Guest Kim Petersen Skrevet 24. Juli, 2019 Jeg ved godt at ikke alle anser det som god tone at advare om smittefare på dette forum, hvilket der også har været meget af. Se dog alligevel den meget udførlige redegørelse om global prostitution HER Det fremgår blandt andet, at 24% af de prostituerede i Ukraines hovedstad Kiev er HIV positive. Muligvis stof til eftertanke, da HIV nok er den kønssygdom som man mindst af alt vil risikere at blive smittet af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
EroDK 34 Skrevet 24. Juli, 2019 Det er godt nok et stort dokument, hvis du har læst det hele kan du så sige om det store noget om Danmark? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Petersen Skrevet 24. Juli, 2019 EroDK skrev, for 1 minut siden: Det er godt nok et stort dokument, hvis du har læst det hele kan du så sige om det store noget om Danmark? Nej jeg har ikke læst det hele, men efter indledningen står der noget om et stort antal lande, også Danmark. Landene står alfabetisk, så det er ret let at finde omtalen af Danmark. Der står blandt andet at der anslås at være omkring 3.200 prostituerede i Danmark, at halvdelen af dem er udlændinge, og at 1 ud af 6 mænd i Danmark har betalt for sex. En anden hjemmeside som giver ret god brugeroplysning hvis man ønsker at opsøge GP'ere på sine udlandsrejser er WIKISEXGUIDE som jeg endnu ikke har brugt i praksis, men som man kan bruge til inspiration inden man planlægger sine rejser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 25. Juli, 2019 Citat AIDS Fondet oplyser omkring DK Antallet af personer, som får konstateret hiv, ligger fortsat stabilt herhjemme. Det viser den nyeste opgørelse fra Statens Serum Institut, som står for sygdomsovervågningen i Danmark. I 2017 fik 182 personer herhjemme diagnosen hiv, og de fordelte sig på 150 mænd og 32 kvinder. Antallet nye hiv-diagnoser var det samme som i 2016, og set over årrække er tallet stabilt. …... De største smittegrupper er fortsat mænd, der har sex med mænd (MSM) samt indvandrere, der er smittet heteroseksuelt før ankomsten til Danmark. De skriver så ikke så meget omkring hvor mange der slæber det hjem efter udenlandsrejser, men jeg så nogle tal for nogle år siden, og det er bestemt også noget der fylder i statistikkerne. Det er vist snart nogle år siden at man undersøgte udbredelsen af kønssygdomme i prostitutionsmiljøet (dk) Udbredelsen var laverede end i øvrige befolkning. I forhold til trådoplægget som bestemt er relevant, bør man vide at udbredelsen af kønssygdomme i vise landet er markant mere udbredt end i DK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13951 Skrevet 25. Juli, 2019 (edited) Denne liste vender en del på hovedet for mig: Prostitution Revenue by Country The revenue estimates comes from a wide range of sources, such as public healthprograms, law enforcement agencies, and media reports. 1. China: $73 Billion 2. Spain: $26.5 Billion 3. Japan: $24 Billion 4. Germany: $18 Billion (Legal Prostitution Industry) 5. United States: $14.6 Billion 6. South Korea: $12 Billion 7. India: $8.4 Billion 8. Thailand: $6.4 Billion 9. Philippines: $6 Billion 10. Turkey: $4.0 Billion 11. Switzerland: $3.5 Billion (Legal Industry) 12. Indonesia: $2.25 Billion 13. Taiwan: $1.84 Billion 14. Ukraine: $1.5 Billion 15. Bulgaria: $1.3 Billion 16. United Kingdom: $1 Billion 17. Netherlands: $800 Million (Legal Industry) 18. Italy: $600 Million 19. Cambodia: $511 Million 20. Israel: $500 Million 21. Ireland: $326 Million 22. Czech Republic: $200 Million 23. Jamaica: $58 Million 24. Australia: $27 Million Total Prostitution Revenue Collected by Havocscope: $186 Million Lidt hovedregning og man kan se at flere af disse tal ingen steder passer - hvordan skulle de prostituerede i Holland kunne tjene så meget mere end i Tyskland, hvor befolkningen er meget større - og hvordan skulle de i Cambodia kunne tjene ca. 80 gange mere end i Thailand? Redigeret 25. Juli, 2019 af Jernsvinet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtvestagurken 831 Skrevet 25. Juli, 2019 Jeg tror du forveksler millioner med milliarder (billions på engelsk). Tallene viser netop at prostitutionsindustrien indtjener mere i Tyskland end i Holland, og mere i Thailand end i Cambodia. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hestendk 92 Skrevet 25. Juli, 2019 Den rapport er helt galt. Nu har jeg indgående kendskab til ukraine, og lad os gennemgå tallene. De skriver indtægten er 1.5 Billioner USD. Selvom man kun indregnede den indtægt de lavede i Ukraine så er det tal skudt alt for lavt. Så skriver de der er 67.500 Prostituerede.. Det tal er også alt for lavt, vi skal mindst op i +250.000 hvis vi emdregner dem som kun gøre det et par gange om måneden Priser, der skriver de fra 124-248 USD Den er også helt galt, hvis vi antager det er en timepris så ligger den reele i Ukraine fra 20 USD til og til 200 USD (jah man kan finde modeller/sangerinder til +1000 USD også) I kiev skal man holde sig fra alt under 40 USD I time men i andre byer er 20 USD fair pris HIV Ifølge Unida så er der 240.000 der lever med HIV, det tale ville jeg nok tror er lidt for lavt. Men ser man på nye tilfælde så er Kiev som er den største region (og by) kun på 5 pladsen (2017 tal) Med 998, og de 4 andra har tilsammen 9476 nye tilfælde Så at den rapport siger 24% af de prostituerede har HIV er simpelthen dårligt research, eller også har den gruppe de har undersøgt være i dårlige områder af Kiev. Min erfaring er at pigerne i Kiev faktisk passer på sig selv og går til lægen og får lavet test, relativt tit. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13951 Skrevet 25. Juli, 2019 Midtvestagurken skrev, for 42 minutter siden: Jeg tror du forveksler millioner med milliarder (billions på engelsk). Tallene viser netop at prostitutionsindustrien indtjener mere i Tyskland end i Holland, og mere i Thailand end i Cambodia. OK - jeg går bare ud fra at man i en sådan opstilling bruger samme måleenhed - således at man burde have skrevet 0.500 billion og ikke 500 million Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Petersen Skrevet 25. Juli, 2019 Hestendk skrev, for 1 time siden: Den rapport er helt galt. Nu har jeg indgående kendskab til ukraine, og lad os gennemgå tallene. Jeg har ikke noget grundlag for at kunne sætte spørgsmålstegn ved tallene, og jeg kender heller ikke forholdene i Ukraine. Men det er altså en meget gennemarbejdet rapport, som jeg som udgangspunkt har større tiltro til end enkeltpersoners meninger om at rapporten ikke passer. Enhver kan dog selvfølgelig selv vælge hvad man vil tro på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1585 Skrevet 25. Juli, 2019 (edited) Midtvestagurken skrev, for 2 timer siden: Jeg tror du forveksler millioner med milliarder (billions på engelsk). Tallene viser netop at prostitutionsindustrien indtjener mere i Tyskland end i Holland, og mere i Thailand end i Cambodia. Men så har dem der har lavet rapporten også forvekslet million med milliarder (billions) da det samlede beløb når de har slået alle lande sammen kun udgør 186 millioner dollars. Der skulle jo have stået billions (milliarder istedet for millioner) Når der er sådanne åbenlyse fejl, så bliver jeg altid kritisk med resten der står i sådan en rapport. Redigeret 25. Juli, 2019 af ZEUS 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1585 Skrevet 25. Juli, 2019 (edited) Kim Petersen skrev, for 51 minutter siden: Jeg har ikke noget grundlag for at kunne sætte spørgsmålstegn ved tallene, og jeg kender heller ikke forholdene i Ukraine. Men det er altså en meget gennemarbejdet rapport, som jeg som udgangspunkt har større tiltro til end enkeltpersoners meninger om at rapporten ikke passer. Enhver kan dog selvfølgelig selv vælge hvad man vil tro på. Både sige ja og nej. Er jo meget på skøn. Selv her i Danmark hvor der også er opgørelser er det jo meget på skøn og gætteri. I og med det meste foregår i underverden så kan det ikke blive mere præcist. Læs med sikkert store fejl til den ene og den anden side. Redigeret 25. Juli, 2019 af ZEUS 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1585 Skrevet 25. Juli, 2019 (edited) Hestendk skrev, for 2 timer siden: Den rapport er helt galt. Nu har jeg indgående kendskab til ukraine, og lad os gennemgå tallene. De skriver indtægten er 1.5 Billioner USD. Selvom man kun indregnede den indtægt de lavede i Ukraine så er det tal skudt alt for lavt. Så skriver de der er 67.500 Prostituerede.. Det tal er også alt for lavt, vi skal mindst op i +250.000 hvis vi emdregner dem som kun gøre det et par gange om måneden Hvorfor ser du tallet til at være for lavt ? 1.5 billioner dollars er 1.500.000.000 x usa kurs. Eller mig der har misforstået noget ? Hurtig hovedregning så er det ca 10.000.000.000 ddk Hvis vi går ud fra der er 67.000 GP´ere så vil de i snit tjene 149.000 ddk. Det er da et højt tal for deres indtjening i et land som Ukraine hvor levestandarten er meget lavere end i DK. Og specielt hvis man regner med mange af dem jo ikke er det fuldtid , men kun gør det sjældent. Så er et snit hvor indtjeningen er 149.000 derimod sat meget højt efter min mening ? Så godt være der er mange flere GP¨ere som du skriver. Men tilsvarende hvis dem der har lavet den rapport, vidste det, så bare tilsvarende sat samlede beløb højere. Det jeg studser over er at de mener de i snit tjener 149.000 ddk om året. Det tror jeg er sat højt. Og hvis de generelt har gjort det ved hvert enkelte lande så lidt misvisende. På den anden side godt se de har en interesse i det Jo højere tal jo mere opsigt vil sådan en rapport få Ikke at de har løjet. De bruger sikkert alt statistik de kan finde i hvert enkelte lande, men der hvor der reelt ikke findes data, men hvor det blot er gætterier der vil de sikkert vælge det højeste tal både når det gælder antal GP´ere, indtjening og antal HIV smittede. Redigeret 25. Juli, 2019 af ZEUS Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hestendk 92 Skrevet 25. Juli, 2019 ZEUS skrev, for 1 time siden: Hvorfor ser du tallet til at være for lavt ? 1.5 billioner dollars er 1.500.000.000 x usa kurs. Eller mig der har misforstået noget ? Hurtig hovedregning så er det ca 10.000.000.000 ddk Hvis vi går ud fra der er 67.000 GP´ere så vil de i snit tjene 149.000 ddk. Det er da et højt tal for deres indtjening i et land som Ukraine hvor levestandarten er meget lavere end i DK. Og specielt hvis man regner med mange af dem jo ikke er det fuldtid , men kun gør det sjældent. Så er et snit hvor indtjeningen er 149.000 derimod sat meget højt efter min mening ? Så godt være der er mange flere GP¨ere som du skriver. Men tilsvarende hvis dem der har lavet den rapport, vidste det, så bare tilsvarende sat samlede beløb højere. Det jeg studser over er at de mener de i snit tjener 149.000 ddk om året. Det tror jeg er sat højt. Og hvis de generelt har gjort det ved hvert enkelte lande så lidt misvisende. På den anden side godt se de har en interesse i det Jo højere tal jo mere opsigt vil sådan en rapport få Ikke at de har løjet. De bruger sikkert alt statistik de kan finde i hvert enkelte lande, men der hvor der reelt ikke findes data, men hvor det blot er gætterier der vil de sikkert vælge det højeste tal både når det gælder antal GP´ere, indtjening og antal HIV smittede. Jeg mener tallet er højere ja.. Hvis man tjecker andre større sites hvor man kan se piger og hvor de er fra så er der sites i Dubai hvor der er +2000-3000 pr site alene fra Ukraine. Jeg kender en del piger som rejser til Dubai og når de kommer hjem jah så har de enten til en lille bil eller en billig lejlighed (5-10.000 USD) Som jeg skriver ovenover er der langt over 69.000 GP'er og mit tal på 250.000 mener jeg måske endda er for lavt. Hvis du på en normal aften i Kyiv tager en tor omkring Centrum så vil du se den ene pige efter den anden i dyrt mærketøj, dyre smykker og spise de dyre steder. Dette har almindelige personer med en alm. indkomst ikke råd til. Så enten er de GP'er, eller har en rig kæreste (i GP'er tæller jeg piger med sponsor også) Hvis der kun var 67.000 GP'er jah så er 1.5 Bil USD nok korrekt, men tallet er alt for lavt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1585 Skrevet 25. Juli, 2019 (edited) Hestendk skrev, for 1 time siden: Jeg mener tallet er højere ja.. Hvis man tjecker andre større sites hvor man kan se piger og hvor de er fra så er der sites i Dubai hvor der er +2000-3000 pr site alene fra Ukraine. Jeg kender en del piger som rejser til Dubai og når de kommer hjem jah så har de enten til en lille bil eller en billig lejlighed (5-10.000 USD) Som jeg skriver ovenover er der langt over 69.000 GP'er og mit tal på 250.000 mener jeg måske endda er for lavt. Hvis du på en normal aften i Kyiv tager en tor omkring Centrum så vil du se den ene pige efter den anden i dyrt mærketøj, dyre smykker og spise de dyre steder. Dette har almindelige personer med en alm. indkomst ikke råd til. Så enten er de GP'er, eller har en rig kæreste (i GP'er tæller jeg piger med sponsor også) Hvis der kun var 67.000 GP'er jah så er 1.5 Bil USD nok korrekt, men tallet er alt for lavt Men du har helt sikkert ret i der er mange flere GP´ere end det rapporten antyder. Jeg anfægtede bare at jeg satte spørgsmålstegn ved deres gennemsnitlige indtjening. Den syntes jeg var sat meget højt. Nu hvor man jo ved at rigtigt mange (måske de aller fleste) GP´ere ikke arbejder fuldtid/har et normalt arbejde ved siden af/studere. Rigtigt mange GP´ere er studiner der af og til bijobber i den her branche. Måske er tallene fundet i den måde man udregner årsværk ? Altså uanset der havde været 3 gange så mange GP´ere i et givent land, så udregnet hvor mange der er på en normal dag. Dvs mange kan have stoppet og nye kommet til. Det er gennemsnittet af antallet beskæftige i branchen. Alligevel trods den regnemetode så vil du sikkert stadig syntes der tal de har opgivet ville være for lavt, og har du sikkert ret i. Men som tidligere skrevet er det altid gætterier fra myndighedernes side da det her jo foregår i underverdenen. Det er jo få steder i verden (hvis de findes) hvor GP´ere ligefrem praler med de er her i denne branchen og opgiver det til en myndighed. De opgivne tal for GP´ere i Danmark har jeg altid studset over og tænkt op det virkeligt kunne passe ? For mange andre er det bare et tal og de tænker ikke videre over det. Men da jeg er bosiddende på Bornholm og hvor vi ca indbyggermæssigt er 1 procent af landets indbyggere (dog blevet færre de sidste årrækker) er det altid let at sætte sig ind i de her store tal der ofte udgives hvad enten det er nogle statsfinanser eller i dette tilfælde antal GP´ere. Da man altid hurtigt kan forestille sig det ved at fjerne to nuller af det opgivne tal og så sige det er det i forhold til Bornholm. Gives der feks 3 milliarder til en ny jernbane strækning et eller andet sted i landet, ja så bidrager bornholmerne via deres skat med 30 millioner. Så kan man lettere sætte de her store tal i perspektiv og vurdere om man syntes det er lidt eller meget. Tit svært at forholde sig til når det er mange millioner eller milliarder og mange æder bare talene der bliver opgivet og syntes enten det er meget uden at sætte det i perspektiv. Jeg kan godt forestille mig at antallet af GP´ere i Danmark er svært at finde, netop da over halvdelen (mindst !) er GP´ere fra østlandende der peendler ind og ud af Danmark. Og hvor de færreste er her andet end en kort periode, hvorefter de erstattes af nye. Dog er de nuværende opgivne tal ca det samme som der har været de sidste par årtier før østpigernes indmarch. Men jeg har altid syntes antallet af GP´ere var sat højt i Danmark. Og igen efter min tommelfingerregel med at sammenligne Bornholm i ligningen. Da Bornholm jo ca udgør 1 procent af Danmark. Det ville nemlig betyde der var over 30 GP´ere på øen. Nu ved jeg godt det er meget sværere for GP´ere at arbejde på øen hvilket gør at det det her erhverv er næsten IKKE eksisterende på øen. (er vel 1 til max 3 der et par gange om året besøger øen og 300 dage om året er der ikke en enste GP´er på øen ! ) Men det ændrer ikke mit syn at de opgivne tal for GP´ere er sat meget højt, selv hvis Bornholm lå klods ad op ad Danmark. For selv hvis man forestillede sig man kunne flytte Bornholm op så vi lå lige ved fastlandet. Så kan jeg simpelthen ikke forestille mig der havde været efterspørgsel efter 30 GP´ere på Bornholm !!.. De her tal passer simpelthen ikke med virkeligheden. Så skulle de ihvertfald opgives ud fra alle selv dem der havde arbejdet som GP´ere for 20 år siden blev opgjort som de også var GP´ere nu. Hvilket jo så vil give et helt misvisende billede og nægter at tro de er opgivet efter den måde. Jeg har altid undret mig over det her antal de har opgivet der skulle være GP´ere i Danmark. Redigeret 25. Juli, 2019 af ZEUS Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg