Hop til indhold
serveU

Hvem ringer og hvorfor?

Recommended Posts

Hej

Jeg har, som mange af os sikkert har, en bollofon som jeg kun bruger til kontakt til GP-er. Jeg oplever en sjælden gang at en eller anden telemarketing sælger ringer. I torsdags var der 4 personer der ringede, to skjulte og 2 almindelige? mænd (slog numrene op på de gule sider. Er der en GP der har kompromiteret mit nummer eller hvad?

serveU

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

Er det taletid eller et abonnement nr? 
Og har du brugt det til andet? Eks oprettelse af en bruger på et socialt medie, deltaget i undersøgelse eller verificeret med det?

Hvis det er et taletidskort og du ikke har brugt det til noget andet end GP’er så kunne det godt lyde som om det er blevet videregivet af en af dem.

ellers bliver vores numre altså lagret og solgt videre af virkelig mange forskellige organisationer og virksomheder. ^_^

helt uden man tænker over det, da det oftest står “med småt” i en lang og uoverskuelig køre af ting vi tilsidesætter som mindre vigtig information :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, for 31 minutter siden:

Er det taletid eller et abonnement nr? 
Og har du brugt det til andet? Eks oprettelse af en bruger på et socialt medie, deltaget i undersøgelse eller verificeret med det?

Hvis det er et taletidskort og du ikke har brugt det til noget andet end GP’er så kunne det godt lyde som om det er blevet videregivet af en af dem.

ellers bliver vores numre altså lagret og solgt videre af virkelig mange forskellige organisationer og virksomheder. ^_^

helt uden man tænker over det, da det oftest står “med småt” i en lang og uoverskuelig køre af ting vi tilsidesætter som mindre vigtig information :D

Det er et abbonenmentsnummer, men 4 opkald på een dag?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du har brugt tank-op over nettet kan det måske også være dit teleselskab, som tjener lidt ekstra ved at lække dit nummer :angry: 

Aner ikke om det forekommer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
serveU skrev, for 2 timer siden:

Hej

Jeg har, som mange af os sikkert har, en bollofon som jeg kun bruger til kontakt til GP-er. Jeg oplever en sjælden gang at en eller anden telemarketing sælger ringer. I torsdags var der 4 personer der ringede, to skjulte og 2 almindelige? mænd (slog numrene op på de gule sider. Er der en GP der har kompromiteret mit nummer eller hvad?

serveU

Har du prøvet at slå dit eget nummer op?

Jeg har en gang prøvet blive ringet op af en mand. Han havde enten ringet forkert, eller han var en pimp, som ringede fra en bestillingstelefon ...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie
serveU skrev, for 2 timer siden:

Det er et abbonenmentsnummer, men 4 opkald på een dag?

Man ved aldrig..

som allerede forslået skal du gå ind og google dit nummer med det samme - selv hvis du har bedt om at det ikke står på krak osv, kan teleselskaberne godt glemme den detalje.

derudover kan du på et taletidskort i modsætning til abonnement aldrig blive “opdaget” på navn, da det ikke er registreret nogen steder, hvis du køber din taletid fysisk hver gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er normalt praksis at teleselskaberne sælger deres kundeoplysninger videre. De reklamerer bare ikke med det. Har selv løst det ved at have udeladt (ikke det samme som hemmeligt) nr. Jeg bliver aldrig generet af irriterende sælgere og andet godtfolk som kun vil have min tid og penge.

En anden mulighed kan være at tilmelde dig Robinson listen, så må de ikke ringe til dig, og dine oplysninger bliver ikke videresolgt af teleselskabet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange af de firmaer starter ved 00000000 og slutter ved 99999999 for derefter at starte forfra igen. 

Hvis det er en smartphone af en slags, så er der sikkert en indstilling hvor du automatisk kan afvise opkald fra numrer du ikke har indkodet i telefonen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Tror det er højsæson lige nu, blive ringet op 5-7 gange om dagen pt, selv om jeg er på Robinsonlisten, er også blevet ringet op 4-5 gange fra "MIcrosoft" der lige vil fortælle mig at jeg har sikkerhedsissue på min pc, de lægger på når jeg fortæller at jeg er Linux user... :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 30 minutter siden:

Tror det er højsæson lige nu, blive ringet op 5-7 gange om dagen pt, selv om jeg er på Robinsonlisten, er også blevet ringet op 4-5 gange fra "MIcrosoft" der lige vil fortælle mig at jeg har sikkerhedsissue på min pc, de lægger på når jeg fortæller at jeg er Linux user... :-) 

Når det en sjælden gang sker, bruger jeg deres telefonpenge på at snakke med dem og spille naiv.

Topmålet af morskaben opstår, når jeg fortæller dem, at jeg slet ikke vidste, at Microsoft havde købt Apple og derfor også kan fjernscanne min Mac. Så kan man nærmest høre deres hjerne vride sig i forsøget på at komme ud af den tackling, og det ender altid med, at idioten selv lægger på, når joken bliver umulig selv for dummies at gennemskue. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

Når det en sjælden gang sker, bruger jeg deres telefonpenge på at snakke med dem og spille naiv.

Topmålet af morskaben opstår, når jeg fortæller dem, at jeg slet ikke vidste, at Microsoft havde købt Apple og derfor også kan fjernscanne min Mac. Så kan man nærmest høre deres hjerne vride sig i forsøget på at komme ud af den tackling, og det ender altid med, at idioten selv lægger på, når joken bliver umulig selv for dummies at gennemskue. :D 

Jeg snakker meeeegeeeet gerne med dem og gerne længe, men jeg lider også af kontakt besvær og udpræget kedsomhed :huh:

Så jeg ser det lidt som værende min samfundspligt at opholde dem længst muligt :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 9 timer siden:

Når det en sjælden gang sker, bruger jeg deres telefonpenge på at snakke med dem og spille naiv.

1. gang han ringede. Sorry my computer is not started. Please wait...

2. gang. Ouh I got disturbed. Yes I will start my computer...

3.  gang. Yes, my computer is started now. Windows key? Where is it? My keyboard has no key like you say. What can I do? Der gik nogen tid inden han gav op op stillede om til manager der dog hurtig lugtede lunten og fandt ud af det var en Mac.

Iøvrigt er det efterhånden ved at være længe siden Microsoft har ringet...

Skjold.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...