Hop til indhold
Jernsvinet

Grønt lys for hurtigtog mellem Bangkok og Utapao/Pattaya

Recommended Posts

https://www.pattayaone.news/thailand-gives-green-light-for-us7-4-billion-high-speed-rail-link-between-bangkok-and-pattaya/

Ja, jeg undrer mig lidt over at man går igang med dette projekt,før man er færdig med at bygge og ibrugtage den nye Highway på ca. samme strækning, så man kunne have set effekten af dette store anlægsarbejde. Nu har man i mange år kunnet klare sig med kun 1 daglig togafgang fra Pattaya til Bangkok og omvendt - så tvivler jeg på der pludselig skulle være den store brug for både en ny Highway og et hurtigtog - men der er nok nogen, der tjener store penge ved at bygge nye projekter - at vedligeholde og opgradere gamle - er nok ikke så interessant.

Det tager i forvejen kun ca. 1½ time at komme fra Subvarnabuhmi til Pattaya med bus - og et hurtigtog kan måske gøre det på ½ time til 3 kvarter - men kommer togstationen til at ligge langt uden for Pattaya, så skal man måske bare bruge en del af den sparede tid på videretransport - og da det er et privat kinesisk selskab, der skal  bygge og drive linket - bliver billetpriserne nok så høje, at det bedre kan svare sig stadig at tage bussen ;-)

Og hvad sker der efter 50 år, når den Thailandske stat skal overtage en bane, der sandsynligvis henimod overdragelsen ikke vil blive vedligeholdt - og samfærdselsmidlerne i mellemtiden har udviklet sig i en hel anden retning? - jeg kunne f.eks. forestille mig det havde været mere fornuftigt at indsætte hurtig- og evt. førerløse bussser på den nye Highway ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 23 minutter siden:

https://www.pattayaone.news/thailand-gives-green-light-for-us7-4-billion-high-speed-rail-link-between-bangkok-and-pattaya/

Ja, jeg undrer mig lidt over at man går igang med dette projekt,før man er færdig med at bygge og ibrugtage den nye Highway på ca. samme strækning, så man kunne have set effekten af dette store anlægsarbejde. Nu har man i mange år kunnet klare sig med kun 1 daglig togafgang fra Pattaya til Bangkok og omvendt - så tvivler jeg på der pludselig skulle være den store brug for både en ny Highway og et hurtigtog - men der er nok nogen, der tjener store penge ved at bygge nye projekter - at vedligeholde og opgradere gamle - er nok ikke så interessant.

Det tager i forvejen kun ca. 1½ time at komme fra Subvarnabuhmi til Pattaya med bus - og et hurtigtog kan måske gøre det på ½ time til 3 kvarter - men kommer togstationen til at ligge langt uden for Pattaya, så skal man måske bare bruge en del af den sparede tid på videretransport - og da det er et privat kinesisk selskab, der skal  bygge og drive linket - bliver billetpriserne nok så høje, at det bedre kan svare sig stadig at tage bussen ;-)

Og hvad sker der efter 50 år, når den Thailandske stat skal overtage en bane, der sandsynligvis henimod overdragelsen ikke vil blive vedligeholdt - og samfærdselsmidlerne i mellemtiden har udviklet sig i en hel anden retning? - jeg kunne f.eks. forestille mig det havde været mere fornuftigt at indsætte hurtig- og evt. førerløse bussser på den nye Highway ;-)

Min gode mand - du mangler kendskab til den thailandske tænkemåde. Er det ikke gået op for dig, at større beslutninger i Thailand ikke tages efter en behovs-, markeds- finans- eller andre analyser, men udelukkende efter hvor de involverede parter kan få de størst mulige brune kuverter for personlig vindings skyld?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da nok fordi, at man fra højere side (generalerne) har besluttet at skrue op for sex-industrien og derfor leder efter en hurtigere måde at få sex-hungrende hvide mænd væk fra Bangkok?

Jeg har alrdig været i Thailand og kommer aldrig til at besøge det diktatur, ikke om jeg så fik rejsen betalt!

Redigeret af Gh0st

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gh0st skrev, for 8 timer siden:

Jeg har alrdig været i Thailand og kommer aldrig til at besøge det diktatur, ikke om jeg så fik rejsen betalt!

Hvormange danskere tog ikke til spanien under Franco? - og se hvordan det lige er gået ham - han er ihvertfald lige blevet flyttet til et familiegravsted fra hans mausolæum - og der findes nok værre diktaturer rundt omkring i verden end det thailandske, hvor man trods alt har et pseudo-demokrati og en præsident, der fører an i en kampagne for at undgå plastposer ;-)

Lad være med at tro at tingene er uforanderlige, derimod er alt kun en overgang ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja mange danskere støttede ind-direkte Franco i charter-feriens glans periode, ligesom mange danskere støtter på samme måde den ekstreme islamist Erdogan i dag.

Det er ingen skam at boykotte diktaturer og som du så s¨smukt udtrykker det: pseudo demokratier.

Men ok:

Vi har alle forskellige værdier, jeg besøgte gerne Thailand for at op at opleve den unikke natur, men ikke så længe det er en reel diktatur stat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gh0st skrev, for 23 timer siden:

Ja mange danskere støttede ind-direkte Franco i charter-feriens glans periode, ligesom mange danskere støtter på samme måde den ekstreme islamist Erdogan i dag.

Det er ingen skam at boykotte diktaturer og som du så s¨smukt udtrykker det: pseudo demokratier.

Men ok:

Vi har alle forskellige værdier, jeg besøgte gerne Thailand for at op at opleve den unikke natur, men ikke så længe det er en reel diktatur stat.

Og hvor blev den computer eller smartphone du besøger dette forum med lavet? Højst sandsynlig i etpartistaten (et pænere navn for det diktatur som det reelt er) Kina ligesom næsten alle andre computere og de fleste smartphones. Det samme gælder sikkert for serveren som dette forum ligger på og meget af infrastrukturen fra serveren til din computer.

Det er nærmest umuligt ikke at støtte diktaturer via sine køb af diverse forbrugsgoder, tøj, mad m.m. som bliver produceret i lande som Kina, Thailand osv. Ellers skal man nærmest leve som en 100 % selvforsynende hulemand.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mr.Bean:

Du er meget morsom, men jeg foretrækker den rigtige Mr. Bean.

Nogen ting kan man nærmest ikke undgå, men så kan man forsøge at minimere ubehaget, f.eks ved at lade være med at udskifte mobilen hvert år (min er 4 år gammel).

Andre ting kan man aktivt fravælge: heriblandt at boykotte diktatur stater som Thailand, Tyrkiet, Rusland, Saudi Arabien etc.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...