Hop til indhold
Jernsvinet

Pattaya - Gogo-dansere snydt for løn

Recommended Posts

https://www.pattayaone.news/pattaya-go-go-dancers-take-pay-complaint/

Min eftermiddagsveninde i Pattaya har fortalt mig, hvordan en europæisk mand snød hende for over 20 dages løn, selvom hun både lavede mad og gjorde rent for ham, ved hele tiden at holde hende hen - og tilsidst lovede at sende ahende penge, når han kom hjem - hvilket selvfølgelig aldrig skete.

Men hun er også alt for god af sig og burde have sagt fra meget før - men hvad kan pigerne gøre, hvis fyren og morgenen ikke vil/kan betale?

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Anvende samtidighedsgrundsætningen, der går ud på, at parterne erlægger deres ydelser samtidig, eller fraviger denne og kræver forudbetaling for deres ydelse (selskab)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 49 minutter siden:

Anvende samtidighedsgrundsætningen, der går ud på, at parterne erlægger deres ydelser samtidig, eller fraviger denne og kræver forudbetaling for deres ydelse (selskab)

I Thailand er det normal kutyme er der først betales efter seancen, men jeg har oplevet piger, der ved LT (LongTime), gerne ville have lov at gå før tiden, eller hvor det trak noget ud med 2. omgang - ikke at jeg så har behøvet komme op på mærkerne, men de har så bare ikke fået fuld betaling - eller de har indset, at der nok ikke faldt nogen betaling, før kludene røg af igen og vi så evt. nøjedes med en omgang "shower together" ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Jernsvinet skrev, for 6 timer siden:

https://www.pattayaone.news/pattaya-go-go-dancers-take-pay-complaint/

Min eftermiddagsveninde i Pattaya har fortalt mig, hvordan en europæisk mand snød hende for over 20 dages løn, selvom hun både lavede mad og gjorde rent for ham, ved hele tiden at holde hende hen - og tilsidst lovede at sende ahende penge, når han kom hjem - hvilket selvfølgelig aldrig skete.

Men hun er også alt for god af sig og burde have sagt fra meget før - men hvad kan pigerne gøre, hvis fyren og morgenen ikke vil/kan betale?

 

 

 

 

 

 

sikke et svin han er....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 10 timer siden:

sikke et svin han er....

Ja  - Hvis han eksisterer andre steder end i fantasien !

Efter snart 30 års erfaring i Thailand må jeg sige at thaipiger generelt ikke er noget sandhedsvidne.

Ovenstående historie findes i utallige versioner ( broderens trafikuheld, familiens eneste vandbøffels død, blevet bestjålet etc. ).  Desto mere ydmyg , kærlig og ikke - krævende natur pigegen udviser og ja undertiden endda insisterer på at betale mindre drinksregninger, desto lettere har de med at slippe godt fra deres uskyldige historie . Var selv naiv i starten og " spyttede noget ekstra i bøssen " :mrgreen:  men søde dejlige piger det er de sgu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige for at korrigere dem af jer som åbenlyst tror at der er tale om en kunde som har snydt en pige.

Der er tale om ejeren af agogoen, som har tilbageholdt kontraktlig løn og derved snydt alle ansatte. Ligesom hvis jeres arbejdsgiver ikke udbetaler jeres løn. Pigerne i en bar får en grundløn. I en agogo cirka 1200 baht om dagen. Hvilket er 4 gange over mindstelønnen.

Det samlede beløb som de ansatte er snydt for beløber sig til cirka 400.000 baht. I følge Bangkok Post.

Der er eftersigende tale om Hidden Agogo i WS. Baren var sat til salg i april måned. Lader til at den nye ejer allerede har lavet en runner.

 

 

PATTAYA: Go-go dancers at a Walking Street bar complained to police on Tuesday that their foreign employer owed them 400,000-baht in unpaid wages since they started work in mid-October.

About 30 dancers filed their complaint at Pattaya police station about 3am. They said their employer at Hidden A Go Go bar had failed to pay their wages as had been promised.

Their representative, a 29-year-old woman who identified herself only as Gift, said they started working at the go-go bar on Oct 14, and their employer promised to pay them every 10 days.

The first payment due had been postponed to Monday, and when that deadline was missed they could no longer contact their employer. The overdue wages totalled about 400,000 baht, she said. Each dancer was contracted to receive a daily wage of 1,200 baht.

