Hop til indhold
Gerrard

Om drømme og selvbedrag

Recommended Posts

Der findes en del kynikere herinde, der ofte påtaler mænd, der giver udtryk for en særlig betagelse af en glædespige, han har besøgt. Kommentaren til sådan en følelse er typisk "glem det, det er kun et spørgsmål om et pekuniært forhold". På overfladen er det jo rigtig nok. Den kvinde der har givet sin tid til dig, forlanger selvfølgelig betaling. Fuldstændig ligesom biografejeren gør, når du går ind for at se en fiktionsfilm. Du får en oplevelse, selvom du jo godt ved at James Bond ikke findes i virkeligheden. Du køber en drøm for et par timers tid. Du køber et frivilligt selvbedrag.  De bedste "glædespiger" er jo netop de kvinder, der kan give en den fornemmelse, at en spadseretur i støvregn en mørk novemberdag ad en trøstesløs Ålekistevej er bedre, end en tur henover en forårsblomstrende eng.

Grundlæggeren af den moderne nationaløkonomi, Adam Smith var netop sådan en kyniker. Han udtalte for ca. 250 år siden "lotteri er skat på dumhed". Han havde bare overset at urealistiske drømme og selvbedrag også har en værdi. Der findes mange former for selvbedrag i den uskyldige afdeling. Det kan selvfølgelig overdrives, men såre menneskeligt er det da.

Redigeret af Gerrard

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvor poetisk ;)

men du har ret, har mange gang undret mig over, hvad vi som køber dette vil med det? Et par timer i himlen og så ned i igen, er det virkelig det eneste 

Der også mange af os der gør det for og udfylde en hvis tomhed indeni... :( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gerrard skrev, for 38 minutter siden:

Der findes en del kynikere herinde, der ofte påtaler mænd, der giver udtryk for en særlig betagelse af en glædespige, han har besøgt. Kommentaren til sådan en følelse er typisk "glem det, det er kun et spørgsmål om et pekuniært forhold". På overfladen er det jo rigtig nok. Den kvinde der har givet sin tid til dig, forlanger selvfølgelig betaling. Fuldstændig ligesom biografejeren gør, når du går ind for at se en fiktionsfilm. Du får en oplevelse, selvom du jo godt ved at James Bond ikke findes i virkeligheden. Du køber en drøm for et par timers tid. Du køber et frivilligt selvbedrag.  De bedste "glædespiger" er jo netop de kvinder, der kan give en den fornemmelse, at en spadseretur i støvregn en mørk novemberdag ad en trøstesløs Ålekistevej er bedre, end en tur henover en forårsblomstrende eng.

Grundlæggeren af den moderne nationaløkonomi, Adam Smith var netop sådan en kyniker. Han udtalte for ca. 250 år siden "lotteri er skat på dumhed". Han havde bare overset at urealistiske drømme og selvbedrag også har en værdi. Der findes mange former for selvbedrag i den uskyldige afdeling. Det kan selvfølgelig overdrives, men såre menneskeligt er det da.

Hvad vil du gerne fortælle med dit skriv

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Det kan godt være, at man ikke kan købe kærlighed for penge – men man kan købe noget, der ligner til forveksling." som salig Simon Spies sagde.

I øvrigt er forholdet mellem kunde og leverandør ikke rent pekuniært. Jeg har tit haft fornemmelsen af pigens behov for at få et boost til selvtilliden, fordi man betalte for det - ud over de enkelte gange, hvor pigen rent faktisk tændte på mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er sikkert mange årsager til at mænd opsøger glædespiger. Men ofte handler det jo om at få det seksuelle behov dækket. Men der kan sagtens være noget socialt forbundet med det også. Hvis man nu er sammen med en sød pige i to timer, er der jo både tid til det seksuelle, men også mange andre hyggelige ting. Det behøver bestemt ikke kun at handle om sex, men også om nærvær, omsorg osv. Spørgsmålet er så om det hele bare er en stor illusion. Nogle få gange føler man at det lykkedes særligt godt, og pigen virkelig nyder ens selskab. Men andre gange kan man godt fornemme det overfladiske i seancen. Jeg har heldigvis haft flest gode oplevelser med pigerne, hvilke jeg er meget taknemmelig over. Og det kan sagtens ske at man bliver en smule forelsket en gang imellem. Det er virkelig forskelligt hvilke oplevelse man får når man møder en glædespige. Men måske er det ikke så slemt endda at leve i en skøn illusion i en time eller to. Og de gode oplevelser kan man jo leve længe på. Jeg foretrækker danske piger da de ofte er meget lettere at kommunikere med, men jeg har også haft dejlige oplevelser med udenlandske piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jnpzx457 skrev, for 20 minutter siden:

Hvis man nu er sammen med en sød pige i to timer, er der jo både tid til det seksuelle, men også mange andre hyggelige ting. Det behøver bestemt ikke kun at handle om sex, men også om nærvær, omsorg osv. Spørgsmålet er så om det hele bare er en stor illusion.

Omsorg og nærhed er meget mere allestedsnærværende, end mange tænker på ...
Jeg kan huske for år tilbage, jeg havde lidt skriv med en pige, før et besøg.
Hun skrev en del om, at hun var noget bekymret for een af hendes andre gæster ... 
Har set noget lignende i flere tråde herinde, også ... 
Så jo, det forekommer alle vegne hvor man har med mennesker at gøre.
Også hér ... 
 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 29 minutter siden:

Omsorg og nærhed er meget mere allestedsnærværende, end mange tænker på ...
Jeg kan huske for år tilbage, jeg havde lidt skriv med en pige, før et besøg.
Hun skrev en del om, at hun var noget bekymret for een af hendes andre gæster ... 
Har set noget lignende i flere tråde herinde, også ... 
Så jo, det forekommer alle vegne hvor man har med mennesker at gøre.
Også hér ... 
 

