xerxes 3 Skrevet 26. Oktober, 2019 For meg er menneske handel forferdeligt, da moral spiller inn. Hvordan kan man velge GP utifra denne holdning? Vil ikke bidra til dette? Hva ligger dere i dette? 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 26. Oktober, 2019 Det følgende er fra en kampagne mod bagmænd af servicestyrelsen: ”Det kan være tegn på menneskehandel, hvis en person: Virker tilbageholdende, apatisk og måske bange. Bliver overvåget. Ikke selv tager imod de penge, som han/hun tjener – men at pengene gives til en anden. Bor og arbejder under usle forhold. Bor og arbejder samme sted. Har vanskeligt ved at gøre sig forståelig. F.eks. hverken taler dansk eller engelsk, og at en anden person taler på vegne af ham/hende. Har fået frataget sine identitetspapirer eller er udstyret med falsk pas. Har fået pålagt en gæld af bagmanden og frygter for repressalier, hvis han/hun ikke betaler gælden af eller ikke er samarbejdsvillig. Har været udsat for vold eller trusler mod sig selv og sin familie. Ikke har været klar over de betingelser, som han/hun skulle arbejde under, og den grad af udnyttelse, som han/hun ville blive udsat for. Det er et sammenfald af flere tegn/indikatorer, der afgør, om en person kan betragtes som et offer for menneskehandel og altså ikke én isoleret indikator, der er afgørende. Men følgende tre forhold går igen i sager om menneskehandel: Et offer for menneskehandel har ikke mulighed for at undslippe tvangsforholdet og udnyttelsen. Personen tvinges enten fysisk eller psykisk til at fortsætte med at prostituere sig eller arbejde. Personen får en urimelig lav eller slet ingen løn og har fået pålagt en stor og ofte eskalerende gæld af sin bagmand. Sexkunder kan være den eneste kontakt, som en kvinde, der er handlet til prostitution, har til omverdenen – udover de andre ofre for menneskehandel og bagmændene. Derfor har sexkunder et særligt ansvar for at fornemme, hvad der foregår, og se efter tegnene på menneskehandel. Som sexkunde skal man være opmærksom på, at en kvinde, der er handlet til prostitution: Sjældent eller aldrig spørger om hjælp. Er bange, utryg eller virker apatisk. Er bange for at fortælle sin virkelige historie og frygter, at ingen vil hjælpe hende. Er bange for, at bagmændene vil straffe hende, hvis de får kendskab til, at hun har spurgt om hjælp. Ikke længere har tillid til nogen. Frygter repressalier fra bagmanden, hvis hun ikke samarbejder og ”frivilligt” prostituerer sig. Har brug for penge til at betale gælden til sin bagmand og til at sende hjem til familien. Kun selv får lidt eller ingen af de penge, som hun tjener ved at prostituere sig. Derfor gælder det om at holde øjne og ører åbne. Hvis det er en anden end kvinden selv, der tager i mod pengene, kan det være et typisk tegn på menneskehandel. Jo mere usle forholdene er på massageklinikken eller det sted, hvor prostitutionen foregår, jo større risiko er der for, at der foregår menneskehandel, og at bagmændene ikke er ved at etablere en blivende forretning. Når man køber sex, kan man risikere at støtte en bagmand, som tjener penge på at udnytte kvinder til prostitution. Når man som sexkunde har truffet et valg om at gå til prostitueret, har man derfor et ansvar for at være opmærksom på signalerne og reagere, hvis man har mistanke om menneskehandel.” Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Helt Reel 306 Skrevet 26. Oktober, 2019 xerxes skrev, for 17 minutter siden: velge GP Hvis du vil minimere risiko for at gå til en GP som er offer for trafficking så bør du primært gå til skandinaviske GP'ere. Herudover bør du helt undgå de billigste GP'ere. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Casten 861 Skrevet 26. Oktober, 2019 1) hold dig til GPer, der er EU-borgere, og derfor ikke har problemer med lovligt ophold. 2) hold dig fra de mest udsatte GPere som fx de afrikanske. 3) hold dig fra thai-pigerne, som repræsenterer den mest organiserede (=dbyttede) del af sex-branchen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frodige Ida 5328 Skrevet 26. Oktober, 2019 Helt Reel skrev, for 1 time siden: Hvis du vil minimere risiko for at gå til en GP som er offer for trafficking så bør du primært gå til skandinaviske GP'ere. Herudover bør du helt undgå de billigste GP'ere. Jeg har ofte billige priser. Er jeg så pludselig handlet? 1 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1155 Skrevet 26. Oktober, 2019 Frodige Ida skrev, for 4 minutter siden: Jeg har ofte billige priser. Er jeg så pludselig handlet? Nej, det har jeg svært ved at forestille mig Men, det undrer mig nogle gange (Og nu får jeg sikkert på puklen) når jeg læser anmeldelser, hvor anmelderen tydeligt kan mærke at GP'en helst ville være alle andre steder, end hvor hun er, og man så alligevel "gennemfører" besøget... Jeg læser flere anmeldelser hvor man vender om i døren fordi billeder på en annonce ikke matcher med den person, som åbner døren - men meget få anmeldelser, hvor man har afbrudt sit besøg, fordi at GP'en tydeligvis helst ville være besøget foruden... Det undrer mig... 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frodige Ida 5328 Skrevet 26. Oktober, 2019 MickeyM skrev, Lige nu: Nej, det har jeg svært ved at forestille mig Men, det undrer mig nogle gange (Og nu får jeg sikkert på puklen) når jeg læser anmeldelser, hvor anmelderen tydeligt kan mærke at GP'en helst ville være alle andre steder, end hvor hun er, og man så alligevel "gennemfører" besøget... Jeg læser flere anmeldelser hvor man vender om i døren fordi billeder på en annonce ikke matcher med den person, som åbner døren - men meget få anmeldelser, hvor man har afbrudt sit besøg, fordi at GP'en tydeligvis helst ville være besøget foruden... Det undrer mig... Det er du skam ikke den eneste der undre sig over. Måske fordi de nu engang har betalt for VAREN så skal trykket tages. Måske de lukker øjnene sammen med pigen under akten. Så føles det ikke såååå skidt. Puha 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jesperdjensen 209 Skrevet 26. Oktober, 2019 xerxes skrev, for 2 timer siden: For meg er menneske handel forferdeligt, da moral spiller inn. Hvordan kan man velge GP utifra denne holdning? Vil ikke bidra til dette? Hva ligger dere i dette? Vælg Dansk GP..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 26. Oktober, 2019 Casten skrev, for 2 timer siden: 3) hold dig fra thai-pigerne, som repræsenterer den mest organiserede (=dbyttede) del af sex-branchen. Hvad bygger du det på? Formodninger eller reel viden? Mit eget umiddelbare indtryk er, at det står langt værre til med østeuropæerne (især romanerne) og nigerianerne, men gør mig gerne klogere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 26. Oktober, 2019 xerxes skrev, for 3 timer siden: For meg er menneske handel forferdeligt, da moral spiller inn. Hvordan kan man velge GP utifra denne holdning? Vil ikke bidra til dette? Hva ligger dere i dette? Kan du skelne mellem om en Kvinde er handlet eller ej? Og er det værre at besøge en Kvinde, som er handlet, men stadig er frivillig og tilfreds med, hvad hun selv får af indtægt, efter bordelmutter/ alfons har taget sin andel end en Kvinde som er sin egen herre, men absolut ikke ønsker sexen? det er jo et dilemma. Det er en branche med megen Svindel og kontantbetaling tiltrækker uheldige elementer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 26. Oktober, 2019 Virgula skrev, for 6 minutter siden: Hvad bygger du det på? Formodninger eller reel viden? Mit eget umiddelbare indtryk er, at det står langt værre til med østeuropæerne (især romanerne) og nigerianerne, men gør mig gerne klogere. Østeuropæerne kan frit komme her og arbejde, det kan Thaierne ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fræk6 987 Skrevet 26. Oktober, 2019 Frodige Ida skrev, 1 time siden: Jeg har ofte billige priser. Er jeg så pludselig handlet? Jeg tror ikke du er ejet af nogle, fortsæt du endelig som du gør, med dine service Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 26. Oktober, 2019 Frodige Ida skrev, for 35 minutter siden: Det er du skam ikke den eneste der undre sig over. Måske fordi de nu engang har betalt for VAREN så skal trykket tages. Måske de lukker øjnene sammen med pigen under akten. Så føles det ikke såååå skidt. Puha Mænd er forskellige. Nogen sørger gensidige oplevelser, andre søger mere lige på hårdt oplevelser, og...