mercutio 103 Skrevet 25. September, 2019 Følgende indlæg er et alvorligt ment debatindlæg om moralsk rigtig adfærd i spørgsmål om seksualitet og kærlighed. Måske andre har haft tilsvarende oplevelser. Spørgsmålet kan defineres således: Kan man -i dette tilfælde- som mand navigere mellem to forskellige forhold af forskellig slags. Konkret: jeg deler lejlighed med en god veninde, som jeg har en godt forhold til.Hun er 20 år yngre end mig (40 år), og jeg er dybt forelsket i hende. Vi har et varmt "hjertevenskab" og laver hver dag en masse sammen. Men hun synes altså ikke, vi skal være "kærester" i den konkret fysiske forstand. Seksuelt er hun til den store alderforskel - men desværre ikke med mig. Hun er glad for og tiltrækker unge fyre 20 år yngre end hende selv. Det giver mig naturligvis noget hjertekummer, når min bedste veninde ligger og boller med yngre fyre. Men det er altid kun engangsknald, og i hverdagen er det mig, der er hendes "partner". Tilsyneladende kan vi ikke undvære hinanden. Samtidigt er der et aspekt mere: min veninde har store psykiske problemer (bipolar; det man tidligere kaldte "maniodepressiv"), og hun er socialt og eksistentielt meget isoleret og betragter mig som den stabiliserende og vejledende figur i hendes tilværelse. Jeg kan altså ikke få mig selv til at opgive hende - hun har brug for mig, og jeg for hende. Vi er med hjertet knyttet til hinanden (føler jeg). Men naturligvis bevæger jeg mig i et minefelt af problemer her. Samtidigt har jeg da også andre muligheder - er ikke specielt uattraktiv som mand. Så hvad skal man gøre: blive sammen med en "hjerteveninde", som ikke kan elske en, men alligevel har enormt meget brug for dig; og så måske samtidigt selv køre et "udenoms" forhold, hvor man får tilfredsstillet sit behov for sex og kærlighed. Kan man leve sådan et kynisk "dobbeltliv"? Er det ikke ondt mod en eventuel anden kvinde at inddrage hende? Reducerer man hende ikke bare til en "bolleveninde", hvis det i virkeligheden og primært er en anden, man elsker? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MizzAnne 1216 Skrevet 25. September, 2019 Hvis du bliver ved med at bo hos hende skal det være for din egen skyld. Men jeg spekulerer på om det ikke skader mere end det gavner - du vil jo i alle tilfælde stå i en form for forhold, hvor du ikke får det, du allerhelst vil have.. Den er svær og andre mennesker vil aldrig kunne besvare det spørgsmål for dig. Hvad angår at være sammen med en anden kvinde, hvis du bliver boende - eller rettere sagt - hvis du bliver ved med at være forelsket i din veninde - ja, det kan du men du er også nødt til at fortælle den nye kvinde det "up front" og ikke give hende forhåbninger om noget, du aldrig vil kunne give hende. Hvis det var mig ved jeg, hvad der ville være sundest for mig at gøre - at nære en forelskelse, der aldrig vil udvikle sig, er for hårdt i længden og jeg ville derfor flytte fra lejligheden, bevare venskabet og huske, at man godt kan være venner og bo adskilt - og så se, om den gengældte kærlighed ikke dukker op... men det er bare mig og ikke nødvendigvis det bedste for dig knus og håber det løser sig på bedste måde for dig 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Line c 1253 Skrevet 25. September, 2019 Ja den er svær men som udgangspunkt ville jeg tænke på mine egne følelser og behov frem for fantasien og håbet om at hun en dag får øjnene op for dig. Jeg tror ikke det er sundt i bor sammen men kan sagtens se hvor svært det er at bede hende finde et nyt sted, men pas nu på du ikke bliver udnyttet for dit gode hjerte. Jeg syntes helt sikkert du skal følge din lyst og behov for nærvær og omsorg og hvem ved måske møder du en der faktisk giver dig præcis det du søger 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mercutio 103 Skrevet 25. September, 2019 MizzAnne skrev, for 27 minutter siden: Hvis du bliver ved med at bo hos hende skal det være for din egen skyld. Men jeg spekulerer på om det ikke skader mere end det gavner - du vil jo i alle tilfælde stå i en form for forhold, hvor du ikke får det, du allerhelst vil have.. Den er svær og andre mennesker vil aldrig kunne besvare det spørgsmål for dig. Hvad angår at være sammen med en anden kvinde, hvis du bliver boende - eller rettere sagt - hvis du bliver ved med at være forelsket i din veninde - ja, det kan du men du er også nødt til at fortælle den nye kvinde det "up front" og ikke give hende forhåbninger om noget, du aldrig vil kunne give hende. Hvis det var mig ved jeg, hvad der ville være sundest for mig at gøre - at nære en forelskelse, der aldrig vil udvikle sig, er for hårdt i længden og jeg ville derfor flytte fra lejligheden, bevare venskabet og huske, at man godt kan være venner og bo adskilt - og så se, om den gengældte kærlighed ikke dukker op... men det er bare mig og ikke nødvendigvis det bedste for dig knus og håber det løser sig på bedste måde for dig Tak for venligt og tænksomt svar. Du er en klog glædespige. Der er selvfølgelig også den mulighed, som jeg har tænkt på, og som står åben for mænd: at få tilfredsstillet de rent seksuelle behov hos en såkaldt "glædespige". Det ville fritage mig som mand for en del problemer, idet en "glædespige" ikke er en sexpartner eller bolleveninde, overfor hvem man skal undskylde, at man har sine følelser et andet sted. "Glædespiger" sælger den fysiske kontakt, og nogle gange kan der vel også være tale om, at de involverer sig lidt i deres kunder og snakker med dem om kærlighed og deres følelsesliv og eksistentielle problemer; men det vil være tåbeligt for en kunde/klient at tro, at der er følelser på spil. Glædespiger sælger sex, ikke kærlighed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 25. September, 2019 Jeg kender dig ikke eller din veninde, men når jeg læser dit skriv får jeg en oplevelse af at din veninde udnytter dig (nok ganske ubevidst fra hendes side) og du fungere som hendes mentor/milepæl i hendes svære liv. Du bliver ked af det når hun er sammen med de unge mænd. Måske en god ide at lave regler for om der må slæbes "bollevenner" med "hjem". Hvordan ville hun reagere hvis du havde én smuk kvinde med hjem som du hyggede dig med? Du kan ikke fremtvinge en forelskelse hos hende, mit bedste råd er at du skal følelsesmæssigt videre i dit liv. Held og lykke med dine fravalg og tilvalg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 25. September, 2019 Hvis hun er til mænd der er 40 år yngre end dig, så må du indse at det aldrig bliver jer 2. Du er ulykkelig forelsket i hende, og hun bruger dig (nok ubevidst) som en gratis fuldtids støttepædagog. Måske har hun slet ikke så meget brug for dig som du tror, hvis hun blev tvunget til at stå på egne ben? Prøv at tænke på det udefra. Hvis det var en ven der oplevede det, hvad ville du så råde ham til? At sætte hans eget kærlighedsliv på standby og være hendes fuldtidsstøtte, indtil den dag hvor hun måske møder den rette og forlader ham, eller indse at det var nok, og det, måske for dem begge, var bedst at flytte hvert til sit, fortsætte venskabet/støtten på nedsat tid, hele hans hjerte og måske finde sit livs kærlighed? Jeg ved hvad jeg havde rådet min ven til. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Carsten Jensen Skrevet 25. September, 2019 mercutio skrev, for 5 timer siden: Tak for venligt og tænksomt svar. Du er en klog glædespige. Der er selvfølgelig også den mulighed, som jeg har tænkt på, og som står åben for mænd: at få tilfredsstillet de rent seksuelle behov hos en såkaldt "glædespige". Det ville fritage mig som mand for en del problemer, idet en "glædespige" ikke er en sexpartner eller bolleveninde, overfor hvem man skal undskylde, at man har sine følelser et andet sted. "Glædespiger" sælger den fysiske kontakt, og nogle gange kan der vel også være tale om, at de involverer sig lidt i deres kunder og snakker med dem om kærlighed og deres følelsesliv og eksistentielle problemer; men det vil være tåbeligt for en kunde/klient at tro, at der er følelser på spil. Glædespiger sælger sex, ikke kærlighed. Du er faktisk inde på noget rigtigt hér... Følg dit hjerte og bliv ved med at støtte din veninde, sålænge det er muligt, og få så sideløbende tilfredsstillet dit behov for nærhed og sex hos en glædespige. Rigtig mange af dem er gode at tale med, men vær omhyggelig med, hvem du evt udvælger. Det ville jeg gøre i dit sted Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 26. September, 2019 Ulykkelig kærlighed eller ikke gengæld er kærlighed er selvpineri. De fleste som har prøvet at være der, og som senere er kommet videre livet, når frem til denne enkle konklusion At din veninde har store psykiske problemer, øger ikke oddsene for at jeres forhold nogensinde vil blive som du ønsker. Følelser er en svær størrelse - Du kender godt både svar og løsning, men håber at alligevel at noget fortæller dig "jo kan sagtens både blæse og have mel i munden" 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg