Hop til indhold
ColaMichael

Bangkok i januar-2020

Recommended Posts

Hej gutter

jeg vil høre om i har erfaring med at være i Bangkok i januar- har læst det er højsæson.... men hvad betyder det mht pigerne ? Priserne ?

det er min første gang i januar. Har før været der i maj og det var fantastisk. Heaven on earth. 

Nogen det også er der i januar og måske vil mødes over en øller ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hotellerne er dyrere i højsæsonen. Umiddelbart tror jeg ikke priserne på barerne og pigerne er højere. 

Højsæsonen betyder mange flere turister, men ikke alle opsøger barerne. Mange er jo børnefamilier osv. 

 

Mit bud er at der ikke er mærkbar forskel på barerne...  Eller det er der, men som turist vil du ikke mærke forskellen. Evt. Er der blot mere gang i den og flere piger osv.. Altså ingen ulemper. 

Kom gerne med andre bud på svar...

PS: Pattaya er et besøg værd. Mange barer og sol og strand. Afslappet stemning sammenlignet med BKK. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Udsving ift. høj- og lavsæson er meget mere mærkbar i Pattaya, Phuket mm. end Bangkok, mht. antallet af piger, hotelpriser og gang i den :-) 

Det er i hvert fald min erfaring. Jeg har været i BKK i januar de seneste mange år, og den største forskel ift. maj er, at vejret er noget mere venligt. De seneste år dog kraftigt præget af kraftig smog i januar-februar, dels fra markafbrændingerne fra central- og øst Thailand som trækker ned over byen (et røgtæppe som dækker det meste af landet! - muligvis kommer der forbud fra næste høsttid, det var i hvert fald hot topic i alle medier i år med opbakning fra den uduelige junta, og håndhæves næppe regionalt), og dels pga. manglende regn (den tørre årstid). Så hvis du har astma eller andre luftvejssygdomme skal du være opmærksom.

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil lige bumpe denne, jf. ovennævnte post. 

I perioden 7-10 januar havde Bangkok den 8'e værste luftkvalitet i verden!, kun overgået af Canberra (skovbrandene) samt usual suspects såsom New Delhi, Wuhan osv. Der blev nået mikrostøv på over 200 µg/m³, hvilket er "Hazardous".  
Chiang Mai var i samme niveau, hvilket er forventeligt pga højsæson for traditionel slash and burn som driver ned i dalen.  
I Pattaya kunne man ikke se Koh Laarn for mikrostøv i samme periode (fra en bekendt som bor i 20' sal condo). 

Det er bedre nu, og i den kommende periode, men der er stadig generel anbefaling i BKK om at bære maske, specielt børn og ældre. 

Og som forventet, trods forsikringer fra Chan-o-cha (juntalederen) om alvoren, handlekraftighed osv., er den eneste aktion indtil nu, at "opfordre" til at begrænse åben ild! Mao.,"couldn't care less". 
Pt. er der en andet aktuelt problem, da Chao Praya deltaet pga.tørke oversvømmes nedefra, så byens vandforsyning nu er forurenet med saltvand, og man transporterer ferskvand ind med lastbiler. Dette problem vil man naturligvis ikke bemærke på turisthotellerne, men det er nu kritisk i nogle af beboelsesdistrikterne.

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så er der pt. store demonstrationer  i BKK, ja i  flere uger og forsætter vel også 

I værste fald med udgangsforbud om aften og nat,  ikke så mange år siden havde samme problem 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så er der pt. store demonstrationer  i BKK, ja i  flere uger og forsætter vel også 

I værste fald med udgangsforbud om aften og nat,  ikke så mange år siden havde samme problem 

Så galt går det næppe. Militæret sidder massivt på kommunikationssystemerne og smider studerende i fængsel for blot for at bære politiske symboler. 

Demonstrationerne i morges i Suan Rot Fai var markante, og er vel første gang der er større demonstrationer i Bangkok siden juntaen tog magten. Også her forbød styret politiske symboler: En lunge (lung), som symboliserer både udueligheden med luftkvaliteten og er ordspil på "wing lai lung", som betyder i retning af "løb for at fjerne onkel" (skældsord for Chan-o-cha).  

Moddemonstrationen i Lumpini var vist kun et par hundrede ældre gulskjorter. 

Jeg var i Bangkok i 2014 da gulskjorterne lammede byen i 14 dage, som banede vejen for at miltærdiktaturet tog magten, og afsatte den demokratisk valgte Yingluck. Det var ikke sjovt, det mest skræmmende var ikke alt det bevæbnede militær, men viden om hvor håbløst uddannet de er til at betjene deres isenkram! Suvanabhumi blev også lukket en tid. 
Min daværende kærestes familie deltog også, de var alle gulskjorter, det var virkeligt svært for mig at bevare en venlig attitude og jeg måtte bl.a. tage på hotel for mig selv et par dage for slippe for dem. Det hele endte med at jeg tog hjem, og aldrig har set dem siden. 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jep... det blev til en tur til Bangkok, phnom penh , Hanoi og slut hvor jeg er nu i Hua hin.

bangkok er blevet for dyr( 100 baht i happy hour for en øl på 33 cl) som er ca 22 kroner. Larm og sure damer som kun spørger om ladydrink 300 baht som er ca 66 kr. til hende og sine veninder som ikke har fået så mange denne måned..... det er det ikke værd. Sorry guys..... skod sted.

cambodia og Vietnam er priserne og pigerne mere venlige ca 4.- i happy hour for en øller og 10 kr ladydrink........ meget mere fun for pengene dog er deres massage nærmest ikke eksisterende .du har betalt 5 dollar ( 40 kr for en time og alligevel stopper de efter 15 minutter og har siddet og set telefon imens ...

nu er jeg i Hua hin og Øl koster 65 baht i happy hour og 100 derudover .

massage 200 baht.....

det er meget billigere en Bangkok og eftersigende skulle Pattaya være endnu billigere .

ps der er næsten ingen mennesker i Hua hin hvilket jeg elsker.

so go have fun

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...