Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Skal vi have en "Synes godt om" knap?

Skal vi have en "Synes godt om" knap?  

123 medlemmer har stemt

  1. 1. Skal vi have en "Synes godt om" knap?

    • Ja
      68
    • Nej
      56


Recommended Posts

Gæst

Jeg har lige stemt "nej" i afstemningen ovenfor om, hvorvidt vi skal have en "synes godt om"-knap eller ej.

Grunden til, at jeg har stemt "nej" er, at jeg frygter, at den kommer til at ligne den, de har på Venuslogen, og det, jeg synes, der er forkert ved den, er, at man ikke kan se, hvem, der har "syntes godt om" - og det synes jeg er upraktisk.

Hvor har du læst, at det (måske) bliver sådan?

Helt ærligt så er den slags myter da med til at dræbe enhver form for initiativ og muligheden for at prøve noget nyt.

Principielt har Onslow ret i, at personlig kontakt er bedre
Der er der da vist heller ingen, der har sat spørgsmålstegn ved eller udelukket muligheden for.

Og så er der jo også mulighed for at lukke denne facilitet senere, hvis den ikke fungerer efter hensigten eller måske bliver 'misbrugt', som en enkelt frygter.

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor har du læst, at det (måske) bliver sådan?

Ingen steder - og det skriver jeg heller ikke, at jeg har.

Jeg skriver, at jeg frygter, at det bliver sådan. Og det begrunder jeg med, at der ikke er nogen, der har nævnt, at "vores" kommende "synes om-knap" påtænkes anderledes end Venuslogens - tværtomod skriver du selv

VL har en 'Synes godt om' mulighed

uden at anføre, at du påtænker "vores" anderledes end Venuslogens.

Men det skulle da glæde mig, hvis du har læst et sted, at det ikke bliver sådan - for så har du måske ret. :)

Desuden:

Der er der da vist heller ingen, der har sat spørgsmålstegn ved eller udelukket muligheden for.

Du er opmærksom på, at jeg her mener facebook og ikke eroguide?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er jo ikke alle, der finder det naturligt, at skrive eksempelvis et kort kompliment, hvis man egentligt godt ville give udtryk for det.

Nogen synes måske at et kort kompliment, kan forveksles med almen slikken numse. Men....det ene udelukker jo ikke det andet, således at en "Like" funktion skulle nedsætte lysten til at give et kompliment i ny og næ.

Det er korrekt at denne funktion blev indført på VL. Ændrede den så noget ? Jeg vil tillade mig, at hævde, at det var marginalt. Hvis en smed nogle guldkorn, udløste det naturligt nok, nogle klik på funktionen, og skribenten kunne således få en fornemmelse af, at man da i det mindste blev læst, også selvom det ikke væltede ind med uddybende spørgsmål og øvrige kommentarer.

Om jeg kan se nogle kedelige bivirkninger ? Umiddelbart er det mit indtryk, at når der virkelig bliver gået til stålet, så klikkes der mere på den funktion, herunder også i de situationer hvor en hævder at modparten er noget nær verdens absolut større idiot.

Men summa summarum, jeg kan qua min kort tid her næppe tro, at funktionen vil ændre noget radikalt. Nogle vil klikke og andre vil foresætte med at give en kompliment, og derved give sig til kende. Jeg foretrækker selv det sidste.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er ikke positiv til knapper. Uden at gå så langt in på den som Onslow, er jeg ganske enig. Skriv noget, sig noget. Men det med knapper .... føles ikke som noget for voksne. Thumbs har noget ... af pøbel over sig. Drengene der hepper på, men ikke vover noget selve.

Men så er jeg jo også meget voksen, måske alt for voksen?

Jeg stemmer i hvert fald nej.

Måske også noget med at VL's nedtur faldt sammen med synes-om-kulturen. Bad vibes.

