Hop til indhold
Styrvolt

Mørketallet?

Recommended Posts

Når jeg kigger på antallet af klik på indlæg, ser jeg der er forbløffende få kommentarer og afgivelse af emoji'er ift antallet af læsere. Mange er selvfølgelig gengangere, men alligevel viser det vel, at langt størstedelen af brugerne er uregistrerede. De kan jo ikke komme med tilkendegivelser.

Er det egentlig muligt at lave en statistik på, hvor stor en del af brugerne, der er registrerede? Jeg undskylder på forhånd, hvis jeg har overset allerede publicerede data.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak! Den havde jeg overset. På dette givne tidspunkt er mørketallet altså ca 84 %. Det er selvfølgelig sværere at se, hvordan tallet er, helt overordnet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 8 timer siden:

Tak! Den havde jeg overset. På dette givne tidspunkt er mørketallet altså ca 84 %. Det er selvfølgelig sværere at se, hvordan tallet er, helt overordnet.

Det har altid været sådan, at størstedelen, registreret eller ej, har siddet og "luret". Af og til dukker et nyt navn op. Man kigger lige – og konstaterer, at vedkommende faktisk har levet skjult herinde i flere år.

Jeg har dog lagt mærke til, at ret mange af disse er kommet "frem i lyset" her i november og december, og det er kun glædeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

har tænk over hvorfor registreret brugere sidder i luretræet ?

skal andre ikke kunne se hvor meget de er online ? eller er der andre grunde ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mit vedkommende er forklaringen simpel: Jeg logges ikke automatisk på (mit valg), så hvis jeg bare checker/læser indlæg, vil jeg ofte ikke være logget på, før jeg evt. vil like/skrive/kommentere (eller bliver træt af blinkende reklamer:))

Redigeret af Pinkman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pinkman skrev, for 29 minutter siden:

For mit vedkommende er forklaringen simpel: Jeg logges ikke automatisk på (mit valg), så hvis jeg bare checker/læser indlæg, vil jeg ofte ikke være logget på, før jeg evt. vil like/skrive/kommentere (eller bliver træt af blinkende reklamer:))

Det er nok den forklaring, der gælder for de fleste. En anden kunne være, at man har gjort sig ud-til-bens med en eller anden og ønsker at være i stealth mode.

Mht de uregistrerede, så vil en omregning fra ovenstående øjebliksbillede give ca 6 gange så mange brugere som antallet af de omkring 26.000 registrerede medlemmer. Altså over 150.000! Men sådan kan man selvfølgelig ikke stille det helt op. Og det vil næsten også være for vildt. Det vil svare til 5-10% af den voksne og gangføre mandlige befolkning i vores liderlige kongerige. :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordomme og forventninger varierer en del :)

Jeg finder ikke det mindste underligt ved et højt "mørketal" for EG.

For det første er emnet købesex stærkt pirrende for nysgerrigheden, også hos det store flertal af (den mandlige) befolkning som alldrig har, og aldrig vil, benytte købesex.

For det andet er der nok en gruppe som benytter købesex - måske sjældendt - men har  skam ved det og/eller frygt for at blive afsløret. Måske henter de tips på EG, men de vil aldrig registrere sig. Det ville for dem være at gøre "sexkunde" til en del af deres  identitet, og det vil de for alt i verden ikke. Måske spiller det også ind at AL aktivitet som vedrører købesex, øger risikoen for at blive afsløret.

For det tredie er der alle de 12-18 årige drenge, som synes det er helt vildt tø-hø spændende at læse med. I min ungdom havde vi kun telefonsvareren på det lokale bordel at fnise over :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 46 minutter siden:

Fordomme og forventninger varierer en del :)

Jeg finder ikke det mindste underligt ved et højt "mørketal" for EG.

For det første er emnet købesex stærkt pirrende for nysgerrigheden, også hos det store flertal af (den mandlige) befolkning som alldrig har, og aldrig vil, benytte købesex.

For det andet er der nok en gruppe som benytter købesex - måske sjældendt - men har  skam ved det og/eller frygt for at blive afsløret. Måske henter de tips på EG, men de vil aldrig registrere sig. Det ville for dem være at gøre "sexkunde" til en del af deres  identitet, og det vil de for alt i verden ikke. Måske spiller det også ind at AL aktivitet som vedrører købesex, øger risikoen for at blive afsløret.

For det tredie er der alle de 12-18 årige drenge, som synes det er helt vildt tø-hø spændende at læse med. I min ungdom havde vi kun telefonsvareren på det lokale bordel at fnise over :)

Den køber jeg fuldstændig. Husker også i mine tidlige teenageår, at vi slog op i Ekstrabladet og ringede og spurgte om hvor store hendes babser var. Fnis fnis :oops: Gode betragtninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke der også er en teknisk årsag til det rimeligt høje “mørketal”, nemlig at man jo automatisk logges ud efter en vis periode med inaktivitet? Har du eksempelvis et vindue med EG åbent, men hopper over i et andet vindue og laver noget andet i lidt tid, så skal man efterfølgende som oftest logge på igen. Mit gæt er, at man i den mellemliggende periode tæller med i “mørketallet” som en ikke-indlogget gæst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 57 minutter siden:

Mon ikke der også er en teknisk årsag til det rimeligt høje “mørketal”, nemlig at man jo automatisk logges ud efter en vis periode med inaktivitet? Har du eksempelvis et vindue med EG åbent, men hopper over i et andet vindue og laver noget andet i lidt tid, så skal man efterfølgende som oftest logge på igen. Mit gæt er, at man i den mellemliggende periode tæller med i “mørketallet” som en ikke-indlogget gæst.

Den mekanisme har jeg ikke oplevet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Borende X Jeg ved ikke, om det skyldes, at jeg har EG kørende i “Privat”-tilstand på mobilen og løbende skifter over til de “normale” vinduer, hvis jeg browser noget andet. Men når jeg så lidt senere switcher tilbage til EG i det private vindue, skal jeg næsten altid logge ind igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej jeg er en af disse mørkemænd der har læst med i en del år, været medlem i færre og kun skrevet en 3-4 indlæg så vidt jeg husker. Giver dog lidt smileys engang imellem. Årsager:

a) Jeg er ikke logget ind normalt og kan ofte ikke huske password når jeg prøver.

b) Jeg har ikke brug for at være logget ind når jeg bare surfer, læser og holder frikvarter herinde. Kun de få gange jeg har skrevet en anmeldelse herinde har jeg reelt haft brug for at være logget ind.

c) Synes at "debat niveauet" generelt ikke er attraktivt nok. Jeg holder meget af de gode anmeldelser og kommentarer, men hold da op hvor bliver de meget afsporet. Og afsporing fører ofte til mere eller mindre aggressive statements. Klassisk afsporinger inkluderer: at så tvivl om motiver; diskussion om priser; hvad der skal være i en anmeldelse; du har vist din begejstring men jeg mangler indhold (bryst størrelse, kysser de, har de kussehår, har de lange brystvorter, er de rødhårede osv osv); folk der taler ned til hinanden (Jeg kan se du er ny her så en anden gang kan du skrive "indhold" (se ovenfor) og ikke bare din begejstring); bevidste misforståelser, osv. Og så er der alt for mange der bare ikke kan stoppe uden at skrive endnu en kommentar for ikke at tabe diskussionen.

Det er alt sammen helt fint, jeg moraliserer ikke, det hjælper at være robust her. Men personligt gider jeg ikke rigtig spilde tid på den slags og så ender jeg bare med at læse uden at deltage.

vh og god dag

Jmk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
Jmk skrev, den 4/2/2020 at 12:22:

Hej jeg er en af disse mørkemænd der har læst med i en del år, været medlem i færre og kun skrevet en 3-4 indlæg så vidt jeg husker. Giver dog lidt smileys engang imellem. Årsager:

a) Jeg er ikke logget ind normalt og kan ofte ikke huske password når jeg prøver.

b) Jeg har ikke brug for at være logget ind når jeg bare surfer, læser og holder frikvarter herinde. Kun de få gange jeg har skrevet en anmeldelse herinde har jeg reelt haft brug for at være logget ind.

c) Synes at "debat niveauet" generelt ikke er attraktivt nok. Jeg holder meget af de gode anmeldelser og kommentarer, men hold da op hvor bliver de meget afsporet. Og afsporing fører ofte til mere eller mindre aggressive statements. Klassisk afsporinger inkluderer: at så tvivl om motiver; diskussion om priser; hvad der skal være i en anmeldelse; du har vist din begejstring men jeg mangler indhold (bryst størrelse, kysser de, har de kussehår, har de lange brystvorter, er de rødhårede osv osv); folk der taler ned til hinanden (Jeg kan se du er ny her så en anden gang kan du skrive "indhold" (se ovenfor) og ikke bare din begejstring); bevidste misforståelser, osv. Og så er der alt for mange der bare ikke kan stoppe uden at skrive endnu en kommentar for ikke at tabe diskussionen.

Det er alt sammen helt fint, jeg moraliserer ikke, det hjælper at være robust her. Men personligt gider jeg ikke rigtig spilde tid på den slags og så ender jeg bare med at læse uden at deltage.

vh og god dag

Jmk

 

meget enig i dit punkt C

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...