Hop til indhold
Goodbro

Pattaya - Første gang

Recommended Posts

Jeg har sat i lang tid og læst mange af jeres opslag om Pattaya. Og har fundet du af at jeg simpelthen er nødt til at booke en rejse.

Men hvor er det bedst at booke? Og er Juni en god måned at tager derned? Er priserne for piger for høje i højsæsonen?

Hvilken hotel vil i anbefale, når det er første gang jeg skal derned? Har læst at der gerne skal være guest free på hotellet.

Jeg kunne godt tænke mig at møde en dansker dernede, som har noget erfaring og kunne vise mig lidt rundt og give nogen gode fif. Jeg giver gerne en øl eller 1.

 

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Goodbro skrev, for 20 minutter siden:

Jeg har sat i lang tid og læst mange af jeres opslag om Pattaya. Og har fundet du af at jeg simpelthen er nødt til at booke en rejse.

Men hvor er det bedst at booke? Og er Juni en god måned at tager derned? Er priserne for piger for høje i højsæsonen?

Hvilken hotel vil i anbefale, når det er første gang jeg skal derned? Har læst at der gerne skal være guest free på hotellet.

Jeg kunne godt tænke mig at møde en dansker dernede, som har noget erfaring og kunne vise mig lidt rundt og give nogen gode fif. Jeg giver gerne en øl eller 1.

 

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

Hvis du tager derned mellem 25 maj og 9 juni, så kunne jeg eventuelt hjælpe dig lidt.

Så starte med selv at tjekke ud hvordan fly priserne er og hvornår du vil afsted.   Nok billigst at booke i god tid.  Har været billigere , men Norwegian er altid rimelige med priser og overskuelighed.   https://www.norwegian.com/dk/booking/fly/lavpris/?A_City=BKK&AdultCount=1&ChildCount=0&CurrencyCode=DKK&D_City=CPH&D_Day=29&D_Month=201904&D_SelectedDay=29&IncludeTransit=true&InfantCount=0&R_Day=29&R_Month=201904&R_SelectedDay=29&TripType=2&mode=ab#/?origin=CPH&destination=BKK&outbound=2019-05&inbound=2019-06&adults=1&currency=DKK

Hvis du feks tog afsted og hjem nævnte dato, så trods alt få begge ture for lidt under 3300 kr.   Og er direkte flyvninger begge veje.

 

Med hensyn til høj og lavsæson, så er det lavsæson nævnte tidspunkt.   Og derfor er pigerne lidt billigere, ligesom hoteller.   Dem er der tusindvis af så syntes det er svært at anbefale nogle specifike.  Kommer an på hvad man har af krav.   Der meget lettere at kigge på nogle hotel booking sider.    Så selv sidde og nørde med hvad du syntes der er godt og hvilket prisleje du vil give.

Her Booking com.  Men findes andre gode søgemaskiner også.   https://www.booking.com/searchresults.da.html?aid=397633&label=gog235jc-1DCAEoggI46AdIBlgDaD2IAQGYAQa4ARfIAQzYAQPoAQH4AQKIAgGoAgO4AtzIneYFwAIB&sid=662c2d836b0a131c8babdacaa09c341d&tmpl=searchresults&ac_click_type=b&ac_position=0&checkin_month=5&checkin_monthday=26&checkin_year=2019&checkout_month=5&checkout_monthday=27&checkout_year=2019&class_interval=1&dest_id=5757&dest_type=region&from_sf=1&group_adults=2&group_children=0&label_click=undef&map=1&no_rooms=1&raw_dest_type=region&room1=A%2CA&sb_price_type=total&search_selected=1&shw_aparth=1&slp_r_match=0&src_elem=sb&srpvid=28ed932c129b011f&ss=Pattaya%2C Thailand&ss_raw=pattataya&ssb=empty&suggested_term=pattaya&suggestion_clicked=1&order=review_score_and_price

Nævnte søgemaskine er sat til stjerner givet af brugere og pris.   Øverst på siden kan du selv sætte det til dine behov.   Feks sætte den til at starte med at søge efter de billigste steder og sidenhen dyrere.    Så finde finde priser på overnatning fra 50 kr pr døgn.

I venstre hjørne finde ting du gerne vil have.  Feks pool, balkon osv hvis det er krav.  Så lettere så man slipper for at kigge på en masse som ikke har de ting man har som krav.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 16 minutter siden:

Hvis du tager derned mellem 25 maj og 9 juni, så kunne jeg eventuelt hjælpe dig lidt.

Så starte med selv at tjekke ud hvordan fly priserne er og hvornår du vil afsted.   Nok billigst at booke i god tid.  Har været billigere , men Norwegian er altid rimelige med priser og overskuelighed.   https://www.norwegian.com/dk/booking/fly/lavpris/?A_City=BKK&AdultCount=1&ChildCount=0&CurrencyCode=DKK&D_City=CPH&D_Day=29&D_Month=201904&D_SelectedDay=29&IncludeTransit=true&InfantCount=0&R_Day=29&R_Month=201904&R_SelectedDay=29&TripType=2&mode=ab#/?origin=CPH&destination=BKK&outbound=2019-05&inbound=2019-06&adults=1&currency=DKK

Hvis du feks tog afsted og hjem nævnte dato, så trods alt få begge ture for lidt under 3300 kr.   Og er direkte flyvninger begge veje.

 

Med hensyn til høj og lavsæson, så er det lavsæson nævnte tidspunkt.   Og derfor er pigerne lidt billigere, ligesom hoteller.   Dem er der tusindvis af så syntes det er svært at anbefale nogle specifike.  Kommer an på hvad man har af krav.   Der meget lettere at kigge på nogle hotel booking sider.    Så selv sidde og nørde med hvad du syntes der er godt og hvilket prisleje du vil give.

Her Booking com.  Men findes andre gode søgemaskiner også.   https://www.booking.com/searchresults.da.html?aid=397633&label=gog235jc-1DCAEoggI46AdIBlgDaD2IAQGYAQa4ARfIAQzYAQPoAQH4AQKIAgGoAgO4AtzIneYFwAIB&sid=662c2d836b0a131c8babdacaa09c341d&tmpl=searchresults&ac_click_type=b&ac_position=0&checkin_month=5&checkin_monthday=26&checkin_year=2019&checkout_month=5&checkout_monthday=27&checkout_year=2019&class_interval=1&dest_id=5757&dest_type=region&from_sf=1&group_adults=2&group_children=0&label_click=undef&map=1&no_rooms=1&raw_dest_type=region&room1=A%2CA&sb_price_type=total&search_selected=1&shw_aparth=1&slp_r_match=0&src_elem=sb&srpvid=28ed932c129b011f&ss=Pattaya%2C Thailand&ss_raw=pattataya&ssb=empty&suggested_term=pattaya&suggestion_clicked=1&order=review_score_and_price

Nævnte søgemaskine er sat til stjerner givet af brugere og pris.   Øverst på siden kan du selv sætte det til dine behov.   Feks sætte den til at starte med at søge efter de billigste steder og sidenhen dyrere.    Så finde finde priser på overnatning fra 50 kr pr døgn.

I venstre hjørne finde ting du gerne vil have.  Feks pool, balkon osv hvis det er krav.  Så lettere så man slipper for at kigge på en masse som ikke har de ting man har som krav.

 

 

Kunne være hyggeligt at møde dig dernede. Så vil da prøve at planlægge omkring den tid.

Hvordan ved man om det er et guest free hotel? Så man kan tage en tøs med op på værelset? Det står ikke rigtig nogen steder, af hvad jeg kan se.

Jeg er også i tvivl om hvor mange penge jeg kommer til at bruge dernede? Nogen siger 5000 kr. I lommepenge og andre siger meget mere. Hvor mange penge bruger du om dagen, hvis du skal have det sjovt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Goodbro skrev, for 33 minutter siden:

Kunne være hyggeligt at møde dig dernede. Så vil da prøve at planlægge omkring den tid.

Hvordan ved man om det er et guest free hotel? Så man kan tage en tøs med op på værelset? Det står ikke rigtig nogen steder, af hvad jeg kan se.

Jeg er også i tvivl om hvor mange penge jeg kommer til at bruge dernede? Nogen siger 5000 kr. I lommepenge og andre siger meget mere. Hvor mange penge bruger du om dagen, hvis du skal have det sjovt?

Tror du skal være meget uheldig med at finde et der ikke er guest free hotel.     Der er ikke forskel i pris om du booker for 1 eller 2 personer, så booker du for to så næsten garanteret.  Medmindre du planlægger at få flere derop på dit værelse.    

Men godt råd, specielt nu det er lavsæson, så book ikke mere end max et par dage.   Så har du et sted du kan komme til når du kommer derned.  Lever det op til dine forventninger så book flere dage.  Ellers massevis af andre hoteller du kan vælge.    

Tror ikke det er klogt at binde sig til et hotel generelt.  Medmindre man har været der før personligt og syntes det var fantastisk.

 

Vedrørende lommepenge så vidt begreb.   For det første er det inclusiv piger og mad ?

Og igen så er vi så forskellige.    Giver man den gas på gogobarer og vil have Longtime med de piger hver aften, ja så kan det blive meget.  Så let bruge 2000 kr hver døgn.  Men tror de fleste hurtigt bliver træt af lige de barer.

Syntes generelt det er svært at sige noget konkret om hvad det koster på sådan en tur.   For er det med 3 piger hver døgn, eller modsat bare en pige i ny og næ.   Gogobarerne der er det dyrest , mens ølbarer meget billigere.  

Regn sådan ca med at alt er ca 5 gange så billigt som i Danmark.   Den tommelfingerregel passer meget fint.   Dvs normalprisen på ST er 1000 bath (ca 200 kr) og rimeligt fast i ølbarerne.    Og du ville måske hævde du kunne få det billigere i Danmark end 5 x 200 kr som jeg angav.   Det er korrekt.  Men hvis man ser på den service og den tid en pige typisk bruger på dig der (minimum 1 time) så passer min tommelfingerregel med alt er ca 5 gange så billigt i Pattays i lavsæsonen i forhold til Danmark, meget godt.   Du vil næppe kunne finde en GP i Danmark der kostede 1000 kr hvor den her nævnte service og tid var includeret.

Så man kunne godt sige at de her 5000 danske kroner du tager med derned, svarer til hvad du kunne få for 25.000 kr i Danmark.   Styrer du udenom gogobarerne så da hygge dig en del for dem ;-)   Læs levede du sparsommeligt og spiste som thaierne så da let få 1 pige hver dag på din 14 dages ferie.   Men man tager som regel ikke derned for at spare.   Man skal have råderum så man også kan give den gas.  Ihvertfald nogle af dagene.

Så hvis du vil have en pris, så angiv som minimum hvad du tror dit behov for piger er :)   Altså med hensyn til antal og om du mest er til shorttime eller hvor de overnatter hos dig.

 

Får dog ikke svaret mere i aften, da skal i seng , da op tidligt imorgen.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Goodbro skrev, for 11 timer siden:

Men hvor er det bedst at booke? Og er Juni en god måned at tager derned? Er priserne for piger for høje i højsæsonen?

Hvilken hotel vil i anbefale, når det er første gang jeg skal derned? Har læst at der gerne skal være guest free på hotellet.

Hvis du booker en hel måned (over 30 dage skal du dog søge om visum hjemmefra eller bruge tid og 1900 bath hernede på at få forlængelse) - eller min. 28 dage gennen Airbnb - så får du flere steder 25 - 50% rabat (book evt. et par dage ekstra, selvom du kun skal være her i 26 dage for at få rabatten) Vær dog opmærksom på at ved langtidsbooking skal du evt. betale ekstra for el og vand og at afbestilling kan være noget besværlig/umulig. Book gerne et sted med køkken - eller i det mindste en kogekande, så du selv (eller din lady) kan lave morgenkaffe, da du så er fri for at bevæge dig ud i byen tidligt om morgenen, hvor der nærmest sker nada. - og så vær opmærksom på at du ikke booker et sted, der ligger for langt fra div. bath-taxi-ruter, da transporten, så ellers kan blive noget dyr/besværlig - men lejer du en motobike (husk int. kørekort hos kommunen), er det normalt ikke det store problem - udover man lige skal vænne sig de lidt specielle/manglende færdselsregler - men regler er der - og de gælder især for faranger - og det har jeg måttet bøde for et par gange ;-)

Norweigian kører af og til nogle tilbud, hvis du tilmelder dig deres nyhedsmail - og jeg har f.eks. således netop booket min næste tur til under kr. 2500,- tur/retur.

Priserne på pigerne er vist rimelig faste - men i højsæsonen er der nok også flere at vælge imellem - men pt. er det absolut købers marked, da der er langt mellem kunderne - men regn med et forbrug på min. ca. kr. 1000,-/dag alt incl. (hotel, fly, piger, barfine, tøjvask, souvenirs, mad, øl, kaffe, taxi, motobike, mm.) - hvis du er her en måneds tid og undgår gogo-barerne og satser på longtime eller en fast pige, fremfor konstant at betale barfine.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 2 timer siden:

Hvis du booker en hel måned (over 30 dage skal du dog søge om visum hjemmefra eller bruge tid og 1900 bath hernede på at få forlængelse) - eller min. 28 dage gennen Airbnb - så får du flere steder 25 - 50% rabat (book evt. et par dage ekstra, selvom du kun skal være her i 26 dage for at få rabatten) Vær dog opmærksom på at ved langtidsbooking skal du evt. betale ekstra for el og vand og at afbestilling kan være noget besværlig/umulig. Book gerne et sted med køkken - eller i det mindste en kogekande, så du selv (eller din lady) kan lave morgenkaffe, da du så er fri for at bevæge dig ud i byen tidligt om morgenen, hvor der nærmest sker nada. - og så vær opmærksom på at du ikke booker et sted, der ligger for langt fra div. bath-taxi-ruter, da transporten, så ellers kan blive noget dyr/besværlig - men lejer du en motobike (husk int. kørekort hos kommunen), er det normalt ikke det store problem - udover man lige skal vænne sig de lidt specielle/manglende færdselsregler - men regler er der - og de gælder især for faranger - og det har jeg måttet bøde for et par gange ;-)

Norweigian kører af og til nogle tilbud, hvis du tilmelder dig deres nyhedsmail - og jeg har f.eks. således netop booket min næste tur til under kr. 2500,- tur/retur.

Priserne på pigerne er vist rimelig faste - men i højsæsonen er der nok også flere at vælge imellem - men pt. er det absolut købers marked, da der er langt mellem kunderne - men regn med et forbrug på min. ca. kr. 1000,-/dag alt incl. (hotel, fly, piger, barfine, tøjvask, souvenirs, mad, øl, kaffe, taxi, motobike, mm.) - hvis du er her en måneds tid og undgår gogo-barerne og satser på longtime eller en nfast pige, fremfor konstant at betale barfine.

Okay hvad er det for noget tilbud Nordwegian har ?

Jeg får tit email fra dem, så går udfra jeg også er tilmeldt.    Men endnu ikke set noget tilbud specifikt til Bangkok desværre.

Men booker man i god tid, så ihvertfald i lavsæson få pris omkring 3000 kr.  som da er billigt.    Men 2500 er seriøst billigt :)  Ingen andre selskaber der bare kan komme i nærheden af Norwegians priser.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 21 minutter siden:

Okay hvad er det for noget tilbud Nordwegian har ?

Jeg får tit email fra dem, så går udfra jeg også er tilmeldt.    Men endnu ikke set noget tilbud specifikt til Bangkok desværre.

Men booker man i god tid, så ihvertfald i lavsæson få pris omkring 3000 kr.  som da er billigt.    Men 2500 er seriøst billigt :)  Ingen andre selskaber der bare kan komme i nærheden af Norwegians priser.   

Forleden havde de 15 % - på alle rejser fra CPH

https://www.norwegian.com/dk/flytilbud-fra-kobenhavn/?utm_source=NL_Oracle_Responsys_DK&utm_medium=email&utm_content=ORG&utm_campaign=2019_W17_NORDICS_BIG-SALE_2_LAST_CHANCE_DK&mi_u=11952781342

- og så var det bare at gå ind på Bangkok og søge i priskalenderen - sætte 2 billige datoer sammen og jeg landede under kr. 2500,-.

PT. kommer du på knap 2900,-, men Air China har vel stadig tilbud på godt 2500,- - men så har du noget længere sammenlagt flyvetid, skal mellemlande og vente et stykke tid i Beijing, hvor du så måske bliver nødt til at bruge nogle penge på dyr lufthavnsmad, hvis du ikke gør det i flyveren - og så er du hurtigt på samme - eller højere prisniveau. Ellers vent til Norweigian igen har tilbud ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Thai Fans,

Er der nogen af jer som har laest nogle af de boeger som foregaar i Thailand? Kan godt anbefale Guy Lilburne (https://www.amazon.co.uk/Guy-Lilburne/e/B004JZRNS4/ref=dp_byline_cont_ebooks_1 ), feks. "My Thai Story I & II", men der findes adskillige andre forfattere, nogle gode og nogle mindre gode.

Mvh

G

 

 

Redigeret af gregsom

Del dette indlæg


Link til indlæg

Svaret afhænger af hvordan din økonomi er pt?

Har du råd, rejs Business Class. Norwegian har dårlig rygte for både afgangstider og regularitet. Thai flyver også direkte fra København og har en strålende service ombord, selv på Economy. Vurder eventuelt Singapore Airlines via Singapore. Også strålende i Economy, med alt inkluderet. Betaler du 3000 kr med Norwegian er det uden bagage, sædereservation og mad ombord. Thai og Singapore har dette inkluderet.

De dyrere hoteller er normalt ikke guest friendly. F.eks. Hilton. Nogle af de andre 5 stjerners hoteller kan nok finde på at tage mindst 1000 bath om du kommer med en overnatningsgæst. Så er der dog spørgsmålet om hvad for nogle krav du har til komfort. Skal der være swimmingpool? Restaurant? Nærme stranden?

Det er hurtigt at bruge mange penge. Skal du bolle 4 gange om dagen løber det op. Regn med mindst 500 kr gangen. Henter du piger fra go gos i walking street gerne det dobbelte.

 

Så der er mange muligheder, men du får nok bedre råd om du er lit mer spesifik over dine ønsker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mine anbefalinger er:

Norwegian hvis du ikke vil have mad og kun håndbagage. 

Ellers thai direkte flyvning.

Hvis du har behov for mellem landing så er det Qatar og Emirates.

Fra Swampy til Pattaya:

Taxa fram Nams taxa service Pattaya 

Eller Bell bus men anbefaler ikke bus til newbees.

Hotel:

Areca Lodge for lokation

Ellers er 24/7 Boutique eller D-Hotel gode valg.

Bay Breeze er ok også.

Lejligheder så vil jeg sige View Tally 6 at central festival

Husk dit sim card i lufthavnen når du er newbee

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDaddiz skrev, for 8 timer siden:

Svaret afhænger af hvordan din økonomi er pt?

Har du råd, rejs Business Class. Norwegian har dårlig rygte for både afgangstider og regularitet. Thai flyver også direkte fra København og har en strålende service ombord, selv på Economy. Vurder eventuelt Singapore Airlines via Singapore. Også strålende i Economy, med alt inkluderet. Betaler du 3000 kr med Norwegian er det uden bagage, sædereservation og mad ombord. Thai og Singapore har dette inkluderet.

 

Har du nogen dokumentation eller data på de skulle være dårligere med afgangstider og regularitet ? :)   Skal siges jeg ingen erfaring har med andre selskaber som sådan, hvor jeg kunne sammenligne.   Men bare læst fra dem der vitterligt har prøvet de forskellige selskaber, også Norwegian, og ikke kun har myter om dem, siger enslydende at der ikke er meget forskel på service eller sædeplads mv.

Hvad tid flyver Thai eller andre hvis du mener Norwegians flyvetider med afgang kl 15 og ti timer senere med direkte flyvning ankomst kl 7 morgen i Bangkok ?   Flyver andre om aftenen ?  Havde faktisk gerne villet have sådan en sen afgang, men sidst jeg skulle finde billetter så ikke finde nogle selskaber, medmindre jeg ville gå på kompromi med mellenlandinger og dyrere pris, hvilket jeg forståeligt ikke ville.

Ja prisen er 3000 hos Norwegian , og uden sædevalg, mad  og ekstra kuffert.    Men prisen er kun 500 kr ekstra for at få de her 3 ting.   Jeg syntes faktisk det er godt at man kan fravælge det, da jeg heller vil have min egen mad med, og en kabinekuffert er stor nok for mig.  Plus jeg slipper for det bøvl med at tjekke og afhente ekstra kuffert.

Syntes seriøst ikke at de priser feks Thai tilbyder retfærdigører at de skal have minimum 5000 kr bare for man kan have ekstra kuffert , sædevalg (det bliver jo kun de første der får gavn af det der :-) og mad om bord.

Men skal som sagt siges jeg aldrig har fløjet med dem.     Så har ikke erfaring.   Har du nogensinde fløjet med Norwegian ?

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 3 timer siden:

Husk dit sim card i lufthavnen når du er newbee

Hvis man kun er her i kort tid, kan man nu godt klare sig uden sim-card - man bare går ind på den nærmeste bar og beder om deres wifi-code - de fleste hoteller, mm. har også gratis wifi - og så snart man er på nettet, kan man google, hvor man er henne og finde andre oplysninger - ellers så man man kombinere det med at klare sig med den mindste og billigste sim-card, der kan fås - og jeg bruger endda mit, som hot-spot til min computer, da jeg ikke kan bruge 5G netværket her på hotellet - eller jeg har ikke gidet finde ud af det, da sim-kortet, sådan set fungerer til mit behov - det er mere min gamle computer, der er for langsom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDaddiz skrev, for 9 timer siden:

Norwegian har dårlig rygte for både afgangstider og regularitet

Jeg har været ud for at vi måttet vente lidt i CPH, fordi de havde haft et uheld ombord (en passager var vist blevet dårlig) og derfor skulle bruge ekstra tid på rengøring - men det hentede de i den anden ende ved at sætte farten lidt op. Men det er nok et rygte andre selskaber har haft held af at sprede for at nedgøre selskabet. Nogle nedgør jo også Ryanair, selvom det er verdens sikreste flyselskab/fløjede antal km.

Mht. at flyve på 1. klasse, så bemærkede jeg sidst, at nogle af dem, som havde fløjet på 1. klasse, ikke havde opført sig som 1. klasses passagerer - de havde nemlig bare smidt al deres affald fra den serverede mad mm. ned på gulvet, så det lignede en værre svinesti - så jeg var glad for ikke at have fløjet på 1. klasse og have måttet siddet i nærheden af dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 40 minutter siden:

ankomst kl 7 morgen i Bangkok ? 

Det er en fin tid at ankomme på, da man så har god til til at finde rundt i lufthavnen, evt. få vekslet, købt sim-card og komme  videre med bussen til Pattaya - det er faktisk ret nemt og bussen har 4 stoppesteder i Pattaya, så det er bare at orientere sig om (spørg evt. en mere erfaren rejsende), hvor det er bedst at stå af i forhold til dit hotel - og så kan man enten gå eller spendere fra 10 - et par hundrede bath på en taxi.

Sidst var jeg fremme på hotellet allerede ved middagstid og måtte hjælpe værtinden med at redde sengen, fik tid til at få mig indrettet, hvilet ud og allerede samme aften var der gang i lagnerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 13 timer siden:

Det er en fin tid at ankomme på, da man så har god til til at finde rundt i lufthavnen, evt. få vekslet, købt sim-card og komme  videre med bussen til Pattaya - det er faktisk ret nemt og bussen har 4 stoppesteder i Pattaya, så det er bare at orientere sig om (spørg evt. en mere erfaren rejsende), hvor det er bedst at stå af i forhold til dit hotel - og så kan man enten gå eller spendere fra 10 - et par hundrede bath på en taxi.

Sidst var jeg fremme på hotellet allerede ved middagstid og måtte hjælpe værtinden med at redde sengen, fik tid til at få mig indrettet, hvilet ud og allerede samme aften var der gang i lagnerne.

Ja tror det er den mest attraktive tid faktisk for de fleste.   Personligt ville jeg dog heller tage afsted om aftenen og ankomme senere på dagen.    Så lettere ved at sove på turen. Plus ulempen med at ankomme så tidligt er at man ofte ikke kan tjekke ind på hotellet så tidligt.   Skal man til Pattaya så går der selvfølgelig noget tid der, men sidst hvor jeg tog til Bangkok først, så var problemet netop at man skal gå flere timer før man kan tjekke ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 13 timer siden:

Jeg har været ud for at vi måttet vente lidt i CPH, fordi de havde haft et uheld ombord (en passager var vist blevet dårlig) og derfor skulle bruge ekstra tid på rengøring - men det hentede de i den anden ende ved at sætte farten lidt op. Men det er nok et rygte andre selskaber har haft held af at sprede for at nedgøre selskabet. Nogle nedgør jo også Ryanair, selvom det er verdens sikreste flyselskab/fløjede antal km.

Mht. at flyve på 1. klasse, så bemærkede jeg sidst, at nogle af dem, som havde fløjet på 1. klasse, ikke havde opført sig som 1. klasses passagerer - de havde nemlig bare smidt al deres affald fra den serverede mad mm. ned på gulvet, så det lignede en værre svinesti - så jeg var glad for ikke at have fløjet på 1. klasse og have måttet siddet i nærheden af dem.

Ja de her ting noget der sker for alle.  Og har også den holdning at jeg ti gange heller vil have nogle kaptajner der sætter sikkerheden aller højset.  Også hvis det skulle betyde at en måske meget lille fejl der med 99,9999999 procent sikkerhed ikke havde noget med sikkerheden at gøre, men medførte de ville nødlande, bare for en sikkerhedsskyld. Sådan noget har jeg mere respekt for her.

Men tekniske problemer tror jeg dog også de ligger meget lavt med.  De har ihvertfald en meget moderne flåde.   Det kan man ikke just sige SAS har :) 

Vedrørende Thai så ikke så længe siden at passagerne måtte vente flere dage før de kunne få en ny rute udenom Indien efter den konflikt der var med Pakistand.  Andre selskaber inclusiv Norwegian ordnede det lyn hurtigt.   Fik nye ruter.   Thai skulle bruge flere dage om det, og vidner i mine øjne om langsommeligt burukrati :) 

Det skal dog siges er man endelig uheldig hos Norwegian så kan man forvente elendig service iforhold til feks SAS og Thai.   Dels som en anden forklarede herinde for ikke så længe side, at Norwegian ikke har de ekstra fly at trække på,og først skal booke nogle nye.  Og dels fordi service i sådanne tilfælde er noget der er sparet væk.   

Men jeg vil altså ikke betale næsten det dobbelte af pris for flybilleterne  for sådanne tænkte hændelser.   For de er trods alt uhyre sjældne.     

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 13 timer siden:

Hvis man kun er her i kort tid, kan man nu godt klare sig uden sim-card - man bare går ind på den nærmeste bar og beder om deres wifi-code - de fleste hoteller, mm. har også gratis wifi - og så snart man er på nettet, kan man google, hvor man er henne og finde andre oplysninger - ellers så man man kombinere det med at klare sig med den mindste og billigste sim-card, der kan fås - og jeg bruger endda mit, som hot-spot til min computer, da jeg ikke kan bruge 5G netværket her på hotellet - eller jeg har ikke gidet finde ud af det, da sim-kortet, sådan set fungerer til mit behov - det er mere min gamle computer, der er for langsom.

Eller endnu bedre få et 3 abonnement :)    Selv hvis man som jeg ikke overfører mit eksistererende nr og skal have ny oprettelse (100 kr)  så kan de taletidskort man kan købe dernede ikke konkurrere.   Har valgt et med 20 gb data (kunne få et billigere) og fri tale, SMS og MMS.   Og koster altså ikke mere end 150 kr pr måned.   Tænkt at opsige det når jeg kommer hjem.  Og trods oprettelse og 2 måneders abonnement så sikker på det bliver billigere end hvad jeg kunne købe af taletidskort dernede.   

Nu kan jeg i fred og ro snakke ligeså meget med dem der er hjemme, uden at tænke på det hele tiden løber tom, og jeg skal ud og tanke op.  Hvor man iøvrigt ikke bare kan købe kun taletid, men skal tanke data og betale for den, trods det hidtige ikke var opbrugt.

Og skal understreges at jeg bestemt ikke bare vil gøre reklame for 3 Mobil.     Haft skod oplevelser med dem for mange år siden, så ellers svoret jeg aldrig ville have noget med dem at gøre mere :) 

Men til sådan en tur er deres abonnement for fristende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg plejer at rejse med thaiair rimelige priser, god service. to måltider om bord. 30 kg baggage. frit sæde valg.vin øl cognac til maden. gratis kaffe softdrinks hele turen 

En anden god og meget praktisk ting er hjemturen thaiair flyver kl ca 00.50 om natten så man lander i cph ca kl 06.00. Så kan man sove det meste af vejen hjem og være frisk når man lander i cph, man slipper også med en masse bøvl med jetlag.

Jeg har dog besluttet at den næste tur i november bliver med norwegian premium air ca 4500 envejs og så med thaiair hjem.

Når jeg kommer til bkk går jeg ned til ground floor  udgang nr 8 der er en bod hvor man kan købe billetter til Pattaya med den offentlig bus den kører hver halve time og koster 125 bath.

Det tager ca 2 timer, så hvis du bruger lidt tid i lufthavnen  kan du være i Pattaya kl 10.Stort set alle hoteller kan du først check in kl 14 00, så du har en del ventetid som regel er der bagage Opbevaring så kan du bruge tiden til indkøb massage eller en tår øl.

Jeg plejer at bo på wiew talay som ligger på 2 road det er lejligheder. der er udgang både på 2 road og beachroad der er havudsigt et fint køkken og det koster ca 400 kr pr dag.

Det er ikke det billigest i Pattaya men det er super lækkert og så ligger det lige i smørhuller hvor det er rigtigt sjovt.

Jeg tager gerne en omgang massage +blow om formiddagen og så går jeg som regel på beerbar om aften, en bar pige koster ca 1000 bath +barfine 300.

Pigerne er både unge og ældre, jeg foretrækkeren god milf frem for en helt ung. Jeg synes også det er vigtigt af de kan tale lidt engelsk da det gør alting  meget nemmere.

Maden er meget billig hvis du holder dig til den herlige thaifood. 

Mit buget er ca 1300kr om dagen. Hotel massage mad drikke seværdigheder beerbar piger gaver motorbike. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
omega88 skrev, den 4.5.2019 at 23:17:

 

En anden god og meget praktisk ting er hjemturen thaiair flyver kl ca 00.50 om natten så man lander i cph ca kl 06.00. Så kan man sove det meste af vejen hjem og være frisk når man lander i cph, man slipper også med en masse bøvl med jetlag.

 

Ja den virker attraktiv.   Det vil jeg gøre næste gang.   Se om jeg kan få en rimelig pris på hjemturen med Thai.    For rejsetidspunktet er super.    

Norwegian har afrejse der omkring kl 9 om formiddagen og så i KBH ca kl 16 mener jeg.     Det er et skodtidspunkt da man jo må booke en ekstra hotelnat, trods man tager afsted der tidlig morgen/midt om natten for at kunne nå til Bangkok.     Eneste fordel kan være hvis man lader være med at gå i seng natten op til afrejse, så er man naturlig træt på hjemturen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 3 timer siden:

Ja den virker attraktiv.   Det vil jeg gøre næste gang.   Se om jeg kan få en rimelig pris på hjemturen med Thai.    For rejsetidspunktet er super.    

Norwegian har afrejse der omkring kl 9 om formiddagen og så i KBH ca kl 16 mener jeg.     Det er et skodtidspunkt da man jo må booke en ekstra hotelnat, trods man tager afsted der tidlig morgen/midt om natten for at kunne nå til Bangkok.     Eneste fordel kan være hvis man lader være med at gå i seng natten op til afrejse, så er man naturlig træt på hjemturen. 

Nå, det er nu fint nok: transit med afhentning  med Bell Travelagency på condo/hotel i Pattaya kl. 500, afg. Pattaya Busstation 600, ank. i BKK/Suvarnabuhmi kl. 800 - og der er godt en time til flyveren afgår 910 - måske lidt sharpt, men man kan checke ind online - eller vælge at tage de sidste par nætter i Bangkok og være i lufthavnen lidt tidligere.

I CPH ankommer man så ud på eftermiddagen og kan fint nå til Jylland med en orange togbillet ud på aftenen.

Mht. at sove - ja, så må man bare sørge for at arrangere sig med en lille veninde - så bliver der måske ikke engang tid til at sove, før man sidder i flyveren - men jeg kan nu godt lide at nyde udsigten til Himalaya, hvis det er skyfrit og man kan få blændet op for de mørklagte ruder  ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men havde ikke turdet have en så skrap tidsplan :)    specielt ikke når man ikke er vant til de ting. Der hurtigt glippe noget og havde været surt at komme for sent :D

Vælger en taxi til hjemturen.   Og vil heller være der 3 timer før end 1.  Bare for en sikkerhedsskyld :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 20 timer siden:

Men havde ikke turdet have en så skrap tidsplan :) 

 

Jernsvinet skrev, den 11.5.2019 at 21:58:

ank. i BKK/Suvarnabuhmi kl. 800

Vi ankom faktisk allerede ca. 7.30 og jeg havde god tid til at genere dem lidt i sikkerhedskontrollen med at forsøge at få en 0.2 liters drikkekarton igennem - men den søde lille kontrollør sagde nej: "Not Allowed - Not Allowed" ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vedrørende mobil i Thailand.

Så lige fundet ud af mit selskab faktisk også tilbyder det.   Jeg har Yousee og vil ikke flytte mit nummer til feks 3 mobil.  

3 mobil tilbyder ellers feks 20 GB og fri tale til og fra DK til 150 kr. pr måned.      Men koster så 100 kr mere hvis man ikke vil overføre sit nuværende nummer, men skal oprette et nyt.   

 

Opdagede så her igår, at Yousee faktisk også har den mulighed.  Nu fået mit abonnement ændret så jeg godt nok betaler 299 den her måned, men kan så ringe ligeså meget jeg vil når jeg er dernede og har 20 GB mens jeg er i Thailand.  50 GB når jeg er hjemme i DK.

Nemt og billigt for jer der i forvejen er kunder hos Yousee.   Så bare ændre ens abonnement til et større mens man er på ferie og vil så typisk kun koste 150 kr mere end normalt.    

For 150 kr kan man altså ikke købe meget taletidskort dernede i thailand.    Ringer man hjem så er de ædt i løbet af ingen tid.     Nu derimod ved at bare at opgradere ens abonnement hos Yousee vil man stadig kunne holde kontakt med det derhjemme.  Dvs man mister måske ikke vigtige opkald, fordi man har fjernet sit kort de uger man er på ferie.  Og være ubekymret med brug af data og taletid og ringe hjem ligeså meget man lyster.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...