……. andre igen er fucking ligeglad med kvinden, om de ligefrem tænder lidt på overgrebssex, tja..... måske. Sidst nævnte uden at vide hvor udbredt den gruppe er, er fuldstændig ligeglade med, om de kan læse i avisen af at bestemte steder er under mistanke for menneske handel, de suser derhen alligevel. Hvad så men den gruppe, der rent faktisk har empati, hvorfor går de ikke, når de allerede i døren mødes af flere faktorer der indikerer, at her taler vi ikke noget eksklusivt ? Tja.. mange tænker "Der kunne måske findes guld alligevel, og for øvrigt er jeg liderlig og kan ikke nå at finde et bedre alternativ" Hvorfor stopper de så ikke under selve akten, når de knepper en "død sild" ? Tja, vel fordi de dels ved, at disse steder får man ingen penge tilbage, og de ønsker ej heller nogen konflikt, der kunne jo være nogle skumle fyre i baglokalet. Det er nok også de færreste der rent faktisk kan finde på, efterfølgende at kontakte politiet, derved røber man jo, at man har købt sex, og der skal jo helst holdes hemmeligt. Nu kan det jo også være svært at spotte kvinder der ikke burde være i branchen. Derfor er det vel også naturligt nok at tænke "Det var ikke den store indlevelse, men det skyldes måske bare manglende kemi" 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1155 Skrevet 26. Oktober, 2019 (edited) TheVoice skrev, for 18 minutter siden: Hvorfor stopper de så ikke under selve akten, når de knepper en "død sild" ? Tja, vel fordi de dels ved, at disse steder får man ingen penge tilbage.. Er det så simpelt? - Ja, desvære tror jeg du har ret: "Nu har jeg betalt. nu skal hun bruges"... Sindsygt sørgeligt! Redigeret 26. Oktober, 2019 af MickeyM 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 26. Oktober, 2019 fede skrev, for 50 minutter siden: Østeuropæerne kan frit komme her og arbejde, det kan Thaierne ikke. Det har du selvfølgelig ret i... men i sig selv beviser det intet. Jeg efterspørger dokumentation og reel viden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 26. Oktober, 2019 Virgula skrev, Lige nu: Det har du selvfølgelig ret i... men i sig selv beviser det intet. Jeg efterspørger dokumentation og reel viden. Altså Østeuropæere kan tage en flixbus hertil for få hundrede kr. Hun kan frit opstarte. Der er mange østeuropæiske piger her i forvejen, som hun kan spørge sig til råds hos og finde de gode steder at være. Thaipigen skal ofre flere tusinde på en flybillet og skal arbejde lyssky her. Hvad siger din logik? Hvem af de 2 piger kommer hurtigst til at sidde i en dum situation. P.S Det er ikke nemt at lave statistik på sådan noget. Det er jo lysky Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 26. Oktober, 2019 TheVoice skrev, 1 time siden: Mænd er forskellige. Nogen sørger gensidige oplevelser, andre søger mere lige på hårdt oplevelser, og...……. andre igen er fucking ligeglad med kvinden, om de ligefrem tænder lidt på overgrebssex, tja..... måske. Sidst nævnte uden at vide hvor udbredt den gruppe er, er fuldstændig ligeglade med, om de kan læse i avisen af at bestemte steder er under mistanke for menneske handel, de suser derhen alligevel. Hvad så men den gruppe, der rent faktisk har empati, hvorfor går de ikke, når de allerede i døren mødes af flere faktorer der indikerer, at her taler vi ikke noget eksklusivt ? Tja.. mange tænker "Der kunne måske findes guld alligevel, og for øvrigt er jeg liderlig og kan ikke nå at finde et bedre alternativ" Hvorfor stopper de så ikke under selve akten, når de knepper en "død sild" ? Tja, vel fordi de dels ved, at disse steder får man ingen penge tilbage, og de ønsker ej heller nogen konflikt, der kunne jo være nogle skumle fyre i baglokalet. Det er nok også de færreste der rent faktisk kan finde på, efterfølgende at kontakte politiet, derved røber man jo, at man har købt sex, og der skal jo helst holdes hemmeligt. Nu kan det jo også være svært at spotte kvinder der ikke burde være i branchen. Derfor er det vel også naturligt nok at tænke "Det var ikke den store indlevelse, men det skyldes måske bare manglende kemi" Men kan man som mand virkeligt være så styret af sin lyst - at man tilsidesætter en alvorlig mistanke/fornemmelse af, pigen bestemt ikke er glad ? Det er jo lige præcis den slags, der med jævne mellemrum, får politikerne, til at rasle med forbuds sabelen. Når købesex bliver forbudt i dk- så bliver det pga de danske piger. Men ene og alene ud fra et hensyn til de handlede kvinder. Og så kan mændene herinde råbe op, om alle de lykkelige udenlandske GP’ere de har knaldet. Ingen komme til at høre dem alligevel. Når jeg læser nogle anmeldelser herinde, så står der ord som ‘passiv’ ‘kiggede ind i væggen’ osv, og jeg læser også igen igen, at manden har gjort sig færdig, og bestemt ikke mente det var de 4-500kr værd. Meget meget sjældent