Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 Toddy skrev, for 13 minutter siden: Der har jeg godt nok været en del gange Jeg har sejlet hele mit liv og Sjælland Rundt 10 gange Husker det ene år som værende en lang storm, mindes desværre også at der var nogle som døde Der, hvor der knækkede 4-5 master? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thaimig Skrevet 1. December, 2019 Ja undskyld jeg afbryder jeres sejltur men tilbage til Ts! Ja så bruger jeg mit eget navn hver gang, alt andet forvirre mig Kom i den forbindelse til at tænke på en historie jeg engang var ved at bilde konen min ind Pludselig ku jeg ej huske starten, av min arm hun blev sur Ja nogen gange bliver løgnen for lang Find selv på flere og gerne inden Jul Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 1. December, 2019 Varmemester skrev, for 32 minutter siden: Jep dem har jeg sejlet med.. Jeg fik kureret min højdeskræk da jeg arbejdede på Århus Flydedok da den eksisterede.. Jeg sag oppe i masten på en Unifeeder da en a dem sejlede forbi.. Den lavede så store dyninger at masten svajede 3 meter til HVER SIDE.. Så er det sq bare med at holde fast.. Hehe.. Ombord på en sejlbåd på Sjælland Rundt hvor vi ramte et tordenvejr.. Da sejlede vi det samme kun på et lille forsejl som vi gjorde når alle sejl var sat.. Så blæser det altså PÆNT MEGET i Fakse Bugt.. ahhh det gjorde du vel ikke din gamle sørøver 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 1. December, 2019 Borende X skrev, for 11 minutter siden: Der, hvor der knækkede 4-5 master? Ja var det ikke sidst i 80'erne?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 1. December, 2019 Toddy skrev, for 22 minutter siden: Ja var det ikke sidst i 80'erne?? undskyld men hvor gamle er i lige 80`erne , jeg kan huske stormen i 99 , nærmest alt før det år er mere sådan tåget agtigt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 Hunting for beaver skrev, for 9 minutter siden: undskyld men hvor gamle er i lige 80`erne , jeg kan huske stormen i 99 , nærmest alt før det år er mere sådan tåget agtigt Tjah, som du ser ude til venstre, er jeg født i 1914 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 1. December, 2019 Hunting for beaver skrev, for 11 minutter siden: undskyld men hvor gamle er i lige 80`erne , jeg kan huske stormen i 99 , nærmest alt før det år er mere sådan tåget agtigt Mener jeg var 16-17 år Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2047 Skrevet 1. December, 2019 Toddy skrev, for 1 time siden: Der har jeg godt nok været en del gange Jeg har sejlet hele mit liv og Sjælland Rundt 10 gange Husker det ene år som værende en lang storm, mindes desværre også at der var nogle som døde Ååååhhh nej.. Ja det var den der lukkede Sjælland Rundt i nogle år.. Men dejligt at der har været ok fremgang med deltagende de sidste par år. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 (edited) Varmemester skrev, for 5 minutter siden: Ååååhhh nej.. Ja det var den der lukkede Sjælland Rundt i nogle år.. Men dejligt at der har været ok fremgang med deltagende de sidste par år. Har der det? Mit indtryk er ellers, at SR kun er en skygge af sig selv. Måske fordi den ældre generation er ved at "dø" ud, og unge mennesker gider ikke sejlbåde – de skal have speedbåde, jetski og hvad ved jeg. Redigeret 1. December, 2019 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2047 Skrevet 1. December, 2019 Borende X skrev, for 2 minutter siden: Har der det? Mit indtryk er ellers, at SR kun er en skygge af sig selv. Måske fordi den ældre generation er ved at "dø" ud, og unge mennesker gider ikke sejlbåde – de skal have speedbåde, jetski og hvad ved jeg. Jep.. Da de startede op igen var der ikke en gang 100 både tilmeldt.. Mener faktisk kun der var lige omkring en 50-60 stykker.. Sidste år var vi omkring 300.. Og den med ungdommen holder ikke.. For der var RIGTIG MANGE i Spækhugger, X-79, X-99 og Banner 28 som var unge besætninger.. Som i UNGE.. Nogle af dem havde en gennemsnitsalder på omkring 22 år. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 Varmemester skrev, for 4 minutter siden: Jep.. Da de startede op igen var der ikke en gang 100 både tilmeldt.. Mener faktisk kun der var lige omkring en 50-60 stykker.. Sidste år var vi omkring 300.. Og den med ungdommen holder ikke.. For der var RIGTIG MANGE i Spækhugger, X-79, X-99 og Banner 28 som var unge besætninger.. Som i UNGE.. Nogle af dem havde en gennemsnitsalder på omkring 22 år. Det er måske, fordi brugtbådsmarkedet nærmest er nedsmeltet i øjeblikket, og at unge har fået bedre råd? For ti år siden, var det sølvrævenes fest, når jeg var på søen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2047 Skrevet 1. December, 2019 Borende X skrev, Lige nu: Det er måske, fordi brugtbådsmarkedet nærmest er nedsmeltet i øjeblikket, og at unge har fået bedre råd? For ti år siden, var det sølvrævenes fest, når jeg var på søen. Jamen det er rigtigt.. Brugt båd er blevet VOLDSOMT billigt.. Så ja det er der de unge kommer frem.. Men de kommer jo så frem i de gode gamle sjove, hurtige både.. Ny båd idag er stadig på den forkerte side af hvad min pung kan smide ud.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 Varmemester skrev, for 26 minutter siden: Jamen det er rigtigt.. Brugt båd er blevet VOLDSOMT billigt.. Så ja det er der de unge kommer frem.. Men de kommer jo så frem i de gode gamle sjove, hurtige både.. Ny båd idag er stadig på den forkerte side af hvad min pung kan smide ud.. Ja, og de er ikke altid lige kønne – 70'er-både er rigtigt smukke, men det vendte i 80'erne. Efter min mening. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2047 Skrevet 1. December, 2019 Borende X skrev, for 1 minut siden: Ja, og de er ikke altid lige kønne – 70'er-både er rigtigt smukke, men det vendte i 80'erne. Efter min mening. Jaaa og neeejjj.. De har hver deres charme.. De gamle IOR/IOC både som er MEGET runde på midten.. Jo de har noget stil og klasse over sig.. Nu kan jeg ikke præcis huske hvor gammel de første J-class og 12meter er.. Men DER snakker vi fanme smukke både.. Så kan vi ta dem de sejlede VOR med og dem i IORC klasserne nu.. Det er i mine øjne også kønne både.. Specielt fordi det nu også går op i farten. At få så meget a båden ud af vandet.. DERIMOD de nye de skal sejle inshore med, dem med foils.. Så er det sq ikke båd mere.. Jeg kan se det sjove ved det på multi hull.. Men sq ikke på mono hull både.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 1. December, 2019 (edited) Varmemester skrev, for 26 minutter siden: Jaaa og neeejjj.. De har hver deres charme.. De gamle IOR/IOC både som er MEGET runde på midten.. Jo de har noget stil og klasse over sig.. Nu kan jeg ikke præcis huske hvor gammel de første J-class og 12meter er.. Men DER snakker vi fanme smukke både.. Så kan vi ta dem de sejlede VOR med og dem i IORC klasserne nu.. Det er i mine øjne også kønne både.. Specielt fordi det nu også går op i farten. At få så meget a båden ud af vandet.. DERIMOD de nye de skal sejle inshore med, dem med foils.. Så er det sq ikke båd mere.. Jeg kan se det sjove ved det på multi hull.. Men sq ikke på mono hull både.. ja sorry er stået af for læææænge siden er der ikke noget som hedder en skonnert mente IKKE at i er i 80 erne altså som i er fx 85 år, mente at i er ret skarpe sådan at kunne huske tilbage til de gode glade 80 ere Redigeret 1. December, 2019 af Hunting for beaver Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 Varmemester skrev, 1 time siden: Jaaa og neeejjj.. De har hver deres charme.. De gamle IOR/IOC både som er MEGET runde på midten.. Jo de har noget stil og klasse over sig.. Nu kan jeg ikke præcis huske hvor gammel de første J-class og 12meter er.. Men DER snakker vi fanme smukke både.. Så kan vi ta dem de sejlede VOR med og dem i IORC klasserne nu.. Det er i mine øjne også kønne både.. Specielt fordi det nu også går op i farten. At få så meget a båden ud af vandet.. DERIMOD de nye de skal sejle inshore med, dem med foils.. Så er det sq ikke båd mere.. Jeg kan se det sjove ved det på multi hull.. Men sq ikke på mono hull både.. Jeg er mere til Orust-bådene, selvom nogle af dem er lidt "tunge", men H-R er i mine øjne en klassisk, smuk båd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 (edited) Hunting for beaver skrev, for 58 minutter siden: ja sorry er stået af for læææænge siden er der ikke noget som hedder en skonnert mente IKKE at i er i 80 erne altså som i er fx 85 år, mente at i er ret skarpe sådan at kunne huske tilbage til de gode glade 80 ere Ja skonnerter, som var i fast fragtfart i danske farvande helt op til 1960'erne, eksisterer skam stadig. Dog nu mest som museumsskibe. Det er værre med gamle ålekvaser, for ålen er næsten udryddet. Redigeret 1. December, 2019 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 1. December, 2019 Borende X skrev, for 13 minutter siden: Ja skonnerter, som var i fast fragtfart i danske farvande helt op til 1960'erne, eksisterer skam stadig. Dog nu mest som museumsskibe. Det er værre med gamle ålekvaser, for ålen er næsten udryddet. ok skægt ,hørte iøvrigt et program vist nok på P3 for nogle år siden , hvor personen nærmest forgudede lige netop skonnerter, det var åbentbart hans helt store kærlighed og passion, han snakkede nærmest uafbrudt om den slags skibe i rundt 30 min. tid...med tiden når de interviewede ham så lærte han langsom men sikkert at snakke mindre om dem , og lidt mere om andet i livet han var sgu en ret sjov fætter ,, er denne person måske dig kære @Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 Hunting for beaver skrev, for 2 minutter siden: ok skægt ,hørte iøvrigt et program vist nok på P3 for nogle år siden , hvor personen nærmest forgudede lige netop skonnerter, det var åbentbart hans helt store kærlighed og passion, han snakkede nærmest uafbrudt om den slags skibe i rundt 30 min. tid...med tiden når de interviewede ham så lærte han langsom men sikkert at snakke mindre om dem , og lidt mere om andet i livet han var sgu en ret sjov fætter ,, er denne person måske dig kære @Borende X Nej, det kan jeg bestemt afvise. Jeg har aldrig været i radioen, knapt nok i avisen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6868 Skrevet 1. December, 2019 Aldrig nogensinde har jeg set en tråd blive hijacked på så grusom vis som nu . Det må sådan det må være når man sidder til bords med Kaptajn Haddock, Kaptajn Ahab og Fletcher Christian 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 underdog40 skrev, for 3 minutter siden: Aldrig nogensinde har jeg set en tråd blive hijacked på så grusom vis som nu . Det må sådan det må være når man sidder til bords med Kaptajn Haddock, Kaptajn Ahab og Fletcher Christian Lige som der er noget, der hedder "brancheglidning", kan der vel også være noget, der hedder "trådglidning"? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 1. December, 2019 kaptajn haddock splitte mine bremsejl og sådan ca. 174 andre sjove udbrud Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6868 Skrevet 1. December, 2019 Hunting for beaver skrev, for 3 minutter siden: kaptajn haddock splitte mine bremsejl og sådan ca. 174 andre sjove udbrud Nu ved jeg hvad jeg vil kalde mig næste gang jeg skal på pigerov . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 1. December, 2019 underdog40 skrev, Lige nu: Nu ved jeg hvad jeg vil kalde mig næste gang jeg skal på pigerov . Long John Silver? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 1. December, 2019 underdog40 skrev, for 1 minut siden: Nu ved jeg hvad jeg vil kalde mig næste gang jeg skal på pigerov . Vi kunne jo også bare kalde os for det vi mest er nemlig Dupont og Dupont Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg