Hop til indhold
Guest aalborg9000

undskyldning for ingen feriebilleder (thailand)

Recommended Posts

Guest aalborg9000

hej alle.

jeg skal inden alt for længe, en tur til thailand (pattaya)

min problemstilling er nu, hvad skal jeg bruge som begrundelse for ikke at have en masse ferie billeder med hjem. familien tror jeg skal være i bangkok i nogle dage og så videre til phuket for at slappe af/snorkle/bådture osv. kan selvfølgelig sagtens tage billeder i pattaya, men det er jo ikke de flotte sandstrande eller templer som det er mest kendt for hehe.

hva har i andre gjort, hvis i tilfældigvis har stået i denne situation. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad med nogle stemningsbilleder af gadekøkkener, markeder og hverdagslivet på gaderne. Den slags billeder er ofte også meget mere interessante. 

God tur :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
aalborg9000 skrev, for 3 timer siden:

kan selvfølgelig sagtens tage billeder i pattaya, men det er jo ikke de flotte sandstrande eller templer som det er mest kendt for hehe.

Du kan sagtens tage nogle flotte billeder af strandene her - både Pattaya og Jomtien Beach er skrald- og røgfrie (desværre ikke også støjfrie - men det er mest et problem på Jomtien Beach) - og i anledning af kronningen er de blevet ekstra finkæmmede af store gulklædte rengøringshold.

Templer er her også nok af og flere undervejs  - og vi har nok verdens største Buddaafbildning i guld i baghaven

IMG_20190414_111538.jpg

IMG_20181002_130534.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 3 timer siden:

Hvad med nogle stemningsbilleder af gadekøkkener, markeder og hverdagslivet på gaderne. Den slags billeder er ofte også meget mere interessante. 

God tur :)

Enig med DK fyr 34.


Prøv at Google nedenstående søgesætninger, så får du en masse inspiration til typer af fotos, du kan tage.
street photography
street photography pattaya
street photography thailand

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg aldrig været i Thailand eller Pattaya men hvis jeg googler ser der ud til at være massevis af strande og foto-værdige motiver ?? Men det er måske uden for centrum og væk fra alt det sjove? :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest aalborg9000
tzatiki skrev, for 3 timer siden:

Jeg kan godt sende dig nogle billeder fra Phuket :lol:

det må du super gerne :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest aalborg9000

tak alle samme for de gode og konstruktive svar og ideer :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 9 timer siden:

Nu har jeg aldrig været i Thailand eller Pattaya men hvis jeg googler ser der ud til at være massevis af strande og foto-værdige motiver ?? Men det er måske uden for centrum og væk fra alt det sjove? :lol:

Nej, strandene er centrum for alt det sjove: Pattaya Beach om aftenen - her står pigerne klar i "the Coconut" bar - verdens længste bar med bar-piger - det er bare at plukke og de er slet ikke påtrængende - du er nødt til selv at henvende dig og lave en aftale. Ofte sidder der også nogle unge piger klar på en motobike på den anden side af vejen - og hvis det er deres egen, kan du jo spare udgiften til en motobike-taxi.

Jomtien Beach: her sker der ikke så meget på selve stranden, men går du lidt op i de små gader, ligger der bar på bar og massageklinikker med masser af villige kvinder - ofte er der måske 10 kvinder for hver mand, så du kan bare vælge 2 stk., hvis du har lyst. I Soi White House ligger der flere dansk- og danskejede barer og på bl.a. "Danmark" du kan få dansk mad, som vor mor lavede den  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
aalborg9000 skrev, den 7.5.2019 at 16:28:

hej alle.

jeg skal inden alt for længe, en tur til thailand (pattaya)

min problemstilling er nu, hvad skal jeg bruge som begrundelse for ikke at have en masse ferie billeder med hjem. familien tror jeg skal være i bangkok i nogle dage og så videre til phuket for at slappe af/snorkle/bådture osv. kan selvfølgelig sagtens tage billeder i pattaya, men det er jo ikke de flotte sandstrande eller templer som det er mest kendt for hehe.

hva har i andre gjort, hvis i tilfældigvis har stået i denne situation. 

Der går daglige bådture til øen koh lan lige ud for pattaya. Fin lille ø hvor du kan tage billeder, og samtidig stresse lidt af, for tvivler på at du kan holde til at knalde 24/7 i tre uger. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
frddblk skrev, for 8 timer siden:

Der går daglige bådture til øen koh lan lige ud for pattaya. Fin lille ø hvor du kan tage billeder, og samtidig stresse lidt af, for tvivler på at du kan holde til at knalde 24/7 i tre uger. 

Du kan invitere en veninde med - hvis du lige betaler hendes barfine + LongTime taksten - ca. kr. 400,-/døgn - på coconut bar ( 

 

kingkong9000 skrev, for 16 timer siden:

hvor ligger denne Coconut bar i Pattaya,

  Strandpromenaden i Pattaya fra Walking Street og nordpå) betaler du dog ingen bar-fine ;-)

Sørg dog for at hun har gode travesko/sportssko med - kan købes for ca. 200 bath på Soi Bukhao markedet. Husk evt. badedragt - men de fleste thaier bader med det meste af tøjet på, da de er enten generte - eller bange for at blive solbrændte/begge dele  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville nu nok ikke bruge billeder af templer/buddafigurer fra Pattaya, hvis folk tror jeg er i Phuket. Man risikerer jo at dem der ser billederne kan genkende templer/buddafigurer. 

Lad være med at sende er billede med det store Pattaya skilt i baggrunden.

Det er nok bedst at låne nogle billeder fra Bkk og/eller Phuket, som ikke kan søges på internettet.

Jeg har da sikkert nogle fra Bangkok hvis det er (Grand Palace mm).

Del dette indlæg


Link til indlæg
aalborg9000 skrev, den 7/5/2019 at 16:28:

hej alle.

jeg skal inden alt for længe, en tur til thailand (pattaya)

min problemstilling er nu, hvad skal jeg bruge som begrundelse for ikke at have en masse ferie billeder med hjem. familien tror jeg skal være i bangkok i nogle dage og så videre til phuket for at slappe af/snorkle/bådture osv. kan selvfølgelig sagtens tage billeder i pattaya, men det er jo ikke de flotte sandstrande eller templer som det er mest kendt for hehe.

hva har i andre gjort, hvis i tilfældigvis har stået i denne situation. 

 

Masser af "almindelige" turist muligheder for fotos i og omkring Pattaya. Der findes faktisk ganske almindelige turistattraktioner i byen. Foruden noget af det som er nævnt, så smut evt til Noong Nuch, som er en ganske fin og stor botanisk have med diverse kultur shows (tænk: Jesperhus med elefanter). Pattaya Floating Market er også fototurist venligt, det samme er Pattaya Underwater World som er et akvarie. Teddybjørne museet, Ripleys Believe it or Not er også muligheder, Sanctuary of Truth i Naklua bydelen er der også. Mini Siam en miniatureudgave af Thailand og verdenen. Pattaya Elephant Village kan også besøges for fotomuligheder.  Art in Paradise museet. Der er et tempel cirka 100 meter op ad Pattaya Tai Road fra 2nd road, men om det er åbent eller fotovenligt aner jeg ikke. 

Tag evt en pige med dig, så har du også en til tage nogle billeder af dig de steder. 

Fotomuligheder er der nok af. Bare sørg for at skilte og og andet hvor der står Pattaya og lignede ikke er med på billederne. Slevfølge kan det godt være at din Onkel Sigurd sidder med et skævt smil når han ser billederne fordi han genkender stederne fra egne besøg, men Tante Olga vil ikke ane uråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 16 timer siden:

Tag evt en pige med dig, så har du også en til tage nogle billeder af dig de steder. 

Bemærk at man mange steder som regel kan booke billetter online noget billigere end ved indgangen - men det skal gøres 4 timer/dagen før - og at billetten til din thai-veninde er billigere at købe ved indgangen, da hun får en spc. rabat som indfødt.

Visti-Vistisen skrev, for 16 timer siden:

Noong Nuch, som er en ganske fin og stor botanisk have med diverse kultur shows (tænk: Jesperhus med elefanter).

Undlad at tage turbussen rundt, da du bare bliver kørt forbi en masse alm. køer, geder og giraffer mv. før du kommer til Dinosauerparken, som sådan set ligger lige bagved, hvor bussen starter, så det er hurtigere at gå. Men absolut en flot og velholdt park, hvis man lige kan se bort fra en masse elementer, som de burde have anbragt et andet sted. Men hele stedet er ret imponerende med en kæmpe cementert P-plads, flere spisesale, indkøbscenter, massagesalon, cafeteria, budistiske pagoder i læssevis, kaktusser og kopier af engelske telefonbokse på række og geled og larmende busser + en biludstilling - og man kan få en elefantridetur i slowmotion - så der er lidt for enhver smag ;-)


De er ved at bygge nyt overfor elefanthuset - og her kan man se hvor ineffektivt de arbejder - men sådan går det jo, når arbejderne ikke tør kræve så meget i løn.

 

IMG_20190509_124856.jpg

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...