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Jeg var først lidt i tvivl, men debatten og nærmere overvejelse her har overbevist mig om, at jeg også stemmer nej. Hvis man har noget på hjertet kan man godt forfatte et par linjer om det, hvis det eneste man magter er at trykke på en "synes godt om"-knap, så er det nok alligevel ikke så vigtigt endda. En "synes godt om" knap har lidt over sig som Bananas skriver, at der sidder nogle drenge, der hepper men ikke rigtig tør vove selv, en "synes godt om" knap kan være med til at grave grøfter hvis der kommer personangreb eller en vis agenda skal fremføres og medløberne kun tør synes godt om. Skriv dog et par linjer, hvis man har noget på hjertet i en debat i stedet. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også været i tvivl.

Jeg kan godt se, at det kan være en fordel frem for at citere alenlange indlæg og skrive "enig".

Men man kan vel selv forfatte et par ord eller anderledes vendinger, uden at det bliver lodret efterplapren.

På den anden side synes jeg dog heller ikke om et heppekor, der uden handle og argumenter opererer helt ude i det totalt anonyme som en slags overdommere. Som det er nu, er indlægsforfattere ikke helt anonyme og står til "regnskab" over for de andre brugere.

Det kan godt være, at jeg på et tidspunkt har talt for ideen, men ved nærmere eftertanke og efter at have læst argumenterne her samt set systemet på det falmende VL, vil jeg også stemme imod. Dette være hermed gjort (trykke, trykke).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

på nuværende tidspunkt, er vi oppe på, at 53 personerhar givet deres mening til kende i spørgsmålet om "synes godt om"

Tror aldrig nogensinde der har været hele 53 personer, der har givet deres mening til kende i en tråd :) heller ikke 30 for den sags skyld....

vandene er delt, 47-53%..... hvis du læser tråden pt, vil det se rigtig meget ud som om, folk er imod det..... men det er faktisk ikke tilfældet ;)

De sædvanlige 10-15 debattører har været fremme i skoene og givet deres mening til kende, med et lille indlæg eller 2 :)

Så indtil videre, er vi oppe på, der er sindsyg mange, der har givet deres mening til kende..... og der bliver stadig skrevet mindst samme mængde kommentarer :)

Hvis det blev indført, og det viser sig, at folk skriver mindre af den grund..... så tror jeg Admin er innovativ nok, til at fjerne det igen :?:

pånær lidt start vanskeligheder, er tråden faktisk også skrevet i et pænt sprog, da man har lidt "fact" at holde det op på.... det er ikke de sædvanlige brøleaber, der hakker på hinanden, hvor dem der hakker mest har ret :P

men det bliver spændende at se det færdige resultat...... kan nu sagtens leve uden min facebook knap, men kan nu se nogle fordele i det

god dag til jer

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg synes helt sikkert vi skal have en enig knap - faktisk både en tak OG en enig...

disse 2 knapper er et stort bidrag til et forum fordi det giver alle dem der ikke har lyst til at gentage hvad andre lige har skrevet og stadig gerne vil give deres mening til kende mulighed for det

det er en god måde at højne aktiviteten på et forum og jeg synes VIRKELIG at det er en mangel herinde !!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvordan vil løsningen være, vil det bare være en tæller, eller kan man se

hvem der "synes godt om", ...eller er det en slags indlæg?

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg
.... vil det bare være en tæller, eller ......
Det gad jeg også godt vide.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

personligt håber jeg ikke, en "synes godt om" skal have indlægget til at rykke op øverst, for der står jo ikke noget nyt :)

det er jo bare en tilkendegivelse ;)

evt hvis ens egen kommentar får en positiv tilkendegivelse, kunne den måske godt ryge øverst i "vis dine indlæg"..... altså under en selv.

