Hop til indhold
Ukendt123

Sprunget kondom

Recommended Posts

Var inde og besøge en GP, og det var en fornøjelse. Problemet var bare at 1 minut før jeg skulle komme knækkede kondomet under doggystyle og lagde først mærke til det cirka 10 sekunder efter, trak selvfølgelig ud og kom på hende. Informerede hende om det og hun sagde at hun er clean. Skal bare siges at jeg altid har brugt kondom under sex så i kan rolig tage hen til hende uden bekymringer. Nu sidder jeg bar og spekulere over hvad chancen er at jeg er blevet smittet med noget???

Hilsen bekymret gut

Redigeret af Bryan Mills
Navne fjernet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ukendt123 skrev, for 28 minutter siden:

Ingen der kan svare??

Tag det roligt, sandsynligheden for at du er smittet med noget er stort set lig nul. Hun vil teoretisk have større risiko end dig og med de få sekunder i en vagina kan du roligt gå i seng. Sov godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
LeoLummerkrog skrev, for 11 minutter siden:

Du kan være 100% anonym.

Sikker på det? 

I Århus er man ikke anonym længere, idet de svarer via E Boks. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, for 23 minutter siden:

Du er anonym på den måde at din egen læge ikke kan se du har været forbi, der kommer ikke noget i journalen :)

Ja egen læge kan se alt i ens journal på tværs af alle sundhedsplatforme i den region man bor i, såfremt man på et tidspunkt har givet fuldmagt. Det har de fleste, da det er yderst praktisk lægen kan se svar på røntgenfotos, blodprøver taget på hospitalets lab og alle de andre ting lægen sender dig til undersøgelse for på hospitalet. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
LeoLummerkrog skrev, den 30/7/2019 at 10:11:

.... Men renligheden er ret høj i DK.

Jeg er enig i, at det et meget usandsynligt, at du er blevet smittet med noget grimt, men det har nu ikke meget med renlighed at gøre. 

Men dels var eksponeringen meget kort, dels er kønssygdomme faktisk ikke særlig udbredte hos velfungerende gp’er. Du kan lade dig tjekke,  men måske mest for at berolige dig selv. Jeg har selv været ude for præcis det samme to gange, men gjorde ikke noget ved det, og det er nu så længe siden, at evt ubehageligheder for længst ville have vist sig. Jeg blev den gang også beroliget af, at pigen tydeligvis også fandt episoden uheldig. Jeg ville have været bekymret, hvis hun egentlig var ligeglad. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thomas N.
Aarhuselsker skrev, for 13 timer siden:

Ja egen læge kan se alt i ens journal på tværs af alle sundhedsplatforme i den region man bor i, såfremt man på et tidspunkt har givet fuldmagt. Det har de fleste, da det er yderst praktisk lægen kan se svar på røntgenfotos, blodprøver taget på hospitalets lab og alle de andre ting lægen sender dig til undersøgelse for på hospitalet. 
 

Til alle regler er der undtagelser. 

Din egen læge har ikke adgang til alt. F.eks. har sexologisk afdeling på Aalborg Universitets Hospital deres egen database/journalisering, som din egen læge ikke har indsigt i. 

Men din egen læge har jo også tavshedspligt, så dybest set er der heller intet problem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomas N. skrev, for 6 minutter siden:

Til alle regler er der undtagelser. 

Din egen læge har ikke adgang til alt. F.eks. har sexologisk afdeling på Aalborg Universitets Hospital deres egen database/journalisering, som din egen læge ikke har indsigt i. 

Men din egen læge har jo også tavshedspligt, så dybest set er der heller intet problem. 

Næ jeg kan heller ikke se problemet. Men fint hvis Aalborg kører det system. Det må være noget gammelt der ikke er implementeret endnu, for hele Region Midt kører fælles system efterhånden. Der er dog nogle ting der ikke er implementerede endnu. 

Men lægen kan jo se dit medicinkort, og deraf se hvad du er i behandling for. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thomas N.
Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden:

Næ jeg kan heller ikke se problemet. Men fint hvis Aalborg kører det system. Det må være noget gammelt der ikke er implementeret endnu, for hele Region Midt kører fælles system efterhånden. Der er dog nogle ting der ikke er implementerede endnu. 

Men lægen kan jo se dit medicinkort, og deraf se hvad du er i behandling for. 

Jeg er ikke så bekymret for, at lægen kan se hvad medicin jeg evt. får. Jeg har i øvrigt aldrig haft en kønssygdom. 

Jeg tror ikke det er et gammelt system tværtimod. Det skal lige siges, at de behandler altså ikke kønssygdomme der, men afhængighed og andre former for udfordringer af sexuelle karakter. 

Skrev det blot for at nævne, at lægen ikke har adgang til alt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo

Kan ikke tælle på en lommeregner for hvor ofte kondomet har sprunget. Både ved GP'er og tilfældige piger og damer på Damhuskroen (man var jo ung engang).

Hvis de siger de er rene, kan du nok godt regne med det. Men bliv checket for en sikkerheds skyld.

Altså, medmindre det er en polsk narkoluder fra indre KBH, har du nok ikke fået noget :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 21 timer siden:

Ja egen læge kan se alt i ens journal på tværs af alle sundhedsplatforme i den region man bor i, såfremt man på et tidspunkt har givet fuldmagt. Det har de fleste, da det er yderst praktisk lægen kan se svar på røntgenfotos, blodprøver taget på hospitalets lab og alle de andre ting lægen sender dig til undersøgelse for på hospitalet. 
 

Ift. prøvesvar har lægerne mulighed for at lave et nationalt opslag på patienten via laboratoriesvarportalen, såfremt patienten giver samtykke til dette. Dvs. de prøvesvar du selv kan fremsøge via sundhed.dk, har lægerne potentielt også adgang til. Ved rekvirering af prøven kan lægen angive nægtet samtykke, såfremt patienten ønsker dette. Så bliver prøvesvaret ikke vist i de nationale databaser, men bliver kun sendt til rekvirerende læge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

Den er god nok med Bispebjerg - du kan vælge at bruge dit eget personnummer eller vælge et “fake” CPR som du vidst også skal oplyses apoteket i tilfælde af sygdom ^_^

der er altid en chance for smitte ved samleje uden kondom, men den er nok ikke ret stor. Har også oplevet et sprængt kondom 2-3 gange indtil videre på job, og jeg er stadig clean. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo
Emmalie skrev, for 42 minutter siden:

Den er god nok med Bispebjerg - du kan vælge at bruge dit eget personnummer eller vælge et “fake” CPR som du vidst også skal oplyses apoteket i tilfælde af sygdom ^_^

der er altid en chance for smitte ved samleje uden kondom, men den er nok ikke ret stor. Har også oplevet et sprængt kondom 2-3 gange indtil videre på job, og jeg er stadig clean. :) 

JAeh nogle gange er der bare knald (:p) på så kan gummiet sku ikke holde til det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ukendt123 skrev, den 30.7.2019 at 00:31:

Problemet var bare at 1 minut før jeg skulle komme knækkede kondomet under doggystyle og lagde først mærke til det cirka 10 sekunder efter,

er det ikke en lidt modstridende sætning?

hvis man ikke lægger mærke til at det sker hvordan ved man så at man opdagede det ti sekunder efter? :D

 

jeg havde en kunde som tit fiskede efter særydelse fordi "han kunne simpelthen ikke forlige sig med kondom" og "han kunne intet mærke hvis der var kondom på"

en dag var kondomet sprunget da han trak sig ud og han beklagede mange gange (selvom det jo ikke var hans skyld) og undskyldte med at han virkelig ikke havde mærket at det var sprunget

aha, det glædede mig da meget for nu havde vi jo så fået konstateret at der ikke var forskel på følelsen om der var kondom på eller ikke

og herefter var vi stort set fri for at spilde tid på den samme spørgeleg igen og igen :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
aaisha skrev, for 9 timer siden:

er det ikke en lidt modstridende sætning?

hvis man ikke lægger mærke til at det sker hvordan ved man så at man opdagede det ti sekunder efter? :D

 

jeg havde en kunde som tit fiskede efter særydelse fordi "han kunne simpelthen ikke forlige sig med kondom" og "han kunne intet mærke hvis der var kondom på"

en dag var kondomet sprunget da han trak sig ud og han beklagede mange gange (selvom det jo ikke var hans skyld) og undskyldte med at han virkelig ikke havde mærket at det var sprunget

aha, det glædede mig da meget for nu havde vi jo så fået konstateret at der ikke var forskel på følelsen om der var kondom på eller ikke

og herefter var vi stort set fri for at spilde tid på den samme spørgeleg igen og igen :lol:

Selvfølgelig er der forskel på følesen M/U kondom, men der er minimal, og når først "toget" kører for fulde damp, og storehjernen er flyttet ned i lille hjernen, så mærker man sku ikke forskel :-) til TS, jeg har, om ikke mange gange, oplevet sprunget kondom, især ved Anal, uden at rage noget til mig, så du er næppe ramt af noget grimt, faktisk tror jeg chancen er større for en kønssygdom ved en møde på en bytur med en ikke pro pige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
aaisha skrev, for 14 timer siden:

er det ikke en lidt modstridende sætning?

hvis man ikke lægger mærke til at det sker hvordan ved man så at man opdagede det ti sekunder efter? :D

Han ville jo sprøjte på hende, så han trækker sig ud, derfor opdager han, at det er sprunget. Hvis han så kun nåede doggy i et minuts tid, så tilsiger Sherlock Holmes-metoden, at kondomet er sprunget max et minut før. Elmentært, min kære aaisha.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ukendt123 skrev, den 30.7.2019 at 00:31:

Nu sidder jeg bar og spekulere over hvad chancen er at jeg er blevet smittet med noget?

Faktisk er sandsynligheden for herpes ret høj. Men sandsynligheden for at du allerede var smittet med herpes er også høj, så det gør ikke den store forskel. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ekek skrev, den 31.7.2019 at 21:29:

Jeg er enig i, at det et meget usandsynligt, at du er blevet smittet med noget grimt, men det har nu ikke meget med renlighed at gøre.

Det er mit indtryk at ordet "renlighed" er et udtryk der bruges om testet ren.... Så altså helt enig, det er ikke om man har vasket sig ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den 8.8.2019 at 12:59:

Faktisk er sandsynligheden for herpes ret høj. Men sandsynligheden for at du allerede var smittet med herpes er også høj, så det gør ikke den store forskel

Jep, og HPV ligeledes - Det er dog på vej ud - Mænd, hvis I ikke har fået vaccinen, så tag den - Dog er i sikkert allerede smittet, men hvis I ikke har haft HPV i udbrud kan vaccinen måske alligevel give jer de antistoffer som gør at I ikke får det i udbrud. Om det så er lig med at I dermed er bedre beskyttet mod kræft i halsen, som HPV kan give vides vist ikke rigtigt endnu, kun tiden kan vise om smitte eller udbrud gør en forskel. Om ikke andet synes jeg at det er en god ide at lade sig vaccinere uanset hvad.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...