Carl72 156 Skrevet 7. Juni, 2019 Hvor gammel skal egentlig være at kunne arbejde i et bordel? Jeg har aldrig set en GB der er yngre end 21 år på bordel. Hvilket undre mig lidt da man må sælge sex som 18 årige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Capitan 154 Skrevet 7. Juni, 2019 (edited) 18 år. Alt andet er fis i en hornlygte. Ikke at der er noget fornuft i at klinikker med respekt for sig selv gerne vil have lidt mere modne kvinder til at arbejde hos sig. Men du må sælge sex fra du er 18. Redigeret 7. Juni, 2019 af Capitan tastefejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dumle 80 Skrevet 8. Juni, 2019 Carl72 skrev, for 3 timer siden: Hvor gammel skal egentlig være at kunne arbejde i et bordel? Jeg har aldrig set en GB der er yngre end 21 år på bordel. Hvilket undre mig lidt da man må sælge sex som 18 årige. Det er muligvis et levn for fortiden, hvor man ifølge loven skulle være 21 år eller derover. Dette blev dog ændret tilbage i 2013. Dengang så loven sådan ud: Citat § 228. Den, der 1) forleder nogen til at søge fortjeneste ved kønslig usædelighed med andre, 2) for vindings skyld forleder nogen til kønslig usædelighed med andre eller afholder nogen, der driver erhverv ved kønslig usædelighed, fra at opgive det, eller 3) holder bordel, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år. Stk. 2. På samme måde straffes den, der tilskynder eller bistår en person under 21 år til at søge erhverv ved kønslig usædelighed, samt den, der medvirker til en persons befordring ud af riget, for at denne i udlandet skal drive erhverv ved kønslig usædelighed eller benyttes til sådan usædelighed, når den befordrede person er under 21 år eller uvidende om formålet. I dag ser loven sådan ud: Citat § 233. Den, der driver virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år. Stk. 2. Den, der i øvrigt udnytter, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år. Det samme gælder den, der fremmer, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, ved for vindings skyld eller i oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand. Stk. 3. Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år. Loven blev ændret efter lovforslag fra forhenværende justitsminister Morten Bødskov. Lovforslaget kan læses her: https://www.ft.dk/samling/20121/lovforslag/L141/som_fremsat.htm Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Comeagain 488 Skrevet 8. Juni, 2019 Dumle skrev, for 5 timer siden: Det er muligvis et levn for fortiden, hvor man ifølge loven skulle være 21 år eller derover. Dette blev dog ændret tilbage i 2013. Dengang så loven sådan ud: I dag ser loven sådan ud: Loven blev ændret efter lovforslag fra forhenværende justitsminister Morten Bødskov. Lovforslaget kan læses her: https://www.ft.dk/samling/20121/lovforslag/L141/som_fremsat.htm Er det bare mig. Men de love du viser omtaler overhovedet ikke den prostituerede. Det der, er om dem der ved siden af vil tjene på at få nogen ud i faget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 8. Juni, 2019 Mr Comeagain skrev, for 4 timer siden: Er det bare mig. Men de love du viser omtaler overhovedet ikke den prostituerede. Det der, er om dem der ved siden af vil tjene på at få nogen ud i faget. Ja, der er mange misforståelser om emnet. Grænsen på 21 på bordel handlede netop om, at bordelmutter kunne straffes, hvis sexsælger var yngre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg