Hop til indhold
Guest MichSims

Chatsvindel

Recommended Posts

Jeg ved af erfaring fra familien at mange ofre desværre er ensomme ældre, som ikke kan gennemskue fuppet. Jeg fik heldigvis stoppet det inden det tog overhånd.

Rettelse - jeg formoder at mange ofre er ældre ensomme, da jeg kender et af dem fra familien.

Redigeret af Elprebsi

Del dette indlæg


Link til indlæg
MichSims skrev, for 4 minutter siden:

Jeg er virkelig rystet over hvor naive mænd kan være. Over længere tid bruger de 10 kr pr besked til en fake profil. Jeg føler med folk der bliver svindlet, men det er virkelig også tilladt at bruge hjernen. 

https://www.bt.dk/samfund/nikolaj-skriver-med-maend-paa-nettet-men-ikke-som-sig-selv

Der er desværre alt for mange af den slags sider og sørgeligt nok endnu flere fyre der hoppe på limpinden. Især hvis de bliver stillet et stykke med bart i udsigt. Så er helt enig. Det er tilladt at tænke selv og være bare en smule kritisk. Og her gælder den gamle lære sætning med at hvis noget virker for godt til at være sandt så er det, det nok også......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 13 minutter siden:

Jeg ved af erfaring fra familien at mange ofre desværre er ensomme ældre, som ikke kan gennemskue fuppet. Jeg fik heldigvis stoppet det inden det tog overhånd.

Helt enige i, at der findes nogle fællesnævnere, når snakken falder på hver der er i "risiko" zonen for at blive fuppet.  Ja, ensomme er i farezonen omkring kærlighed, sex og noget socialt.  Ældre, specielt når vi taler svindel via nettet osv.

Der er så også en anden side af modtageligheden for manipulation, for reelt bliver de jo manipuleret. Den sidde handler lidt om, "ønske tænkning" sikkert også blandet med et ønske om nemhed, noget man egentligt ikke skal knokle for.  

Der er bestemt også elementer af noget kønsbestemt.  Mænd der modtager et billede at en smuk kvinde, der skriver at hun er på jagt efter en midaldrende ægtemand, Tænker "ja, hvorfor ikke  jeg sender lige penge til blybilletten".  Kvinder der ser en annonce i et tilfældigt blad, der reklamere med "Tab 20 kg på en uge, og bliv forvandlet til sexbombe".  Tænker "Ja, selvfølgelig kunne det da godt passe, jeg prøver sgu at købe disse piller.  Virker de ikke, så har det ikke kostet alverden"

Pointe, man kan ønske sig noget så stærkt, at det slører ens kritiske sans eller bare sundefornuft.  Man er endda villig til at gå meget langt "For det skal sgu passe".  

Tilføjet

Alle kan manipuleres, nogen er bare mere modstandsdygtige end andre, man kan ej heller sætte lighedstegn imellem at blive fuppet og være dum/dårlig begavet

 

Indsæt andet medie.url

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Richard Kimble

Prøv at logge på superchat.dk som f. eks Sofie19. Du bliver hurtigt overfaldet af naive mænd;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...