Cogb 196 Skrevet 7. September, 2019 Hejsa.. Mit job som varmemester gør at jeg kommer til mange beboer. Sidst var jeg hos en hvor lejligheden lå i tæt tåge pga. Hash rygning. Jeg har det helt okay med at der bliver røget hash omkring mig, det har bare aldrig sagt mig noget. jeg skulle reparere et par ting i lejligheden, og var der ca. 45 min. men hvormeget er jeg blevet påvirket af røgen..... hvis jeg blev stoppet i en politi kontrol der tog en narko test, ville den så vise noget? håber nogle kan svare på dette. Selvom det måske ikke er det rette forum, men håber nogle brødre kan komme med et svar, eller vise vej til et bedre sted med mit spørgsmål. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sdrj6500 Skrevet 7. September, 2019 (edited) Bliver du stoppet lige efter du har forladt et røgfyldt rum, så er der en minimal chance for du slår ud i narkotest. Men narkotest er ikke det samme som blodprøve, og det er blodprøven der er gældende. Men ved passiv rygning, skal der rigtig mange timers ophold til før man bliver påvirket og før man vil få så højt indhold af THC i blodet, at man kan risikere en bøde Og er det passiv rygning vil blodprøven vise at indholdet af THC er mindre end det tilladte. Man kan max opnå en koncentration på ca. 25 ng/ml ved passiv rygning. Har man derimod røget tidligere og præcis kommet ned under grænseværdien (50 ng/ml) på testen, er det muligt. Redigeret 7. September, 2019 af Sdrj6500 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cogb 196 Skrevet 7. September, 2019 Mit dilemma er bare at efter at have set diverse politi serier på tv, hvor testen er positiv, og hvor personen påstår at sidsthave røget noget er mere end 14 dage siden... har jeg riciko for at blive testet positiv...? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 7. September, 2019 @Cogb Jeg håber, at du tilgiver mig for at more mig lidt over din historie med de hashrygende beboere? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sdrj6500 Skrevet 7. September, 2019 Cogb skrev, for 4 minutter siden: Mit dilemma er bare at efter at have set diverse politi serier på tv, hvor testen er positiv, og hvor personen påstår at sidsthave røget noget er mere end 14 dage siden... har jeg riciko for at blive testet positiv...? Nej det er der ikke risiko for Med mindre du lige er gået ud af det røgfyldte rum - Og selv der skal du have siddet i timevis i røgen, for blive testet positiv Og dem du ser på tv som slår ud og er positive, de er IKKE ærlige omkring, hvornår de sidst har indtaget det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sdrj6500 Skrevet 7. September, 2019 (edited) Jeg ved lidt om det, selv om jeg ikke selv ryger hash eller tager andre former for stoffer. Men min mand ryger hash og har gjort det i over 35 år, og det er ham, jeg har mine oplysninger fra. Så tag du det bare roligt og udfør dit arbejde med lyst - osse selv om det er i et rum fyldt af hashrøg Redigeret 7. September, 2019 af Sdrj6500 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtvestagurken 831 Skrevet 7. September, 2019 Sdrj6500 skrev, for 28 minutter siden: Bliver du stoppet lige efter du har forladt et røgfyldt rum, så er der en minimal chance for du slår ud i narkotest. Men narkotest er ikke det samme som blodprøve, og det er blodprøven der er gældende. Men ved passiv rygning, skal der rigtig mange timers ophold til før man bliver påvirket og før man vil få så højt indhold af THC i blodet, at man kan risikere en bøde Og er det passiv rygning vil blodprøven vise at indholdet af THC er mindre end det tilladte. Man kan max opnå en koncentration på ca. 25 ng/ml ved passiv rygning. Har man derimod røget tidligere og præcis kommet ned under grænseværdien (50 ng/ml) på testen, er det muligt. Meget interessant info. Så lærte jeg også noget nyt idag. Eroguide er nogle gange et skatkammer af viden om de mest spøjse ting. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 7. September, 2019 Midtvestagurken skrev, for 1 minut siden: Meget interessant info. Så lærte jeg også noget nyt idag. Eroguide er nogle gange et skatkammer af viden om de mest spøjse ting. Jeg er vildt imponeret over @Sdrj6500 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtvestagurken 831 Skrevet 7. September, 2019 Richard Kimble skrev, for 3 minutter siden: Jeg er vildt imponeret over @Sdrj6500 Det samme her. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 7. September, 2019 Sdrj6500 skrev, for 16 minutter siden: ..... Så tag du det bare roligt og udfør dit arbejde med lyst - osse selv om det er i et rum fyldt af hashrøg Fy for pokker et arbejdsmiljø. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2047 Skrevet 7. September, 2019 @Cogb tak for dit indlæg. Og vi er i samme branche. Det spørgsmål har jeg faktisk også gået med længe, for det er sq ind i mellem nogle skumle københavner lejligheder man kommer ind i. @Sdrj6500 tak for dine svar. Det gør at ihvertfald jeg ikke er så bekymret mere, selvom man stinker a hash når man kommer ud fra sådan en lejlighed. @Borende X vi ved det godt. Det værste a det hele er bare at der bliver flere og flere af sådanne steder. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Doggeren 17212 Skrevet 7. September, 2019 Cogb skrev, for 2 timer siden: Hejsa.. Mit job som varmemester gør at jeg kommer til mange beboer. Sidst var jeg hos en hvor lejligheden lå i tæt tåge pga. Hash rygning. Jeg har det helt okay med at der bliver røget hash omkring mig, det har bare aldrig sagt mig noget. jeg skulle reparere et par ting i lejligheden, og var der ca. 45 min. men hvormeget er jeg blevet påvirket af røgen..... hvis jeg blev stoppet i en politi kontrol der tog en narko test, ville den så vise noget? håber nogle kan svare på dette. Selvom det måske ikke er det rette forum, men håber nogle brødre kan komme med et svar, eller vise vej til et bedre sted med mit spørgsmål. Det tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget om når det kun er passiv rygning. Det er nok mere forklaringen om hvorfor dit tøj lugter af det 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9576 Skrevet 7. September, 2019 Cogb skrev, for 4 timer siden: Mit dilemma er bare at efter at have set diverse politi serier på tv, hvor testen er positiv, og hvor personen påstår at sidsthave røget noget er mere end 14 dage siden... Det handler om noget andet: Halveringstiden for THC er meget langsom, så hvis man har røget en ordentlig koger kan det spores i blodet i lang tid. Som du kan se her, kan faste brugere have målbart THC i urin i otte uger: https://www.narkotikatest.dk/shop/cms-sporingstider.html Men jeg synes ikke man skal tage så let på spørgsmålet, som der bliver lagt op til her. Det er et reelt problem, og du kan ikke regne med, at det ikke kan spores, eller at det ikke påvirker dig. Se denne højesteretsdom om bøde og fradømt kørekort efter passiv hashrygning ifm jobbet: https://www.fagbladetfoa.dk/Artikler/2016/04/20/Ny-dom-Passiv-hashrygning-vil-koste-dig-koerekortet 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cogb 196 Skrevet 7. September, 2019 Bebop skrev, for 5 minutter siden: Det handler om noget andet: Halveringstiden for THC er meget langsom, så hvis man har røget en ordentlig koger kan det spores i blodet i lang tid. Som du kan se her, kan faste brugere have målbart THC i urin i otte uger: https://www.narkotikatest.dk/shop/cms-sporingstider.html Men jeg synes ikke man skal tage så let på spørgsmålet, som der bliver lagt op til her. Det er et reelt problem, og du kan ikke regne med, at det ikke kan spores, eller at det ikke påvirker dig. Se denne højesteretsdom om bøde og fradømt kørekort efter passiv hashrygning ifm jobbet: https://www.fagbladetfoa.dk/Artikler/2016/04/20/Ny-dom-Passiv-hashrygning-vil-koste-dig-koerekortet Dette er da virkelig foruroligende læsning, og bekræftiger min bekymring. jeg tror jeg skal have en alvorlig snak med min chef 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2047 Skrevet 7. September, 2019 Bebop skrev, for 42 minutter siden: Men jeg synes ikke man skal tage så let på spørgsmålet, som der bliver lagt op til her. Det er et reelt problem, og du kan ikke regne med, at det ikke kan spores, eller at det ikke påvirker dig. Se denne højesteretsdom om bøde og fradømt kørekort efter passiv hashrygning ifm jobbet: https://www.fagbladetfoa.dk/Artikler/2016/04/20/Ny-dom-Passiv-hashrygning-vil-koste-dig-koerekortet Den artikel giver sq mig stof til eftertanke. Den er sendt videre til min chef. Så må han finde ud af hvad vi gør i sådanne situationer. Cogb skrev, 1 time siden: Dette er da virkelig foruroligende læsning, og bekræftiger min bekymring. jeg tror jeg skal have en alvorlig snak med min chef Jeg giver dig ganske ret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 7. September, 2019 Sdrj6500 skrev, for 7 timer siden: Jeg ved lidt om det, selv om jeg ikke selv ryger hash eller tager andre former for stoffer. Men min mand ryger hash og har gjort det i over 35 år, og det er ham, jeg har mine oplysninger fra. Med al respekt, og med tanke på FOA linket, så kunne jeg godt tænke mig lidt mere videnskabelige referencer på emnet end "hvad din mand siger". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sdrj6500 Skrevet 7. September, 2019 slip skrev, for 41 minutter siden: Med al respekt, og med tanke på FOA linket, så kunne jeg godt tænke mig lidt mere videnskabelige referencer på emnet end "hvad din mand siger". Google er din ven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 7. September, 2019 (edited) Sdrj6500 skrev, for 1 time siden: Google er din ven Det første hit jeg får på passiv rygning hash kørekort: http://asclausen.mediajungle.dk/2016/05/04/du-kan-miste-koerekortet-hvis-du-bliver-udsat-for-passiv-hash-rygning/ Sundhed.dk har jeg umiddelbart også mere tillid til end udokumenterede påstande, søg på "passiv" : https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/sundhedsoplysning/narkotiske-stoffer/cannabis/ Redigeret 7. September, 2019 af slip Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtvestagurken 831 Skrevet 7. September, 2019 Nu blev jeg lidt nysgerrig på emnet og fandt ud af at der fra december 2017 er kommet ny lovgivning, som har mildnet reglerne vedr. bilkørsel og THC i blodet. Man mister ikke lige så let kørekortet som tidligere. https://cannabis-danmark.dk/thc-olie/straf-lempes-nu-er-det-billigere-at-koere-med-hash-i-blodet/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 7. September, 2019 Midtvestagurken skrev, for 34 minutter siden: .Man mister ikke lige så let kørekortet som tidligere. Sandt nok, nen en bøde på en halv nettomånedsløn er også træls. Ikke mindst hvis man troede sig home safe på grund af en "ekspert" i form af en misbruger gennem 35 år. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtvestagurken 831 Skrevet 7. September, 2019 slip skrev, for 13 minutter siden: Sandt nok, nen en bøde på en halv nettomånedsløn er også træls. Ikke mindst hvis man troede sig home safe på grund af en "ekspert" i form af en misbruger gennem 35 år. God pointe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 7. September, 2019 Midtvestagurken skrev, for 21 minutter siden: God pointe Sandt nok, min grønne ven . 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cogb 196 Skrevet 8. September, 2019 Midtvestagurken skrev, for 13 timer siden: Nu blev jeg lidt nysgerrig på emnet og fandt ud af at der fra december 2017 er kommet ny lovgivning, som har mildnet reglerne vedr. bilkørsel og THC i blodet. Man mister ikke lige så let kørekortet som tidligere. https://cannabis-danmark.dk/thc-olie/straf-lempes-nu-er-det-billigere-at-koere-med-hash-i-blodet/ Det er da fint nok man ikke mister kørekortet, men når jeg “bare” udfører mit arbejde, så skal der d ikke være riciko for bøde eller anden straf. Hvis man har været i en hash tilrøget bolig. For så må fagforeningen da komme på banen, og forbyde arbejde i røgfyldte lokaler. jeg ved at plejepersonale, kan forlange at der bliver luftet ud i boligen inden de kommer.... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtvestagurken 831 Skrevet 8. September, 2019 Cogb skrev, for 1 time siden: Det er da fint nok man ikke mister kørekortet, men når jeg “bare” udfører mit arbejde, så skal der d ikke være riciko for bøde eller anden straf. Hvis man har været i en hash tilrøget bolig. For så må fagforeningen da komme på banen, og forbyde arbejde i røgfyldte lokaler. jeg ved at plejepersonale, kan forlange at der bliver luftet ud i boligen inden de kommer.... Helt enig 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg