Hop til indhold
Gløden

Køb/Salg af Bitcoins

Recommended Posts

Hej alle og god påske

hvormange af jer har "leget" eller leger, med Bitcoins?

som jeg har forstået starter man med en investering på omkring 2000,- +/-, og så er det ellers bare med at holde øje med udviklingen, som jeg forstår det.

men jer der har prøvet det, har i fået et fornuftigt afkast?

Nogle mener jo at det er fup og fidus, mens andre hævder de har fået noget ud af deres investering. 

Kan man "bare trække rigtige penge" ud, og over på sin normale bankkonto??

Der skal vel også betales SKAT af gevinsten?

jeg kunne godt lade mig friste, 2000,- er trods alt et "beskedent tab", et tab jeg er villig til at accepterer. 

Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre om jeres erfaringer:razz:

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg har ingen erfaring med selv at investere/spille med Bitcoins

jeg vil dog tillade mig at komme med et synspunkt.

Hvor aktieinvestering handler om man tror på at en given virksomhed er i en stærk position i et stærkt marked og derfor kan generere en øget værdi i forhold til dens nuværende værdisætning...

og for valutainvestering, om et land står i en situation hvor det er i stand til at give en øget produktivitet, øget BNP osv.

så er der for bitcoin ikke de samme åbne faktorer som giver udslag i afkast eller ej - måske lige med undtagelse af aktiviteten på cyperkriminalitet, som vist har haft væsentlig indflydelse på udviklingen for Bitcoin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er bestemt muligt at lave et afkast på Bitcoins og anden kryptovaluta, men det kræver en vis kendskab til tingene og er ikke noget man bare lige gør. Kryptovaluta-markedet er i store træk meget usikkert, og jeg vil bestemt ikke anbefale det for ret mange mennesker. 

Jeg har selv lidt kryptovaluta - Bitcoins, Ethereum, Litecoins, Ripple - de er tænkt som en investering, der skal sælges, hvis Bitcoin (og dermed de andre) kommer op igen. Jeg har dog ingen forventning om at få noget som helst ud af de penge.

På nuværende tidspunkt har jeg cirka fordoblet min investering, men jeg kom først med efter den store tur op og ned. Det svinger dog dagligt, og ja der skal i øvrigt betales skat af pengene.

I forhold til bare at "trække rigtige penge ud", så fungerer det jo ligesom med aktier og alt andet af værdi. Der skal være en køber, men i store træk så kan du forholdsvist hurtigt sælge din kryptovaluta og derefter overføre penge til din bankkonto. Det afhænger dog lidt af, om du har din kryptovaluta liggende på din computer eller ved en online krypto-børs.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil vurdere, at du er for sent til festen hvad angår Bitcoins. Folk der købte for 2-3 år siden og solgte på det rigtige tidpunkt har haft mulighed for at forrente deres penge med 5000% eller mere, men sådan ser det ikke længere ud. Og vær obs på at alle de annoncer man støder på omkring mærkelige Bitcoin-schemes er scams.

Den eneste måde, du i dag kan tjene penge på bitcoins er ved at købe .. og håbe at kursens stiger, så du kan sælge dem dyrere. Hold dig væk fra Bitcoin-mining.

Du kan se kursudviklingen for bitcoins her: https://www.euroinvestor.dk/boerser/kryptovaluta/bitcoin/34573979

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gløden skrev, for 4 timer siden:

som jeg har forstået starter man med en investering på omkring 2000,- +/-,

Du kan da starte med det beløb du vil, men det er højrisiko investing, der er flere platforme du kan købe/sælge Bitcoin, men vær opmærksom på, at spreaded mellem købs & salgs kurs er stort, du kan selvfølgelig også sætte en købsordre op selv, så bestemmer du selv hvor tæt du vil byde i forhold til dagskursen, men om der kommer nogen og vil sælge, thjaa måske

men der er f.eks denne side hvor du kan studere priserne https://localbitcoins.com/ og handle hvis du vil.

Men priserne kan ligeså godt gå ned som op, det er nærmest en gambling, bitcoin skal mere bruges til at betale med online, end som egenlig investering, men kursen har jo engang været næsten 4 gange så høj som nu, så med en investering på 2000kr, vil det blive til ca 8000kr. hvis du engang ude i fremtiden skulle være så heldig at kursen kommer derop igen.

Den aktuelle kurs kan du se her https://www.coindesk.com/price/bitcoin, men du kan ikke handle på den side, det er bare en kursliste og andre informationer om crypto-valuta

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg købte Bitcoins for en lille håndfuld år siden (til en ganske god pris), og solgte da de næsten var på toppen. Det var en rigtig god forretning. Nu har jeg investeret lidt i andre mønter, men hovedparten af pengene bliver brugt til at opbygge min virksomhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bitcoins er ikke en investering, men spekulation. Det er reelt ingen værdi bag valutaen. Mange banker har allerede forbudt handel med Bitcoins og overførsler til selskaber der handler med bitcoins. Og ender handlen med at blive endnu større, så tror jeg at den lukkes helt ned. Risikoen for finansiering af terror og anden kriminalitet med Bitcoins vil USA og EU ikke sidde overhørig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slash skrev, for 17 timer siden:

Risikoen for finansiering af terror og anden kriminalitet med Bitcoins vil USA og EU ikke sidde overhørig.

Det er et argument, der har været i brug så længe kryptovaluta, har eksisteret, og jeg forstår det fint, og kan følge tanken bag, men kan terrorister ikke benytte sig af Bitcoins, vil de blot benytte sig af Litecoins, og kan de ikke benytte sig af Litecoins, bliver det en tredje "møntenhed", og skulle de endelig kunne lukke dem alle ned, så er cash også ganske herlige at have med at gøre. Det kræver blot lidt mere at flytte på tværs af landegrænser. Hertil kommer alle de løsninger, der findes for at flytte kr/euro/dollars digitalt på tværs af vores grænser.

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Det er et argument, der har været i brug så længe kryptovaluta, har eksisteret, og jeg forstår det fint, og kan følge tanken bag, men kan terrorister ikke benytte sig af Bitcoins, vil de blot benytte sig af Litecoins, og kan de ikke benytte sig af Litecoins, bliver det en tredje "møntenhed", og skulle de endelig kunne lukke dem alle ned, så er cash også ganske herlige at have med at gøre. Det kræver blot lidt mere at flytte på tværs af landegrænser. Hertil kommer alle de løsninger, der findes for at flytte kr/euro/dollars digitalt på tværs af vores grænser.

Men tro mig - der er vild fokus på alle de områder du nævner. Det er af samme grund at de store sedler er ved at blive afskaffet, og at alle transaktioner på vores konti overvåges og giver en indberetning til SØIK, hvis der er mistanke om noget kriminelt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slash skrev, for 10 minutter siden:

Men tro mig - der er vild fokus på alle de områder du nævner. Det er af samme grund at de store sedler er ved at blive afskaffet, og at alle transaktioner på vores konti overvåges og giver en indberetning til SØIK, hvis der er mistanke om noget kriminelt. 

Jeg er helt enig. De digitale måder jeg taler om, er dog ikke helt lovlige (og derfor uddyber jeg dem heller ikke), men er man terrorist og dermed kold i måsen over sådan noget, så er man nok ligeglad med at overholde reglerne omkring den slags, men du har ret, sikkerheden er blevet skærpet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for alle jeres bidrag, jeg tror jeg bruger pengene på at forsøde tilværelsen for hende den søde jeg ser i øjeblikket.

Det er sgu lidt for langhåret til mig, det skal være lidt mere "jordnært", og så skal man vist være lidt mere velbevandret i lige netop den verden, end jeg er:)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...