Hop til indhold
Guest fede

Antal sugarbabes

Recommended Posts

Guest fede

Forleden var der en som fortalte mig, der er 30.000 sugarbabes i DK. Jeg fik ikke spurgt, hvor han havde det tal fra, men synes det er mange! Flere end jeg regnede med, såfremt tallet ca stemmer.

Nå blev nysgerrig på om det passede..

Google var dog ikke så behjælpelig som jeg havde håbet på. Fandt frem til sugardaters.dk havde 24000 profiler totalt set. Men det er jo ikke kun sugarbabes. Og der er jo flere lignende sidder. Fandt intet sted hvor man estimerede hvor mange sugarbabes, der totalt er. 

Nogen som har noget viden om det? Findes der virkelig 30.000 deltids prostituerede i DK?

Del dette indlæg


Link til indlæg
fede skrev, for 8 timer siden:

Findes der virkelig 30.000 deltids prostituerede i DK?

Jeg kunne forestille mig at Sugardaters indeholder en voldsom mængde døde profiler. Profiler for folk der på et eller andet tidspunkt har været nysgerrige og oprettet en sparsom profil og efter et par kig så aldrig har været logget ind igen og formentlig glemt alt om siden. Sådan er det i hvert fald med mange andre sider og når tallene skal gøres op medtages alle profiler uden at tallene bliver "renset"....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er et område, hvor der uden tvivl er et stort mørketal. Det kan f.eks ligge i, at mange piger måske ikke selv definerer sig som sukkerpiger, men reelt er det, andre er det måske kun i perioder o.s.v.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tallet på 30,000 stammer fra Christian Groes, der er "kønsforsker" på RUC. Groes har fået en stor bevilling til at forske i sugardating. Det havde han næppe fået, hvis tallet i hans ansøgning havde været meget mindre.

Jeg kunne heller ikke forstå tallet og foretog derfor, da jeg først hørte det, min egen optælling på sugardating.dk, der efter min opfattelse er den eneste side med noget volumen. Det var i december sidste år, og optællingen viste, at sugardating.dk dengang besøgtes af ca. 500 babes i døgnet. Det betyder efter min opfattelse et totalt antal aktive babes på ikke meget over 2.000. 50% af dem var 18-29, 30% var 30-39 og 20% var 40 eller mere.    

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fede
Casten skrev, for 30 minutter siden:

Tallet på 30,000 stammer fra Christian Groes, der er "kønsforsker" på RUC. Groes har fået en stor bevilling til at forske i sugardating. Det havde han næppe fået, hvis tallet i hans ansøgning havde været meget mindre.

Jeg kunne heller ikke forstå tallet og foretog derfor, da jeg først hørte det, min egen optælling på sugardating.dk, der efter min opfattelse er den eneste side med noget volumen. Det var i december sidste år, og optællingen viste, at sugardating.dk dengang besøgtes af ca. 500 babes i døgnet. Det betyder efter min opfattelse et totalt antal aktive babes på ikke meget over 2.000. 50% af dem var 18-29, 30% var 30-39 og 20% var 40 eller mere.    

Først er jeg ikke sikker på dine 2000 helt holder. Der er nok mange sugarbabes der kun er det lejlighedsvis. Eksempelvis hver anden tredje måned lige er inde for at finde en mand eller 2 for at supplere indtægten og ellers ikke har den store  interesse i sugardating siden. Men tak for tallene

Der er også andre sider. Og de almindelige datingsider bliver også brugt i den retning. Bl.a Scor og Victoria Milan. Og der er givetvis også sugarbabes der finder Mændene på anden vis..

Har man noget link til hans undersøgelser?

Redigeret af fede

Del dette indlæg


Link til indlæg
fede skrev, for 1 time siden:

Har man noget link til hans undersøgelser?

De 30.000 er hans gæt. Nogle steder gætter han 20.000, og han har ikke nogen definition, men når han engang har fået brugt de 5 mio. kr. får vi vel en forklaring.

https://sciencereport.dk/penge/5-millioner-til-danmarks-foerste-sugardating-forskningsprojekt/

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forskere-faar-millioner-til-undersoege-sugardating-vi-mangler-konkret-viden

https://www.bt.dk/samfund/flere-og-flere-unge-sugardater-vi-oplever-at-de-bliver-truet-af-maendene

Del dette indlæg


Link til indlæg
Casten skrev, for 8 minutter siden:

De 30.000 er hans gæt. Nogle steder gætter han 20.000, og han har ikke nogen definition, men når han engang har fået brugt de 5 mio. kr. får vi vel en forklaring.

Uden definition er det et håbløst foretagende at fastsætte antallet.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fede
Casten skrev, for 2 minutter siden:

Super

ja det vil aldrig være andet end et estimat eller gæt om du vil. Bliver spændende at se hvordan han er kommet frem til gættet. Noget må han jo være gået ud fra.

Anyway  20.000-30.000 er det offentlige estimat so far. Mange deltid protituerede må man sige. 

Gad vide om man nogensinde for focus på, at det er synd for de stakkels Mænd, at så mange Mænd må betale store summer for noget basalt som sex. At så mange Kvinder udnytter Mænds genetiske svagheder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slush

Der er også en del sugar babes som ikke er på sugardaters.dk. En del bruger tinder eller badoo. Efter match så skriver de "søger sugardaddy, er du interesseret". 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slush skrev, for 6 minutter siden:

Der er også en del sugar babes som ikke er på sugardaters.dk. En del bruger tinder eller badoo. Efter match så skriver de "søger sugardaddy, er du interesseret". 

Og en del, der er på flere platforme. Og på SD er en del ikke SD men GP. Og er det et socialt problem, at en kvinde over 40 supplerer sin økonomi (og sit sexliv) ved at tage en sugardate et par gange om måneden ? 

Der er mange praktiske og etiske spørgsmål at tage stilling til, før man udbasunerer, at sugardating er et samfundsmæssigt problem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Casten skrev, for 3 timer siden:

Kære Carsten:)

Velux Fonden er en privat fond , og den kan bruge sine penge som den vil - så kan vi være enige eller uenige med den. Den bruger faktisk mange af sine donerede midler via FORSKNING til udredning, dokumentation og konklusion af socialeforhold i Danmark. Den kommer med flere forskningsresultater hvert år.

Jeg har meget mere tiltro til en forsker på Århus Universitet end til alt muligt andet "vinkelskriveri" som f.eks bladsmøre pressen og andet som postulerer deres egne tvivlsomme resultater som den endegyldige sandhed.

De ca 80000 SD:wub: fra 2015 til nu synes jeg ikke virker helt skævt, der har siden 2015 været en kontinuerlig tilgang men da også en udmelding/periodisk passive/ bare nysgerrig uden nogensinde at have lavet noget knepperi.

Jeg kender ikke hans kriterier for forskningen - f.eks tidsperioden er den opgjort pr dag ? eller 1 uge - eller - 2 uger - -  1 mdr -eller ???

Der nævnes 20.000 - 30.000 - ja det virker højt i forhold til de ca 5000 GPér.

Vi har 98 kommuner i DK. - et rundt tal 100 og med et gennemsnit på 25.000 giver det ca 250 SD/pr kommune.

Danmarks mindste kommuner er Lemvig, Dragør og Vallensbæk. Der er næppe så mange SDér i Lemvig, sandsynligvis lidt flere i Vallensbæk og Dragør da de er tættere på København.

Store byer som København, Århus, Odense, Ålborg, Roskilde, Esbjerg, Herning,  - - - - store byer - store kommuner de rummer altså mange flere SDér (også flere GPér) Mange af de større byer er også byer med flere forskellige uddannelsesinstitutioner. Og det kan næppe komme bag på nogen at der ind i mellem er kvindelige studerende der supplerer økonomien ved at sælge fissen:wub: på den ene eller anden måde herunder også SDér.

De 20.000 - 30.000 SDér:wub: synes jeg ikke er noget sådan helt ude i tågen; men opgørelsen må nødvendigvis være en nærmere specifik periode, da nogle SDér har mange "kunder", andre færre og andre en enkelt.  De 5.000GPér vil jo samme fastlagte periode selvsagt have mange kunder tilsammen - ja flere pr. dag.

Nå - bare min egen simple and stupid second opinion

Mange hilsner

Nye tider

- - og mit indlæg må for guds skyld ikke opfattes som en fordømmelser af hverken SDér :wub: eller GPér:wub:  - ligesom alle andre kvinder bestemmer i selv over fissen, og jeres kunder de bestemmer også selv hvad de bruger deres penge til og hvem de vil "stikke sammen" :wub:+:)

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 1 time siden:

Velux Fonden er en privat fond , og den kan bruge sine penge som den vil - så kan vi være enige eller uenige med den. Den bruger faktisk mange af sine donerede midler via FORSKNING til udredning, dokumentation og konklusion af socialeforhold i Danmark. Den kommer med flere forskningsresultater hvert år.

Jeg mener ikke, at jeg har angrebet Velux Fonden for noget som helst. De må selvfølgelig gøre som de vil med deres egne penge.

Men ja, havde de spurgt mig, ville jeg have opfordret dem til at bede Groes om en begrundelse for hans estimat. Det har de måske også gjort og åbenbart været tilfredse. Så mangler vi andre bare at få adgang til det. Som professionel statistiker har jeg meget svært ved at få 20.000 til passe, med mindre definitionen er så løs, at den ikke giver mening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Casten skrev, for 12 minutter siden:

Som professionel statistiker har jeg meget svært ved at få 20.000 til passe, med mindre definitionen er så løs, at den ikke giver mening.

Som fede skrev er dit estimat fra SD netop kun egnet til at anslå den type, der reelt er lejlighedsprostitueret. De piger der finder en eller få faste mænd vil ikke have behov for at være der så hyppigt, og vil måske også benytte andre kanaler.

Jeg synes også tallet lyder højt, men som du siger kommer det an på definitionen. Antallet af unge der angiver at have haft sex for en modydelse er omvendt meget meget større, så måske er det ikke helt skævt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er vist mange inaktive profiler. Jeg oprettede engang en, fordi jeg troede man kunne kigge på profiler. Det kan man så ikke... Det kunne da være sjovt hvis nu man fandt naboens datter derinde. Så kunne man jo lige sludre med hende om det, når man hilste på hende nede i Brugsen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...