Hop til indhold
Guest Niceboner

GPS til Iphone

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker

Den ligger standard på telefonen og hedder Kort. Den virker akkurat lige så godt/dårligt som enhver anden GPS. Kortene er altid opdaterede. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest LækkerHaps

Jeg bruger altid Msps på min iPhone og det virker perfekt:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Jeg bruger google maps når jeg ikke kører i en af mine biler, der alle har navigationsanlæg som opdateres i forbindelse med service, på gå tur i europas hovedstæder virker det fint for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tomtom mobile app, bruger den i udlejningsbiler i både Europa, USA og Sydøstasien. 

Er ikke helt billig, men har offline maps for alle regionerne, hvilket er hvad jeg ønsker, da jeg ikke vil være afhængig af at skulle roame. 

Virker nu også med CarPlay (som de fleste udlejningsbiler har), og 3d kortene er super gode. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 8 minutter siden:

Jeg har tidligere brugt NAVIGON og været rigtig glad for det. Nu bruger jeg Google maps, det fungerer fint.

NAVIGON var rigtig god, noget skod at de har droppet app'en (til Android i hvert fald, ved ikke med iOS).

Google maps fungerer fint hvis man kan acceptere deres mangel-på-privativs politik. Det kan jeg ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
slip skrev, 1 time siden:

NAVIGON var rigtig god, noget skod at de har droppet app'en (til Android i hvert fald, ved ikke med iOS).

Google maps fungerer fint hvis man kan acceptere deres mangel-på-privativs politik. Det kan jeg ikke.

Jeg har iPhone og der var NAVIGON super, men der gik noget koks i appen, og så gav jeg op og gik over til google Maps. Kan du uddybe det med “mangel på privatlivspolitik politik”? :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 20 timer siden:

Kan du uddybe det med “mangel på privatlivspolitik politik”? :) 

Privatliv eksisterer reelt ikke længere. Men da jeg, indrømmet, for nogle år siden, blev præsenteret for vilkårene for Google Maps på Android overskred de helt klart en rød linie hos mig. Husker ikke præcis hvad der tændte mig af, men til en start så bliver alle adresser man taster ind jo sent til - og gemt på - Googles servere.

Og det er et slag i luften at banne Maps men bruge andre Google services. Selv hvis Location er slået fra på mobilen rapporterer den til Google. Så de ved hvor jeg er, de har ikke brug for at jeg fortæller det i form af adresser. Googles servere har detaljeret information om hvilke FKK klubber jeg var på hvornår (ligesom myndighederne i øvrigt har adgang til via teleselskaberne, et år eller to tilbage i tiden).

Apple bryster sig af at være et mulehår bedre på Privacy, så anbefaler at du selv nærlæser betingelserne for Google Maps før du tager den i brug.

Jeg synes det er enormt interessant at den fundamentale menneskerettighed der hedder Retten til Privatliv i den grad fordufter uden at andre end nogle få aktivister protesterer. Men det er en anden historie, som nok mest hører til ovre i Politik :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
NoobGPexplorer skrev, for 22 minutter siden:

Jeg vil hellere have GP’s på dilleren end på min iPhone. 

Peger den altid mod nord?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Niceboner skrev, den 4.7.2019 at 18:33:

Hvilken GPS-App kan anbefales til Iphone 7 ?

"GPS-app" kan være mange ting. Mener du en navigations-app? Mener du en tracking-app? 

Til navigation vil jeg anbefale https://wego.here.com/ /(HERE WeGo). I modsætning til fx Google kan den selv i offline vise ruter med offentlig transport og så er der ikke de privacy-problemer, som man kan være bekymret for med Google Maps. 

Jeg ved ikke om Apple har fået løst deres problemer med deres maps? De var ret alvorlige på et tidspunkt, og personligt har de aldrig genvundet min tillid siden den skandale. De har jo ikke noget stærkt incitament til at gøre sig umage dem den del.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Niceboner
Bebop skrev, for 3 minutter siden:

"GPS-app" kan være mange ting. Mener du en navigations-app? Mener du en tracking-app? 

Til navigation vil jeg anbefale https://wego.here.com/ /(HERE WeGo). I modsætning til fx Google kan den selv i offline vise ruter med offentlig transport og så er der ikke de privacy-problemer, som man kan være bekymret for med Google Maps. 

Jeg ved ikke om Apple har fået løst deres problemer med deres maps? De var ret alvorlige på et tidspunkt, og personligt har de aldrig genvundet min tillid siden den skandale. De har jo ikke noget stærkt incitament til at gøre sig umage dem den del.

Mener en navigations app :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...