Hop til indhold

Sharia

Featured Replies

Skrevet

Nu er jeg ikke muslim, men lige her tænker jeg at Sharia måske kunne være passende... At hun måtte lade sig misbruge af mænd, der var min. 14 år ældre end hende, så hun kunne mærke skammen på egen krop... 

https://ekstrabladet.dk/112/27-aarig-skolelaerer-erkender-havde-sex-med-13-aarig-dreng/7669685

Og inden nogen farer i flint - så er det naturligvis skrevet med et glimt i øjet, idet hverken mænd, kvinder, børn eller dyr nogen sinde skal misbruges seksuelt

Skrevet

Det gør man bare ikke mod et barn - punktum!! Men sådan er det jo - der findes bare nogle mennesker, der ingen impulskontrol har!! :(  

Skrevet

Inden i nu flejner helt, så tag lige et kig på billedet af hende, jeg tror ikke, at den unge mand har protesteret, snarere fået sine drømme opfyldt.

Da jeg gik i 6./7. klasse havde vi en lærerinde, som vi drenge fantaserede livligt om.

Skrevet
Onslow skrev, for 13 minutter siden:

Inden i nu flejner helt, så tag lige et kig på billedet af hende, jeg tror ikke, at den unge mand har protesteret, snarere fået sine drømme opfyldt.

Da jeg gik i 6./7. klasse havde vi en lærerinde, som vi drenge fantaserede livligt om.

Med al respekt:

Der har vi vist nok allesammen været som store børn: altså at vi havde en læreinde (eller for pigene en lærer ), som vi fantaserede om.

Men det er alligevel et overgreb når en voksen har sex med en meget ung person (selvom vedkommende er over 15).

Se straffelovens § 223:

Efter straffelovens § 223, stk. 1, straffes den, som har samleje med en person under 18 år, der er den skyldiges adoptivbarn, stedbarn eller plejebarn eller er betroet den pågældende til undervisning eller opdragelse, med fængsel indtil 4 år.

Efter straffelovens § 223, stk. 2, straffes den, som under groft misbrug af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person under 18 år til samleje, med fængsel indtil 4 år.

Nok har vi et frit samfund og en seksuel lavalder, men børnene skal vi for alt i verden beskytte.

Det at være voksen handler jo i bund og grund om, at vi tør tage ansvar og beskytte andre - også mod os selv :-)

Redigeret af Gh0st

Skrevet
Gh0st skrev, for 20 minutter siden:

Med al respekt:

Der har vi vist nok allesammen været som store børn: altså at vi havde en læreinde (eller for pigene en lærer ), som vi fantaserede om.

Men det er alligevel et overgreb når en voksen har sex med en meget ung person (selvom vedkommende er over 15).

Se straffelovens § 223:

Efter straffelovens § 223, stk. 1, straffes den, som har samleje med en person under 18 år, der er den skyldiges adoptivbarn, stedbarn eller plejebarn eller er betroet den pågældende til undervisning eller opdragelse, med fængsel indtil 4 år.

Efter straffelovens § 223, stk. 2, straffes den, som under groft misbrug af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person under 18 år til samleje, med fængsel indtil 4 år.

Nok har vi et frit samfund og en seksuel lavalder, men børnene skal vi for alt i verden beskytte.

Det at være voksen handler jo i bund og grund om, at vi tør tage ansvar og beskytte andre - også mod os selv :-)

Jamen, det er vi jo ikke uenige i, loven er sådan.

Citat

Det er så kun rigtigt, hvis der er et forhold mellem de 2, som gør det ulovligt (lærer/elev)

Jeg tror ikke, at du kan finde ét eneste eksempel på domfældelse, hvor parterne har været 30/16

Men spøg til side, jeg ville have været himmelhenrykt, hvis frk. Skov havde vist mig den gunst. ;) 

Skrevet

@Onslow:

Vi er ikke så langt fra hinanden i det her, men iflg

kan man straffes hvis man som voksen 'forfører' en meget yngre person under 18 år, altså også ved 30/16.

Men det er nok en gråzone.

Selv miindes jeg hvordan vi drenge fantaserede om vores labre idræt-s og svømmelæreinde frk. Petersen, hun var ikke bleg for at klæde om sammen med os drenge eller tage bad i brusenichen ned forhæng  ved siden af de 10 brusere i fællesbadet, som  vi andre brugte.

Et overgreb? Næppe, men nok heller ikke acceptabelt i dag.

Skrevet
Gh0st skrev, for 8 minutter siden:

Et overgreb? Næppe, men nok heller ikke acceptabelt i dag.

Nu har du fat i noget, ny puritanismen og krænkelseskulturen har ført meget skidt med sig. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.