"Everyone has worked hard. We must dance on high heels for 7-8 hours a day. We all need to send money to parents and children, pay room rents and cover our personal expenses," Ms Gift said.

Police accepted their complaint and advised the women to also file it with provincial labour officials.

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1782309/pattaya-bar-dancers-complain-their-pay-withheld

 

 

Sutteålen skrev, for 18 timer siden:

Anvende samtidighedsgrundsætningen, der går ud på, at parterne erlægger deres ydelser samtidig, eller fraviger denne og kræver forudbetaling for deres ydelse (selskab)

Så din arbejdsgiver skal også betale din løn forud??

Redigeret af Visti-Vistisen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Visti-Vistisen skrev, for 23 minutter siden:

 

Så din arbejdsgiver skal også betale din løn forud??

I tjenestemandskontrakter bliver lønnen betalt forud. I mange andre ansættelseskontrakter, bliver lønnen betalt efterfølgende. Begge 2 måder, at fravige samtidighedsgrundsætningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 11 minutter siden:

I tjenestemandskontrakter bliver lønnen betalt forud. I mange andre ansættelseskontrakter, bliver lønnen betalt efterfølgende. Begge 2 måder, at fravige samtidighedsgrundsætningen.

En danser i et etablishment i Thailand er ikke tjenestemand, så det er sgu da bedøvende ligegyldigt hvad tjenestemænd i Danmark får eller ikke får og hvorledes denne får det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Visti-Vistisen skrev, for 5 minutter siden:

En danser i et etablishment i Thailand er ikke tjenestemand, så det er sgu da bedøvende ligegyldigt hvad tjenestemænd i Danmark får eller ikke får og hvorledes denne får det.

 

1. Først antog jeg, at det omhandlede en pige, der blev snydt af en kunde.

2. Du spurgte derefter om min arbejdsgiver skulle betale min løn forud, hvilket jeg gav et eksempel på.

3. Derudover, har de vel også en form for aftalefrihed i Thailand?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 1 minut siden:

1. Først antog jeg, at det omhandlede en pige, der blev snydt af en kunde.

2. Du spurgte derefter om min arbejdsgiver skulle betale min løn forud, hvilket jeg gav et eksempel på.

3. Derudover, har de vel også en form for aftalefrihed i Thailand?

Hvis du havde gidet at bruge 10 sekunder på at læse linket i det første indlæg, så ville du allerede inden du skrev dit oprindelige indlæg havde vidst, at der ikke var tale om en kunde, der havde snydt en enkel pige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Visti-Vistisen skrev, for 2 minutter siden:

Hvis du havde gidet at bruge 10 sekunder på at læse linket i det første indlæg, så ville du allerede inden du skrev dit oprindelige indlæg havde vidst, at der ikke var tale om en kunde, der havde snydt en enkel pige. 

Men det ændre jo stadig ikke på meget. Situationen er meget identisk, om der er tale om en arbejdsgiver eller en kunde betyder jo ikke den store forskel i denne branche i Thailand. Selvom man måtte forvente mere af den pågældende arbejdsgiver.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 5 minutter siden:

Men det ændre jo stadig ikke på meget. Situationen er meget identisk, om der er tale om en arbejdsgiver eller en kunde betyder jo ikke den store forskel i denne branche i Thailand. Selvom man måtte forvente mere af den pågældende arbejdsgiver.

Forskellen er vel at hvis en kunde snyder, så kommer en eller flere af hendes motorcykeltaxi venner forbi. Snyder en arbejdsgiver medarbejderne så er det en politisag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Visti-Vistisen skrev, for 9 minutter siden:

Forskellen er vel at hvis en kunde snyder, så kommer en eller flere af hendes motorcykeltaxi venner forbi. Snyder en arbejdsgiver medarbejderne så er det en politisag.

Ja, det er nok hvad der sker. Men min første svar, var svar til trådstarters spørgsmål, om hvad pigerne kunne gøre for at undgå sådanne situationer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis vi tager delen omkring betaling af piger yes et rigtig røvhul hvis historien er sand.

Det er normalt at man betaler efterfølgende og ved LLT aftaler betaler man normalt på en af 2 måder:

1: Per dag bagud - sikre at begge parter kan opsige aftalen. Dette er den bedste løsning for begge parter

2: I etaper bagudrettet. F.eks. hvis du har LLT i 2 uger så betaler du 1 gang per uge. Dette er mindre sikkert for pigen og kan også gøre det vanskeligere for dig selv i visse situationer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...