Hop til indhold
Arne Jensen

"Handlede kvinder"

Recommended Posts

Snakken falder tit på emnet "handlede kvinder" men hvad så med de store summer, der bliver brugt på at købe idrætsfolk, er de så ikke også "handlede" ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Bestem er de handlet..

Men mon ikke idrætsfolkene beholder både pas og id-oplysninger, når de ankommer til et fremmed land. Boligforholdene og "arbejdsbetingelserne" tåler vist ingen sammenligning.. :) For ikke at nævne bonusordning.. ;) Og lige en biting..Opholdstilladelse.

De "handlende" kvinder, lever uden tvivl en kummerlig tilværelse, som ingen misunder. Det er tydeligvis svært at stoppe med de resurser der er til rådighed, og spørgsmålet er så:

Gør vi dem så en bjørnetjeneste ved at besøge dem ? Er det i virkeligheden psykisk totur vi medvirker til, når vi fristes af deres billige priser og ydelser uden beskyttelse ?

Bevares, de kan være svære at spotte :? Men de fleste kender godt lyden af alarmklokker.

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Snakken falder tit på emnet "handlede kvinder" men hvad så med de store summer, der bliver brugt på at købe idrætsfolk, er de så ikke også "handlede" ;)

Det er de da, men af egen fri vilje og til en beskæftigelse de holder af, til en stor sum penge.

Med "handlet" mener man ofte:

"en udenlandsk kvinde er blevet bortført og med vold eller trusler tvunget til prostitution".

Og det er jo ikke helt det samme ;)

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Bestem er de handlet..

De "handlende" kvinder, lever uden tvivl en kummerlig tilværelse, som ingen misunder. Det er tydeligvis svært at stoppe med de resurser der er til rådighed, og spørgsmålet er så:

Gør vi dem så en bjørnetjeneste ved at besøge dem ? Er det i virkeligheden psykisk totur vi medvirker til, når vi fristes af deres billige priser og ydelser uden beskyttelse ?

Bevares, de kan være svære at spotte :? Men de fleste kender godt lyden af alarmklokker.

VH Ludvig.

Lyden af alarmklokker, jo.

Der er handlede piger på gaden i København, ingen tvivl om det. Har selv overværet om ikke vold fra bagmændene, så i alt fald utvetydige trusler om vold mod familien i Rumænien, hvis pigen ikke makkede ret.

Men: Er en pige fra det yderste bøh-land af Rumænien, med arbejdsforhold (if any) og fremtidsudsigter så negative som Birthe Rønn's miner på en dårlig dag, og som måske oven i købet har en glæde og fornøjelse i sex, handlet, selv om der er bagmænd der tager måske 90% af indtjeningen? 2-3 måneder på lagnerne i DK er måske mere værd for hende end 1 års hutlen i Rumænien.

Der er piger, der tager det sure med det søde, og som tjener en, for dem, god skilling ved en periode på lagnerne; selv om andre tjener meget mere på det end pigen selv.

Er de handlede? Skal de boykottes?

Det er ikke sort/hvidt, og det eneste man kan gøre er i mine øjne at undgå gade-piger, der er faren for at møde egentligt handlede piger nok størst.

ArneO

PS: Rumænien kan efter lyst udskiftes med Thailand, Colombia, ja, you name it...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Arh, Arne O.

Begynder den tynde is ikke at knage en lille smule under dig nu? Jeg tror ikke rigtigt man kan sige, at de piger, der er handlede nyder glæden ved sex...

Andre må gøre som de vil. Men jeg har altid holdt mig til danske piger. For at være helt sikker. Ja, det er da lidt dyrere. Men sådan må det så være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Begynder den tynde is ikke at knage en lille smule under dig nu? Jeg tror ikke rigtigt man kan sige, at de piger, der er handlede nyder glæden ved sex...

Du har ret. De "ægte" handlede gør det næppe. Det, jeg mener, er, at selv om en pige kommer fra Langtbortistan og er her under forhold, der kunne synes suspekte, er hun ikke nødvendigvist handlet, men kan godt være her som et valg mellem flere livsmuligheder, som ikke nødvendigvist er særligt positive.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Lyden af alarmklokker, jo.

Der er handlede piger på gaden i København, ingen tvivl om det. Har selv overværet om ikke vold fra bagmændene, så i alt fald utvetydige trusler om vold mod familien i Rumænien, hvis pigen ikke makkede ret.

Men: Er en pige fra det yderste bøh-land af Rumænien, med arbejdsforhold (if any) og fremtidsudsigter så negative som Birthe Rønn's miner på en dårlig dag, og som måske oven i købet har en glæde og fornøjelse i sex, handlet, selv om der er bagmænd der tager måske 90% af indtjeningen? 2-3 måneder på lagnerne i DK er måske mere værd for hende end 1 års hutlen i Rumænien.

Der er piger, der tager det sure med det søde, og som tjener en, for dem, god skilling ved en periode på lagnerne; selv om andre tjener meget mere på det end pigen selv.

Er de handlede? Skal de boykottes?

Det er ikke sort/hvidt, og det eneste man kan gøre er i mine øjne at undgå gade-piger, der er faren for at møde egentligt handlede piger nok størst.

ArneO

PS: Rumænien kan efter lyst udskiftes med Thailand, Colombia, ja, you name it...

Arneo. Hvad skal man forstå ved udtrykket handlede kvinder? Er det personer, som sælges videre under falske forudsætninger, og tvinges til at arbejde som prostituerede?

Det er mn defination. Andre disponerer over en kvindes liv og krop, uden at tage hensyn til hendes egne ønsker og behov.

D e t kan da efter min mening kun være sort hvidt. Ingen gråzoner der.

Forældre i Laos, som låner 20.000 bath, cirka 650 dollars, skal så typisk stille mindst en af deres døtre til rådighed. Hvis de pengelånende forældre overhovedet får noget at vide om deres datters skæbne, får de en syg historie om at hun skal arbejde i en restaurant.

Men reelt tvinges til at at arbejde på bordel, typisk i Thailand.

Igen, ingen gråzoner der.

Bare min mening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Gad vide hvad sådan en handlet kvinde koster???

altså tænker på, hvis man nu købte en 6-8 stykker hjem til lager. Så havde man lidt variation i det fra dag til dag. Man bruger jo alligevel en del penge i klinikkerne, og det ender med, der er ca 6-8 stykker man besøger med jævne mellemrum og så lidt nye eventyr i ny og næ.

måske man kunne finde sammen i et forum, så kunne man indbyrdes bytte piger, når man gerne vil have "nyt blod" ;)

Hvis du ikke er så skarp, du har opfattet det, så er ovenstående humoristisk ment :)

Har af og til skrevet om manglende handling ved handel af kvinder herinde. Problemmet ligger ikke i at løse problemmet, men i at ville løse problemmet. Registrering af glædespiger var en mulighed. Men her spørger man, hvorfor det? gør man ikke i andre brancher..... næh, men her er heller ikke de samme problemmer :) jeg kommer ikke til at deltage i denne debat, da jeg mener man skal tage drastiske metoder i brug, for at løse problemmet. Og det er ikke særlig dansk ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Att. Stump:

Arneo. Hvad skal man forstå ved udtrykket handlede kvinder? Er det personer, som sælges videre under falske forudsætninger, og tvinges til at arbejde som prostituerede?

Det er mn defination. Andre disponerer over en kvindes liv og krop, uden at tage hensyn til hendes egne ønsker og behov.

D e t kan da efter min mening kun være sort hvidt. Ingen gråzoner der.

Du har ret, ingen gråzoner der.

Det, jeg skrev om, var mere Ludvig's definition: De "handlende" kvinder, lever uden tvivl en kummerlig tilværelse, som ingen misunder. Det er tydeligvis svært at stoppe med de resurser der er til rådighed

Det er 2 forskellige ting vi skriver om. Men måske symptomatisk for hvad "de kloge" snakker om ude i samfundet omkring dette; ting rodes sammen...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Snakken falder tit på emnet "handlede kvinder" men hvad så med de store summer, der bliver brugt på at købe idrætsfolk, er de så ikke også "handlede" ;)

Det var mest ment som en joke, da jeg hørte i radioavisen, at Nicklas Bendtner var skadet og så noget med at "klubben som ejede ham" det var det jeg mendte med om idrætsfolk også var en slags handlede personer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...