Hop til indhold
Guest DaddyKbh

Forbrug på GP

Recommended Posts

Guest DaddyKbh

Hey ;)

 

Jeg sidder og læser med stor interesse om alle de frække oplevelser mange af jer skriver om, og man får jo næsten lyst til at besøge dem alle, men er lidt umuligt grundet økonomi :D

Jeg tænker, hvor meget bruger i ca på GP er og har i et et fast beløb til rådighed til denne frække men lidt dyre hobby ?

Jeg selv har et par tusind el 3 pr måned til rådighed, hvis jeg også skal ha råd til andre ting og det prøver jeg at holde, indimellem går det lidt galt og får nok brugt en del mere :razz:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det sjovt.

For mig handler det egentlig ikke om pengeNe men mere om tiden.

Det efterhånden mere den manglende fritid, der begrænser mine besøg end det økonomiske. Det skal times og tilrettelægges, som den kære Egon Olsen ville have sagt. 

Derfor svinger beløbet markant, alt efter hvordan arbejdsmængden ser ud i den gældende måned.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest DaddyKbh
Bananas skrev, for 17 minutter siden:

Her har du 59 kommentarer at "forbruge" i emnet.

 

Tak, kunne jo være der var kommet nye medlemmer til siden i sommers .

Del dette indlæg


Link til indlæg
DaddyKbh skrev, for 45 minutter siden:

Hey ;)

 

Jeg sidder og læser med stor interesse om alle de frække oplevelser mange af jer skriver om, og man får jo næsten lyst til at besøge dem alle, men er lidt umuligt grundet økonomi :D

Jeg tænker, hvor meget bruger i ca på GP er og har i et et fast beløb til rådighed til denne frække men lidt dyre hobby ?

Jeg selv har et par tusind el 3 pr måned til rådighed, hvis jeg også skal ha råd til andre ting og det prøver jeg at holde, indimellem går det lidt galt og får nok brugt en del mere :razz:

Jeg afpasser det efter behovet og har ikke ubegrænsede midler til rådighed. Årsbudgettet vil jeg anslå til femten - tyvetusinde. - eller et besøg om måneden. Og hvad kunne jeg ikke have brugt dem til i stedet?? -_- 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest DaddyKbh
Tetra skrev, for 52 minutter siden:

4kg pr år, kunne nok ha brugt meget mere, men prøver at begrænse mig

kun 4000 kr pr år ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger vel 3k-10k om mdr mest på Gp´er men også lidt på min Sb men ja man skal passe på ikke at overdrive for ellers løber budgettet fra en:roll:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er oppe på 10 besøg, alle sidste år. Det er løbet op i 20-25K. Jeg har endnu ikke kunnet mærke det på min økonomi.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger imellem 1500 til 2000 kr om måneden. Men det handler også om timing og tilrettelæggelse. Det kræver lidt forberedelse hjemmefra, og tiden skal jo også være til rådighed. Men det bliver hurtig en dyr hobby. Heldigvis har jeg allerede haft mange gode oplevelser som jeg ikke ville have været foruden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uha, det svinger meget. Udfordringen er også at snige små beløb ud af budgettet, uden det vækker alt for meget opmærksomhed på hjemmefronten. Jeg lægger engang imellem 100-200 kr. oveni beløbet, når jeg f.eks. handler ind, så jeg kan samle sammen til et besøg. Tiden er også en ganske væsentlig faktor, som kræver en del forberedelse og planlægning, som jnpzx457 så rigtigt skriver.

Nu har jeg også fået anskaffet mig et lidt dyrt, men fast bekendtskab i form af en dejlig SB, som jeg skal besøge igen i morgen for anden gang i denne måned. 

Kan man evt. få lidt fif fra andre i fast forhold og med fællesøkonomi, hvordan i lister kontanter til side til GP- eller SB besøg, uden det giver anledning til løftede øjenbryn?

Redigeret af Snadremanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

På det sidste har jeg brugt ca 5000kr, men det har også været med en langt højere frekvens end normalt.

Ellers tror jeg det bliver til 1-3 tusinde om måneden, det er i det leje.

Når jeg bliver rig skal jeg nok give den gas og berige jer med en masse anmeldelser :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest DaddyKbh
Dinosdk69 skrev, for 7 timer siden:

Sidste weekend var lidt dyrere end jeg havde tænkt mig. 

Ca. 7.500 kr

Og nu er det jo snart weekend igen.... :P

det lyder lidt voldsomt ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
DaddyKbh skrev, for 12 timer siden:

Tak, kunne jo være der var kommet nye medlemmer til siden i sommers .

