Hop til indhold
cobham

Mercedes - en laber og lækker Lotus

Recommended Posts

What a blunder!

Det er ganske vist længe siden, jeg er holdt op med at tælle de fejltagelser, jeg har gjort mig skyldig i.

På et eller andet tidspunkt i tilværelsen må man jo forsone sig med sit eget jeg og sit liv som fejlbarlig beboer på denne planet.

Men ikke desto mindre:

At jeg ikke har besøgt Mercedes tidligere, vil jeg fra nu og til min dødsdag huske som en af mine største forsømmelser i denne verden.

For holy guacamole og ved den hellige gral: Hvor er Mercedes dog lækker.

Bryster som belgisk konfekt, berusende langt sort hår og store smukke øjne, der absorberer din bevidsthed og lader tid og sted forsvinde.

Men for at starte et andet sted:

Min far var motor-entusiast. Intet, der var drevet af mindre end 8 cylindre, havde efter hans opfattelse noget med en bil at gøre.

Så jeg voksede op på bagsædet af en gammel Mercedes W108 (forløberen for S-typen) til brølet fra 8 præcisions-slebne Stuttgart-stempler, der herskede over majestætiske 4,5 liters slagvolumen.

Far elskede den bil. Den var anskaffet brugt, men han kunne selv vedligeholde, skille den ad og samle den igen.

Hvilket han gjorde adskillige gange med en andagt og kærlighed, der overgik den, han udviste selv for min mor. Hvilket hun ikke undlod at bemærke.

Far holdt stædigt fast i bilen efter den første oliekrise, men da den anden ramte i 1979-80 gik den ikke længere. Bilen var i forvejen afsindigt dyr at køre i, men benzinprisen steg som bekendt endnu en gang med raketfart og ramte svimlende 15 datidskroner per liter.

Den stilfulde Mercer røg ud til fordel for en kantet og tung 4-cylindret, men familievenlig og sikker svensk stationcar - datidens middelklasse-berlingo. Min mor havde (også her) vundet.

Vores tiders dejlige Mercedes, som nu er i København igen, må imidlertid ikke sammenlignes med en Mercer. Hun er ikke et bæst af en tysk direktørvogn, der skjuler et muskesvulmende monster under den sorte kølerhjelm. Langt fra.

Vores Mercedes er som en lille rap engelsk sportsvogn, en Lotus Elan med de slanke smukke linjer og forførende kurver. En bil, som du øjeblikkeligt bliver forelsket i, når du ser alle de lækre detaljer, og hvor motoren spinder kælent og musikalsk lydhørt, hvis blot du behandler den rigtigt.

For som enhver british sports car-entusiast ved, er der ikke tale om koreanske samlebåndsprodukter, men håndbyggede biler, der kræver kærlighed og omhu for at yde deres bedste.

Prøv derfor ikke på at få det hele for det halve med Mercedes. Kvalitet koster - og her tænker jeg ikke blot på penge. Men hun er det hele værd. Og lidt til.

For Mercedes er sindssygt lækker.

Sindssygt lækker på den sindssygt lækre måde, som kun sindssygt lækre kvinder (og ganske få biler) kan være sindssygt lækre på.  

Cobham

Redigeret af cobham

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for endnu en fremragende anmeldelse fra din hånd @cobham  hvor vi bliver taget tilbage til dit barndoms univers:)

Sikke en dejlig kvinde, som jeg må indrømme også at have misset. Er endda lige min type:wub:

Hvor holder hun til i København, og kender du hendes nationalitet? Ser spansk ud, men måske alligevel fra Sydamerika?

Miller’s

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miller's Crossing skrev, 1 time siden:

Hvor holder hun til i København, og kender du hendes nationalitet?

Det plejer (de sidste gange) at være Frederiksberg, og hun er svjh fra Ungarn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak igen Cobham for poesien og metaforerne. Hun har undervejs fået lidt blandede anmeldelser, og jeg har været hos hende en enkelt gang. Lotus passer måske meget godt, for hun er godt nok veldrejet, men også med lidt kølig britisk distance. Kan være det bare var den dag... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miller's Crossing skrev, for 8 timer siden:

Hvor holder hun til i København, og kender du hendes nationalitet? Ser spansk ud, men måske alligevel fra Sydamerika?

Miller’s

Tak Millers.

Stedet er Indre Nørrebro og det i den del, der - som jeg prøvede at forklare Mercedes - så sent som for 30 år siden nærmest betragtedes som slum, men som siden i lange perioder har lagt postnummer til Danmarks dyreste kvadratmeterpriser.

Det er lige over for en børnehave, og jeg ankom i øvrigt i afhentningstiden. Så der var en hærskare af pudsede Christiania-cykler ført af forældre fra den kreative klasse..

Heldigvis regnede det - havde ikke forestillet mig, at jeg som sådan skulle være taknemmelig for novembervejret -  så det var ikke unaturligt at slå hætten op. 

Men ellers er stedet fint diskret. Hold dig blot fri af tider omkring kl. 16, hvor caffe-latte segmentet henter deres børn.

Og vores gode ven @Ballsy har i øvrigt ret. Mercedes har både været her og været anmeldt mange gange før. Heraf min ærgrelse over først at have fået besøgt hende nu. Men jeg mener nu nok at kunne erindre, at de fleste anmeldelser har været positive. Dog er der ingen tvivl om, at det navnlig er hendes udseende, der har trukket op.

Hun er således ikke en total-oplevelse som fx Lizbeth, men hvem er det?

Jeg bestilte selv en time med GFE hos Mercedes og fik til en begyndelse en dampende hed douche med hende i et bruserum, der var nørrebroagtigt lille - i sammenhængen et stort priviligium:-)

Efterfølgende var der tungekys og OWO med udmærkelse på GFE-skalaen  - for mit vedkommende alt i alt et brag af et besøg.

Men samtidig er det nok rigtigt, som Ballsy har oplevet det, at hun kan svinge en del. En Lotus er en følsom sag.

Og under alle omstændigheder er det klart, at Mercedes ikke er beleven og raffineret som nævnte Lizbeth eller fx Sweet Mia, men jeg synes, at Mercedes var sød og behagelig at tale med.

Mercedes minder mig mest om ligeledes sindssygt lækre Naomi, som jeg desværre ikke tror, at vi ser mere på vore breddegrader.

Man skal derfor først og fremmest besøge Mercedes for at unde sig selv at være sammen med en kvinde, der er ultra skarpt skåret fra top til tå. 

Din

Cobham

Redigeret af cobham

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil blot gøre opmærksom på, at den usædvanligt skarptskårne og lækre Mercedes er i byen igen.

Der er meget at se til, ved jeg nok, men skam hvile over os, hvis denne fagre mø bliver overset. 

Cobham

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...