Hop til indhold
Lauersen

Hvad er vores pride farver?

Recommended Posts

Copenhagen Pride er jo snart over os, og det skal der jo støttes op om. Det er dog ikke kun det "almindelige" Pride flag som der bliver viftet med, da der efter hånden er dukket et utal af flag op til at repræsentere specifikke seksuelle retninger.

Screen-Shot-2017-06-14-at-22.04.45.png

Screen-Shot-2017-06-14-at-22.05.02.png

Og det er så bare et ganske lille udvalg (Kilde), (Flere eksempler), (Endnu flere).

Af de ovenstående vil jeg nok regne mig selv for "Straight Allies", da jeg støtter op om de af mine familliemedlemmer der identificerer sig som noget andet, men der var et eller flere flag jeg synes manglede da jeg researchede:

Findes der et flag for sexkunder? Og for dem der sælger? Og hvem vil kunne designe dem.

Jeg har absolut ingen evner indenfor grafisk fremstilling, men mon ikke dollargrøn og/eller guld vil skulle indgå. Kunne også forestille mig noget med en fisk der snapper efter en lyserød krog.

Er der andre der har gjort sig nogle tanker eller har en ide eller to?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MichSims

Jeg var ikke klar over der var så mange. Kendte faktisk kun det ene regnbuefarvede og troede det var nok til at vise man er en del af/støtter LBQT men det skal selvfølgelig ikke være nemt :)

hvorfor mon der er en økse på Lesbian Pride flaget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

jeg kan personligt heller ikke finde noget flag for sexarbejdere og kunder, hvilket faktisk er lidt ærgerligt.. :( 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Richard Kimble

Jeg sidder og tænker på om vi overhovedet vil vifte med flaget overfor andre? 

Der har altid været sparket til sexarbejderne. De udfylder en funktion i samfundet som andre faggrupper, men det har desværre altid været let at sparke til dem, der arbejder i skyggen af samfundet, og som udfylder en rolle som mange ikke forstår.

Jeg tror, at de fleste mænd køber sig til forkælelse hos en sexarbejder. Det gør kvinder også, men indpakningen er anderledes. De går bare til frisør, wellnessophold osv. 

Det er helt i orden at få nusset sine tæer på en klinik, men pikken er tabuiseret. Det handler om nydelse mod betaling. 

Nu kom jeg vist lidt på afveje :mellow: Vil sexkunder og sexarbejdere mon virkeligt have modet til en parade gennem København? Jeg er lidt bange for, at vi højst vil nikke til hinanden i døråbningen :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
MichSims skrev, for 58 minutter siden:

Jeg var ikke klar over der var så mange. Kendte faktisk kun det ene regnbuefarvede og troede det var nok til at vise man er en del af/støtter LBQT men det skal selvfølgelig ikke være nemt :)

hvorfor mon der er en økse på Lesbian Pride flaget?

Jeg fik på et tidspunkt forklaret (af en lesbisk der var sådan stille og rolig), at økseflaget var de mere militante lesbiske der ikke bryder sig særligt meget om mænd, og at "lipstick" flaget i versionen uden læbestiftkysset er mere repræsentativt for lesbiske generelt. Det er dog kun hendes ord jeg har for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er egentlig lidt modstander af så mange flag og grupperinger. Et gay/mangfoldighedsflag burde være rigeligt. Skal der så f.eks. også være et flag for homoseksuelle, der stemmer blåt, har tjent i en eller anden væbnet konflikt og som så forresten kår ind for deleøkonomi men i bund og grund er imod vaccinationsprogrammer? :huh: 

Begreberne kan også blive malet så tyndt ud at de mister deres berettigelse.

Bare mit take på det :). Jeg ved fra miljøet 

Et flag for sex-købere kunne jo se ud som dette hurtige bud :lol::lol::lol:

Skærmbillede 2019-07-29 kl. 15.34.21.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
EmmaVonLinne skrev, for 19 minutter siden:

If you know the history of pride the the Stonewall riot that later became Pride was started by trans sex workers of colour.

An updated flag would look something like this. The red umbrella is the symbol of the sex workers rights movement.

 

EAlMKYxXYAsmGAJ.jpg

Vet inte varför jag skrev på engelska. Hur som helst. Glömde lämna cred.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
EmmaVonLinne skrev, for 37 minutter siden:

If you know the history of pride the the Stonewall riot that later became Pride was started by trans sex workers of colour.

An updated flag would look something like this. The red umbrella is the symbol of the sex workers rights movement.

 

EAlMKYxXYAsmGAJ.jpg

Den røde paraply er i hvert fald et symbol jeg ikke var bekendt med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 2 minutter siden:

Den røde paraply er i hvert fald et symbol jeg ikke var bekendt med.

Om du är intresserad kan du läsa om det här.

https://www.nswp.org/ru/timeline/event/origins-the-red-umbrella-the-symbol-the-sex-worker-rights-movement

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest AmandaCassiopeia

Det der kommer nærmest (tror jeg) en pride for sexarbejdere er "Slut Walk", hvor fokus ligger på at afskaffe "victim blaming", altså det at man giver ofre skylden for den forbrydelse de er udsat for, men også på at fjerne "slut shaming" (GID vi havde danske ord), altså udskamning af promiskuøse mennesker.

Parolen er noget a 'la "min krop, mit valg". De favner også sexarbejdere, men har ikke fokus på det som sådan. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...