Hop til indhold
Hunting for beaver

i østen stiger solen op,,,,,

Recommended Posts

Borende X skrev, for 12 timer siden:

Det er desværre ikke kun et jysk fænomen. Det træffer du overalt i landet. Det er nok snarere et generationsspørgsmål, eftersom det fortrinsvis træffes hos de yngre generationer, der oftere har svært ved korrekt dansk end de ældre.

Tænker måske, du lige skulle feje foran din egen grammatiske dør :biggrin: Sidste del af sætningen er noget vrøvl. “Har sværere ved korrekt dansk” burde du have skrevet.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benjamin skrev, for 12 timer siden:

Du har da nok ret mht. de yngre generationer, at det kniber med korrekt dansk. Det ses bl.a. på tekst-tv.

Men det friholder ikke de "ældre" jyder, hvor ligge og lægge er et problem, på samme måde som en og et. Jeg er kommet meget i Jylland, idet jeg har været gift med en jyde.

Med venlig hilsen

:shock:

Jydernes “problem” er først og fremmest, at de ikke skelner mellem hans/hendes og sin. “Han tog sin hat og gik sin vej” overfor “han tog hans hat og gik hans vej”, hvilket betyder, at han tog en andens hat og gik en andens vej (hvordan det så end lader sig gøre).

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg

Link til indlæg
ommeren skrev, 1 time siden:

Tænker måske, du lige skulle feje foran din egen grammatiske dør :biggrin: Sidste del af sætningen er noget vrøvl. “Har sværere ved korrekt dansk” burde du have skrevet.....

Nej det er korrekt skrevet - forudsat at BX mener det sådan...

Del dette indlæg

Link til indlæg
ommeren skrev, for 1 time siden:

Min sætning fejler skam ikke noget. Det må være den lille drilske komparativ "oftere", der forvirrer dig her. Så hus forbi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 20 timer siden:

Min sætning fejler skam ikke noget. Det må være den lille drilske komparativ "oftere", der forvirrer dig her. Så hus forbi.

Hmmm, jeg er sgu nok nødt til at lægge mig fladt i støvet og give dig ret. Jeg håber min psykolog kan få mig rettet op i løbet af 4-5 sessioner...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Milf GFE

lad os lige få denne tråd tilbage på sporet. Solskin, de herrer. 

Da jeg vågnede og åbnede mit køkkenvindue, stod solen så smukt i øst. Sendte sine stråler direkte ind ad vinduet.

Måtte lige stå helt stille - nøgen, og nyde varmen. uhm. Blev helt varm også indeni.

God søndag.

mys mys

Del dette indlæg

Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 9 minutter siden:

lad os lige få denne tråd tilbage på sporet. Solskin, de herrer. 

Da jeg vågnede og åbnede mit køkkenvindue, stod solen så smukt i øst. Sendte sine stråler direkte ind ad vinduet.

Måtte lige stå helt stille - nøgen, og nyde varmen. uhm. Blev helt varm også indeni.

God søndag.

mys mys

Har altid drømt om at være en fugl, de må have en fantastisk udsigt og så kan de ikke dømmes for vindueskiggeri.... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Igen her til morgen og endelig kan jeg vågne til solens stærke stråler, den står igen højt og skarpt på himlen, 

Hvilken måde at vågne op på, jeg blir lige nød til at lægge mit hoved tilbage på puden og virkelig nyde og suge alt solens stråler og gode energi til mig

Kan bare mærke at lige netop denne dag blir en af de bedre. 

Håber at alle i andre vil gøre som mig Idag, og bare nyde denne søndag fuldt ud. 

Vær i nuet og ikke tænke så meget på hvad morgen dagen bringer os 

Kun gode tanker og den bedste energi :)

Kærlig hilsen. Hunter 

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...