Hop til indhold
Varmemester

Julesange....

Recommended Posts

Hej med jer.. 

Faldt lige over den her da drengene og jeg søgte efter noget specielt julemusik på Spotify.. 

 

Gad godt høre denne version sunget rundt om træet.. ;) Og så er der altså bare et eller andet helt unikt ved ham Onkel Reje.. Noget "Jeg er pisse ligeglad med hvordan jeg ser ud og om jeg viser min tykke mave frem.." Synes det er så befriende.. :)

Og så skal det faktisk siges at Dejlig er jorden faktisk min ynglings julesang når der skal gåes rundt om træet.. :)

Hvilken er jeres ynglings julesang og kan i finde den i en speciel udgave.. Så vil det jo gi dem noget andet liv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg synes at denne her er alle tiders gode jule sang , jeg blir altid i godt humør når den kører i baggrunden og synger tit lidt med på den :) tror ikke at den findes i andre versioner,,,

 

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 8 minutter siden:

jeg synes at denne her er alle tiders gode jule sang , jeg blir altid i godt humør når den kører i baggrunden og synger tit lidt med på den :) tror ikke at den findes i andre versioner,,,

 

Sådan har jeg det med den her.. Og specielt når jeg går rundt i Magasin eller Illum.. Så får jeg et glad smil på munden og blik i øjnene.. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MrJolly skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har altid godt kunne lide Gasolin version af Dejlig er jorden.

 

Ååååhhh.. Der finder du lige nøjagtig en version frem som giver mig MEGA gåsehud og tåre i øjnene.. Det jo smukt... <3 <3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ret vild med "Fairytale of New York", både i den originale udgave med The Pogues og også i den her udgave:

Læg mærke til sirenerne ved 2:42. De giver den lige et ekstra touch :D

Redigeret af Midtvestagurken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VICKS

 

Altså lige DEN her, den får mig bare så meget i julestemning, selv på en grå dag med kedelig regn hvor sneen burde dale ned. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
VICKS skrev, for 3 timer siden:

 

Altså lige DEN her, den får mig bare så meget i julestemning, selv på en grå dag med kedelig regn hvor sneen burde dale ned. 

Ååååhhh.. Hvis det er mig du vil ha.. :wub: :wub: Så siger du bare til.. :P

Lauersen skrev, for 1 time siden:

 

Hahaha.. Ved ikke lige hvorfor min første tanke da den starter er nossoren i The Julekalender.. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, den 5.12.2019 at 00:36:

Jeg er ret vild med "Fairytale of New York", både i den originale udgave med The Pogues og også i den her udgave

Jeg elsker originaludgaven. Den, hvor det er klart at det er irske immigranter i NYC der synger. Jeg synes at det hele bliver ødelagt fuldstændigt når denne kommer til:

"And the boys of the NYPD choir were singing Galway Bay"........ Flat a i Galway.... de ved jo intet om hvad de synger, de synger bare...... Galway Bay er en sang, populær uden for Irland, af irske emmigranter (udødeliggjort af Bing Crosby). Hvis de ikke kan udtale "Galway" i "Galway Bay"  falder det til jorden...... i mine øjne. Sorry.

 

Hvis du er i tvivl om Galway Bay, er her en god version. Hvor Galway også udtales rigtigt:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 19 timer siden:

Jeg elsker originaludgaven. Den, hvor det er klart at det er irske immigranter i NYC der synger. Jeg synes at det hele bliver ødelagt fuldstændigt når denne kommer til:

"And the boys of the NYPD choir were singing Galway Bay"........ Flat a i Galway.... de ved jo intet om hvad de synger, de synger bare...... Galway Bay er en sang, populær uden for Irland, af irske emmigranter (udødeliggjort af Bing Crosby). Hvis de ikke kan udtale "Galway" i "Galway Bay"  falder det til jorden...... i mine øjne. Sorry.

 

Hvis du er i tvivl om Galway Bay, er her en god version. Hvor Galway også udtales rigtigt:

 

Årh, synes nu du er lige lovlig hård ved Gianni og Sarah. Ja jeg ved godt de udtaler Galway Bay forkert, men synes på en måde det blot bidrager til charmen. En sang fra irske immigranter, sunget af andre immigranter. Og deres version har så mange andre kvaliteter: sjovt arrangement med guitar og ukulele, sjov idé at filme den på toppen af et højhus med en baggrund der i hvert fald ligner NYC, godt samspil mellem de to osv. Men det er jo et spørgsmål om smag og behag, og lidt svært at argumentere om den slags. 

Jeg kendte ikke hele historien om Galway Bay,  så tak for den.

Håber ikke deres version helt har dræbt din fornøjelse ved sangen. Sørg nu for at binge-lytte til The Pogues hen over weekenden. Den er i hvert fald også skøn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...