 

 

Jeg oplevede selv forleden, at en ung smuk og charmerende gp havde givet mig en time udover de 45 minutter, jeg havde betalt for, da jeg efterfølgende tjekkede klokken svævende ned ad Ålekistevej. Timen var godt nok snak om livet, men det sætter jeg også stor pris på.

Redigeret af Gerrard

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er selv en af de omtalte kynikere.

Det er ikke fordi, at jeg ikke kan følge behovet for den nærhed og omsorg, der opsøges i mødet med glædespiger.

Den sætter jeg så mænd også selv pris på, når jeg har oplevet den, men det er ingen primær præference for mig.

Min primære præference, er den overfladiske visuelle nydelse, af ungdommelig nøgen skønhed, som er uopnåelig for mig, uden at jeg betaler for den.

Og så en god håndværksmæssig udførelse, så er jeg godt tilfreds :)

Det som jeg opponerer imod, det er den samme mekanisme, som driver ludomanen til den næste indsats, og narkomanen mod det næste fix.

Sådan er der nogle mænd, der har det når de køber sex.

Og når de gør det for noget andet end at købe sex, for at få noget som de savner, men som pigerne ikke kan give dem, andet end i den tid de har betalt for, så er det at de drives mod det næste fix, som enhver anden misbruger.

Det kan som ethvert andet misbrug føre til ruin, menneskeligt og økonomisk.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det sker heldigvis nogle gange at man får mere tid hos en glædespige, end man rent faktisk har betalt for. Og det sker især hvis kemien er god, og alt bare kører på skinner. Det er en fantastisk tilfredsstillende fornemmelse. Omvendt kan det også godt ske at man får mindre tid end man har betalt for, hvis det modsatte er tilfældet. Og det kan jo være en ret trist oplevelse. Man må bare lære at tage det gode med det onde. Sandheden er vel også at der er mange mænd der føler sig ensomme i forhold til kontakt med det modsatte køn, og i det tilfælde er det en fantastisk mulighed at kunne købe sig til en seance med en skøn glædespige. Og andre er måske afhængig af det kik det giver når de er sammen med en pige, så de altid higer efter den næste seance. Og det er i princippet det samme som en ludoman, eller narkoman hvor mere vil have mere. Det kan jo i værste fald føre til økonomisk ruin, og forlist parforhold. 

Rejsenetværk kommer med en meget god beskrivelse i forhold til den primære præference i forhold til glædespigerne. Den overfladiske visuelle nydelse, af ungdommelig nøgen skønhed, hvilke jo for mange mænd desværre er uopnåeligt med mindre man betaler for det. Det kan jeg sagtens selv genkende. Og den håndværksmæssige udførelse fra pigens side. Det er jo ligesom et ædelt håndværk hun bestrider. Det er bestemt ikke alle pigerne der kan levere til UG, men det er bare helt fantastisk når det sker. Nogle er afhængige af alkohol og stoffer. Andre af at gamble og købe sex. Det er sikkert de samme mekanismer der er i spil. Det kan føre til stor nydelse og tilfredsstillelse, men bestemt også føre mindre gode ting med sig. Jeg faldt tilfældigvis over et indslag om en mand og hans forhold til glædespiger igennem livet. Meget interessant faktisk. Udsendelsen hedder Forever Domus Vista. Der er også mindre klip inde på YouTube. Men ret spændende syntes jeg. Der er mange vinkler, og mange indfaldsvinkler. Og det er meget individuelt hvad den enkelte opnår og har brug for. Det handler også meget om psykologi, hvilke jo også er ret interessant.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gerrard skrev, for 3 timer siden:

Grundlæggeren af den moderne nationaløkonomi, Adam Smith var netop sådan en kyniker. Han udtalte for ca. 250 år siden "lotteri er skat på dumhed". Han havde bare overset at urealistiske drømme og selvbedrag også har en værdi. Der findes mange former for selvbedrag i den uskyldige afdeling. Det kan selvfølgelig overdrives, men såre menneskeligt er det da.

Desuden er der jo også nogen der rent faktisk vinder i lotto.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er folk der vinder i lotto, men chancen er lille. Når jeg har læst matematikere og eksperter i sandsynlighedsberegning udtale sig om vinderchancerne, så er det ikke opløftende læsning. 

Hvis man i stedet for at bruge pengene på lottokuponer sætter sine penge ind på en pensionsopsparing, så vil man være millionær når man går på pension. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Val Venis skrev, for 3 timer siden:

Hvis man i stedet for at bruge pengene på lottokuponer sætter sine penge ind på en pensionsopsparing, så vil man være millionær når man går på pension. :-)

Det gør jeg så, og tænk om man ikke når at gå på pension, men alt man har måttet undvære hele livet for at spare op til pension går til ens arvinger - en næsten ubærlig tanke :(

Men hvis man nu i stedet for at købe lottokuponer for 500 kr om måneden, med en meget teoretisk chance for den store gevinst, lagde pengene i en kuvert hver den 1 i måneden.

Så ville der være til en 1/2 times sikker gevinst, hver anden måned hos en gp, eller 1 times sikker gevinst hver fjerde måned :)

Vil du gøre din spilpuscher glad, eller vil du gøre både dig og en GP glad :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...