Ja, det kunne jo godt være. Men nye medlemmer kan vel godt læse gamle indlæg?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tetra

Tror man skal passe på med det ikke tager overhånd, selvfølgelig en privat sag, men når man er forhold med fælles øko som mig, skal pengene jo listes lidt ud af den daglige økonomi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tetra skrev, for 45 minutter siden:

Tror man skal passe på med det ikke tager overhånd, selvfølgelig en privat sag, men når man er forhold med fælles øko som mig, skal pengene jo listes lidt ud af den daglige økonomi.

Lige præcis! ;) Har du nogle fif, andet end det jeg har listet op? :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest DaddyKbh
tvr skrev, for 10 timer siden:

Ja, det kunne jo godt være. Men nye medlemmer kan vel godt læse gamle indlæg?

Hvad skal nye medlemmer læse gamle indlæg for, hvis de vil komme med input hvad de bruger af forbrug på en GP ? 

Det gamle indlæg er fra i sommers !

der var du lige smart i en fart .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest DaddyKbh
Snadremanden skrev, for 16 timer siden:

Uha, det svinger meget. Udfordringen er også at snige små beløb ud af budgettet, uden det vækker alt for meget opmærksomhed på hjemmefronten. Jeg lægger engang imellem 100-200 kr. oveni beløbet, når jeg f.eks. handler ind, så jeg kan samle sammen til et besøg. Tiden er også en ganske væsentlig faktor, som kræver en del forberedelse og planlægning, som jnpzx457 så rigtigt skriver.

Nu har jeg også fået anskaffet mig et lidt dyrt, men fast bekendtskab i form af en dejlig SB, som jeg skal besøge igen i morgen for anden gang i denne måned. 

Kan man evt. få lidt fif fra andre i fast forhold og med fællesøkonomi, hvordan i lister kontanter til side til GP- eller SB besøg, uden det giver anledning til løftede øjenbryn?

Den er svær, hvordan kan du liste så mange penge af, nu du skriver at du skal besøge din SB for 2 gang i denne måned ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Snadremanden skrev, for 2 timer siden:

Lige præcis! ;) Har du nogle fif, andet end det jeg har listet op? :mrgreen:

Hvis du søger lidt, så er der faktisk en gammel tråd om netop det emne. Jeg kan desværre ikke huske, hvad den hed. Måske en anden kan? :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DaddyKbh skrev, for 36 minutter siden:

Hvad skal nye medlemmer læse gamle indlæg for, hvis de vil komme med input hvad de bruger af forbrug på en GP ? 

Det gamle indlæg er fra i sommers !

der var du lige smart i en fart .

Øh. De nye medlemmer kan både læse og skrive i den gamle tråd....,

så der var du vist lige smart i en fart ....::

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest DaddyKbh
tvr skrev, for 15 minutter siden:

Øh. De nye medlemmer kan både læse og skrive i den gamle tråd....,

så der var du vist lige smart i en fart ....::

har du ik noget at byde ind med i denne tråd, hvorfor så komme med så dumsmart en besked ? ingen tvinger dig til at læse min tråd .

Del dette indlæg


Link til indlæg
DaddyKbh skrev, for 1 time siden:

har du ik noget at byde ind med i denne tråd, hvorfor så komme med så dumsmart en besked ? ingen tvinger dig til at læse min tråd .

Ok, jeg går da bare ud af “din” tråd igen, og vil så ikke komme komme med råd Og kommentarer til det nye med medlem om hvad man kan eller ikke kan. Det nye medlem ved åbenbart alt allerede og værdsætter ikke vejledning og kommentarer .....
good luck i “din” tråd

Del dette indlæg


Link til indlæg

En tråd fra eller til om samme emne hvad gør det? Hold op med at lege politi og lad admin gribe ind hvis de mener det nødvendigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Snadremanden skrev, for 21 timer siden:

Kan man evt. få lidt fif fra andre i fast forhold og med fællesøkonomi, hvordan i lister kontanter til side til GP- eller SB besøg, uden det giver anledning til løftede øjenbryn?

At hæve ekstra oveni beløbet, når man svinger dankortet (hvilket du også selv anfører) kan jeg godt nikke genkendende til. Herudover kan det være praktisk at have ikke-delte hævekort/konti i flere forskellige pengeinstitutter. Du kan f.eks overveje Lunar, som udelukkende tilbyder personlige konti (dvs ikke fælleskonti) og begrunde det med, at det er et af de yderst få steder, som faktisk tilbyder rente på kontoen.

DaddyKbh skrev, den 23.1.2020 at 18:35:

Jeg tænker, hvor meget bruger i ca på GP er og har i et et fast beløb til rådighed til denne frække men lidt dyre hobby ?

Nu har jeg ikke været aktiv på denne front i særlig lang tid, men indtil videre har det været i omegnen af ét månedligt besøg til typisk 1500kr. Måske to en gang imellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...