Derudover håber jeg, det bliver ligesom facebook, hvor man kan se, hvem der har givet en positiv tilkendegivelse.... at selv om man vælger den nemme løsning, så skal man stadig lægge handle navn, til ens tilkendegivelse ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

disse 2 knapper er et stort bidrag til et forum fordi det giver alle dem der ikke har lyst til at gentage hvad andre lige har skrevet og stadig gerne vil give deres mening til kende mulighed for det

"Synes" godt om" og jeg er fuldstændig ligeglad med om det er anonymt eller ej. Det ville give dem, der endelig har vovet at givet deres mening til kende (på trods af de sure gamle mænd her) mod til at gøre det igen, hvis de fik tilkendegivelser a la "like" knappen og de sure gamle mænd kunne komme med deres sure kommentarer om at det er placeret forkert eller lignende, så masser af mere aktivitet på forum.

Ovenstående er ikke en joke.

Knus

Del dette indlæg


Link til indlæg

... Det ville give dem, der endelig har vovet at givet deres mening til kende (på trods af de sure gamle mænd her) mod til at gøre det igen, hvis de fik tilkendegivelser a la "like" knappen...
Åh, hvor det dog lyder som i skolesystemet, hvor velmenende voksne synes, at det er åh så synd for børnene, at de ikke tør sige deres mening.

Klappe, klappe lidt på hovedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åh, hvor det dog lyder som i skolesystemet, hvor velmenende voksne synes, at det er åh så synd for børnene, at de ikke tør sige deres mening.

Klappe, klappe lidt på hovedet.

;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Desuden kan man sagtens bruge en "synes godt om" funktion særdeles negativt.

Hvis en sabler dit indlæg ned, og der efterfølgende kommer en stribe

"synes godt om" er det næsten endnu mere provokerende. :o

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Professoren

Hvad med at kunne vælge mellem

"Synes godt om"

"Utroværdig reklame"

"Send mig en PM"

?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes ikke man med et klik skal kunne vende tommel op eller ned til et indlæg.

Så egentlig hellere, at det var muligt at give karakter til diverse massagesteder/piger, så det var overskueligt, når man ser i annoncerne, hvad der er godt g hvad der er skidt

Del dette indlæg


Link til indlæg

... egentlig hellere, at det var muligt at give karakter til diverse massagesteder/piger, så det var overskueligt, når man ser i annoncerne, hvad der er godt og hvad der er skidt
Ovenforstående kan jeg fuldt ud tilslutte mig. Dette, samt krakkortet, er en af de funktioner, jeg savner fra Hedomax.

Har Admin ikke på et for længst glemt tidspunkt lovet at overveje "Hedo-stjernerne" postitivt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ovenforstående kan jeg fuldt ud tilslutte mig. Dette, samt krakkortet, er en af de funktioner, jeg savner fra Hedomax.

Har Admin ikke på et for længst glemt tidspunkt lovet at overveje "Hedo-stjernerne" postitivt?

Det kommer, så snart jeg er færdig med at kæmpe med webdesignere der ikke overholder deres deadlines. Så hvis 3. gang er lykkes gang, så kommer den funktion og meget andet inden længe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åh, hvor det dog lyder som i skolesystemet, hvor velmenende voksne synes, at det er åh så synd for børnene, at de ikke tør sige deres mening.

Klappe, klappe lidt på hovedet.

Hvorfor er det så lige at "børnene" her ikke tør sige deres mening

Klappe, klappe lidt på hovedet, betyder det, ja en dag lærer du jo nok at forstå det?

Vi formulerer os jo alle forskelligt, og vi klappe, klappe lidt på hovedet, er jo åbenbart i.flg. din mening

ikke helt med, klappe, klappe, i lærer det nok en dag :oops:

Lad os få denne "syntes godt om" så vi bliver fri for alle disse, gentagelser af citater, af citater, af citater, osv

Giv dog os, klappe, klappe på hovedet en chance, det kunne jo være at en fik mod til at deltage i det der bliver skrevet ;)

Så ja, syntes godt om, herfra

GOG

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så ja, syntes godt om, herfra

GOG

Jeg ved ikke om det er mig du vil klappe på hovedet, men hvis, så er der andet sted jeg mere nyder et klap. Grunden til at nogle måske ikke tør (eller gider) er måske at de ikke gider blive sablet ned, hvis de træder lidt ved siden af.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa,

Jeg har ikke stemt endnu.

Hvor meget skal admin programmere for at lave en løsning til siden ?

Hvis svaret er meget, er min stemme nej, for jeg synes egentlig ikke det er så vigtigt. Det kunne være rart men lever vi ikke alle uden.?

Jeg ved man kan en del med bbs softwaren og på andre forums har jeg set en løsning der minder lidt om det der ønskes.

Forestil jer at der nederst på posten står. "The following people has recommended this post" også lister den hvem der har givet en anbefaling.

Så kan man med profil navn lige markere at man synes et indlæg er godt.

Det har også den fordel at det muligvis er med i software pakken til forummet og derfor relativt nemt eller billigt at implementere af admin.

Hilsen sejanus.

PS

I har ikke overvejet bare at skrive et pm til dem der har skrevet et super indlæg.

Følgende synes godt om dette indlæg:

Sejanus, Antoniusgrisen, OleOle, Jørgenjørgen osv dette kunne være måden mit forslag kunne se ud hvis det blev fulgt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som det vil være nogen bekendt, så går jeg ind for Lf's forslag da det langt henad vejen vil gøre adskellige (måske mange?) strenge på Eroguide mere læsevenlige uden at det går ud over indholdet.

Jeg har bemærket at flere har været mod og stemt mod dette tiltag og så bagefter spurgt om, hvad det reelt betyder. Det forstår jeg ikke, det er da ikke en måde at behandle et nyt tiltag på. :cry:

Selvfølgelig vil der altid være 'den gamle garde' som er mod nye tiltag, men hvorfor ikke give noget, der forhåbentlig gør Eroguide meget mere læsevenlig en chance, og se om det fungerer efter hensigten. Jeg går ud fra, at det altid vil være muligt at vende tilbage til status quo, hvis det viser sig at indførelsen af en 'Thumps up' knap viser sig at være en fejl.

Admin er dette en mulighed?

Et del at problemet med disse lange 'quotes' af indlæg er nok også, at man ikke kan relatere sin sympati/kommentar til et specifikt indlæg (uden at citere det) men ofte kun til den tråd, det står på. Her kan man måske nok lære noget af VL. Her er det muligt at referere til en specifik skribents indlæg, når man svarer (uden at citere hele indlægget) og dels er det muligt at give 'Thumps up' til et specifikt indlæg, og det synes jeg er væsentligt. Om man så vil f.eks. ha' en drop down liste for hver enkelt indlæg, hvor man kan se hvor de positive reaktioner kommer fra, synes jeg rent personligt er mindre væsenligt, men selvfølgelig en god facilitet.

Og som skrevet tidligere, så synes jeg at den med at alle bare kan komme med en kommentar under en eller anden form er helt hen i vejret, hvor mange intetsigende kommentarer (måske med citarer) er der grund til at fylde op med. :?:

Det primære formål må vel være at gøre EroGuide læsevenligt uden at fylde op med indlæg uden indhold, eller???

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har bemærket at flere har været mod og stemt mod dette tiltag og så bagefter spurgt om, hvad det reelt betyder. Det forstår jeg ikke, det er da ikke en måde at behandle et nyt tiltag på

Du har jo stemt ja, uden at kende udformningen ;)

Selvfølgelig vil der altid være 'den gamle garde' som er mod nye tiltag

Man behøver ikke at tilhører "den gamle garde" for at være imod en "heppe knap",

der er sagligt argumenteret hvorfor de er imod. ;)

Den "den gamle garde" kommer også med forslag til nye tiltag, se ovenfor. ;)

Her kan man måske nok lære noget af VL,

Her er det muligt at referere til en specifik skribents indlæg, når man svarer (uden at citere hele indlægget)

Det kan man også her, du vælger selv hvor lidt eller hvor meget du vil citere. ;)

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...