Hop til indhold
Mr.Djurs

Persondata, UPS pas på

Recommended Posts

Jeg var i aftes på besøg hos "en meget gæstfri dame" et sted i østjylland, hvor jeg for øvrigt fik en fin behandling, og efterfølgende betalte KONTANT.

Det som dette indlæg har til hensigt at gøre folk opmærksomme på er hvad der kunne være sket hvis fortsættelsen af historien havde udspillet sig mellem de forkerte personer.

I dag først på formiddagen fik jeg en venlig besked på mobilen fra pigen fra i aftes, hun spurgte til om jeg ikke havde glemt at overføre beløbet på mobile pay, vedhæftet var så et skærmbillede af listen med navne på dem som HAVDE betalt på den måde (måske nogen af jer)!!!!! hun spurgte så om jeg ikke godt kunne se at mit navn ikke var dukket op mellem de betalende. Dette kunne jo ende i noget meget meget uheldigt, hvis denne liste var endt hos en ondsindet person , som ville misbruge info til tjene lidt på ikke at sladre til nogens koner eller kærester UHA UHA.

Nu endte denne liste altså bare hos mig som aldrig kunne drømme om at bruge  den til noget ondt. Dog kunne jeg da ikke lade være med lige at se på navnene, og jo der var et par stykker imellem som meget let kunne identificeres (hurra for den herlige facebook)

Jeg skrev tilbage til pigen og mindede hende på hvordan jeg havde betalt, og forklarede hende at den slags måtte hun ALDRIG nogensinde sende igen til nogen, for det kunne give både hende selv og andre meget store problemer pga persondatalov og koner. Jeg er sikker på at hun husker det, og hun skrev tilbage med tak for rådet om det med lister med navne på.

Venner...... tænk på hvordan i betaler på steder hvor I ønsker der ikke kan trækkes spor fra. Selv har jeg ingen problemer i den retning, da jeg kan gøre hvad jeg har lyst til.

Skærmbilledet med listen er naturligvis slettet fra min mobil, og ingen kan nogensinde hverken få at vide af mig hvem der stod der på, ej heller hvilken pige der er tale om, venligst lad være med at spørge.

Mvh Mr.Djurs

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr.Djurs skrev, for 38 minutter siden:

Jeg var i aftes på besøg hos "en meget gæstfri dame" et sted i østjylland, hvor jeg for øvrigt fik en fin behandling, og efterfølgende betalte KONTANT.

Det som dette indlæg har til hensigt at gøre folk opmærksomme på er hvad der kunne være sket hvis fortsættelsen af historien havde udspillet sig mellem de forkerte personer.

I dag først på formiddagen fik jeg en venlig besked på mobilen fra pigen fra i aftes, hun spurgte til om jeg ikke havde glemt at overføre beløbet på mobile pay, vedhæftet var så et skærmbillede af listen med navne på dem som HAVDE betalt på den måde (måske nogen af jer)!!!!! hun spurgte så om jeg ikke godt kunne se at mit navn ikke var dukket op mellem de betalende. Dette kunne jo ende i noget meget meget uheldigt, hvis denne liste var endt hos en ondsindet person , som ville misbruge info til tjene lidt på ikke at sladre til nogens koner eller kærester UHA UHA.

Nu endte denne liste altså bare hos mig som aldrig kunne drømme om at bruge  den til noget ondt. Dog kunne jeg da ikke lade være med lige at se på navnene, og jo der var et par stykker imellem som meget let kunne identificeres (hurra for den herlige facebook)

Jeg skrev tilbage til pigen og mindede hende på hvordan jeg havde betalt, og forklarede hende at den slags måtte hun ALDRIG nogensinde sende igen til nogen, for det kunne give både hende selv og andre meget store problemer pga persondatalov og koner. Jeg er sikker på at hun husker det, og hun skrev tilbage med tak for rådet om det med lister med navne på.

Venner...... tænk på hvordan i betaler på steder hvor I ønsker der ikke kan trækkes spor fra. Selv har jeg ingen problemer i den retning, da jeg kan gøre hvad jeg har lyst til.

Skærmbilledet med listen er naturligvis slettet fra min mobil, og ingen kan nogensinde hverken få at vide af mig hvem der stod der på, ej heller hvilken pige der er tale om, venligst lad være med at spørge.

Mvh Mr.Djurs

Sikkert et overset mulighed for at blive "outed" men jeg synes nu det er pigen der bærer hele skylden her. Det var enormt kluntet gjort og viser ikke megen omtanke.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr.Djurs skrev, for 43 minutter siden:

Jeg var i aftes på besøg hos "en meget gæstfri dame" et sted i østjylland, hvor jeg for øvrigt fik en fin behandling, og efterfølgende betalte KONTANT.

Det som dette indlæg har til hensigt at gøre folk opmærksomme på er hvad der kunne være sket hvis fortsættelsen af historien havde udspillet sig mellem de forkerte personer.

I dag først på formiddagen fik jeg en venlig besked på mobilen fra pigen fra i aftes, hun spurgte til om jeg ikke havde glemt at overføre beløbet på mobile pay, vedhæftet var så et skærmbillede af listen med navne på dem som HAVDE betalt på den måde (måske nogen af jer)!!!!! hun spurgte så om jeg ikke godt kunne se at mit navn ikke var dukket op mellem de betalende. Dette kunne jo ende i noget meget meget uheldigt, hvis denne liste var endt hos en ondsindet person , som ville misbruge info til tjene lidt på ikke at sladre til nogens koner eller kærester UHA UHA.

Nu endte denne liste altså bare hos mig som aldrig kunne drømme om at bruge  den til noget ondt. Dog kunne jeg da ikke lade være med lige at se på navnene, og jo der var et par stykker imellem som meget let kunne identificeres (hurra for den herlige facebook)

Jeg skrev tilbage til pigen og mindede hende på hvordan jeg havde betalt, og forklarede hende at den slags måtte hun ALDRIG nogensinde sende igen til nogen, for det kunne give både hende selv og andre meget store problemer pga persondatalov og koner. Jeg er sikker på at hun husker det, og hun skrev tilbage med tak for rådet om det med lister med navne på.

Venner...... tænk på hvordan i betaler på steder hvor I ønsker der ikke kan trækkes spor fra. Selv har jeg ingen problemer i den retning, da jeg kan gøre hvad jeg har lyst til.

Skærmbilledet med listen er naturligvis slettet fra min mobil, og ingen kan nogensinde hverken få at vide af mig hvem der stod der på, ej heller hvilken pige der er tale om, venligst lad være med at spørge.

Mvh Mr.Djurs

Ja, det tyder på, at ikke alle piger har forstået det med diskretionen i branchen.

Tror måske også det har noget at gøre med unge pigers letsindige forhold til mobiltelefoner og sociale medier.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Meget  tankeløst  at sende andres  navne  videre 

Jeg  var  blevet  pænt  vred  hvis  det  var  mine  oplysninger  der  var  kommet  videre  til 3. mand

Håber  hun  gav  dig  en  stor  undskyldning 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 3 minutter siden:

Sikkert et overset mulighed for at blive "outed" men jeg synes nu det er pigen der bærer hele skylden her. Det var enormt kluntet gjort og viser ikke megen omtanke.

 

Bestemt enig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Tak for infoen. Jeg betaler altid kontant, ville aldrig betale med mobilpay, og i øvrigt bruger jeg en mobiltelefon med et "taletidskort" til at aftale mine besøg, da jeg også har oplevet at et par GPer kan finde på lige at sende mig lidt info om deres vagtplaner uopfordret efter at jeg har besøgt dem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mobilepay giver mulighed for anvendelse af fiktivt navn. Gå i indstillinger og vælg alias. Så kan du skrive SUPERMAND i stedet for dit rigtige navn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
bighead skrev, for 1 minut siden:

Mobilepay giver mulighed for anvendelse af fiktivt navn. Gå i indstillinger og vælg alias. Så kan du skrive SUPERMAND i stedet for dit rigtige navn.

ved ikke noget om det, da jeg er så gammeldags så jeg slet ikke har mobil pay (endnu)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
bighead skrev, for 7 minutter siden:

Mobilepay giver mulighed for anvendelse af fiktivt navn. Gå i indstillinger og vælg alias. Så kan du skrive SUPERMAND i stedet for dit rigtige navn.

Så vidt jeg husker vil hendes navn eller hvad hun kalder sig i mobilpay stå på ens kontoudskrift, er det rigtigt husket ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr.Djurs skrev, for 1 time siden:

 Dog kunne jeg da ikke lade være med lige at se på navnene, og jo der var et par stykker imellem som meget let kunne identificeres (hurra for den herlige facebook)

 

:)  

Del dette indlæg


Link til indlæg
bighead skrev, for 47 minutter siden:

Mobilepay giver mulighed for anvendelse af fiktivt navn. Gå i indstillinger og vælg alias. Så kan du skrive SUPERMAND i stedet for dit rigtige navn.

Rigtigt, men når du så kikker på arkiverede betalinger om 14 dag og du har ændret din navn tilbage til real i forbindelse med du har betalt en af dine venner for en gave, så ser hun/ham dit rigtige navn...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dårlig stil at skrive tilbage, men  beskyldning om, ikke at have betalt, og vise andres navne, hun kunne måske ikke få kassen til at stemme ved optællingen til fyraften.

Jeg betaler kun kontant ved besøg.;).   Samfundet behøver ikke vide, hvad mine penge går til.

Husk vi alle skal behandle hinanden, som vi selv vil behandles.

God søndag  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr.Djurs skrev, for 9 timer siden:

.... Nu endte denne liste altså bare hos mig som aldrig kunne drømme om at bruge  den til noget ondt. Dog kunne jeg da ikke lade være med lige at se på navnene, og jo der var et par stykker imellem som meget let kunne identificeres (hurra for den herlige facebook)

Du er en hædersmand, og tak for advarslen, men vil ovenforstående sige, at du gik ind og ledte aktivt efter navnene på Cirkus Sukkerberg?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er vældigt sødt af trådstarter at beskytte en indiskret pige. Men hold nu op hun er klodset. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gil3tte
Aros skrev, for 11 timer siden:

Tak for infoen. Jeg betaler altid kontant, ville aldrig betale med mobilpay, og i øvrigt bruger jeg en mobiltelefon med et "taletidskort" til at aftale mine besøg, da jeg også har oplevet at et par GPer kan finde på lige at sende mig lidt info om deres vagtplaner uopfordret efter at jeg har besøgt dem. 

Hej Aros,

Hvordan kommer du så forbi det som mange kræver " modtager ikke xxx fra no caller ID "

Måske jeg ikke er helt oppe på beatet men vil taletidskort ikke høre under den kategori?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Gil3tte skrev, for 8 minutter siden:

Hej Aros,

Hvordan kommer du så forbi det som mange kræver " modtager ikke xxx fra no caller ID "

Måske jeg ikke er helt oppe på beatet men vil taletidskort ikke høre under den kategori?

Jeg har endnu ikke oplevet at blive afvist, fordi jeg har taletidskort. Heller ikke fra de GPer fra de annoncer som skriver det du nævner. Jeg opfatter det sådan, at de må mene, at der er tale om "hemmeligt nummer" på den måde hvor man ikke kan se nummeret. Det kan man jo godt ved mig. 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 2 timer siden:

Jeg har endnu ikke oplevet at blive afvist, fordi jeg har taletidskort. Heller ikke fra de GPer fra de annoncer som skriver det du nævner. Jeg opfatter det sådan, at de må mene, at der er tale om "hemmeligt nummer" på den måde hvor man ikke kan se nummeret. Det kan man jo godt ved mig. 

Præcis  :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 timer siden:

Du er en hædersmand, og tak for advarslen, men vil ovenforstående sige, at du gik ind og ledte aktivt efter navnene på Cirkus Sukkerberg?

Jeg bemærkede det samme, hvorfor jeg satte en :)  En ting er moral noget andet er nysgerrighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...