Hop til indhold
SexxxeS

13-skalaen som standard

Recommended Posts

Kære brødre

(Se nederst for 13-skalaens retningslinjer)

Jeg støder ofte på vurderinger herinde, hvor der gives 10/10 på en - for alle - udefineret skala. I selvsamme tråd oplever man så efterfølgende andre brødre, der vurderer samme kvinde til 5/10 i udseende. Så stor en forskel bør ikke være mulig. Det lugter lidt af, at vi har fat i den forkerte skala.

 

Problem

Det er en diskussion, jeg har haft for over 20 år siden med mine gode venner. Vi startede også i vores unge dage med at give pigerne et tal mellem 1 og 10 i udseendekarakter. Senere blev det udvidet til også at gælde "personlighed" og "præstation i sengen". Men vi stødte hurtigt på et problem, hvis man ikke lige havde været med drengene i byen. Det var lidt svært at forstå, hvordan en pige måske var en 6'er eller 7'er, og hvad adskiller egentlig de to karakterer? Det gik op for os, at det var skalaen, der var noget i vejen med. Den var for upræcis. Ingen vidste, hvad 4, 5 og 6 i virkeligheden betød. Det samme problem oplever man i medicinske sammenhænge, når lægen f.eks. spørger: "Hvor ondt gør det på en skala fra 1 til 10?". Det kan man som udgangspunkt ikke svare særlig præcist på, medmindre man har en klar idé om, hvad 10, 5 og 1 er.

 

Løsning

Løsningen var egentlig ret simpel. Vi begyndte at tage udgangspunkt i 13-skalaen (jeps, den gode gamle). Den er nemlig superduperpræcis. Den nye 7-trinsskala kan IKKE bruges her. Et 7-tal på den nye skala kan være alt lige fra et stort 7-tal til et lille 10-tal på 13-skalaen.

Jeg går ud fra, de fleste herinde kender 13-skalaen. Ellers kan man lige læse op her: https://da.wikipedia.org/wiki/Karakter_(bedømmelse)

 

Retningslinjer

Men hvis 13-skalaen skal være endnu mere præcis, er det vigtigt med nogle eksempler og retningslinjer, så vi undgår at tale forbi hinanden. Så her kommer 20 års akkumuleret drengerøvsviden (det bør nævnes, at 11 og 13 næsten er umulige at få som kvinde, da der ikke skal gå inflation i skalaen):

00:
Udseende:                        Misdannelser, større handicap, amputerede lemmer.
Personlighed:                   Ubehagelig, frastødende, ualmindeligt negativ 
Præstation i sengen:      I kom aldrig i gang, uønsket smerte

03:
Udseende:                        Væsentlig asymmetri (ansigt/krop)
Personlighed:                   Lettere negativ, absolut ingen forståelse
Præstation i sengen:      Det kan nærmest ikke kaldes sex, uønsket stimulation.

5:
Udseende:                        For grim til at bestå, ikke helt tilfredsstillende
Personlighed:                   Større kommunikationsbrist, kedelig 
Præstation i sengen:      Kedelig, usikker, ikke tilstede.

6:
Udseende:                        Grim, men består lige. Alkohol hjælper.
Personlighed:                   Følelseskold, men tilstede.
Præstation i sengen:      Rutine-følelse, mekanisk.

7:
Udseende:                        Lidt under middel, fuckable
Personlighed:                   Egentlig sød, men formår ikke at skabe nogen gnist
Præstation i sengen:      Lidt for professionelt, men fint.

8:
Udseende:                        Middelpæn, okay lækker oven på et par drinks
Personlighed:                   Skøn kvinde, forstår dine hentydninger
Præstation i sengen:      God præstation, gnidningsfrit

9:
Udseende:                        Flot kvinde., et ekstra øjekast på gaden, du ville klart swipe ja på Tinder
Personlighed:                   Kemien er der fra start til slut, der mangler dog lige det sidste
Præstation i sengen:      Du er tilfreds og overvejer stærkt at komme igen.

10:
Udseende:                        Én af de flotteste kvinder, du nogensinde har set
Personlighed:                   Kemi, gnist og hjertevarm øjenkontakt
Præstation i sengen:      Du ville ønske, du havde flere penge med, du vil besøge hende igen og igen.

11:
Udseende:                        DEN flotteste kvinde, du nogensinde har set (inkl. på nettet) - uden tvivl!
Personlighed:                   Du har fundet din drømmekvinde og har forelsket dig så meget, at du ikke tænker på andre kvinder
Præstation i sengen:      Du kniber en tåre under samlejet, fordi hun rør dig nogle steder, der glemmer alle andre, du har haft sex med

13:
Udseende:                        Den umulige karakter. Foruden at være den flotteste kvinde, du nogensinde har set, skal hun også være en kendis (f.eks. Megan Fox, Angelina Jolie)
Personlighed:                   Den umulige karakter. Hun har gjort dig til et bedre menneske fra første øjeblik, til du forlader Jorden.
Præstation i sengen:      Den umulige karakter. Du vil gøre alt - ALT - for at prøve det igen. Hus på tvangsauktion og AIDS til følge.

 

Kom gerne med kommentarer og forslag. Håber, vi kan få en fælles forståelse og mere præcis anmeldelse på ovenstående baggrund :-D

Kys og knus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kunne forestille mig, at mange ville dumpe, hvis man vendte den om og lod pigerne give karakterer.

Ellers er det et finurligt indlæg. Jeg er bare ikke den store tilhænger af sådan et karakter-system. Smag ift. udseende er så individuelt, at det ikke giver mening, hvad andre synes. Angående sexen, så er det også et spørgsmål om kemi og hvad man er til. 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt ærligt, hvorfor skal et besøg nu anmeldes som et tal ?  En verbal anmeldelse er rigeligt, også uden at man har givet Subjektive karakter.   Skalaen tager i øvrigt nogle forkerte afsæt. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for kommentarerne. Jeg er helt enig i, at karakteren på ingen måde skal (kan) stå alene. Jeg vil allerhelst læse en detaljeret beskrivelse.

Det var mere ment som et supplement til beskrivelser som "virkelig flot" og "skøn". Jeg ville f.eks. gerne have vidst så sent som i går, at jeg gik ind til en 6'er (på 13-skalaen). Jeg er ret sikker på, at ingen mand herinde, der har besøgt hende, ville give hende over 8 i hvert fald. Og så havde jeg måske fået min massage mm. et andet sted.

@Høvdingen: Findes der mon en mere præcis beskrivelse af 0-10 skalaen, som jeg ikke kender til? :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 4 minutter siden:

Helt ærligt, hvorfor skal et besøg nu anmeldes som et tal ?  En verbal anmeldelse er rigeligt, også uden at man har givet Subjektive karakter.   Skalaen tager i øvrigt nogle forkerte afsæt. 

 

 

Jeg er helt enig. Jeg er stoppet med at læse videre i anmeldelsen, hvis anmelderen begynder at give karakterer. 

Vi er alle forskellige vi søger efter forskellige piger. Vi har forskellig smag og ikke mindst lyst til forskellige ting, så karakter skala kan ikke anvendes her. 

En god anmeldelse, kan beskrive om billederne er retvisende, diskretionen ved stedet, og hvor nemt/svært aftalen kom i hus. Derudover kan anmeldelsen krydres med gode/dårlige oplevelser. Det behøver ikke være totalt indiskret, som rapport grå sider. 

Indlevelse og kemi kan godt beskrives, men både skribent og læser, må jo være klar over at det er subjektivt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis endelig man skal sætte tal på, så er "på en skala fra 0 til 10" da helt almindelig i alle mulige andre sammenhænge. 13-skalaen er (var) til eksamenspræstationer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

13-skalaen er den smukkeste form for matematik, men den hører hjemme i uddannelsessystemet. Og her blev den også dømt ude af Fogh-regeringen af politiske hensyn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Foruden at være den flotteste kvinde, du nogensinde har set, skal hun også være en kendis (f.eks. Megan Fox, Angelina Jolie)"
- Hvorfor skal det være årsagen til, at et 11-tal bliver opgraderet til et 13-tal? Selv er jeg fløjtende ligeglade med, om hun er kendt, hvis hun er den flotte kvinde (i mine øjne), jeg har mødt.
De flotteste kvinder jeg har mødt har ikke været kendte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Foruden at være overfladisk mener jeg - ligesom andre herinde - ikke at skalaen er særlig brugbar.  Du kan sagtens skrive at hende du lige har besøgt og som du så ( skråsikkert ) hævder andre heller ikke vil "score" højere end du har gjort men der kunne jo være en anden forklaring. Og den kunne jo være at  hun heller ikke har scoret dig særlig højt og at det så har afspejlet sig i hendes udstråling og væremåde. Hvis man ikke bryder sig om en person er det ret svært selv at fremstå som " en 10èr eller en 11``er " eksempelvis.  Uanset hvor mange penge man så får og uanset hvor meget umage man gør sig vil gæsten/kunden kunne mærke det hvis man ikke bryder sig om ham og synes han i bund og grund er en klaphat. Så kan man argumentere for at når man har givet penge - så skal servicen være iorden osv. Det kan den såmænd også godt være men så kommer vi igen tilbage til den tilbagevendende debat om at penge ikke er alt. Du kan ikke købe dig til ægte indlevelse og ægte gnist. Du kan ikke købe dig til den gnist i hendes øjne der opstår når hun kan lide dig. Du kan ikke købe dig til ægte liderlighed fra hendes side og ægte hjertevarm interesse. Men kan hun lide dig fordi du er et sympatisk væsen vil du få det ekstra af hende som kan få engelene til at synge. 

Så en sådan karakterskala falder helt til jorden idet det handler om energier, gnist, gensidig tiltrækning og sympati. Og hvis man har en gensidig sympati så vil man også finde sin legepartner skønnere og mere lækker end han/ hun måske reelt er. 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jolly Roger

Jeg ved sgu ikke om jeg skal grine eller græde :D:(

At ophøje karaktergivning til købesexpiger til en videnskabelig diskussion er enten meget drengerøvsagtigt eller meget nørdet, og når man nu hverken er en drengerøv eller nørd;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...