Hop til indhold
Bear

Brexit

Recommended Posts

Betyder det at EU lederne tilsyneladende kun vil give UK en forlængelse af fristen for Brexit hvis de stemmer for Mays aftale så at enten så bliver den vedtaget indenfor den næste uges tid, eller også så er UK ude af EU uden en aftale?

https://www.dr.dk/nyheder/udland/europas-ledere-til-may-ingen-forlaengelse-uden-britisk-ja-til-brexit-aftale

Så er vi vist ved at være tæt på "no-deal" Brexit. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Også rimeligt. De har haft tid nok til at få deres shit in order. Og så er det iøvrigt idioti at gå over EP valgdagen.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
BB1 skrev, for 9 minutter siden:

og hvordan passer ovennævnte ind i Eroguide?? 

Vi er i underkategorien 'Politik' , så jeg gætter på, at det er ganske ok for admin og mods herinde, at der tales politik :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har ikke sat mig voldsomt meget ind i det, men det virker som om, at uanset hvad den engelske PM kommer med, så er parlamentet imod det. Man skulle tro, at de hellere vil have et hårdt brexit end hendes aftale, som i mine (ikke-kyndige øjne) burde være bedre end slet ingenting.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her har englænderne godt nok malet sig op i en krog. De har to gange forkastet forhandlingsresultatet med EU, som har erklæret, at aftalen ikke bliver genåbnet. Samtidigt har de vedtaget, at de ikke forlader EU uden en aftale. Det er altså nemmere at løse cirklens kvadratur.

Mon ikke det ville være en løsning med en ny folkeafstemning for at slippe ud af den skakmat? For det første var nej'et jo meget spinkelt, og for det andet tror jeg, at mange stemte for brexit mere i protest mod Cameron og hans regering end mod EU som sådan. Jeg tror med andre ord, at mange lurpassede i afstemningen.

Det kunne være, at en ny afstemning ville give et helt andet og måske mere "retvisende" billede af folkeviljen. Nu kender man i det mindste konsekvenserne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 16 minutter siden:

Her har englænderne godt nok malet sig op i en krog. De har to gange forkastet forhandlingsresultatet med EU, som har erklæret, at aftalen ikke bliver genåbnet. Samtidigt har de vedtaget, at de ikke forlader EU uden en aftale. Det er altså nemmere at løse cirklens kvadratur.

Mon ikke det ville være en løsning med en ny folkeafstemning for at slippe ud af den skakmat? For det første var nej'et jo meget spinkelt, og for det andet tror jeg, at mange stemte for brexit mere i protest mod Cameron og hans regering end mod EU som sådan. Jeg tror med andre ord, at mange lurpassede i afstemningen.

Det kunne være, at en ny afstemning ville give et helt andet og måske mere "retvisende" billede af folkeviljen. Nu kender man i det mindste konsekvenserne.

Og det lader til englænderne og waliserne også har malet skotterne og nordirerne op i samme hjørne. 

Men jeg forstår godt de ikke tør en ny folkeafstemning 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 minutter siden:

Og det lader til englænderne og waliserne også har malet skotterne og nordirerne op i samme hjørne. 

Men jeg forstår godt de ikke tør en ny folkeafstemning 

Hvordan det? Hvis det bliver et nyt og klart nej, havde folkedybet ret i sidste folkeafstemning, og så vil intet jo være ændret i forhold til i dag. Bliver det derimod et ja, må det tolkes derhen, at udviklingen de sidste par år har overbevist nogen om, at brexit ikke var en så god ide alligevel.

Du har ret i, at nordirerne og skotterne er blevet presset derhen, hvor de ikke er interesseret i at være, og unionen med England knagede da også i fugerne efter afstemningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et pedagogiskt billede af Hard Brexit?

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 11 timer siden:

Hvordan det? Hvis det bliver et nyt og klart nej, havde folkedybet ret i sidste folkeafstemning, og så vil intet jo være ændret i forhold til i dag. Bliver det derimod et ja, må det tolkes derhen, at udviklingen de sidste par år har overbevist nogen om, at brexit ikke var en så god ide alligevel.

Du har ret i, at nordirerne og skotterne er blevet presset derhen, hvor de ikke er interesseret i at være, og unionen med England knagede da også i fugerne efter afstemningen.

Alene fordi, hvis man udskriver en folkeafstemning, skal man jo regne med at resultatet er resultatet. Jeg tror at de politikere (og at det samme ville være tilfældet herhjemme), der prøver at afholde en folkeafstemning omkring udfaldet af en folkeafstemning bliver stemplet som udemokratiske og beskyldt for kun at holde folkeafstemninger for at få deres eget håbede resultat igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 5 minutter siden:

Alene fordi, hvis man udskriver en folkeafstemning, skal man jo regne med at resultatet er resultatet. Jeg tror at de politikere (og at det samme ville være tilfældet herhjemme), der prøver at afholde en folkeafstemning omkring udfaldet af en folkeafstemning bliver stemplet som udemokratiske og beskyldt for kun at holde folkeafstemninger for at få deres eget håbede resultat igennem.

Måske, men ser du efterhånden et alternativ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 13 minutter siden:

Måske, men ser du efterhånden et alternativ?

Ja. Alternativet er jo at gøre som de gør, går videre med det, og forlader EU enten 12. april eller i forbindelse med EP valget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Ja. Alternativet er jo at gøre som de gør, går videre med det, og forlader EU enten 12. april eller i forbindelse med EP valget. 

Jamen, ser du da slet ikke deres dilemma? Parlamentet har to gange forkastet Mays forhandlingsresultat, men alligevel vedtaget, at man ikke går uden en aftale. Der skal altså noget helt nyt på bordet, men EU har imidlertid afslået at genåbne aftalen endnu en gang, og i Parlamentet har formanden udelukket at sætte Mays forhandlingsresultatet til afstemning en tredie gang.

Nej, der bliver nok for mange kameler at sluge for mange i nej-flertallet, og her kunne en folkeafstemning, hvor posen rystes, være en vej ud for mange – i hvert fald vil kamelerne ikke være helt så store at sluge.

En folkeafstemning har den fordel, at et håbløst fastlåst parlament kan kaste ansvaret for det videre over på vælgerne, og mon ikke EU vil acceptere en forlængelse af fristen ved denne udsigt?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror heller ikke den almindelige Englænder (Mr. and Mrs. Schmidt) er særligt interesseret i Brexit. Kun udsigt til meget dyrere fødevare, ringere levestandard etc. De blev nemlig manipuleret til at stemme for Brexit  med løfter om meget bedre forhold, ganske imod alt mulig viden og fakta.

Jeg er da mange gange også opgivende, overfor de mærkelige regler og besværligheder som EU skaber her i landet. Når jeg så mærker efter, vil jeg for alt i verden ikke ud af fællesskabet.

Det er ikke spor anderledes i England, så den eneste logiske løsning vil være at de for lavet en ny afstemning, og melder sig ind igen, hellere idag end i morgen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Jamen, ser du da slet ikke deres dilemma? Parlamentet har to gange forkastet Mays forhandlingsresultat, men alligevel vedtaget, at man ikke går uden en aftale. Der skal altså noget helt nyt på bordet, men EU har imidlertid afslået at genåbne aftalen endnu en gang, og i Parlamentet har formanden udelukket at sætte Mays forhandlingsresultatet til afstemning en tredie gang.

Nej, der bliver nok for mange kameler at sluge for mange i nej-flertallet, og her kunne en folkeafstemning, hvor posen rystes, være en vej ud for mange – i hvert fald vil kamelerne ikke være helt så store at sluge.

En folkeafstemning har den fordel, at et håbløst fastlåst parlament kan kaste ansvaret for det videre over på vælgerne, og mon ikke EU vil acceptere en forlængelse af fristen ved denne udsigt?

Hahaha. Jo, du kan tro jeg ser dilemmaet. Det er helt vildt. Men, i UK som i Danmark, er de fleste parliamentarikere levebrødspolitikere. Og min pointe er at ingen af dem tør lægge det ud til endnu en afstemning, af frygt for ikke at blive genvalgt, pga "disrespekt" for en demokratisk folkeafstemning. Det er derfor jeg siger jeg godt forstår de ikke tør. Det er bestemt ikke det samme som, at det er det rigtige at gøre. Men her tror jeg simpelt hen ikke at de gør det rigtige. De klamrer sig til deres taburetter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Barske Rødskæg skrev, for 1 minut siden:

Jeg tror heller ikke den almindelige Englænder (Mr. and Mrs. Schmidt) er særligt interesseret i Brexit. Kun udsigt til meget dyrere fødevare, ringere levestandard etc. De blev nemlig manipuleret til at stemme for Brexit  med løfter om meget bedre forhold, ganske imod alt mulig viden og fakta.

Jeg er da mange gange også opgivende, overfor de mærkelige regler og besværligheder som EU skaber her i landet. Når jeg så mærker efter, vil jeg for alt i verden ikke ud af fællesskabet.

Det er ikke spor anderledes i England, så den eneste logiske løsning vil være at de for lavet en ny afstemning, og melder sig ind igen, hellere idag end i morgen..

Nu er Mr. and Mrs Schmidt jo tyskere...... Men du har ret mht Mr and Mrs Smith.... hahaha 

Joking aside. Du har ret i de blev manipuleret. Men det er sket over en længere årrække. Faktisk lige siden B, Johnson sad i Belgien og rapporterede fake news omkring bureaukratiet der bestemte over "imperiet". Så der har været en spirende skepsis i 20 år, der kom ud i fuld blomst, med falske løfter.

Men EU er godt, både for UK og for Danmark. Trods alt. Det er jeg helt enig med dig i.

Den logiske løsning og den de vælger, er ikke den samme, tror jeg. Jeg tror de forlader EU. Uden en ny afstemning. Jeg tror til gengæld også, at de ansøger om nyt medlemsskab inden for 10 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg

tvr skrev, for 13 minutter siden:

Nu er Mr. and Mrs Schmidt jo tyskere.

Du forstod ikke ironien . Warum sagen sie immer Etui - es heißt doch Futteral.

tvr skrev, for 13 minutter siden:

Den logiske løsning og den de vælger, er ikke den samme, tror jeg. Jeg tror de forlader EU. Uden en ny afstemning. Jeg tror til gengæld også, at de ansøger om nyt medlemsskab inden for 10 år.

Det er tro og mening. Skal vi væde om håneretten - Er England medlem af EU igen inden 1. august ?

Redigeret af Barske Rødskæg
rettet en af stavewfejlene

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

Ja tvr her har du set rigtigt, et forrygnde godt eksempel er danmark deltagelse i Euroen, vi må sige nej mange gange, men lur mig, vi får kun lov til at sige ja een gang, og nej vi skal ikke sige ja, det blir alt for dyrt for alle..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Barske Rødskæg skrev, for 2 timer siden:

Du forstod ikke ironien . Warum sagen sie immer Etui - es heißt doch Futteral.

Du har ret, den forstod jeg ikke. Jeg fortår mindre end 4 ord på tysk, så heller ikke hvad du har skrevet her......

Barske Rødskæg skrev, for 2 timer siden:

Det er tro og mening. Skal vi væde om håneretten - Er England medlem af EU igen inden 1. august ?

Selvfølgelig er det tro og mening. Jeg tror hverken England eller resten af UK er medlem af EU igen inden 1. august. Gør du? Er det det, du vil vædde om?

Redigeret af tvr

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 22 minutter siden:

Selvfølgelig er det tro og mening. Jeg tror hverken England eller resten af UK er medlem af EU igen inden 1. august. Gør du? Er det det, du vil vædde om?

Helt rigtigt læst. Og vinderen har håne-retten på Euroguide over taberen i en måned :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Barske Rødskæg skrev, for 39 minutter siden:

Helt rigtigt læst. Og vinderen har håne-retten på Euroguide over taberen i en måned :)

Forstået. Ikke alene må du håne mig, jeg bøjer mig i støvet og svarer "du er langt klogere end mig", hver gang du håner. Du behøver ikke gøre det samme - heller ikke hvis du taber.....

Redigeret af tvr

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det har varet længe nok.

UK må forlade EU uden særaftale.

Allerede i 2016 sagde vælgerne at de ikke ville være i EU længere.. og nu har EU godkendt at Brexit udskydes til den 22 maj, selvom May håbede på en frist til en 30 juni.

Tror englænderne at EU ville lade dem træde ud af EU uden problemer, og de blot kan vælge til og fra i særaftaler?

No way!

Nu må Donald (Tusk, red.) snart træde i karakter.

De engelske mænd vil højst sandsynligt bekymre sig om at de ikke lige kan få så meget dansk bacon som før, og de engelske piger og kvinder vil ærge sig over at de ikke har udsigt til at få smurt underlivet med dansk sæd..

"England er et stort marked for os. De har et stort fertilitetsbehov, som Danmark traditionelt har støttet op om. Det er anerkendt i hele Europa, at skandinaviske mænd er i høj kurs. Der er en god sædkvalitet i danske mænd og det er et sikkert produkt" siger Annemette Arndal-Lauritzen, fra Europan Spermbank, ifg. DR.

Redigeret af ppd

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 2 timer siden:

Det har varet længe nok.

Ja, nu må de sgu' beslutte sig og tage konsekvensen, enten den ene eller den anden vej.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er en svaghed ved deres system, at ikke før man skal forhandle på hele landets vegne, har sikret sig opbakning hjemmefra.  Det er muligt at jeg tager fejl, men det er sgu bemærkelsesværdigt at man kan bruge et par år på en aftale, og så er der ingen, bortset fra nogle få der vil have aftalen.   Det kan ej heller udelukkes at min undring skyldes vores system, hvor i en sådan sag typisk involvere et  bredt politisk flertal før man går i "kamp".  

Hvad f.... skal man gøre i sådan sag, hvor meget tyder på, at man ikke jurisk kan stemme om samme forslag flere gange, med mindre at der er sket markante ændringer i aftalegrundlaget. Det er så ikke sket her.  Personligt forstår jeg så ikke at Theresa May ikke langt tidligere har fået involveret nogle af de største kritikkere i forhandlingerne. eller måske endnu bedre trådt tilbage på det tidspunkt hvor selv hendes egne vendte hende ryggen.  På mig virker hun lidt som om, at hun har mistet realitetssansen.

Jeg håber faktisk at det ender med, at selvom de ikke får en aftale, at det så udvikler sig til, at de ønsker og får  ekstra betænkningstid, så de kan nå at afholde et valg. Alt af mest trænger landet vist til at få ryddet lidt op i det politiske miskmask der er blevet skabt.  Befolkninger fortjener faktisk også, at man på et ordentligt grundlag kan forholde sig til, om man ønsker at foresætte medlemskabet nu da man har fået et realistisk billede af hvilken aftale man kan få.   Jeg kunne sagtens forestille mig, at mange har haft urealistisk forventninger, og hvis ikke så er det næppe svært at forholde sig til om man ønsker den forhandlede aftale eller ingen.   

Del dette indlæg

Link til indlæg

England forlader ikke EU

At forlade EU uden en aftale er ikke en mulighed. Det vil mildest til være katastrofalt, primært for England. Der kommer ikke til at være flertal for aftalen med EU. I bund og grund ønsker de jo ikke at forlade EU

ja så står man med ny folkeafstemning. Og den siger nej til Brexit

Personlig håber jeg på Brexit. Og andre lande vil overveje samme. EU er blevet alt for omfattende, bureaukratisk og mudret. Vi trænger til en ny Union. Gerne bestående af nogle nord Europæiske lande som arbejder for en frihandel aftale med resten af EU ( hvis EU da ikke går i graven)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...