Hop til indhold
Harran

Hvorfor kommenterer folk i tråde?

Recommended Posts

Jeg ser jævnligt, at folk kommenterer på noget, der ikke giver direkte værdi til emnet der diskuteres, vælger at afsporere tråden eller intetsigende kommentarer.

For nyligt så jeg en, der svarede på en efterlysning, at han syntes hun var overskredet salgsdatoen. Det var med sikkerhed ikke det trådstarter ønskede at blive informeret om. 

For et par dage siden spurgte jeg om nogle havde besøgt en bestemt kvinde - hvorefter en svarede, at han ikke have nogle erfaringer og en anden svarede, at hun vist nok havde haft en klinik sammen med en anden. To åbenlyse ikke-svar på et spørgsmål.

Ekstremerne er selvfølgelig når troldene kravler frem og bevidst hidser forum op eller kommer med angreb... Den type af personer kan man selvfølgelig bare blokere.

Er der nogle, der kan komme med nogle gode bud på, hvad der får folk til at bidrage med ikke-viden og afsporende kommentarer? Jeg for står ikke det der driver folk.

Redigeret af Harran

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du har skrevet 1.161 indlæg, så burde du nok selv have en fornemmelse af hvorfor skriver i en tråd.   Et eller andet sted er man nok også nødt til at skelne imellem

• Efterlysninger
  • Anmeldelser
  • Spas og sjov
  • Generelt debat

Jeg skal ikke gøre mig hellig. Jeg kan såmænd også godt finde på at skrive et "afsporende indlæg".  Hvis en man skriver et indlæg kl 23.00 med teksten.  Jeg er i København, hvem er det bedste indenfor GFE i aften.  Tja...… så kan et frisk humoristisk svar, måske give ham et bette vink omkring, at han nok er blevet lidt panik- liderlig, og så er det nok ikke det rette tidspunkt, at gå efter det bedst mulige, da de sikkert allerede ligger og sover.   Så en del kommentarer måske bare et udtryk for, at man er lidt træt at "tåbelige og ikke særligt velovervejede tråd oplæg"

Taler vi generel debat, så er der nogen der mener, at trådopretter har patent på hvad der er relevant og irrelevant.  Det har man ikke, og det er tid set, at en tråd kan udvikle sig i forskellige spændende og interessante retninger.

Graden af "afsporring"  afhænger nok også af indhold og hvordan man ellers har formuleret det.  spørgsmålet er måske snarere skal der indføres mere cencur, eller er man bare små sur og indlæg og kommentarer, der ikke passer direkte til spørgsmål eller emnet.   Den der med at forstå, den hører man tit, når der er noget man reelt bare ikke bryder sig om. :)

Personligt kan jeg nu godt lide, at der også er plads til både afsporring, friske kommentarer, og indlæg hvor man går lidt til stålet -  Ellers bliver det squ for kedeligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Harran skrev, 1 time siden:

Jeg ser jævnligt, at folk kommenterer på noget, der ikke giver direkte værdi til emnet der diskuteres, vælger at afsporere tråden eller intetsigende kommentarer.

For nyligt så jeg en, der svarede på en efterlysning, at han syntes hun var overskredet salgsdatoen. Det var med sikkerhed ikke det trådstarter ønskede at blive informeret om. 

For et par dage siden spurgte jeg om nogle havde besøgt en bestemt kvinde - hvorefter en svarede, at han ikke have nogle erfaringer og en anden svarede, at hun vist nok havde haft en klinik sammen med en anden. To åbenlyse ikke-svar på et spørgsmål.

Ekstremerne er selvfølgelig når troldene kravler frem og bevidst hidser forum op eller kommer med angreb... Den type af personer kan man selvfølgelig bare blokere.

Er der nogle, der kan komme med nogle gode bud på, hvad der får folk til at bidrage med ikke-viden og afsporende kommentarer? Jeg for står ikke det der driver folk.

Fordi folk har mulighed for at gemme sig bag deres skærm, hvor de er, så godt som, anonyme.
Havde de stået overfor vedkommende IRL, der har startet opslaget, så ville mange af kommentarene nok ikke ske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Richard Kimble
Landsbytossen skrev, for 14 minutter siden:

Fordi folk har mulighed for at gemme sig bag deres skærm, hvor de er, så godt som, anonyme.
Havde de stået overfor vedkommende IRL, der har startet opslaget, så ville mange af kommentarene nok ikke ske.

Jeg oplever sjældent decideret perfide kommentarer, men der kan hurtigt opstå misforståelser eller den kan blive afsporet, hvis der er én med en kæk kommentar. Og det skal der være plads til.

Redigeret af Richard Kimble

Del dette indlæg

Link til indlæg
Richard Kimble skrev, for 14 timer siden:

Jeg oplever sjældent decideret perfide kommentarer, men der kan hurtigt opstå misforståelser eller den kan blive afsporet, hvis der er én med en kæk kommentar. Og det skal der være plads til.

Enig, men afsporing er ikke ok. I så fald kan kække kommentarer ske i sin egen tråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Røvslikker

Hvis alt var perfekt som i div moral prædikere, og bedre vidende's verden på dette forum så kunne verdens undergang såmænd også forudsiges, overholder færdselsloven, aldrig snakker i mobil under kørsel, parkerer altid lovligt, knepper aldrig nabokonen, overholder altid aftaler hos Luna....pis mig i øret.

Nej...helt ærligt, noget kant samt en respektabel rummelighed, det giver både plads til alsidigheden og ikke mindst noget humor ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes efterhånden at eroguide er gået hen og blevet lidt småkedelig. Siden havde langt mere "kant" da jeg loggede mig på for første gang for ca 3 år siden. 

Tag det dog roligt! Det er en side som primært handler om mænd der køber sex for penge. Alene det, er både tragisk og vanvittig komisk. Det er jo en gave, hvis man besidder bare en lillebitte smule humor. 

Hvis tingene bliver for strømlinede og kontrollerede, bliver det ofte også kedeligt. Personligt synes jeg at admin er alt for hårde. De lukker en tråd for et godt ord. Jeg har tit siddet og bandet dem langt væk. Nu var det jo lige gået hen og blevet interessant :).

Desuden...nogle tråde er så intetsigende at de fortjener at blive afsporede.  

Det er sjovt som der en slags top fem af tråde som stadig kan få folk op på barrikaderne. Sex/BJ uden gummi. Dårlig hygiejne. Danske GP´ere versus udenlandske GPére. Priser. Hvem er dårligst til at overholde aftaler. Når de tråde dukker op, er der popcorn-garanti her hos mig :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gaffer
Harran skrev, den 27.8.2019 at 18:31:

Tror simpelthen der er en flok som ikke har andet at lave end at kommentere på diverse forums, under samme eller forskellige handles dagen lang. Det er ikke sikkert de har nogen som helst relation til forummets emne, men bare lader som om. Jeg kalder dem vakuumhoveder under et.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...