Hop til indhold
Guest Avix

Sex sygedomme med GP’er

Recommended Posts

Guest Avix

Hvad er chancen for at få en sex sygdom når man:

1. Har slikket hendes fisse og smagt safterne

2. Fået Blowjob uden kondom

3. Kysser med tunge

4. Har haft sex med kondom.

og hvad er chancen for at få HIV? Også dør man af HIV eller kan man godt leve et fuldt liv med det?

Redigeret af Avix
Manglede 2.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Richard Kimble

Du glemte chancen for, at vi kommer tilbage til fremtiden? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Brug google -  Søg på kønssygdomme og få lidt generel viden

Søg der efter på Kønssygdomme statistik  og lidt indsigt i udbredelsen af de forskellige kønssygdomme

Slut med at søge på HIV  

Når du har læst nogle af de fremkomme links, skulle du sådant set være i stand til at forholde dig til div former for kønssygdomme, udbredelse, smittefare m.v. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. Chancen for at få kønssygdom ved at skikke fisse er ekstrem lille. Der er større sandsyndlighed for at en tilfældig komet fra rummet vil lande tilfældigvis lige i dit hoved på vej til bordellet end at du får en kønssygdom ved at slikke fisse. Så tænk ikke over det og bare slik løs :D  

2. Sandsynligheden for at få kønssygdom ved et økoblow er lidt større. Men stadig er sandsynligheden ekstrem lille, at jeg aldrig tænker over det. 

3. Sandsynligheden for at blive smittet via tungekys er så lille at sandsynligheden er nærmest tæt på ikke eksisterende. Man kunne i princippet snave med en million GP'er uden at blive smittet.  

4. Sex med penetration uden kondom er en helt anden sag. Her skal man være meget forpasselige. Sandsynligheden for at blive smittet er stor og det er dumt at gamble med sit helbred på den måde. 

I gamle dage kunne man ikke bare helbrede folk med HIV. Men idag er det en helt anden sag. I langt de fleste tilfælde kan man sagtens helbredes for HIV og det er i rigtig få tilfælde at man dør af det. De fleste i samfundet har dog stadig ikke opfattet at HIV ikke er noget man som regel dør af mere. 

Redigeret af Carl72

Del dette indlæg


Link til indlæg

Carl72 - Synes dælme det lyder som frie postulater fra din side.

Har du ikke nogle underøgelser - gerne med noget statistik du kan begrunde lidt med ????

Del dette indlæg


Link til indlæg

Carl72 - man kan ikke helbrede HIV. Det er kun lykkedes at fjerne hiv ganske få gange - mener to. Derimod kan man holde sygdommen nede med moderne medicin, hvor man kan forvente samme, eller meget tæt på, samme levetid som ikke-smittede, ligesom sygdommen ikke smitter, hvis man er velmedicineret. 

Risikoen er som andre har beskrevet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 17 minutter siden:

Carl72 - man kan ikke helbrede HIV. Det er kun lykkedes at fjerne hiv ganske få gange - mener to. Derimod kan man holde sygdommen nede med moderne medicin, hvor man kan forvente samme, eller meget tæt på, samme levetid som ikke-smittede, ligesom sygdommen ikke smitter, hvis man er velmedicineret. 

Risikoen er som andre har beskrevet. 

Der findes også en "fortrydelser-behandling" i de tilfælde hvor et kondom er sprunget og man har en begrundet mistanke om at den pågældende partner er smittet. Behandlingen skal dog påbegyndes umiddelbart efter uheldet og er temmelig skrap. Den tilbydes desuden kun på hospitalernes infektionsafdelinger. Jeg har ikke styr på hvordan og hvorledes den virker men det er noget i samme stil med PrEp der forebygger smitte med HIV. Begge behandlinger kan googles.

@Avix svaret er også til dig som svar på dit spørgsmål omkring HIV.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Avix skrev, for 6 timer siden:

Hvad er chancen for at få en sex sygdom når man:

1. Har slikket hendes fisse og smagt safterne

Den største risiko i forbindelse med at slikke er fisse er HPV og deraf mulighed for cancer i mund og hals. Du kan starte med at læse mere her og her. Risikoen er ikke ubetydelig. Jeg er ikke nogen frelser og har prøvet det meste, men vil ikke slikke fisse på en glædespige igen efter at have sat mig ind i nyeste forskning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carl72 skrev, for 7 timer siden:

4. Sex med penetration uden kondom er en helt anden sag. Her skal man være meget forpasselige. Sandsynligheden for at blive smittet er stor og det er dumt at gamble med sit helbred på den måde

ja det er dumt at gamble men OTs spørgsmål 4 var om sex med kondom så dit svar er egentlig lidt hysterisk i sammenhængen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Smitterisiko for sex med kondom er vel i princippet 0%, men sandsynligheden for at kondomet sprænger er ikke 0%.

Det er sket én enkelt gang for mig (ikke med GP) og det vilde er, at jeg ikke kunne mærke det sprang :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Avix
holstebronx skrev, for 4 timer siden:

Hvordan hænger det spørgsmål sammen med, at du i næste uge vil spørge en glædes pige, om hun vil være kæreste med dig? :huh:

Dette er alle ting jeg har gjort sammen med hende ved tidligere besøg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Avix skrev, for 2 timer siden:

Dette er alle ting jeg har gjort sammen med hende ved tidligere besøg

Du må elske hende i medgang, modgang og evt. kønssygdomme :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thomas N.

