Hop til indhold
Lauersen

Nu må hammeren da snart falde over annoncesvindlerne

Recommended Posts

https://ekstrabladet.dk/112/grusom-mishandling-stak-saks-op-i-naesen-paa-offer/7870046

Ja, vi skal jo nok vente længe før der bliver givet passende straffe for personfarlig kriminalitet her i landet, og stakkels ham det gik ud over. Man kan dog læse at gerningsmændene ikke var ukendte af retssystemet, og jeg hæftede mig især ved:

Den 23-årige J. er ligeledes tiltalt for bedrageri ved i to tilfælde på internettet at have udgivet sig for at være prostitueret i annoncer og derved have lokket to personer til at at overføre henholdsvis 5600 kroner via betalingstjenesten Swipp i juli 2016 og 1701 kroner via MobilePay i oktober 2018, selvom han ikke havde vilje eller evne til at levere ydelsen.

Nu synes jeg nok at dommeren bør træde i karakter og udstede påbud om at der som minimum leveres en hånner som kompensation til den forurettede. Ellers bør gabestokken og den spanske kappe findes frem og støves af. Mage til svindel overfor ærlige folk skal man da lede længe efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lauersen skrev, for 9 minutter siden:

Nu synes jeg nok at dommeren bør træde i karakter

Det tror jeg ikke der er tvivl om vil ske:

Den 19-årige E. er pt. varetægtsfængslet på Retspsykiatrisk Afdeling på Aarhus Universitetshospital, og der tages i anklageskriftet forbehold for, at nedlægge påstand om anden foranstaltning end almindelig straf,

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...