står der noget der, bare minder lidt om anger og/eller mistanke om ufrivillighed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 26. Oktober, 2019 Jeg ved godt at der er nogle outstanding smukke, dejlige, fantastiske udenlandske GP, i Danmark. Og jeg er slet ikke i tvivl om at en del af de udenlanske piger, er her helt frivilligt, og har styr på deres egne ting osv. Men hvis man ender op med en pige, som virker passiv, modvillig og mut - så har hun nok desperat mere brug for de 4-500kr, end den mand som har betalt hende dem. Jeg tror virkeligt at det er de allerfærreste som tager hertil, bevidst for at snyde Danske mænd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 27. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 22 minutter siden: Men kan man som mand virkeligt være så styret af sin lyst - at man tilsidesætter en alvorlig mistanke/fornemmelse af, pigen bestemt ikke er glad ? Det er jo lige præcis den slags, der med jævne mellemrum, får politikerne, til at rasle med forbuds sabelen. Når købesex bliver forbudt i dk- så bliver det pga de danske piger. Men ene og alene ud fra et hensyn til de handlede kvinder. Og så kan mændene herinde råbe op, om alle de lykkelige udenlandske GP’ere de har knaldet. Ingen komme til at høre dem alligevel. Når jeg læser nogle anmeldelser herinde, så står der ord som ‘passiv’ ‘kiggede ind i væggen’ osv, og jeg læser også igen igen, at manden har gjort sig færdig, og bestemt ikke mente det var de 4-500kr værd. Meget meget sjældent står der noget der, bare minder lidt om anger og/eller mistanke om ufrivillighed. Nu skal man selvfølgelig ikke skære alle gæster, i de super prisbillige segmenter over en kam, men det er typisk i bunden af prostitutionshierarkiet at udbredelsen af vold, respektløs optræden m.v er mest udbredt. Jeg er sådant set enig i, at diverse problemer i bunden af det udenlandske segment, sammenholdt med hvor få danske velfungerende kvinder der er i branchen, kan ende med at nogle politikere siger "så lad os forbyde det, der er jo alligevel så få danske kvinder". Man kunne såmænd også forestille sig, at der vil komme et krav fra EU. Der findes rigtig mange søde mænd, der opfører sig respektfuld overfor kvinderne, vi er nok også bare nødt til at se i øjnene, at der er sket en kedelig udvikling, hvor kvinderne i højere grad end tidligere betragtes som hyldevare, med dertil hørerne dårlig adfærd. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 27. Oktober, 2019 TheVoice skrev, for 6 minutter siden: Nu skal man selvfølgelig ikke skære alle gæster, i de super prisbillige segmenter over en kam, men det er typisk i bunden af prostitutionshierarkiet at udbredelsen af vold, respektløs optræden m.v er mest udbredt. Jeg er sådant set enig i, at diverse problemer i bunden af det udenlandske segment, sammenholdt med hvor få danske velfungerende kvinder der er i branchen, kan ende med at nogle politikere siger "så lad os forbyde det, der er jo alligevel så få danske kvinder". Man kunne såmænd også forestille sig, at der vil komme et krav fra EU. Der findes rigtig mange søde mænd, der opfører sig respektfuld overfor kvinderne, vi er nok også bare nødt til at se i øjnene, at der er sket en kedelig udvikling, hvor kvinderne i højere grad end tidligere betragtes som hyldevare, med dertil hørerne dårlig adfærd. @TheVoice Jeg tror du har ret. Politiet er begyndt at komme rundt omkring på ‘kontrolbesøg’ -og spørger man dem, så er der noget under opsejling. Omvendt så har Politiet selv skidt i nælderne. For Udenlandske GP høre ikke under den samme gruppe, som de Danske. Altså i kontrol øjemed. Hvilket gør at de mennesker som rapportere om De prostituerede i Dk, kun høre om de handlede/udenlandske. Og politiet læser med herinde - Det fremgår tydligt når man taler med dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1155 Skrevet 27. Oktober, 2019 Trinetease skrev, 1 time siden: Men kan man som mand virkeligt være så styret af sin lyst - at man tilsidesætter en alvorlig mistanke/fornemmelse af, pigen bestemt ikke er glad ? Ja, desværre.... Sørgeligt, men Ja Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nye-Eventyr Skrevet 27. Oktober, 2019 Uret var ganske nydeligt og prisen mere end fordelagtig. Bevares- man fornemmede måske godt, at det modvilligt opfyldte sit formål som moderne solur, men det så prangende ud. At den delikate indre mekanik, så ikke var fra Schweiz betød mindre i den henseende. Plagiatmistanken murede naturligvis stadig i baghovedet, men man kan jo ikke få det hele til den halve pris- eller kan man? Ikke desto mindre havde lysten overvundet fornuften nok engang, og pungen var kun blevet en anelse lettere. Ja vanen tro opsnappede tiden og glemslen faktisk hele indkøbet og uret- ja det røg på lossepladsen, hvor det kunne "nyde" en kummerlig pension. Udvis omtanke og empati og tænk med det øverste hoved før det nederste tager over. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 27. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 6 timer siden: Jeg ved godt at der er nogle outstanding smukke, dejlige, fantastiske udenlandske GP, i Danmark. Og jeg er slet ikke i tvivl om at en del af de udenlanske piger, er her helt frivilligt, og har styr på deres egne ting osv. Men hvis man ender op med en pige, som virker passiv, modvillig og mut - så har hun nok desperat mere brug for de 4-500kr, end den mand som har betalt hende dem. Jeg tror virkeligt at det er de allerfærreste som tager hertil, bevidst for at snyde Danske mænd. Jeg har endnu ikke mødt en pige, der på nogen måde virkede mut og modvillig Langt de fleste smiler og nogle begynder faktisk at grine når de ser mig Så jeg ved ikke om problemet er så stort, men jeg har så heller ikke besøgt nogen i usle kælderrum eller lignende. Måske det gør en forskel?? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 27. Oktober, 2019 fede skrev, for 9 timer siden: Hvad siger din logik? Hvem af de 2 piger kommer hurtigst til at sidde i en dum situation. P.S Det er ikke nemt at lave statistik på sådan noget. Det er jo lysky Min logik siger mig, at østpigerne ikke behøver alfonser. Men ikke desto mindre er østpigeprostitutionen sovset ind i alfonseri. Hvilket ikke er det samme som at sige, at der ikke også ind imellem er en thai-mamasan, der tager sig lige lovlig godt betalt af sine turistpiger. Men at gå herfra og så til at tale om menneskehandel, synes jeg, er at tage et langt skridt. Og derfor spurgte jeg Carsten, om han ved noget, som jeg ikke ved, siden han nu udtaler sig så skråsikkert om emnet. Og nej, det er selvfølgelig ikke nemt at lave statistik på det her, men der er fakstisk efterhånden forsket en del i både thaiprostitution, østeuropæisk alfonskultur, vestafrikanske juju-netværker og meget andet, som har med det her at gøre. Det burde mao. være muligt at bringe diskussion op på et lidt højere niveau end bare de rene gætterier. God søndag V Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9576 Skrevet 27. Oktober, 2019 xerxes skrev, for 13 timer siden: Hvordan kan man velge GP utifra denne holdning? Dit spørgsmål har en forvrøvlet præmis. Hvorfor tror du nogen gør det? Hvis man gør det, er vi ovre i et spektrum af afstumpethed, hvor psykopati hører hjemme. Det findes selvfølgelig, men er meget sjældent (i modsætning til hvad medierne skriver om det). Som det fremgår af tråden, er det nok oftere sådan, at mistanken kan dukke op, når kunden møder pigen. Og så kan man med rette spørge hvorfor han ikke bare går? Det kan der være mange grunde til, men der er to generelle, som er udbredte: 1. Han har investeret tid og besvær i at sætte aftalen op og det vil være spildt, hvis han går - for mange vil det være umuligt at få en alternativ aftale pga et smalt tidsvindue til aftaler. (Stiafhængighed og forspildt mulighed) 2. De fleste af os ønsker ikke konfrontation med armod i det hele taget. For at holde en priviligeret tilværelse ud er det nødvendigt at ignorere andres lidelser. Så det er en indbygget strategi i de flestes liv at se bort fra ting, der konfronterer os med uretfærdighed og lidelse, fordi det giver ubehag og oplevelse af magtesløshed. (Sætte kikkerten for det blinde øje). Der kan være mange andre grunde, fx aktivt selvbedrag (eksempelvis: Det er trods alt bedre for hende, at hun får mine penge end at hun ingen penge får). Selvretfærdighed, når pengene har skiftet hænder (jeg har betalt, så skal hun yde). Frelserkompleks (det er jo ikke slemt at være sammen med mig, og hun får penge). Bias (leder efter tegn, der afkræfter mistanken, fx "hun blev våd" eller "hun smilede" og ser bort fra alle de tegn, der underbygger mistanken). Osv. osv. Alt det jeg nævner er almenmenneskelig natur. Derfor er det svært at gøre noget ved det. 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg