Guest Trinetease Skrevet 10. Oktober, 2019 Jeg er i tvivl om hvor denne her høre til Hvad sker der med DSB ? Sporarbejde er een ting, og er under bane-Danmark. Men alt er sq alligevel blevet 80 gange mere bøvlet i øjeblikket. S-togene er helt af ht - Enten er togene aflyst, ellers også bliver der sagt i højtalerne at der mangler personale.... hvordan kan der pludselig mangle personale ? Er det langsigtede problemer ? Ledelses problemer ? Kan man forvente at det virker snart? Og hvorfor forklare DSB sig ikke ordentligt ? En tur på nattevagt for mig tager 1 time længere end den normalt ville gøre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat Skrevet 10. Oktober, 2019 Nu er det jo ikke ulovligt, at tænke selv; "Mangler personale"; jeg har også hørt den - og det er vel bare fordi, at de også kører med færre ansatte end tidligere - og det betyder så, at når de bliver ramt af sygdom + nogle har fri + andet -> så løber de tør for ansatte til, at træde ind. Og så hjælper det ikke, at der er masser af ledige... Du må skrive ind til DSB's blad, som kommer én gang om måneden for, at høre... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 10. Oktober, 2019 (edited) WhoKnowsWhat skrev, for 7 minutter siden: Nu er det jo ikke ulovligt, at tænke selv; "Mangler personale"; jeg har også hørt den - og det er vel bare fordi, at de også kører med færre ansatte end tidligere - og det betyder så, at når de bliver ramt af sygdom + nogle har fri + andet -> så løber de tør for ansatte til, at træde ind. Og så hjælper det ikke, at der er masser af ledige... Du må skrive ind til DSB's blad, som kommer én gang om måneden for, at høre... Det kan altså ikke være rigtigt at kundeservice og oplysning, er blevet til at man skal skrive til et Magasin Har DSB ikke en pligt til at virke planmæssigt..... Jeg overhører første del af dit indlæg og tillægger det at du står og venter på toget Redigeret 10. Oktober, 2019 af Trinetease Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 10. Oktober, 2019 Hvorfor er det i orden at rette et hadefuldt angreb på en statsinstitution, som næppe følger med i eroguide og derfor er afskåret fra at forsvare sig? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MrPilot 148 Skrevet 10. Oktober, 2019 Er ansat i DSB, så kan godt give dig en smule indsigt. Uanset hvad ledelsen siger, så er der personalemangel, og det har der været i mange år. Forskellen fra dengang og til nu er, at efter en lang og opslidende konflikt med ledelsen, så er der (stort set) ingen af det kørende personale der gider at slukke brandene mere. Alene på S-tog mangler der mindst 50 lokomotivførere for at få trafikken til at køre. Jo, DSB har en kontraktmæssig forpligtelse til at få trafikken til at køre, men det er svært når folk siger op på stribe og det samtidig er svært at rekruttere nye folk - læg dertil, at det tager ca 12 måneder at uddanne nye lokomotivførere. Vi der arbejder ude i togene skal være de første til at beklage de gener det giver, men jeg er bange for, at før enten tilliden til ledelsen er genoprettet eller en ny ledelse er på plads, vil det ikke blive meget bedre. 5 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 10. Oktober, 2019 Richard Kimble skrev, Lige nu: Hvorfor er det i orden at rette et hadefuldt angreb på en statsinstitution, som næppe følger med i eroguide og derfor er afskåret fra at forsvare sig? Ej nu må du simpelthen stoppe de der angreb! Hvorfor føler du sådan et intenst had imod alt hvad jeg foretager mig herinde ? Jeg gør mit ypperste for at undgå dig - kan du ikke gøre det samme ? Du kommentere i alt hvad der omhandler mig og i alt hvad jeg skriver..... Ignorer mig dog. Det gør jeg med dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Klarpånyt 10 Skrevet 10. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 34 minutter siden: Jeg er i tvivl om hvor denne her høre til Hvad sker der med DSB ? Sporarbejde er een ting, og er under bane-Danmark. Men alt er sq alligevel blevet 80 gange mere bøvlet i øjeblikket. S-togene er helt af ht - Enten er togene aflyst, ellers også bliver der sagt i højtalerne at der mangler personale.... hvordan kan der pludselig mangle personale ? Er det langsigtede problemer ? Ledelses problemer ? Kan man forvente at det virker snart? Og hvorfor forklare DSB sig ikke ordentligt ? En tur på nattevagt for mig tager 1 time længere end den normalt ville gøre Har også undrer mig over hvorfor de først informere om mangel på personale et minut før toget enlig skulle være på stationen. Synes fx også det er mærkeligt når der er signalfejl i Hillerød. A-toget som normalt køre til Hillerød køre helt fint selvom der er signalfejl, men E-toget som kun køre til Holte køre ikke pågrund af fejlene i Hillerød?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 10. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 1 minut siden: Ej nu må du simpelthen stoppe de der angreb! Hvorfor føler du sådan et intenst had imod alt hvad jeg foretager mig herinde ? Jeg gør mit ypperste for at undgå dig - kan du ikke gøre det samme ? Du kommentere i alt hvad der omhandler mig og i alt hvad jeg skriver..... Ignorer mig dog. Det gør jeg med dig. Sikke noget vrøvl. Jeg kommenterer ikke på alt hvad du skriver, og din påstand om, at jeg angriber dig er vås fra ende til anden. En saglig diskussion er ikke et angreb. Men blokér mig endelig. Tabet er til at overse .... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 10. Oktober, 2019 Klarpånyt skrev, for 5 minutter siden: Har også undrer mig over hvorfor de først informere om mangel på personale et minut før toget enlig skulle være på stationen. Synes fx også det er mærkeligt når der er signalfejl i Hillerød. A-toget som normalt køre til Hillerød køre helt fint selvom der er signalfejl, men E-toget som kun køre til Holte køre ikke pågrund af fejlene i Hillerød?? Det er præcis det jeg oplever, bare i den anden ende af S-togs nettet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 10. Oktober, 2019 Man må heller ikke glemme, at DSB, især under borgerlige regeringer, har været udsat for massive nedskæringer, og har etaten endelig fået frembragt et overskud, bliver det konfiskeret af statskassen. Overskud, som kunne være brugt til investeringer i f.eks tidssvarende signalsystemer, da de ældste daterer sig tilbage til 1930. Og togfonden, som skulle give hele systemet et tiltrængt løft, blev også en fuser. 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 10. Oktober, 2019 Det ville bare være så fint, hvis de så bare justerede deres køreplan, udfra hvad de så rent faktisk har af personale. Så man ikke bare står og venter. Jeg ville blive knapt så øv, hvis de bare var tydelige i deres offentlige køreplan og ikke ændrede den 2 min før. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Klarpånyt 10 Skrevet 10. Oktober, 2019 Borende X skrev, for 1 minut siden: Man må heller ikke glemme, at DSB, især under borgerlige regeringer, har været udsat for massive nedskæringer, og har etaten endelig fået frembragt et overskud, bliver det konfiskeret af statskassen. Overskud, som kunne være brugt til investeringer i f.eks tidssvarende signalsystemer, da de ældste daterer sig tilbage til 1930. Og togfonden, som skulle give hele systemet et tiltrængt løft, blev også en fuser. Det er alt sammen meget forståeligt. Man forestille dig du står på Hellerup st, du skal med A-toget hvis start station er Hillerød. Turen fra Hillerød til Hellerup er omkring 30 minutter. hvordan kan DSB så 1 minut før afgang fra Hellerup sige at der mangler personale? det burde de vide mindst 30 minutter før, da toget starter i Hillerød. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Klarpånyt 10 Skrevet 10. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 9 minutter siden: Det er præcis det jeg oplever, bare i den anden ende af S-togs nettet Ja... der er desværre ikke andre transportmiddel som køre gennem det meste af Danmark på en hurtig måde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 10. Oktober, 2019 (edited) Klarpånyt skrev, for 5 minutter siden: Det er alt sammen meget forståeligt. Man forestille dig du står på Hellerup st, du skal med A-toget hvis start station er Hillerød. Turen fra Hillerød til Hellerup er omkring 30 minutter. hvordan kan DSB så 1 minut før afgang fra Hellerup sige at der mangler personale? det burde de vide mindst 30 minutter før, da toget starter i Hillerød. Ja, med mindre der på Hellerup skal skiftes lokofører, og næste vagt af uransagelige årsager ikke dukker op. Det har jeg da prøvet på Kbh. H. Redigeret 10. Oktober, 2019 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Klarpånyt 10 Skrevet 10. Oktober, 2019 Borende X skrev, Lige nu: Ja, men mindre der på Hellerup skal skiftes lokofører, som imidlertid ikke dukker op. Det har jeg prøvet på Kbh. H. Tja det er selvfølge rigtigt nok. Man tror faktisk kun det er F-toget der laver vagt skifte på Hellerup. Det ville være et mærkeligt sted at skifte for A-toget da det næsten er starten af ruten samt slutningen hvis det den anden vej. PS har også set de skifter ved kbh H Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 10. Oktober, 2019 Borende X skrev, for 3 minutter siden: Ja, men mindre der på Hellerup skal skiftes lokofører, som imidlertid ikke dukker op. Det har jeg prøvet på Kbh. H. Men personalet udebliver vel ikke - Jeg tænker at de melder sig syg, og at ledelsen så bare simpelhen ignorere problemet indtil sidste øjeblik. Det kan ikke være sjovt at være alm ansat i DSB, det er en stor tung maskine, hvor ledelsen har sovet i timen, alt alt for lang tid. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14125 Skrevet 10. Oktober, 2019 (edited) Den største fejl med DSB skete nok dengang man besluttede at bygge storebæltsbroen og absolut også skulle bygge en tunnel for at tilfredsstille socialdemokraterne - og satte taksterne op til det dobbelte for at få økonomien i broen til at hænge sammen, selvom storebæltsoverfarten var den eneste del af DSB, som gav overskud - og så lavede man en fatal købsaftale omkring de ubrugelige IC4 tog, der satte DSB ud på et sidespor. Redigeret 10. Oktober, 2019 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MrPilot 148 Skrevet 10. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 10 minutter siden: Det ville bare være så fint, hvis de så bare justerede deres køreplan, udfra hvad de så rent faktisk har af personale. Så man ikke bare står og venter. Jeg ville blive knapt så øv, hvis de bare var tydelige i deres offentlige køreplan og ikke ændrede den 2 min før. Der en helt klar årsag (og en mere fir egen regning). Den første er, at de der skal styre personalet rundt har mistet overblikket fordi de har ændret så meget på de tjenster, at de overhovedet ikke ligner det vi kørte efter for 6 måneder siden. Den anden (for egen regning) er, at ledelsen vil have at befolkningen vender sig mod det kørende personale for at stække vores fagforening. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 10. Oktober, 2019 MrPilot skrev, for 1 minut siden: Der en helt klar årsag (og en mere fir egen regning). Den første er, at de der skal styre personalet rundt har mistet overblikket fordi de har ændret så meget på de tjenster, at de overhovedet ikke ligner det vi kørte efter for 6 måneder siden. Den anden (for egen regning) er, at ledelsen vil have at befolkningen vender sig mod det kørende personale for at stække vores fagforening. De er ihvertfald ikke ked af at nævne ting som ‘ ulovlig arbejdsnedlæggelse’ ‘sygemeldinger’ osv i højtalerne. Sjovt nok nævner de aldrig dårlig planlægning, eller umulige arbejdsforhold..... Jeg forstår jer godt - Også selvom det går udover mig. Min eneste anke er, at de så meldte ud at de simpelthen ikke kan overholde køreplanen, sådan som tingene er lige nu. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat Skrevet 10. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 49 minutter siden: Det kan altså ikke være rigtigt at kundeservice og oplysning, er blevet til at man skal skrive til et Magasin Har DSB ikke en pligt til at virke planmæssigt..... Jeg overhører første del af dit indlæg og tillægger det at du står og venter på toget Jeg sidder nu godt nok derhjemme - men bortset fra det, så ta'r du fejl; jeg har én dyt. "En pligt"; det skal vel køre - og det kører da også - næsten altid... Tag nu bare bilerne; chaufførerne ligger sig syge -> bilen kommer ikke ud og køre. C'est la vie... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 10. Oktober, 2019 Borende X skrev, for 11 minutter siden: Man må heller ikke glemme, at DSB, især under borgerlige regeringer, har været udsat for massive nedskæringer, og har etaten endelig fået frembragt et overskud, bliver det konfiskeret af statskassen. Overskud, som kunne være brugt til investeringer i f.eks tidssvarende signalsystemer, da de ældste daterer sig tilbage til 1930. Og togfonden, som skulle give hele systemet et tiltrængt løft, blev også en fuser. Jeg arbejde i en relateret branche i midt 90´erne - altså Nyrup tid. Under den foregående regering - Schlütter - havde DSB gjort klar til elektrificering og nye signaler. Det hele igangsat af den nye Storebæltsbro som blev åbnet for togtrafik i 1997. Der var indkøbt en meget stor del af det materiel der skulle bruges. Mit firma havde bla leveret forskellige maskiner og udstyr som skulle sikre mod fejl i såvel kørestrøm som signal linierne. Hen mod slutningen af broens færdiggørelse klappe regeringen kassen i, og man måtte installere det gamle system på broen, idet man ikke blot kunne installere nyt på broen, fordi det ikke arbejdede sammen med det gamle. Man kan lige så godt se i øjnene at kollektiv trafik er en døende race i Danmark. Idag er den alt for langsom og besværlig, til tidens tempo og krav til fleksibilitet. Det er jo en ren videnskab og finde og bestille en billet fra f. eks Skagen til Fåborg. Rejsen er tilmed bøvlet, dyr, sårbart og det er langsomt. I Århus har vi juvelen i fejlagtig investering i kollektiv trafik med Letbanen, som daglig har driftsforstyrrelser der påvirker hele systemet fra Odder til Grenå, bare der sker det mindste når den snegler sig gennem byen. Det er simpelthen ikke noget det moderne menneske kan bruge da man aldrig ved om skidtet kører, og man kommer frem til aftalt tid - ligesom hos DSB. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 10. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 12 minutter siden: Men personalet udebliver vel ikke - Jeg tænker at de melder sig syg, og at ledelsen så bare simpelhen ignorere problemet indtil sidste øjeblik. Det kan ikke være sjovt at være alm ansat i DSB, det er en stor tung maskine, hvor ledelsen har sovet i timen, alt alt for lang tid. Jag har faktisk hørt i højtaleren, at lokoføreren på vej til arbejde har siddet fast i trafikken eller i et havareret S-tog. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Keeper Skrevet 10. Oktober, 2019 Richard Kimble skrev, for 45 minutter siden: Hvorfor er det i orden at rette et hadefuldt angreb på en statsinstitution, som næppe følger med i eroguide og derfor er afskåret fra at forsvare sig? Dette indlæg er helt fint til debat. Keeper Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 10. Oktober, 2019 Keeper skrev, for 3 minutter siden: Dette indlæg er helt fint til debat. Keeper Kan tråden så ikke flyttes fra hyggesnak til debat? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 10. Oktober, 2019 (edited) Richard Kimble skrev, for 57 minutter siden: Hvorfor er det i orden at rette et hadefuldt angreb på en statsinstitution, som næppe følger med i eroguide og derfor er afskåret fra at forsvare sig? Det eneste du vil med den kommentar er at provokere TrineTease i forhold til nogle af de andre tråde. Så derfor er du en Troll... Redigeret 10. Oktober, 2019 af AalborgLook 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg