Handsomegentlemancph 40 Skrevet 14. Juli, 2019 Jeg overvejer et længere ophold i Thailand. Formentlig 2-6 måneder. Det er langt fra for at gå på gogo barer, men nærmere for at slappe af og selvfølgelig nyde massage regelmæssigt. Er der nogen herinde der har prøvet at bo i Thailand i sådan en længere periode og kan give nogle gode ideer og forslag til hvor jeg kan komme videre med min research? På forhånd tak for any input. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mcnasty 93 Skrevet 14. Juli, 2019 Det kommer an på hvad du har brug for af viden. Jeg tager selv ned i 3-6 mdr i efteråret, så har tjek på det meste (syntes jeg selv) Som udgangspunkt bør du gå på ambassaden i Danmark og få et multiple entry tourist visa. http://thaiembassy.dk/tourism/ Det gælder for 60 dage af gangen i 6 mdr.. Skal fornyes med et evt. visa run hvor du tager til et nabo land eller hjem til Danmark og vender tilbage til Thailand. Med det kan du være lovligt i Thailand, men må ikke arbejde. Kontakt din rejse forsikring for få lavet en forsikring til formålet, en almindelig års rejse forsikring gælder kun i 30 dages rejse. Eller find en thailands online, der er masser af gode forums der har input når du googler. Jeg har valgt at have en hos europæiske da jeg har gode erfaringer med dem fra tidligere sager. Ellers kommer resten an på hvad du har af planer, kom gerne med mere info, så skal jeg prøve at hjælpe. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Handsomegentlemancph 40 Skrevet 14. Juli, 2019 Tak for dit gode input, McNasty Jeg regner med at tage afsted for at slappe af ved en strand,. Ned med blodtrykket og tage den med ro. Og regelmæssige massager med mere. Er det muligt at finde et godt og billigt sted at bo, som er ved en god strand og samtidig ikke langt fra massager? Hvor meget skal jeg regne med at give i husleje for 3-6 måneder? Tak! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mcnasty 93 Skrevet 14. Juli, 2019 Lyder fandme dejligt Mit personlige valg i din situation ville nok være Koh Samui, en stor ø med god flyforbindelse og færger. Samt 2 små øer ved siden af, endda med den originale full moon party Hvis du vil leje en bungalow eller lejlighed koster det omkring 5-15000 baht om måneden alt efter standard du ønsker og hvor langt den skal ligge væk fra Chaweng som er den store by på Øen. Lamai beach er et godt bud, da der er et nogenlunde livligt natteliv med masser af damer (ingen gogo!, der er en enkelt i Chaweng), men Lamai er en stille landsby om dagen.med en del massage muligheder og endda en short time gade ;), samt en ok strand . Hvis du lejer en motorbike kan man køre øen rundt på 2-3 timer, og der er masser af bounty srrande med ingen turister hvis du vil køre efter det. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Handsomegentlemancph 40 Skrevet 15. Juli, 2019 Tak, McN Det lyder godot med Koh Samui. Dog er full moon party og den slags hvad jeg gerne vil væk fra. Så er det for meget en party scene på Koh Samui? Når der ikke er deciderede gogo barer på Samui, er der så alligevel massage med mere? Kender du nogen af øerne på vestkysten? Det kunne være sjovt med et sted hvor der er lidt surfing. Ved du hvad det ca koster at leje en motorbike? (er det en scooter eller motorcykel?) Tak! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
butterfly 875 Skrevet 15. Juli, 2019 Koh Chang er et alternativ, smukke strande, kører minibus fra Pattaya hver dag, motorbike kan lejes for ca 150 - . 200 thb pr. dag, bungalow i den billige og dyre ende og hvis du lejer for lang tid, er der mulighed for en go pris og selvfølgelig massage og beerbarer findes der også Butterfly Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mcnasty 93 Skrevet 21. Juli, 2019 (edited) På Samui er det kun den Nordøstlige del at der er turister, sjov og ballade. Resten er øen er meget stille, og jeg tror faktisk du får svært ved at finde et håndjob på vestkysten Med lej en scooter for et par tusind bath i 14 dage og du kan køre ind til "byen" på 20-30 min og får alt det du vil af massage, HJ, FP, short time m.m. Full mon party er på nabo øen Koh Phangan Samui, Phangan og Koh Tao er de eneste øer som er beboet, resten af øerne er del af en marine national park med dykning og snorkling. Fra Koh Tao kan du komme ud og dykke nogle fantastiske steder Koh Chang som der forslås er også et godt bud Uanset hvor du ender, kan du allerede nu kigge lidt pris niveua på feriehjemmet, brug airbnb f.eks. de har 20-25% rabat hvis du booker en måned på en del af hjemmene. Redigeret 21. Juli, 2019 af mcnasty 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mr. sving 278 Skrevet 22. Juli, 2019 Rejseforsikring kan du læse om her: https://www.rejseforsikringsguiden.dk/enkeltrejseforsikring/ Normalt er Safeaway og Europæiske ERV de billigste. Hvis du søger steder med thai mad så husk at jo flere turister der er på stedet jo mindre ægte thai mad kan man få. Jeg var engang på Koh Tao (ligger nord for Koh Samui). Der var det kun muligt at få europæisk tilpasset thai mad. På Koh Samui og Koh Phangan var maden ikke meget bedre. Personligt nyder jeg i Thailand at være steder, hvor jeg ikke møder vesterlændinge. Men har så ikke undersøgt hvor man får massage der. Engelskkundskaberne er nok bedre hvor turisterne kommer trods alt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Permedfler 157 Skrevet 24. Juli, 2019 Er netop hjemvendt fra Samui. Boede 1 uge på Lamai Beach og 1 uge på Chaweng. Jeg ville foretrække Lamai ud fra dine ønsker. Her er en lækker strand, masser af gode madsteder, en lille gade med Go-go-barer, gode massagesteder og en afslappet stemning. Hvis du går fra natmarkedet nordpå over broen, kommer der en del massagesteder efter hinanden på højre hånd. Jeg kan VARMT anbefale "Number One Massage", som ligger cirka midt i rækken. Lækre søde piger, hvor du får en god times massage med det hele for 200 kr., og du føler virkelig du får noget for pengene. Bare bed om "special massage". Mvh. PMF 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14004 Skrevet 24. Juli, 2019 mr. sving skrev, den 22.7.2019 at 13:27: Engelskkundskaberne er nok bedre hvor turisterne kommer trods alt. Ellers er Google Oversæt også kommet til Thailand 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg