Hop til indhold
Aros

Demonstrationerne i morgen

Recommended Posts

Præsten og folketingskandidat for Det Konservative Folkeparti Marie Høgh skriver følgende om det der skal ske i morgen på Christansborg Slotplads - HUT skal holde en fredagsbøn/demonstration, og  åbenbart har Stram Kurs/Ramus Paludan også lige anmeldt en demonstration i dag:

"Det bliver da et værre sammenrend af fascister på Christiansborgs Slotsplads i morgen. 

Hizb ut- Tahrir,  der flere gange har opfordret til drab på jøder, åbent og offentligt modarbejder integration for slet ikke at tale om assimilation og har som erklæret mål at indføre islamisk styre, reguleret efter muslimske forskrifter,  ruller bedetæpperne ud og afholder deres fredagsbøn foran Christiansborg. Efter eget udsagn: ”Til støtte for vores dræbte brødre og søstre i New Zealand” og ”i protest mod det islamfjendske politiske klima.” 

Bum. Så meldte Rasmus Paludan og Stram Kurs også sin ankomst. Han tager en koran, en pakke tændstikker og sikkert en hel flok tosser med sig. Når den ene ekstremist har lov at demonstrere, har den anden selvfølgelig også. Vi har forsamlingsfrihed. Sådan er det. Også for folk der mener alle mulige frygtelige ting. 
Og fordi vi har det, kan Hizb ut- Tahrir, der på alle mulige måder ønsker at omstyrte det åbne frie samfund stå indenfor den arkitektonisk smukke terrorafspærring, der ligger som en perlekæde omkring Christiansborg Slotsplads, og bruge friheden til at indføre ufrihed og undertrykkelse. Det er dét der er problemet. 

For i vores kultur beror frihedsbegrebet på en gensidig anerkendelse af modstanderens frihed, der udspringer af den gensidige anerkendelse af det andet menneskes værdi. – Det enkelte menneskes frihed, er altså afhængig af næstens frihed. Derfor kan Grundtvig tale om ”frihed for Loke, såvel som for Thor”.  For uenigheden skal nemlig ikke først udlignes, før den modstander man bekæmper, kan få del i friheden. Vi skal unde hinanden friheden – og kæmpe mod hinanden på lige vilkår.  Selv den modstander – islamisten – vi med al magt skal bekæmpe, skal vi unde friheden til at forsvare sine rædsomme holdninger med ord. 

Det er så dét scenarie der udspiller sig i morgen indenfor de 85 granitkugler hugget i lyst nordisk granit, der formegentligt står på Slotspladsen rundt om rytterstatuen for tid og evighed som en rune ristet over den tid, hvor vi havde lukket øjnene for at ondskaben findes i verden og i mennesker. Den liberale verdensordens sorgløse tid, hvor vi havde en postkristen humanistisk tro ét stor menneskefællesskab, der problemfrit kunne opstå på tværs af kulturer, religioner, normer og grænser. 

Det viste sig at være et blændværk. For vi havde glemt, at vi mennesker er eksistentielt og åndeligt forankret i noget, der er større end os selv – alt dét der sætter en kultur. I den vestlige kultur skelner vi ikke mellem om man er jøde, muslim, kristen, ateist eller noget som helst andet – ethvert menneskeliv er helligt, frisat og ukrænkeligt.  Men banditterne fra Hizb ut- Tahrir har en ideologi i ryggen, der særligt forsvarer ”muslimsk blods ukrænkelighed”. 

Derfor er friheden under pres. Og vi har selv givet dem friheden til at begrænse vores frihed med, dengang de passerede grænsen, da de blev født i Danmark, da de fik statsborgerskab og grundlovsikrede frihedsrettigheder. Vil vi virkelig forsvare friheden, er det dér vi skal begynde: Ved grænsen og ved statsborgerskabet."

Marie Høgh slår her til lyd for, at grundet de udfordringer vi har med dem vi har lukket ind, givet statsborgerskab, skal vi fremover være mere påpasselige omkring hvem statsborgerskabene kan gives til. Fordi det er ikke alle, der vil det vi vil, har vores værdier, men tværtom vil de et samfund der er helt anderledes end vores.

Socialdemokraten Lars Aslan siger 

"Hizb Ut Tahrir holder demonstration foran folketinget på fredag. 
Bl.a fordi de er modstandere af den hårde tone i debatten.... 
Den lader vi lige stå et øjeblik.
Og lad os så lige huske på at Hizb Ut Tahrir selv er dømt flere gange i retten for opfordringer til at slå danske jøder ihjel. 
Tudeislamisternes hykleri skriger til himlen og deres latterlige offerfortælling er noget af det mest patetiske der findes.
Så kære kriminelle tabere i Hizb Ut Tahrir, tør øjenene- og hold jeres beskidte fingre langt væk fra vores jødiske venner!"

Ja hykleriske er HUT. Intet nyt deri. Og han sagde forleden også

"Nu på fredag demonstrerer nazisterne i Hizb Ut Tahrir foran Christiansborg.
Hizb Ut Tahrir er som bekendt dømt for at opfordre til at dræbe vores jødiske medborgere. 
Det hverken kan eller vil vi accepterer!
Jeg håber derfor at du vil dele dette opslag, og møde op til vores tværpolitiske fredelige demonstration mod islamisterne, i solidaritet med vores danske jøder og til forsvar for demokratiet!"

---

Gad vide hvordan det kommer til at foregå.

Men skulle man denne gang kunne formå at samle en masse til forsvar for demokratiet, til forsvar for at kvinder, jøder, prostituerede, homuseksuelle alle er ligeværdige mennesker på linje med alle andre  og til modstand mod de kræfter som HUT er, kræfter der vil afskaffe demokratiet og meget andet, så hilser jeg det meget velkomment. Og samtidig når nu Rasmus Paludan har meldt sig på banen, kunne de udvide demonstrationen til også at omfatte respekt for andre mennesker og deres tro mv, som Rasmus Paludan i mine øjne ikke viser, og igen det gør HUT nu heller ikke. Så vidt jeg kan læse på FB vil det også ske, hvis jeg skal tro, hvad flere på de sociale medier skriver  i hvert fald.   Rent antalsmæssigt gætter politiet på 500 muslimer til HUTs fredagsbønn, jeg har ikke hørt et bud på antallet til Rasmus Paludans demonstration, men der bliver vel ikke meget mere end en håndfuld eller to, hvis det går som det plejer. 

Jeg håber, at der vil være en stor tilslutning til den tværpolitiske demonstration, dem på FB der har tilkendegivet de vil komme/er interesseret er lidt over 400. Men det tal kan svinge meget, dels møder nok ikke alle op, der har skrevet de vil på FB og dels møder nogen måske op, der ikke er på FB eller ikke har skrevet det  

Det er vigtigt, at når HUT ofte kan samle rigtig mange tilhører, ikke kun i morgen men også ved tidligere arrangementer, at der bliver sagt fra overfor dem. Jeg håber også at vi får imamer og repreæsentantet fra de muslimske trossamfund med i den tværpolitiske demonstration. Vigtigt fordi det også skal frem, at HUT har holdninger som de ikke deler, selvom de bekender sig til den samme tro/religiøse bog. Det er vigtigt, at der bliver sendt et signal til dem i morgen der vil det modsatte end de værdier mange af os har, nemlig respekt for hinanden og accept af hinanden uanset religiøs tro, seksualitet, køn, erhverv osv. At vi tager afstand fra fanatisme, fundamentalisme. At vi vil demokratiet. Jo bredere den tværpolitiske demonstration er jo bedre. Det er også vigtigt at tilkendegive at Ramus Plaudans måde at opføre sig på ej heller er repræsentativ for de fleste danskere, og noget vi ikke kan bakke op om. Men lad os se hvordan det går. 

(Disclaimer: svarer ikke på evt respons fra tvr til mig, da han er på ignore)

Redigeret af Aros
  • Synes godt om 4
  • Tak 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 45 minutter siden:

Det er vigtigt, at når HUT ofte kan samle rigtig mange tilhører, ikke kun i morgen men også ved tidligere arrangementer, at der bliver sagt fra overfor dem. Jeg håber også at vi får imamer og repreæsentantet fra de muslimske trossamfund med i den tværpolitiske demonstration

Det er en smuk vision kære Aros, at Imamer fra Moskeerne deltager i en moddemonstration, men ærligt talt jeg tvivler, og om der kommer mere end 20 deltagre til Rasmus Paludan s mod demonstration tror jeg ikke på, for vi - de ædle danskere, er tolerante åbne og liberalt frisindede, det ligger i vores "DNA" - De der er "aktivister i HUT bør udvises for de vil ikke danmark, de vil ikke vores demokrati, de vil ikke vores liberale frihed og frisend, de vil kun nasse og indføre Islamismen..Sådanne skide muhammedanere hører ikke til  i et demokratisk samfund og de ødelægger SÅ meget for muslimerne. 

Redigeret af Alkoholikeren
  • Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 11 minutter siden:

Det er en smuk vision kære Aros, at Imamer fra Moskeerne deltager i en moddemonstration, men ærligt talt jeg tvivler, og om der kommer mere end 20 deltagre til Rasmus Paludan s mod demonstration tror jeg ikke på

Jeg tror slet ikke vi er så uenige i det du skriver der, kære Alko, jeg tror vi er enige faktisk. Jeg skriver at der kommer en håndfuld eller to til Rasmus Paludans demonstration. Det er vi enige i du mener et par hænder mere, men vi er enige om, at det bliver få. Der er 3 demonstrationer i morgen : HUTsm  Rasmus Paludans og Lars Aslans.

Jeg havde et - håb -  om, at imamerne deltog i Lars Aslans. Det tvivler jeg dog også på det gør, men et håb om at de deltager og en holdning om, at det er fornuftigt, hvis de deltog har jeg, som jeg giver dig ret i, nok er naivt, men ikke desto mener jeg faktisk, at det vil være fornuftig af dem. Men desværre må vi nok også sige, at nogle af dem ikke deltager, nok fordi de holdningsmæssigt ikke er så langt væk fra HUT. Og omvendt andre af dem er langt fra HUT.

Redigeret af Aros
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alt kærlighed til danernes lys, Rasmus Paludan!

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mon der dukker nogle sortklædte venstreorienterede frihedskæmpere op for at forsvare demokratiet? Eller vil Enhedslistens gadekrigere fra AFA give HUT et fripas til at demonstrere for afskaffelse af demokratiet og for etableringen af en religiøs diktaturstat?

• Synes godt om 6
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tiger skrev, for 17 minutter siden:

Mon der dukker nogle sortklædte venstreorienterede frihedskæmpere op for at forsvare demokratiet? Eller vil Enhedslistens gadekrigere fra AFA give HUT et fripas til at demonstrere for afskaffelse af demokratiet og for etableringen af en religiøs diktaturstat?

AFA har så vidt jeg ved altid fredet HUT.

Så hvis de dukker frem tænker jeg, at de kun vil gå efter Stram Kurs.

• Synes godt om 6

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kommer ikke. Lad mig sige det med det samme. Jeg er glad for at HUT, Stram Kurs, Lars Aslan og alle andre har friheden til at gå på gaden. Men jeg gør det ikke selv. Ikke for at demonstrere imod andres demonstrationer, som de har ret til.

Men jeg glæder mig til at se hvor mange der deltager (på alle sider), eller om folk for mestedelen er internetkrigere, ønsker at andre deltager, men ikke selv gør det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Der er trods alt – og heldigvis – også andre stemmer end Hidzig Prut-Tahrir:

https://ekstrabladet.dk/nationen/fredelig-muslim-foer-fredagsboen-luk-roeven-hizb-ut-tahrir/7565800

Selvfølgelig er der det. Og de er jo heldigvis langt, langt i flertal. Men HUT har heldigvis de samme rettigheder som alle andre, uanset at de selv vil begrænse den for andre. Demokratiets bedste våben er de demokratiske rettigheder og demokratiet. Jo mere den slags idioter får udstillet sig selv og deres forkvaklede livssyn, jo bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 5 minutter siden:

Men HUT har heldigvis de samme rettigheder som alle andre, uanset at de selv vil begrænse den for andre. 

Nej, når man opfordrer til vold og afskaffelse af demokratiet ol, så har man netop ikke de samme rettigheder som alle andre.

Redigeret af Sutteålen
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 14 minutter siden:

Nej, når man opfordrer til vold og afskaffelse af demokratiet ol, så har man netop ikke de samme rettigheder som alle andre.

Volden er jeg enig i. Det er ikke ulovligt at ville afskaffe demokratiet

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 14 minutter siden:

Volden er jeg enig i. Det er ikke ulovligt at ville afskaffe demokratiet

Det som HUT vil indføre, vil stride mod så mange menneskerettigheder, at en afskaffelse af demokratiet i dette tilfælde, ikke er beskyttet.

Redigeret af Sutteålen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 44 minutter siden:

Der er trods alt – og heldigvis – også andre stemmer end Hidzig Prut-Tahrir:

https://ekstrabladet.dk/nationen/fredelig-muslim-foer-fredagsboen-luk-roeven-hizb-ut-tahrir/7565800

Her er en til

https://www.facebook.com/SAMIRA.NAWA/

Den antidemokratiske forening Hizb ut-Tahrir har anmeldt en fredagsbøn i dag på Christiansborg Slotsplads. Krogen er terrorangrebet i New Zealand, men det er mediestunt af dimensioner.

Ved siden af vil Rasmus Paludan og Stram Kurs stå og smøre koranen ind i bacon for herefter at brænde den af på en engangsgril. Ligeledes et mediestunt.

Begge demonstrationer bidrager til det samme. At den almindelige demokratiske muslim fremmedgøres og mistænkeliggøres. Dagsordenen er at fremelske en endnu større foragt for det “fremmede muslimske”. Det er nemlig det, begge organisationer lever af - det er deres forudsætning for rekruttering.

Og jeg bliver så edderspændt rasende. Ikke fordi antidemokratiske grupperinger gør brug af demokrati, ytringsfrihed og forsamlingsfrihed. Be my guest - det kalder bare jeres eget hykleri. Og vores demokrati beviser netop sin styrke ved også at have plads til jer.

Nej, når jeg bliver gal, så er det fordi det politiske cirkus, hvor grøfterne mellem befolkningsgrupper skal graves dybere end dybt, aldrig holder pause. End ikke en terrorhandling er nok til at stoppe op og holde fred. Bare for en stund.

Tværtimod, så udnyttes terroren i New Zealand fuldstændig respektløst. For at fremme egen dagsorden. Næppe er de første ofre for den forfærdelige terrorhandling i New Zealand langt i jorden, før de og deres pårørende skal tages som gidsler i en dansk politisk kontekst 

Lad os alle have ofrene i vores tanker og bønner  - men jeg appellerer til, at man udebliver fra Hizb ut-Tahrirs arrangement.

Billedet indeholder sandsynligvis: en eller flere personer og indendørs

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis nogle er i position til det, så yder EB live streaming af begivenheden, hvor vi kan se mange hundrede offentligt forsørgede kulturberigere er troppet op for at hylde Islam og HUT.

• Synes godt om 3
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 38 minutter siden:

Det som HUT vil indføre, vil stride mod så mange menneskerettigheder, at en afskaffelse af demokratiet i dette tilfælde, ikke er beskyttet.

Men de har ret til deres holdning. Den ret er beskyttet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 20 minutter siden:

Her er en til

https://www.facebook.com/SAMIRA.NAWA/

Den antidemokratiske forening Hizb ut-Tahrir har anmeldt en fredagsbøn i dag på Christiansborg Slotsplads. Krogen er terrorangrebet i New Zealand, men det er mediestunt af dimensioner.

Ved siden af vil Rasmus Paludan og Stram Kurs stå og smøre koranen ind i bacon for herefter at brænde den af på en engangsgril. Ligeledes et mediestunt.

Begge demonstrationer bidrager til det samme. At den almindelige demokratiske muslim fremmedgøres og mistænkeliggøres. Dagsordenen er at fremelske en endnu større foragt for det “fremmede muslimske”. Det er nemlig det, begge organisationer lever af - det er deres forudsætning for rekruttering.

Og jeg bliver så edderspændt rasende. Ikke fordi antidemokratiske grupperinger gør brug af demokrati, ytringsfrihed og forsamlingsfrihed. Be my guest - det kalder bare jeres eget hykleri. Og vores demokrati beviser netop sin styrke ved også at have plads til jer.

Nej, når jeg bliver gal, så er det fordi det politiske cirkus, hvor grøfterne mellem befolkningsgrupper skal graves dybere end dybt, aldrig holder pause. End ikke en terrorhandling er nok til at stoppe op og holde fred. Bare for en stund.

Tværtimod, så udnyttes terroren i New Zealand fuldstændig respektløst. For at fremme egen dagsorden. Næppe er de første ofre for den forfærdelige terrorhandling i New Zealand langt i jorden, før de og deres pårørende skal tages som gidsler i en dansk politisk kontekst 

Lad os alle have ofrene i vores tanker og bønner  - men jeg appellerer til, at man udebliver fra Hizb ut-Tahrirs arrangement.

Billedet indeholder sandsynligvis: en eller flere personer og indendørs

Rigtig godt indlæg hun har begået dér - og jeg kunne næppe være mere enig... blot tilføje at jeg også håber at folk udebliver fra tossen Rasmus Paludans en-mands cirkus - og i virkeligheden også fra Lars Aslan´s mod-demonstration.... lad være med at give taberne fra HUT opmærksomheden - og lad dem istedet samle sig, uden at andres tiltag fjerner opmærksomheden fra HUT - så de bliver udstillet som de blæste fanatikere de er... og ikke mindst vise hvor mange der egentligt ikke er så moderate og demokratisk anlagt som man kunne ønske ;) 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Montezi skrev, Lige nu:

Rigtig godt indlæg hun har begået dér - og jeg kunne næppe være mere enig... blot tilføje at jeg også håber at folk udebliver fra tossen Rasmus Paludans en-mands cirkus - og i virkeligheden også fra Lars Aslan´s mod-demonstration.... lad være med at give taberne fra HUT opmærksomheden - og lad dem istedet samle sig, uden at andres tiltag fjerner opmærksomheden fra HUT - så de bliver udstillet som de blæste fanatikere de er... og ikke mindst vise hvor mange der egentligt ikke er så moderate og demokratisk anlagt som man kunne ønske ;) 

Iflg EkstraBladet er der ca 200 personer op til HUT's demonstration, det svarer vel til ca ½ promille af muslimerne i Danmark ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Statham skrev, for 17 minutter siden:

Hvis nogle er i position til det, så yder EB live streaming af begivenheden, hvor vi kan se mange hundrede offentligt forsørgede kulturberigere er troppet op for at hylde Islam og HUT.

Iflg EkstraBladet er der ca 200 fremmødte. Er det "mange hundrede" ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bear skrev, for 1 minut siden:

Iflg EkstraBladet er der ca 200 personer op til HUT's demonstration, det svarer vel til ca ½ promille af muslimerne i Danmark ;)

Ikke desto mindre 200 psykopater, og det finder du ikke bekymrende?? 

Eller er du kun på stikkerne, hvis det er danske psykokater?

• Synes godt om 2
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, Lige nu:

Iflg EkstraBladet er der ca 200 fremmødte. Er det "mange hundrede" ? 

Slap dog af mand. Tror du at jeg har siddet og talt dem på videoen, da jeg startede streamingen?

Så lad os omskrive det til flere hundrede fremmødte kulturberigere.

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 6 minutter siden:

Men de har ret til deres holdning. Den ret er beskyttet

Ja, det er jo bare under ansvar hos domstolene.

Det var mere ift deres ret til at forsamle sig og ytre deres holdninger. Der må staterne godt indskrænke deres rettigheder.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 6 minutter siden:

Hvad er din pointe?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Montezi skrev, for 8 minutter siden:

Nemlig. lad tosserne tale. Lad dem vise deres grimme ansigt. Det kan de ikke vinde tilhængere på. Men de kan vinde tilhængere på at blive "angrebet" af Rasmus Palludan.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Statham skrev, for 2 minutter siden:

Ikke desto mindre 200 psykopater, og det finder du ikke bekymrende?? 

Eller er du kun på stikkerne, hvis det er danske psykokater?

Jeg er ikke bekymret for at islamisterne skal kunne få nogen form for indflydelse i Danmark, heller ikke HUT. Det er de alt for få og har alt for ringe opbakning til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 11 minutter siden:

Jeg er ikke bekymret for at islamisterne skal kunne få nogen form for indflydelse i Danmark, heller ikke HUT. Det er de alt for få og har alt for ringe opbakning til.

Det tog 1, EN! mands virke at lukke store dele af københavn ned og fylde danskere med frygt, en promille er mere end rigeligt! 

• Synes godt om 6
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.
  • Create New...