogensinde have en chance i en afstemning, da måske op til 80% af de tilmeldte brugere EG er mere eller mindre inaktive (eller ligeglade), så derfor synes jeg, at resultatet at en afstemning med almindeligt flertal er den eneste rigtige løsning.

Giv 'knappen' en chance og lad os se om den virker efter hensigten.

Og 'protest-aktioner'

Når knappen kommer, har jeg tænkt da tænkt mig at bruge den (meget tilfældigt ud fra, hvad jeg nu mener den skal bruges til), måske som en markering af, at jeg har læst teksten.

På den måde kan jeg se at alle de artikler jeg allerede har læst, har fået et hak("like"). I don't know, det vil tiden vise. Eller måske får jeg bare lyst til at klikke "like" til alt fra en given bruger, på søndage eller hvad jeg nu kan finde på af sjove ting.

Jeg håber da ikke at en 'taber'-indstilling som ovenstående vil danne skole, så er EG allerde nu på vej ud i et morads og det vil da være trist.

Jeg er ikke meget for at sætte det på tryk, men rent faktisk synes jeg, at det er en barnlig (og i øvrigt også udemokratisk) reaktion.

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må indrømme at jeg ikke havde fulgt med i diskussionen eller opdaget at der var en afstemning - ellers havde jeg nok stemt imod, da jeg synes det er noget unødigt bavl. Men nu må vi se hvordan det kommer til at fungere - ellers kan den jo bare stemmes væk igen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men nu må vi se hvordan det kommer til at fungere - ellers kan den jo bare stemmes væk igen :D
Ja, hvis Admin da vil lave en ny afstemning, og det er ikke sikkert.

Jeg er helt på linie med Smo i, at det er mærkeligt, at denne streng har fået nyt liv. Der har været en afstemning, og den er blevet vundet af det ene af synspunkterne. Så fred være nu med det.

Selv stemte jeg imod, men stiller ikke af den grund spørgsmål ved afstemningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg håber da ikke at en 'taber'-indstilling som ovenstående vil danne skole, så er EG allerde nu på vej ud i et morads og det vil da være trist.

Jeg er ikke meget for at sætte det på tryk, men rent faktisk synes jeg, at det er en barnlig (og i øvrigt også udemokratisk) reaktion.

Mvh

smo

Lidt ufint at tage citatet ud af helheden og tillægge mig følelser jeg ikke har. :-)

At man har tabt en afstemning og er kommet for sent til truget er vel ikke ensbetydende med at man ikke må ytre sin holdning?

Jeg har det fint med at være i mindretal.

Personligt mener jeg, at jeg først bliver en "taber", hvis jeg skifter mening til hvad flertallet synes er rigtigt.

Flertallet får det som de vil have det.

Det er jeg fuldt afklaret med.

No bad feelings.

Jeg udtrykker blot min holdning.

Jeg forstår, at min pointe med knappen synes du er udemokratisk og barnligt.

Det har du da lov til at synes.

Det har jeg svært ved at se logikken i.

Men jeg gisner, at det nok er fordi det ikke matcher din egen overbevisning og ønske om at modstandere retter ind til højre.

Jeg forbeholder mig ret til altid at udtrykke min protest - særligt når jeg er i mindretal.

så er EG allerde nu på vej ud i et morads og det vil da være trist.

Det mener jeg, at EG allerede er ved Facebookificeringen af disse fora.

Ugh! Jeg har talt. :lol: (og jeg glæder mig til at lege med knappen)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske det kunne være en mulighed at man kunne frakoble den der knap når man opretter en besked. Så kan dem der gerne vil syntes godt om bruge knappen og os der ikke behøver at vide om andre syntes godt om en slå den fra.

Det kunne måske laves på samme måde som med smilyes at de kan slåes fra og til?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

PP

Nu er der jo ingen af os, der ved hvordan den der 'Synes om'-knap komme til at virke, men jeg har svært ved at forstå hvorfor modstandere som bl.a. dig ikke bare kan finde ud af at ignore den.

Jeg forestiller mig i hvert tilfælde ikke, at der ud for hvert enkelt indlæg kommer til at stå, hvem der synes om indlægget.

Men det må tiden så vise. ;)

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

PP

Nu er der jo ingen af os, der ved hvordan den der 'Synes om'-knap komme til at virke, men jeg har svært ved at forstå hvorfor modstandere som bl.a. dig ikke bare kan finde ud af at ignore den.

Jeg forestiller mig i hvert tilfælde ikke, at der ud for hvert enkelt indlæg kommer til at stå, hvem der synes om indlægget.

Men det må tiden så vise. ;)

Mvh

smo

Jamen det kunne jeg måske også godt. Men jeg har bare ikke brug for at der er nogen der skal sidde og klappe mig på skuldrene over et indlæg jeg har lavet. Eller jo det er da rart nok. Men istedet for at man bare kan trykke på en knap og så er der slikket røv så skriv dog en lille besked istedet for. Det tager jo ikke meget længere tid. Og så ved man jo også hvem det er der har skrevet men med en knap ved man ikke noget overhovedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen det kunne jeg måske også godt. Men jeg har bare ikke brug for at der er nogen der skal sidde og klappe mig på skuldrene over et indlæg jeg har lavet. Eller jo det er da rart nok. Men istedet for at man bare kan trykke på en knap og så er der slikket røv så skriv dog en lille besked istedet for. Det tager jo ikke meget længere tid. Og så ved man jo også hvem det er der har skrevet men med en knap ved man ikke noget overhovedet.

Så er det søndag. Knappen er installeret og jeg har klikket på den for første gang. Hvad det så betyder, kan folk kun gisne om.

Jeg tror jeg vil lave en lille konkurrence med mig selv: " hvor mange likes kan jeg give på 10 minutter". :twisted:

Del dette indlæg


Link til indlæg

PP

Jeg forestiller mig i hvert tilfælde ikke, at der ud for hvert enkelt indlæg kommer til at stå, hvem der synes om indlægget.

Men det må tiden så vise. ;)

Mvh

smo

Og som du kan se, er det netop det der er sket.

Jeg har like klikket "like" på noget du har skrevet (også selvom jeg ikke er enig), men der kan du se, at det er mig der har "liket".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...