Hop til indhold
jenslillemandhansenv2

til eftertanke

Recommended Posts

Guest Richard Kimble

“Durch, für, gegen, ohne, wieder, um, kannst du nicht dein Akkusativ, dann bist du wirklich dumm” .... som man sagde i min skoletid. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Richard Kimble skrev, for 50 minutter siden:

“Durch, für, gegen, ohne, wieder, um, kannst du nicht dein Akkusativ, dann bist du wirklich dumm” .... som man sagde i min skoletid. :lol:

Morsomheder er altid velkommen, men hvad syntes du om indslaget? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Richard Kimble
jenslillemandhansenv2 skrev, for 17 minutter siden:

Morsomheder er altid velkommen, men hvad syntes du om indslaget? 

... at det er længe siden jeg havde tysk. Jeg forstår kun 20% af hvad der blev sagt :mellow: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 2 timer siden:

men hvad syntes du om indslaget? 

Du får den på tysk,:

Scripted-Reality-Reihe, in der echte Mediziner, Pfleger und Krankenschwestern auf allerlei fiktive Fälle angesetzt werden, die es so im Krankenhausalltag gibt – oder zumindest geben könnte. Ob Herzinfarkt bei einer 14-Jährigen, Wehensturm nach einer Hausgeburt oder mysteriöse Unterleibsschmerzen – das Team stellt die Diagnose und versucht zu heilen und zu helfen. (Text: RS)

Altså ren fiktion. Jeg ville KRAFT&%#¤/(/&/% også betakke mig for at blive mødt af et nærgående filmhold hvis jeg kom ind på enskadestue med et knivoffer. Der er grænser, også i Tyskland.

Kilde: https://www.fernsehserien.de/klinik-am-suedring

Del dette indlæg


Link til indlæg
Loser skrev, for 51 minutter siden:

Skrammel-TV. Men hun er da ret sød, hende den blonde "sygeplejeske".   

- Men hun er da ret sød, hende den blonde "sygeplejeske".   - -  ja, auch für mich  -  sie sind sehr wunderbar    :wub:

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 13 timer siden:

Du får den på tysk,:

Scripted-Reality-Reihe, in der echte Mediziner, Pfleger und Krankenschwestern auf allerlei fiktive Fälle angesetzt werden, die es so im Krankenhausalltag gibt – oder zumindest geben könnte. Ob Herzinfarkt bei einer 14-Jährigen, Wehensturm nach einer Hausgeburt oder mysteriöse Unterleibsschmerzen – das Team stellt die Diagnose und versucht zu heilen und zu helfen. (Text: RS)

Altså ren fiktion. Jeg ville KRAFT&%#¤/(/&/% også betakke mig for at blive mødt af et nærgående filmhold hvis jeg kom ind på enskadestue med et knivoffer. Der er grænser, også i Tyskland.

Kilde: https://www.fernsehserien.de/klinik-am-suedring

Du har fuld stædig ret, skuespil, dog basseret på virkelige hændelser. Det var dog "historien" i netop dette afsnit der berørte mig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 2 timer siden:

dog basseret på virkelige hændelser

Hvilken del af "allerlei fiktive Fälle" er vi uenige om betydningen af? :)

Lægerne og sygeplejerskerne er angiveligt ikke skuespillere, men rigtige sundhedspersoner. Det bliver historierne ikke mere virkelige af. Beklager, men et stykke tysk TV-dramatik når det er værst sætter ikke så mange eftertanker i gang her :/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...