Er det overhovedet muligt at slikke fisse uden at smage safterne? :-) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

@Carl72 du skriver

I gamle dage kunne man ikke bare helbrede folk med HIV. Men idag er det en helt anden sag. I langt de fleste tilfælde kan man sagtens helbredes for HIV og det er i rigtig få tilfælde at man dør af det. De fleste i samfundet har dog stadig ikke opfattet at HIV ikke er noget man som regel dør af mere. 

Det er ikke helt rigtigt, idag findes medicin der skal tages resten af livet, der “indkapsler” sygdommen aids og blokerer for HIV smitte, det er en monster dyr metode ar forlænge et liv med, så - min mening er at en så selvforskyldt sygdom, skal man ikke behandles for med mindre man selv vil betale, så kan de penge bruges bedre andre steder i sundhedsvæsnet.
bh
Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 26 minutter siden:

det er en monster dyr metode ar forlænge et liv med, så - min mening er at en så selvforskyldt sygdom, skal man ikke behandles for med mindre man selv vil betale, så kan de penge bruges bedre andre steder i sundhedsvæsnet.

Meget enig langt hen af vejen - men..... der er faktisk en del utilsigtede hændelser ( det vil de fleste smittede nok hævde alligevel) , som kanylestik, skalpelsmutter ved kirurgi ( det er jo langt fra alle patienter med HIV som er kendt på forhånd) og anden erhvervsmæssig kontakt med blod i livstruende situationer. Problemet er at der ikke står afsender på infektionen, hvis man får den.,

Men jeg giver dig ret, skødesløst sex burde ikke ligge samfundet til byrde, den samme mening har jeg om sports - og idrætsskader, specielt når det sker på extrembasis og/eller tilsidesættelse af alle almindelige sikkerhedsforanstaltninger

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carl72 skrev, den ‎16‎-‎07‎-‎2019 at 02:08:

1. Chancen for at få kønssygdom ved at skikke fisse er ekstrem lille. Der er større sandsyndlighed for at en tilfældig komet fra rummet vil lande tilfældigvis lige i dit hoved på vej til bordellet end at du får en kønssygdom ved at slikke fisse. Så tænk ikke over det og bare slik løs :D

Du bagatelliserer risikoen. Mistede en rigtig god ven for et par år siden. Han fik en mundhulecancer forårsaget af HPV. Han elskede at slikke ( fremmed ) fisse.  Kønsvorter kan være synlige

og stort set usynlige. De smitter både oralt og genitalt. Det er heldigvis ikke alle som er lige hidsige, men risikoen er der, og den er større end at blive ramt af en komet. Kan håbe den aftager som HPV vaccinen finder sin udbredelse, men det afhænger også af typerne da man ikke kan vaccinere mod alle endnu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Alkoholikeren skrev, for 54 minutter siden:

@Carl72 du skriver

I gamle dage kunne man ikke bare helbrede folk med HIV. Men idag er det en helt anden sag. I langt de fleste tilfælde kan man sagtens helbredes for HIV og det er i rigtig få tilfælde at man dør af det. De fleste i samfundet har dog stadig ikke opfattet at HIV ikke er noget man som regel dør af mere. 

Det er ikke helt rigtigt, idag findes medicin der skal tages resten af livet, der “indkapsler” sygdommen aids og blokerer for HIV smitte, det er en monster dyr metode ar forlænge et liv med, så - min mening er at en så selvforskyldt sygdom, skal man ikke behandles for med mindre man selv vil betale, så kan de penge bruges bedre andre steder i sundhedsvæsnet.
bh
Alko

Mange  af  danskernes  sygdomme  er  selvforskyldte. Livsstilssygdomme fx... hvor  går  grænsen?  Hvis  du  hele  dit  arbejdsliv  har  arbejdet  med  asbest  og  får  konstateret lungekræft  (selvforskyldt???) . Undervognsbehandleren  som  får  konstateret  KOL i svær  grad  (selvforskyldt??), dagplejemoderen  som  efter  35 år  er  nedslidt  i bevægeapparatet? Folkeskolelæren  som  bliver  udbrændt.... osv. 

Folk  med  arvelige sygdomme  skal  de  fratages  retten til  at  få  børn  eller  selv  betale  hvis  barnet  får  deres  lidelse???

 Beklager  men  verdenen er  ikke  sort/hvid 

 

Undskyld  afsporing 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 1 time siden:
min mening er at en så selvforskyldt sygdom, skal man ikke behandles for med mindre man selv vil betale, så kan de penge bruges bedre andre steder i sundhedsvæsnet.
bh
Alko

Mener du så også at rygere, ski turister og alkoholikere heller ikke skal behandles før de kører kortet igennem terminalen?

 

Redigeret af Butch

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 1 time siden:

min mening er at en så selvforskyldt sygdom, skal man ikke behandles for med mindre man selv vil betale, så kan de penge bruges bedre andre steder i sundhedsvæsnet.

Ahhhh, Alko. Den holder altså ikke. Må give @Nemtøs og @Butch ret her. Nu vrøvler du :) 

Tror vi bruger mindst 1000 gange flere penge i sundhedsvæsnet på fx. rygere og sygdomme som er rygerelaterede end folk med kønssygdomme. Og så gider jeg slet ikke og tale om folk med alkoholproblemer, spiser usundt osv. 

Mon ikke der ligger en pose med småkager hvis du kigger ned? :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle former for usikker sex har en risiko for sygdomme der er ikke forskel på en gå eller en kvinde uden for de her vægge vi er alle mennesker. 

Og hiv kan du leve med men det da klart at fortrække ikke at få det så sikker sex er vejen frem 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...