Hop til indhold

Astrid Krag

Featured Replies

Skrevet

Har lige hørt Astrid Krag i radio4 udtale sig om hvorfor den tidligere regerings arbejde omk. forbedring/undersøgelse af forholdene for prostituerede er lagt på is, normalisering af arbejdsforhold. Jeg kan desværre ikke gengive det eller link men det var radio4, morgen, 28-11-2019. Jeg har ikke de faktuelle tal for; handlede piger, piger i stof afhængighed, piger der er endt i prostitution grundet seksuelt misbrug eller piger der ender i det psykiatriske system grundet prostitution. I følge Astrid Krarup må det være mange, for der er åbenbart kun ganske få stærke piger i branchen !!!!!

Tillægs info. kan læses her:

https://www.information.dk/debat/2019/11/astrid-krag-prostitution-normaliseres-kvinder-hjaelpes-brutale-erhverv

Jeg er udemærker godt klar over at vore politikkere ikke kan have personlige erfaringer med alle de områder de beskæftiger sig med og jow vi har valgt vore politikkere grundet denne eller hint politiske holdning/overbevisning, men der var INGEN substans som i overhovedet, i det der kom ud af munden på Astrid. Hvad hun ville står hen i det uvisse!! det lød faktisk på mig som hun bare vil lade det kører som det kør i dag, øh vi har lige afsat 50 mill kr til et eksit program, ja det er udmærket med det hjælper ikke så fantastisk meget hvis man vil de problemer til livs man kunne argumentere for der er i branchen:

Menneske handel

Tvangs prostitution

GPér bliver psykisk nedbrudt af arbejdet

GPér ender i narko misbrug  grundet arbejdet

(jeg ved godt at vi herinde en flok rygklappere og det skal vi for øvrigt have lov til at være, og politikkerne næppe tager de ærede medlemmer herinde som værende nogen form sandheds vidner, nu prøver jeg så alligevel at være konstruktiv)

Astrid fortalte at hun skulle have en møde med Sofie Brandvarm, får jeg nu en over snuden så må jeg tage det med, hvis det var mig der skulle til møde med Astrid omkring dette emne ville jeg forsøge at få følgende synspunkter/emner på dagsordenen:

GP må gerne sælge sex og betale skat men derud over har man ikke almene arbejdsmæssige rettigheder. 

Som jeg ser det, er der reelt 3 mulige senarier:

• Vi lader tingene være som de er i dag = intet bliver forandret, forbliver problemerne som de er i dag, ja såvel for handlede piger som for ikke handlede piger. Jow jow vi ramper op exit hjælp, men det ændre jo ikke en tødel på problematikken om arbejdsforhold i branchen.
  • Vi vælger den svenske model = vil det forbedre forholdene for handlede piger, jeg har ikke nogen evidens, men jeg tror det næppe, Astrid har selv sagt hun ikke vil gå ned af denne vej.
  • Vi finder en løsning der adskille det, at der er direkte sammenhæng mellem prostitution og handlede kvinder og narko misbrug.

Hvorfor er det tilladt for f.eks. læger, advokater og psykiatere at oprette arbejdsfælles skaber men i praksis ikke for GP?

Hvorfor er det lovligt for restauranter at ansætte sikkerheds personale men i praksis ikke for GP? 

Vi begynder ret faktisk at anvende straffelovens paragraf 262 omhandlende menneske handel og udnyttelse.

Rufferi paragraffen 233 ændres således at arbejdsfælles skaber tillades.

Det at arbejde som GPér er nøjagtigt det samme som at arbejde som fysio teaputer.

Fordele ved ovenstående:

Omfanget af afpresning/beskyttelses penge vil falde dramatisk.

Vil det ændre forholdene for narko prostituerede, nej formodentligt ikke, men har denne problematik noget som helst at gøre med at forbedre arbejdsforhold for GPér, nej det er en helt anden problematik, hvem tror på at en narkoman hvis den svenske model blev indført, pludselig ville sige til sig selv, nå så må jeg holde op med at være narkoman.

Det er naturligvis en hel del problematikker i ovenstående, vil samfundet acceptere at GPér kan få syge dagpenge? hvis vi har vedtaget at prostitution er lovligt hvad er argumentet så for at de ikke skulle have de samme rettigheder (ja det er vel her hele diskussionen ligger!)

Samtidigt med denne debat, gennemførelse af forbedrede arbejdsforhold for GPér, må I GPér (ja nu får jeg nok tæsk) på et eller andet niveau internt diskutere anonymitet eller ej og hvorledes dette håndteres, jeg kunne godt forestille mig at modstandere af forbedringer af jeres arbejdsforhold vil sige "ja hvis i vil have rettigheder så må I stå frem".

Ovenstående er naturligvis set fra en "købers" synspunkt, er jeg fra en GPérs synspunkt fuldstændigt forkert på den så undskylder jeg mange.

Har man en holdning som en vis meget sur lyshåret kvinde, at mænd der besøger GPér er nogle svin og kun ser kvinder som sæd container så slutter al diskussion. 

Redigeret af jenslillemandhansenv2
fejl i navn

Skrevet

@jenslillemandhansenv2, mener du Astrid Krag?

Skrevet
jenslillemandhansenv2 skrev, for 12 minutter siden:

Undskyld, tak for rettelse

Du kan stadig et par minutter endnu redigere din trådstart inkl. overskriften.

Skrevet
  • Author
Onslow skrev, for 8 minutter siden:

Du kan stadig et par minutter endnu redigere din trådstart inkl. overskriften.

hvorfor  "slår" det ikke igennem

Skrevet
jenslillemandhansenv2 skrev, for 16 minutter siden:

hvorfor  "slår" det ikke igennem

Nu er overskriften da ok, prøv at trykke F5

Skrevet

Astrid Krag, Greta Thunberg som voksen .........

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.