Hop til indhold
Enværebandit

Moderne musik. - Skidt eller kanel?

Recommended Posts

Jeg bliver ofte mødt af den indstilling at "god musik" ikke bliver lavet længere.  - Men hvad er god musik i det hele taget? :) 

Smid endelig links eller Kunster / titel på "moderne" musik som du synes er godt.

Her er nogle eksempler på hvad jeg synes kan være god moderne musik: 

Håber noget af det falder I jeres smag, og at folk vil give deres bud på god musik :)

God dag til alle derude!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Musik er en smagssag og det er derfor svært at diskutere. Jeg har en bred musiksmag, og selvom mine favoritter er af ældre dato, så udelukker det ikke det nye. Alan Walker synes jeg er god.

At visse sangtekster er blevet mere fordummende er dog en anden sag. Jeg tror også, at kunstnere, der får andre til at skrive deres musik og får hjælp i form af teknologi til at spille deres musik live, opnår mindre anerkendelse end andre, hvilket er helt fair.

Del dette indlæg

Link til indlæg

nok næppe særlig interessant hvilken musik du synes er god, men mere interessant om hvad musikken gør ved dig?

Det er nemt nok at lave lister over det ene eller andet, hvilket sjvot nok flyder over alt på internettet og i diverse livsstils magasiner, men alt for ofte mangler perspektiveringen ift den der har lavet "listen"...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Helene skrev, for 13 minutter siden:

nok næppe særlig interessant hvilken musik du synes er god, men mere interessant om hvad musikken gør ved dig?

Det er nemt nok at lave lister over det ene eller andet, hvilket sjvot nok flyder over alt på internettet og i diverse livsstils magasiner, men alt for ofte mangler perspektiveringen ift den der har lavet "listen"...

Jeg kunne godt skrive side op og ned om hvad hver enkelt nummer gør ved mig, og hvorfor jeg synes nummeret er godt. Dette var dog mere ment som en "finger i jorden" for at høre hvad folk synes, og selv give folk et par idéer til musik. Muligvis findes der andre og bedre foraer at diskutere denne slags, men jeg syntes bare det kunne være sjovt at høre hvad folk her synes. Hvis det ikke er relevant for dig, er det helt fint. Men den personlige perpektivering giver jeg .... personligt ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest smukke Sara

Jeg er den lykkeligt ejer af to forældre som har præsenteret musik for mig fra 50 - 60 - og 70’erne. Da jeg var yngre (er jo stadig ung :rolleyes:) havde jeg venner som var noget ældre end mig. Der lærte jeg en del af 80’ernes musik at kende. Kender en masse musik som ikke er helt typisk for min alder.

Jeg lytter også til det musik der bliver skrevet i dag. 

Det kommer an på mit humør. 

Men min absolut yndlingssang er denne 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
smukke Sara skrev, Lige nu:

Jeg er den lykkeligt ejer af to forældre som har præsenteret musik for mig fra 50 - 60 - og 70’erne. Da jeg var yngre (er jo stadig ung :rolleyes:) havde jeg venner som var noget ældre end mig. Der lærte jeg en del af 80’ernes musik at kende. Kender en masse musik som ikke er helt typisk for min alder.

Jeg lytter også til det musik der bliver skrevet i dag. 

Det kommer an på mit humør. 

Men min absolut yndlingssang er denne 

interessant indlæg - wall of sound - hendes stemme er unik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Runaldo

Jeg har det fint med at lytte til Judas Priest, Metallica, Pantera, Megadeth, Rage osv osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest smukke Sara

Er vild med stemmen og teksten. Giver mig en følelse af frihed - ved ikke om det er lidt sært :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
smukke Sara skrev, for 2 timer siden:

Er vild med stemmen og teksten. Giver mig en følelse af frihed - ved ikke om det er lidt sært :P

Overhovedet ikke sært. Men oprindeligt skrev jeg dog mest, for at høre om der var noget NYT musik folk kunne lide :P :) 

Men jeg elsker da selv mange slags musik, og jeg kendte ikke selv den du foreslog. - Så tak for at udvide min horisont, selvom den ikke er "ny" :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...